Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 6-puck Sinter vs vanlig lamell?

  1. #1
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard 6-puck Sinter vs vanlig lamell?

    Åssen er 6-pucka Sinterlamell å kjøre med i forhold til vanlig lamell? Har bestilt Sachs 707 trykkplate til 850n nå, og hadde plan om å kjøre med original R-lamell. Men volvo selger visst ikke den løs lenger, og syns det er litt bortkasta å bruke 3500 kroner på lamell og trykkplate, når jeg ikke får brukt trykkplata...

    Xtremt.se selger 6-puck Sinter til 1495 SEK til hvitmotor, er det noe å satse på? Tenker på slitasje på kasse osv, hører noen sier at den sliter veldig på kassa...

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    kan hende du knekker en girkasse eller 2-3 da ja. en sinter lamelle er av og på. i trafikk/by/køkjøring er dette ikke veldig heldrig for sinteren heller da den ikke tåler og bli slura på.
    Volvo fantast?

  3. #3
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sinter sliter vel egentlig ganske godt på hele drivverket. Svakeste leddet ryker oftest først. Biter raskt og brutalt.

    Sinter lamellen tåler fint å bli slurra på. Men værre med svinghjul og trykkplate- slitasje. Graver seg fort innover hvis du slurrer med den. 6-pucka er jo riktignok den snille sinter kontra færre pucker .

  4. #4
    Registrerte brukere tor sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2010
    Sted
    1640
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    volvo delenr 9176268 = lamell koster rundt 1500,- i tyske online websjapper

    sachs delenummer 1862 534 031

    http://www.oscaro.com/disque-d-embra...1-358715-262-p

    lamell 1000.- sachs
    1x 044, 4x 968, 1x 012
    PoFFs sine dödar chips
    JT 3"

  5. #5
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    som sagt sinter hugger! jeg kjørte med 6 puck med ufjæra senter, sleit begge motor festene på ei uke. ikke noe artig å bykjøre med hvertfall.. mulig fjæra senter er litt snillere da..

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    brodern og en kompis kjører med 6 pucka sinter. brodern har fjøra senter men ikke han andre.

    ingen av de som har noen problemer enda. men kan jo sikkert skje noe seinere.

    er nok ikke noe og pendle med. men bygger man racerbil så bygger man racerbil

    må se om det finnes en organsik lamell som tåler din effekt da og som passer din kasse. en her som linka til en lamell i tyskland så jeg.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  7. #7
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Syns clutchen er grei med 4 puck sinter jeg, er ikke sikkert alle har samme feelingen i foten?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  8. #8
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sachs 707 trykkplata klarer med organisk R-lamell, 570nm, med Sinter klarte den nærmere 700nm.. I ogmed at det er en bane/lekebil, ikke købil, som det skal bygges mer motor i(har 290hk, 480 nm idag) Vil det være en fordel, for fremtidig trim og velge sinter som tåler mer nm? Den 6-pucka sinteren jeg har lurt på er det ikke fjøra senter i...

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Har kjørt noen tusen km med sinter og det funker fint, man trenger jo ikke og drive og slure clutch heller da? Gjør da ikke noe om man så og si dropper clutchen. Jeg gjør hvertfall ikke det uansett hvilken clutch det er i en bil.

    Når jeg med tider og stunder får montert zf kassa mi så blir det 6puck sinter på den.
    Kjempe bra clutcher og burne og herje med dette, man skal jo ikke kryp kjøre og holde bilen i ro i bakker med clutchen uansett.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  10. #10
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Har kjørt noen tusen km med sinter og det funker fint, man trenger jo ikke og drive og slure clutch heller da? Gjør da ikke noe om man så og si dropper clutchen. Jeg gjør hvertfall ikke det uansett hvilken clutch det er i en bil.

    Når jeg med tider og stunder får montert zf kassa mi så blir det 6puck sinter på den.
    Kjempe bra clutcher og burne og herje med dette, man skal jo ikke kryp kjøre og holde bilen i ro i bakker med clutchen uansett.
    Pleier du å droppe clutsjen når du rygger med en tung henger på en trang parkering? Er nok fint å burne og herje med, men mye en sinterclutsj ikke egner seg til og . Sjelden jeg slurrer på clutsjen jeg eller, men på bruksbilen det er så er det enkelte ganger jeg er glad for at jeg ikke har det og.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Greia er det at om du slurer med sinter så brenner paddene seg. Du graver deg ikke inn i svinghjulet med clutchen er jo waste etterpå. Men det er en genial clutch om du har mye effekt og driver stortsett med aktiv kjøring. Hadde 4 puch sinter i gamle balja. Det var en genial herjebil. Men styr unna køkjøring du får så mye rare blikk. Hehe
    Volvo fantast?

  12. #12
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Greia er det at om du slurer med sinter så brenner paddene seg. Du graver deg ikke inn i svinghjulet med clutchen er jo waste etterpå. Men det er en genial clutch om du har mye effekt og driver stortsett med aktiv kjøring. Hadde 4 puch sinter i gamle balja. Det var en genial herjebil. Men styr unna køkjøring du får så mye rare blikk. Hehe
    Tipper man får en del rare blikk inni trange parkeringshus og!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •