ja fin bil, flott at noen velger å kun bruke orginale deler de der armlene er jo en blodpris på brukt, særlig mtp at man får en ny strøken en for en liten slant mer
ja fin bil, flott at noen velger å kun bruke orginale deler de der armlene er jo en blodpris på brukt, særlig mtp at man får en ny strøken en for en liten slant mer
Prøver å holde bilen med mest mulig originalutstyr ja. Et eksempel som ikke er helt originalt er at jeg monterte innstegsbelysning under dørene på våren 2008. Dette var en ide som jeg lånte fra THolandsli. Jeg tok innstegslampene fra under dasjbordet på 960 og skar(!) hull på undersiden av døren. Lampene ble koblet sammen med den røde varsellampa.
VO 6806296 Instegslampa kr 228,69
smart patent det der, ser jo orginalt ut også var det 228 kr pr lampe eller for alle sammen?
Husker du dele nr. til taklyset ditt?? Vet du om det går an og skaffe den i svart
1997 Volvo V70
1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe
Fat people are harder to kidnap
Kontakt meg når denne skal selges.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Siden det av og til er en del snø opp til hytta anskaffet jeg meg skikkelige kjettinger. Mener at jeg betalte ca 1200,- for et par på Torshov Bilrekvisita.
Sammen med differensialbremsen blir det som en lek å kjøre opp islagte bakker
hadde en gang kjetting på min bil, var så uheldig at det løsna en kjetting del, som snurra rundt med dekket, og slo mange hakk på skjermbuen heldigivis bare en bruks 240 da
Etter å ha hatt bilen en stund, så oppdaget jeg etterhvert at ledningsnettet i min 94-modell har mange utbyggingsmuligheter når det gjelder ekstrautstyr/utstyr som er standard på nyere Volvo.
Bl.a. ble jeg litt nysgjerrig på hva den vribryteren til venstre for rattet på 97 og 98-modellene var for noe:
Fant etterhvert ut at det var høydejustering av hovedlysene, og det måtte vel a seg ordne og innstallere.
Letet frem koblingsskjema og fant etterhvert fram til stikkene:
Dette var imidlertid meget dyre saker å kjøpe nytt (5500,-), så har måtte jeg bite i gresset og lete på bruktmarkedet. Her ble det etterhvert napp:
Øverst gammel manuell justering - nederst motordrevet lysjustering:
Montert:
Får vi ikke se et mer helhetlig bilde av 940'n da, med eiker felgene og diverse?
Rett og slett utrolig bra gjennomført!
Vet du hva? Her er det såpass mye deler som er byttet, og oppgradert, selvom det er orginalt, at jeg syns dette kler gullprosjekt jeg.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Dette er langt fra noe gullprosjekt, men takk likevel!
Egentlig var jeg veldig i tvil om jeg skulle lage noe prosjektråd i det hele tatt -siden jeg egentlig bare kjøper utstyr og setter på eller får utført.
Jeg har på langt nær slike evner (eller tid) som dere andre her på VCCN.
Jeg er bare opptatt av å oppgradere den allerede flotte bilen min (synes jeg), og å holde den clean og original.
Sist endret av eds; 31/08/10 kl 14:26 Begrunnelse: mer tekst
Det kalles foredling av en klassiker, og det er gullprosjekts-mat.
Og ja, bilen din er utrolig flott. Var akkurat en slik jeg var ute etter, sort interiør er rimelig sjelden i 900 har jeg inntrykk av. Stort sett det superstygge, urtriste og kjedelige grå 2-delte dashen i 900 :( Men i sort er det noe helt annet.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
La oss nå ikke diskutere det her, men når jeg var å skulle kjøpe 940 ved flere anledninger, så var det grått interiør. Bortsett fra 12 ganger.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Synes svart kler bilen bra, ja, men mitt forbilde er bilen til volvoRsport. Og han har grått, så da er vel begge deler like fint
Dagens utstyroppdatering:
Har en del behov for transport med henger, så da meldte tidlig behovet for krok seg. Hadde ikke lyst på standard fast, og siden det avtagbare var utgått (mener jeg å huske), så måtte jeg ut på bruktmarkedet igjen:
Dette ble montert så fort at jeg ikke rakk og ta bilder før det var montert.