Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 86

Tråd: Kuleberg: Volvo 164, drømmebilen. aka Kjeksa

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    VP autoparts heter dette firmaet.
    Ser ikke så mørkt på rust i gulvet, det er det letteste å fikse. Verre med dørterskler, innerskjermer og slikt. og ja, det er myye rust på den. Men morro syns jeg egnelig å holde på med det, ikke å ha det stående :P Så blir spennende når jeg skal til å lære meg å sveise og sette i gang på bilen
    Volvo is not a car, its a passion

  2. #27
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Stillstand i prosjektet ? kunne tenkt meg å sett fleire bilder av denne.

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Prosjektet er ikke påstartet enda. Venter på å få skilter på 240'n. Tenker det blir på onsdag. Så tenker 164'n blir påbegynt ribbing i løpet av et par iker
    Volvo is not a car, its a passion

  4. #29
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    har allerede sett på det ja, og det er planen, men er litt stille i gangene for mine planer endrer seg ofte hehe. lurte på å borre til 3,3 men har hørt om mange som sliter med sprekk i sylindrene etter hvert da så tror jeg bare tar første o.d.
    Grisedyr topp, men fanken heller må nesten ha 3liter 6'er i sånnen bil
    Solgte netopp min B30 som var boret til 3.3 liter. Det blir ganske tynn sylinderveggen på syl 1, viss du skal turbo konventere hadde eg ikkje satsa på å bora opp.
    Viss du skal bore opp må du anskaffe deg en 8 bolta veiv. 8 bolta veiv kom kun på 74-75 volvo 164. Så bruker du M råder fra B230 og B21E stempel.
    Kg selgte før råder som du kunne bruke med 6 bolta veiv og B21E stempel men har forstått det slik dei ikkje levera dei lenger.

    Stålkamdrev sats er absolutt å anbefale å bruke uansett om du skal kun "småtrimme" da de originale kamdreve lett går søndt.

    Såg dinne bilen låg til salgs på Finn, flott prosjekt! Ser fram til å sjå kor det blir Det er flotte bila ditte her!
    Men koffor fjerne hjulbue listene og kanal lista? Finaste er no å ha det heilt originalt med all chromen Spesielt på mørke farger som svart

    Har en del deler liggendes, mye motor deler osv. Du kan no sende en PM på hva du trenger så kan eg sjå om eg kan ver til noe hjelp

    -Christer

  5. #30
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Her er forsten par bilder av min som forhåpentlivis kan gi deg litt inspirasjon







  6. #31
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    www.motoroldies.se har også en del deler til 164 foresten

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christer-164 Vis post
    www.motoroldies.se har også en del deler til 164 foresten
    Mange takk for info og bilder. Har sett bilen din før, utrolig fin den der. Hvordan har du gjort det med senking? Godkjent i vognkort? Har ikke funnet senkesett med TüV-papirer til 164 jeg..
    Volvo is not a car, its a passion

  8. #33
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
    Mange takk for info og bilder. Har sett bilen din før, utrolig fin den der. Hvordan har du gjort det med senking? Godkjent i vognkort? Har ikke funnet senkesett med TüV-papirer til 164 jeg..
    Senking? Bilen min er original den, men med 18" felger ser den lav ut.....

    Nei, Har Bilstein rundt om med originale kappa fjøre framme.(Har prøvd senkefjører men synst det blei for stivt) 2.5 ring trur eg det var eg kappa framme. Bake har eg satt på fjørskåler fra 240 og montert 240 senke fjører som også er kappa 1.5 ring. (69-72 modellen er fjøra skrudd fast i begge ender)
    Framme har eg senket ned demperane 2.5-3 cm. Skal ha ned forstillingen no når eg kommer heim fra sjøen og bygge den litt om

    Senkesett med TUV får ikkje du taki til 164 desverre.
    Einaste muligheta for og få dette godkjent i vognkort er vell og få Åkrene fjørfabrikk til og lage et senkesett til deg

    Er det en 69 modell du har? Ser du har 72 midt konsoll.

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    du har ikke bare sett på feil bilde da? Er blitt lagt ut noen inspirasjonsbilder av andre biler her med den nye typen dashbord. Jeg har det gamle, som du ser i første posten på side 1 her
    Tviler på det blir noe turbokonvertering. Blir en søndagsbil som jeg ikke skal ha NOE problem med å komme hjennom teknisk kontroll med. Satser lett sugetrim med datasprut, modda topp og annen veiv tenker jeg.
    Volvo is not a car, its a passion

  10. #35
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Nei er på det første bilda, med 240 interiør. Det er 72- midtkonsoll du har. Faktisk har du 72 modell ratt også. Ser det er hol på bakskjermen din for US markerings lys også. Den med svart skinn interiør har nye typen dash som kom i 73 samt framstoler og baksete fra 75 modell 164(Som også er samme som kom i volvo 264)
    Det høres bra ut! Grenrør og 2.5" eksos samt kvassere kam og kanskje litt bearbeiding av topp så er det gode greier. Men husk å bytt til stålkamdrevsats. Det originale er laget av bakkelitt og er lett for og bli ødelagt.
    Men du trenger no vell ikkje bytte veiv om du ikke har tenkt og bore opp og bruke andre råder? Om du skal skifte veiv kan eg gi deg et tips på hvor en får taki 8 bolta veiv, Men du må fortsatt få taki 8 bolta svinghjul. Er ikkje så lett å få taki det desverre.

    -Christer

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    ja den der midkonsollen med plass til instrumenter du tenker på? Den syns jeg var veldig grei egentlig, Men hadde håpet på å få inn en midkonsoll fra amazon også med litt modifisering. Har sett det i en 144. Så har man litt plass til å legge ting fra seg. Rattene ser ikke jeg forskjell på, Hva er forskjellen på mitt og ditt da? Ja på en 41 år gammel bil så er d jo rart om ikke det er hentet litt deler her og der
    Volvo is not a car, its a passion

  12. #37
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Ja den ja Den kom i 72. 69-71 har en annen type som er mindre og er kun en "luke" til og se inni sikrings holderen på.
    Ja det kan hende er gode greier. Har du bilder av den modifiseringa? Har 71- midtkonsoll i min også, men skal sette på den 72- konsollen min når eg kommer heim, so blir det vell et slikt 240 Midtarmlene
    Mitt og ditt ratt er det samme for eg også har skiftet til 72 ratt. Det er mye finere en 69-71 rattet. Ja det skulle berre mangle det att det har våre skifta på.

    Har et komplett blått skinn interiør om du er interissert. Regner med du vil ha svart men skada ikkje å høre.

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Nei jeg har tenkt å inn med noen recaro-stoler i skinn. Sånn gammel type som man finner i ford capri og den typen. er jo skinn dørtrekk som er ganske hele og fine, så da mangler det bare bakseter, og di tenkte jeg å få salmaker til å trekke i skinn. Nei har ikke bilde av den midtkonsollen fra amazon men kan skaffe det en dag å legge ut Men bunnplatene som er trekt med enten tre-imitasjon eller filt må gjøres om da, siden amazon og den gamle 144'n har girspaken framme. Men mener at samme midtkonsoll skal passe om man lager nytt hull til girstanga og tetter det gamle. Gøy å bygge på slike gamle biler som ikke lenger er populære. Spesielt gøy siden jeg bare er 24 år, og det er mange godt voksne som husker disse bilene godt fra di var små
    Volvo is not a car, its a passion

  14. #39
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Åkej. Ja må ver noe tidsriktige stoler
    Baksete er vell ikkje så vanskelig og få taki i og med du kan bruke bakseter frå både 240 å 264
    Går vell alltids an å lage seg en egen midt konsoll også, såg en som hadde gjort det for en tid tilbake siden i sin 164, men finner ikkje igjen bilde desverre.

    Ja det er mange eldre som drar kjennskap på disse bilane!

    Trur eg må lage meg en prosjekt tråd eg også ta heile greia. Hehe.

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    ja det syns jeg du skal!!

    Helt klart å få tidsriktige stoler. Blir ikke noe nyere sportsstoler av noe slag. Litt nyere enn 69 blir di nok Men blir gammel forkanta sportsstol i skinn som di gamle "sportsbilene" på 70-tallet. Volvo klarte vel aldri å komme opp med noe sportsstoler med god sidestøtte om ikke jeg tar feil ?
    Volvo is not a car, its a passion

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    her er bilde av amazon midtkonsoll i en 69mod 144. Men disse har lang girstang, slik som amazon. Så på 164'n så vil jo girstanga komme opp i det midterste hullet. Men det er jo bare å modifisere. Skal legge ny trepanel i dashbord også uansett så da kan jeg bare legge nytt i midtkonsollen også. Har lyst å få til ett eller annet fancy rundt der girstanga går ned i midkonsollen. kansje en H med revers ... får se =) Hvis det så må det se litt gammeldags ut i allefall, og ikke som i nyere audier osv.

    Volvo is not a car, its a passion

  17. #42
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Det høres bra ut! Nei er ikkje sikker på det sjøl ang. sportstoler til Volvo. Tviler nesten på det. Hehe.
    Du får kjøpt midtkonsoll til 164 også,med koppholder, men desverre kun til Automat. Men vil tru det er lettere å evt. bygge om en slik midtkonsoll istadenfor en fra Amazon?
    En annen ting du fikk til 160/140 serien var den holderen oppå dashbordet. Den er også kjekk og ha!

  18. #43
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Noen oppdatering her da??

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Nei er siste innspurt på 240'n i disse dager. Har 1000 baller i lufta, men tenker å starte ribbinga i begynnelsa av neste måned, for da flytter leieboeren t, slik at jeg har et par rom å disponere til delelager Gruer meg litt, for jeg VET det er myye rust på bilen. Så dette blir rene frankenstein. Men di har jo fått folk til månen...
    Bilen er relatvt komplett, men mye rust. Jobben er jo halve morroa mener nå jeg, og kontra en ganske hel bil så kan man bruke mye sveisetråd og gass for 30.000 pluss at jeg kan være trygg på at alt er helt 100 og ingen skjulte feil til slutt
    Taket må også byttes. Er ettermontert en svær klumt av ei vippe-luke :/
    Volvo is not a car, its a passion

  20. #45
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Det høres bra ut! Ja veit akkurat korleis det er å ha 1000 balla i lofta..hehe..Rust er noe dritt..off..værste eg veit er å sveise dinna jevla rusta ! Men må det so må det!

    Ja, vurderer og bytte tak på min også. Skal lakkere den oppigjen så dette er vell rette tida og gjer det på. Min har ikke takluke :(

    Du før oppdate so fort der er noe å oppdatere om

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg hatt en liten kikkerunde på bilen. Begynner å bli i tvil om jeg skal heller dra til sverige å finne en som er mer hel å restaurere. Eller om jeg skal "redde" denne bilen. Her er litt bilder . Hjulbuene bak har vært sparkla for lenge sia, men det er jo grei sak å bytte. Så er det innerskjermer med masse rust da, takluke som må fjernes, ettermontert søppel. I trunken kan det nesten se ut som det er smørt over rusten, eller gjort en dårlig jobb en gang i tia. Og den ene kanalen er så godt som vekke. Samt at begge framskjermer har store rutskader. Motoren sviver greit da, gir er tight og fin, og bilen er fult kjørbar.
    Hva syns folk, bør man ta av seg hatten, be en bønn og la den takke for seg, eller skal man prøve å gjenopplive?? ser på blicket.se at det finnes greie objekt for under 20.000





























    Volvo is not a car, its a passion

  22. #47
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Innlegg
    1.162
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som om du har litt å jobbe med her, ja!
    Bare ta litt etter litt, da blir det ikke så grualt å gå i garasjen for å skru
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

    Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    ja vet jeg har myye forran meg. Alt skal tas fra bunden av. Overhaling av drivlinje og understell, og strøkent karosseri, bytte tak, sugetrim av motor med totalrenovering der. Ombygging til insprut osvosv.
    Men Ser jo nå at det var eenda mere rust en jeg hadde håpt. Får jeg håpe at det er noen hele plater på denne bilen :P Dørene, vel å merke, er så å si helt fine i bunden alle sammen

    Tror rett å slett jeg må redde dette eksemplaret rett og slett....
    selv om det ikke blir helt orginalt med tanke på interiør og noen småting, så blir det vel bra til slut. Dessuten er det bygginga som er gøy, ikke kjøringa. Den er bare gøy et par uker :P
    Volvo is not a car, its a passion

  24. #49
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Det der er et veldig omfattende karosseriprosjekt Om du begynner så viser du pågangsmot, og om du gjør den ferdig har du en gjennomføringsevne som det står respekt av! Ikke noe jeg hadde begynt på med andre ord ;P (men skal sies at jeg blir lei av rustsveising lenge før jeg har begynt)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    651
    Antall takk

    Standard

    jeg skjønner hva du mener. Begynner jeg på den så blir det litt sånn en for alle, alle for en holdning. Er ikke såå mange av dem, så er reine livredninga. Blir nok lei mange ganger under prosjektet. Målet er å ikke bruke mer en 3 år på den.. Men å ha den som en hobby framover. Hadde målet vært å ha bilen snartest kjørbar så hadde jeg nok ikke begynt på denne
    Volvo is not a car, its a passion

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •