Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 78

Tråd: Strengere linje før banning

  1. #1
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard Strengere linje før banning

    Hei.. Har sett meg lei på mobbing og tull som finnes i en del tråder her, hovedsaklig i Rockeren sine, men sett det andre steder og.

    Det værste er ikke bare det at brukere er rappkjeftet, og hakker på folk, men når moderatorer og gjør det, så er det noe feil. Moderatorer er folk som skal oppføre seg, og bør se seg for gode til å mobbe folk.


    Det jeg ønsker på dette forumet er strengere linje med personlige advarsler, og utestenging over en satt tid ved gjentagelse.

    Skal man la noen få brukere ødelegge moroa for resten?
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    har også sett at det har vært mye '' hakking'' på enkelte her ja.

    og det synes jeg at mod/admin burde ta tak i.

    og moderatorer skal gå frem med et godt eksempel!

  3. #3
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er nokk enig her selvom jeg hakker tilbake når noen hakker på meg, burde ikke være sånn har vært dritt lei noen ganger for å si det sånn.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  4. #4
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

    De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

    Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.
    Sist endret av ChrML; 20/08/10 kl 05:44

  5. #5
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    ChrML: Er en del forskjellig i hans tråd, jeg ser jo selvsagt at han tar seg nær av mye. Jeg vet og om historien angående han på Volvoforum, siden jeg selv var medlem der og.

    Når trådstarter sier stopp, så stopper man. Så får man heller le av at man mener noe er dumt selv, bare ikke skrive det, for da blir det ofte tolket som uthenging, og provokasjon/mobbing.


    Og er jo rart at microplex og A.Finstad er enig med meg at det er for frie tøyler, hvis det ikke er noen problemer i det hele tatt
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

    De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

    Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.
    Mener du helt ærlig at det ikke finnes ett innlegg i tråden til Rocis som ikke går under Mobbing/uthenging?

    Alt han han gjør er feil uansett.
    Har nettopp fått overhalt toppen sin, og det skulle han jo aldri gjort, for herregud, er jo ikke sikkert folk tror på han når han selger bilen!

    Nei skulle eller godt for en topp fra Sverige, for den er jo hel rå!! (uUu)

    Og særlig Henrik, du burde da faen ha noe annet å gjøre enn å sitte på ett forum hele dagen å finne ett eller annet å kverulere på i tråden til Rocern.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  7. #7
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Her er jeg faktisk enig med ChrMl. Det tok litt tid men jeg har etterhvert fått sansen for Rockeren og hans bravader. I likhet med de fleste her på forum svinger jeg innom og kikker når han skriver noe. Han er en slags kjendis her på godt og vondt Prøver å være saklig og holde en god tone når jeg kommenterer da.

    Problemet i trådene til Rockeren er slett ikke frekke innlegg fra andre. Det er SVARENE fra trådstarter. Han fyrer løs fra hofta på alt og alle. En strengere linje for banning som det foreslås her vil først og fremst ramme ham selv.

    Av og til lurer jeg på om han gjør det med vilje for å fyre opp litt og få seg en god latter. Underholdningsverdien er i alle fall der og han burde virkelig være fornøyd med treffene på trådene sine. Er ikke mange andre som kan skilte med nesten 10 000 treff på en tråd hvor det som er utrettet hovedsaklig er å få start på en bil. Tviler på at alle som er innom misliker han og prosjektene hans, heller tvert imot.

    Man må være forberedt på kommentarer når man har en prosjekttråd og om det er noen negative greier kan man heller be om å få dem fjernet eller bare la være å svare på dem.

    Uansett så synes det er en drøy påstand å anklage folk for mobbing når de sier meningen sin. Det er en form for sensur som forsøkes og det er ikke jeg slett ikke noen tilhenger av.

    At man får det til at kommentaren til The Sven er mobbing er helt drøyt! Det han sier er jo helt riktig og burde absolutt ikke beklages på noen som helst måte. Om toppen må overhales pga. skamkjøring så teller det helt klart ned for en eventuell bilkjøper. Det sier litt om hvordan bilen har blitt brukt og ingen er interessert i å kjøpe en bil som har blitt mishandlet. I alle fall ikke for markedspris. Å hevde noe annet er kun vås!

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    har også sett at det har vært mye '' hakking'' på enkelte her ja.

    og det synes jeg at mod/admin burde ta tak i.

    og moderatorer skal gå frem med et godt eksempel!
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    ChrML: Er en del forskjellig i hans tråd, jeg ser jo selvsagt at han tar seg nær av mye. Jeg vet og om historien angående han på Volvoforum, siden jeg selv var medlem der og.

    Når trådstarter sier stopp, så stopper man. Så får man heller le av at man mener noe er dumt selv, bare ikke skrive det, for da blir det ofte tolket som uthenging, og provokasjon/mobbing.


    Og er jo rart at microplex og A.Finstad er enig med meg at det er for frie tøyler, hvis det ikke er noen problemer i det hele tatt

    mitt poeng er uansett om det er trådstarter eller et vanlig innlegg, så skal alle respektere hverandre.

    om det så er trådstarter som fyrer på alle pluggene burde han isåfall fått en advarsel om og roe seg ned. og omvendt hvis det er det som err problemet

  9. #9
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Alle har vel hatt en i klassen på skolen, som ble erta litt hele tiden? Dere vet vel forskjellen på erting og mobbing?
    Erting over lenger tid, gjentagende pirking på ens egne "feil", osv, kalles mobbing. Mobbing er når man gjør en person utilpass, og gjør slik at den personen føler seg uønsket.
    Reaksjonen av en slik behandling over lenger tid er gjerne at man "eksploderer", og tar seg nær av ting, samme hvilken karakter det er, sålenge den personen tolker det som negativt.

    Når en person da i tillegg har gått å bare fått negative tilbakemeldinger igjennom så lang tid, så gjør det noe med en. En blir litt i "forsvarsmodus".

    Og at du ChrML kommer og sier at det ikke er mobbing overrasker meg litt, da du også har vært ganske aktiv i uthengningen av han. Både du og kompisen din henrik940.

    F.eks at henrik "bød" 15000 kr for bilen til Thomas, det er jo bare sludder og pølsevev. For de som har vært med en stund husker hvordan dere (spesielt da husker jeg Henrik, var vel noen fler også) behandlet og svarte han når han kjøpte bilen. Kanskje det var halvhjertlig hjelp i starten, men så skled det litt ut.
    Det er nok derfor han har litt "forsvarsmodus" ovenfor enkelte. For enkelte har drevet litt vel lenge med det her.

    Jeg har sagt det på Volvoforum før, og jeg har sagt det her. At jeg faktisk syns det er rart at noen kan ture fram med oppførselen sin, mens andre bare må godta at sånn er det. Trodde dette var et hyggelig forum for alle ?

    For det er faktisk ikke sånn, at ALLE tanker og meninger man sitter inne med, MÅ ut på nett.

    Men det gjelder vel ikke kun Rockeren, har jo sett lignende hendelser tidligere også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #10
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Her er jeg faktisk enig med ChrMl. Det tok litt tid men jeg har etterhvert fått sansen for Rockeren og hans bravader. I likhet med de fleste her på forum svinger jeg innom og kikker når han skriver noe. Han er en slags kjendis her på godt og vondt Prøver å være saklig og holde en god tone når jeg kommenterer da.

    Problemet i trådene til Rockeren er slett ikke frekke innlegg fra andre. Det er SVARENE fra trådstarter. Han fyrer løs fra hofta på alt og alle. En strengere linje for banning som det foreslås her vil først og fremst ramme ham selv.

    Av og til lurer jeg på om han gjør det med vilje for å fyre opp litt og få seg en god latter. Underholdningsverdien er i alle fall der og han burde virkelig være fornøyd med treffene på trådene sine. Er ikke mange andre som kan skilte med nesten 10 000 treff på en tråd hvor det som er utrettet hovedsaklig er å få start på en bil. Tviler på at alle som er innom misliker han og prosjektene hans, heller tvert imot.

    Man må være forberedt på kommentarer når man har en prosjekttråd og om det er noen negative greier kan man heller be om å få dem fjernet eller bare la være å svare på dem.

    Uansett så synes det er en drøy påstand å anklage folk for mobbing når de sier meningen sin. Det er en form for sensur som forsøkes og det er ikke jeg slett ikke noen tilhenger av.

    At man får det til at kommentaren til The Sven er mobbing er helt drøyt! Det han sier er jo helt riktig og burde absolutt ikke beklages på noen som helst måte. Om toppen må overhales pga. skamkjøring så teller det helt klart ned for en eventuell bilkjøper. Det sier litt om hvordan bilen har blitt brukt og ingen er interessert i å kjøpe en bil som har blitt mishandlet. I alle fall ikke for markedspris. Å hevde noe annet er kun vås!
    Jeg har ingenting imot deg, faktisk så liker jeg de aller fleste innleggene dine.
    Men om du går inn på Rockeren sin tråd, og ser alle de svarene der det står "Er du helt dum?" "Hvorfor gjorde du ikke bare sånn og sånn?" "Helt seriøst, hvor stein var du når du bestemte det?"

    Det er unødvendige kommentarer, og ingen form for sensur. Heller så er det med på å skape en hyggelig tone på forumet.
    Og det er heller ikke så rart at han fyrer litt og "skyter fra hofta", når han blir beskutt av tyngste sort, hele tiden igjennom.

    For ellers så kunne vel TBO ture frem som han ville? Fortelle folk hvor idioter de er som kjører med stiv aksel og ikke konvertert til lastebilturbo? Men det ble vel satt en stopper for, fordi det gikk litt vel langt, såvidt jeg kan huske.

    Ingen som har sagt at Sven bedrev mobbing, men du er vel med på at når alle skal si meninga si, så kan det oppfattes som mobbing? Det er jo rett og slett nesten som å skrive, "Fy faen du er så lam i hue ass, det der ville ALDRI jeg gjort!"
    Nei mulig det, men behold det for deg selv heller. Vi trenger jo ikke å lage mer kvalme enn nødvendig?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #11
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er dette angående tråden til Rockeren? Gå inn på tråden hans også linker du til et spesifikt innlegg som er rettet som mobbing direkte mot Rockeren. Link også gjerne til noen andre konkrete "mobbeinnlegg".

    De eneste innleggene nærmest mobbeinnlegg jeg kan se er fra trådstarter selv...

    Problemet her er ikke at han blir mobbet. Problemet er at han tar seg nær av alt som blir sagt, til og med selv om det er ment som positivt. Og det har skjedd gang på gang over flere år at det har brutt ut i en stor krangel i tråden hans av lignende ting. Skal det ikke være mulig å påpeke ting som kunne vært gjordt bedre uten at trådstarter kommer tilbake med en halv A4 side med personangrep (som har skjedd tidligere)? Flere som har påpekt ting jeg kunne gjordt bedre i tråden min, lager aldri noe huskestue av det fordet.
    Det er forskjell å komme med forslag på andre løsninger, påpeke feil og å fortelle han at "Gutten min, detta kan du ingenting om! Kjøp deg heller en sparksykkel med den flaksen din." osv.

    Mr.X har jo sletta kommentaren sin også, ser jeg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #12
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg har ingenting imot deg, faktisk så liker jeg de aller fleste innleggene dine.
    Men om du går inn på Rockeren sin tråd, og ser alle de svarene der det står "Er du helt dum?" "Hvorfor gjorde du ikke bare sånn og sånn?" "Helt seriøst, hvor stein var du når du bestemte det?"

    Det er unødvendige kommentarer, og ingen form for sensur. Heller så er det med på å skape en hyggelig tone på forumet.
    Og det er heller ikke så rart at han fyrer litt og "skyter fra hofta", når han blir beskutt av tyngste sort, hele tiden igjennom.

    For ellers så kunne vel TBO ture frem som han ville? Fortelle folk hvor idioter de er som kjører med stiv aksel og ikke konvertert til lastebilturbo? Men det ble vel satt en stopper for, fordi det gikk litt vel langt, såvidt jeg kan huske.

    Ingen som har sagt at Sven bedrev mobbing, men du er vel med på at når alle skal si meninga si, så kan det oppfattes som mobbing? Det er jo rett og slett nesten som å skrive, "Fy faen du er så lam i hue ass, det der ville ALDRI jeg gjort!"
    Nei mulig det, men behold det for deg selv heller. Vi trenger jo ikke å lage mer kvalme enn nødvendig?


    Jeg er helt for å holde en god tone på forum og skjønner også at folk blir forbannet av og til når folk svarer frekt. Det blir jeg selv. Jeg er glad for at det har roet seg ned med innlegg type "den turboen i drittbilen din er mindre enn hårføneren til morra di".

    Men det er jo også mulig å av og til følge gode råd man får og ikke bare gjøre det stikk motsatte hele tiden. Av og til er det mulig å spare seg mye tid, penger og arbeid ved å gjøre det

    Jeg reagerer på at det i startinnlegget her blir hevdet at moderatorer driver med mobbing:

    "Det værste er ikke bare det at brukere er rappkjeftet, og hakker på folk, men når moderatorer og gjør det, så er det noe feil. Moderatorer er folk som skal oppføre seg, og bør se seg for gode til å mobbe folk."

    Slik jeg oppfatter det er det The Sven`s innlegg om toppen det menes. Det han sier er fakta og om dette oppfattes som mobbing så er det helt feil.

  13. #13
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Dette temaet ser jo ut til å kome opp til stadigheit, det er enkelte overtramp på forumet, desse blir slått ned på. Vi har ikkje noko ønske om å køyre ei gestapo-linje heller.

    Men når det er slik at det er den opprinnelege postaren, som står bak støyen gang etter gang, så må ein berre leve med det.

    Dette er ikkje unikt for vccn, det gjeld også enkelte brukarar som er på fleire forum, og får akkurat like reaksjonar der.

    Det er såpass enkelt, at om ein ikkje kan vere på eit forum og ta i mot tilbakemeldingar, så må ein berre vurdere om ein har noko der å gjere.

    Eg reagerar meir på ein del "smart ass" kommentarar som vi ser ganske ofte forumet, knytta til tidlegare diskusjonar om store turboar og multilink f.eks. Kommentarar som ikkje er eigna til anna enn å skape dårleg stemning.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Du ekke så dum du!

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Ta å selg det du får solgt. ddu har så mye uflaks at for deg passer det best med sparkesykkel
    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Selg 740 turbo og 760 og bygg verdens råeste 740 D5 pickup med 3 aksler
    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det .
    Sitat Opprinnelig postet av Langedal Vis post
    Litt sent nå Rockis, men jeg har en 531-topp med a-kam fra 230ET i tipp topp shape som ligger ute i salgstråden min for 1800,- ink frakt
    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Jeg har en rett og tett 530 topp med lav km du kunne fått for 750
    Sitat Opprinnelig postet av Rockeren Vis post
    Jaha,så det er det du begynner med nå ja..

    Skjønner snart ikke hvorfor jeg gidder å bruke tid på å legge ut info om noe som helst her på dette forumet,for det er en jævla jakt på å finne feil på det gjør,UANSETT! Skjønner nå hvorfor jeg ikke har vært så ivrig på forumet i det siste.

    Men noen motsier seg selv,opptil flere ganger også,så egne meninger er visst flaut å ha på dette forumet...Men jeg er iallefall ikke flau for å ha mine egne meninger,og stå for de..

    Dere er velkommen til å gi meg saklige råd og tips,men kan ikke de som IKKE klarer å la være å slenge med leppa og bare finne feil å plukke på,holde seg til h..... unna denna prosjekttråden!!

    Det er faen ikke rart bilene mine er tungsolgte,når enkelte her gjør ALT som står i sin makt for å ødelegge.

    GOD NATT!
    Sitat Opprinnelig postet av MrX Vis post
    Beklager mitt innlegg, kunne helt klart ha spart meg for det.

    Ser fram til update om hvordan det ble med nytoppen.

    her er noe av de 4 -5 siste sidene av 19 sider totalt

    synes dette er litt og ta i, og synes det kan ligge unna på er forum.

    Og må rose MrX som faktisk har unnskyldt seg her.

    og the sven som først tok tak i dette på side 19 synes jeg var litt sent.
    men det er min mening.

    og kunne ha plukket ut mere også

  15. #15
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    her er noe av de 4 -5 siste sidene av 19 sider totalt

    synes dette er litt og ta i, og synes det kan ligge unna på er forum.

    Og må rose MrX som faktisk har unnskyldt seg her.

    og the sven som først tok tak i dette på side 19 synes jeg var litt sent.
    men det er min mening.

    og kunne ha plukket ut mere også
    Det innlegget som kanskje er mest på kanten av de du viser til er 'jonass' sin. Ingen av de andre innleggene er det noe galt med.

    Innlegget mitt blandt annet er en liten 'funfact' og er på ingen måte ment som ren erting av Rockern. Det er kun et metafor for at han nå snart har kostet på bilen mer for å selge den dyrt enn det han skal selge den for. Og det er jo faktisk sant. Litt som å koste på en båt ny motor og interiør 20 000 kr for å få solgt den for 20 000 kr.

    Mener du at man ikke skal få lov til å si meningen sin på et forum? Er det ikke derfor man har en prosjekttråd for å vise bort det man gjør og høre meninger om hva andre syns om det man gjør? Selvfølgelig meninger med litt sensur. Ren drittslenging vil vi såklart ikke ha i prosjekttrådene, men i situasjonen vi diskuterer her så er det trådstarteren som står for drittslengingen.


    Det er alltid noen som ikke passer helt inn med de andre. Skal vi dra forvente at hele forumet endrer væremåten sin mot den personen, eller er det den personen som kanskje burde endre væremåten sin? At det kommenteres alternative løsninger som trådstarter kanskje ikke tenkte på først må det være lov til i prosjekttrådene.


    Det er som gaupe sier, alle forum har enkelte som hisser seg mye opp over lite. Vi har også noen sånne her. Lite trolig at resten av forumet har avtalt over PM at nå skal denne personen henges ut. Men det er likevel rundt disse individene problemene oppstår.

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det innlegget som kanskje er mest på kanten av de du viser til er 'jonass' sin. Ingen av de andre innleggene er det noe galt med.

    Innlegget mitt blandt annet er en liten 'funfact' og er på ingen måte ment som ren erting av Rockern. Det er kun et metafor for at han nå snart har kostet på bilen mer for å selge den dyrt enn det han skal selge den for. Og det er jo faktisk sant. Litt som å koste på en båt ny motor og interiør 20 000 kr for å få solgt den for 20 000 kr.

    Mener du at man ikke skal få lov til å si meningen sin på et forum? Er det ikke derfor man har en prosjekttråd for å vise bort det man gjør og høre meninger om hva andre syns om det man gjør? Selvfølgelig meninger med litt sensur. Ren drittslenging vil vi såklart ikke ha i prosjekttrådene, men i situasjonen vi diskuterer her så er det trådstarteren som står for drittslengingen.


    Det er alltid noen som ikke passer helt inn med de andre. Skal vi dra forvente at hele forumet endrer væremåten sin mot den personen, eller er det den personen som kanskje burde endre væremåten sin? At det kommenteres alternative løsninger som trådstarter kanskje ikke tenkte på først må det være lov til i prosjekttrådene.


    Det er som gaupe sier, alle forum har enkelte som hisser seg mye opp over lite. Vi har også noen sånne her. Lite trolig at resten av forumet har avtalt over PM at nå skal denne personen henges ut. Men det er likevel rundt disse individene problemene oppstår.
    jeg ser hva du mener, men må dere liksom GNI det inn med den toppen han overhalte??? ikke at det er siktet direkte til deg, men at han overhalte den til 6000 kr +++ er hans valg. ikke nødvendig det beste valget, men gjort er gjort.
    at noen her inne skal gni inn at de selger topper til 1500 og 750 kr synes jeg faktisk er dårlig gjort.


    men er det nødvendig med sånne spydige komentarer som feks:

    Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det


    Synes du faktisk kan spare deg for sånne komentarer.
    ikke at jeg har noe i mot deg eller noen her inne

  17. #17
    Registrerte brukere Robert sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    N.Trøndelag -Røra
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hadde ikke Rockeren reagert på den måten som han gjør, så hadde denne "mobbinga" aldri vært igang. Gikk ofte inn på trådene hans for å lese om en litt underholdende krangel i ny og ne.. Valgte og ikke delta selv. Men går ut i fra at dette var litt av målet til "mobberene" også.. altså underholdning.
    Sist endret av Robert; 20/08/10 kl 15:27
    78' Volvo 244
    94' BMW 320 e36 cab
    97' Volvo 850 Turbo

  18. #18
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Mener du helt ærlig at det ikke finnes ett innlegg i tråden til Rocis som ikke går under Mobbing/uthenging?

    Alt han han gjør er feil uansett.
    Har nettopp fått overhalt toppen sin, og det skulle han jo aldri gjort, for herregud, er jo ikke sikkert folk tror på han når han selger bilen!

    Nei skulle eller godt for en topp fra Sverige, for den er jo hel rå!! (uUu)

    Og særlig Henrik, du burde da faen ha noe annet å gjøre enn å sitte på ett forum hele dagen å finne ett eller annet å kverulere på i tråden til Rocern.
    Ja, jeg mener helt ærlig at tråden til Rockeren ikke er mer utsatt for personangrep enn andre tråder. Det hender da folk kommenterer noe man burde gjordt anderledes i andre prosjekttråder og, men det ender likevel ikke med lange foredrag fra trådstarteren om hvor idiot man er for å påpeke det.


    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    mitt poeng er uansett om det er trådstarter eller et vanlig innlegg, så skal alle respektere hverandre.

    om det så er trådstarter som fyrer på alle pluggene burde han isåfall fått en advarsel om og roe seg ned. og omvendt hvis det er det som err problemet
    Vi/jeg satt i mange timer å prøvde å hjelpe Rockeren med å få start på bilen sin. Etterhvert gikk tålmodigheten hans ut og han begynte å slenge dritt isteden på Volvoforum fordi han ikke ville prøve det vi foreslo at han burde prøve. Etterhvert etter noen uker/måneder viste det seg at problemet var en av de første tingene vi nevnte flere ganger og hvordan man skulle fikse.

    Da er det lov å bli litt oppgitt, hvertfall når vedkommende ikke respekterer den hjelpa man prøver å gi.



    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og at du ChrML kommer og sier at det ikke er mobbing overrasker meg litt, da du også har vært ganske aktiv i uthengningen av han. Både du og kompisen din henrik940.
    At du husker meg som en aktiv del av Rockern "uthengingen" overrasker meg litt. Selv mener jeg å huske at jeg har hjulpet han mange ganger med forslag og fremgangsmåter for å finne ut diverse feil. Mener også at jeg faktisk har skrevet opp til flere positive kommentarer i prosjekttrådene hans.

    Men når jeg påpeker noe han kunne spart penger på eller gjordt bedre, så er jeg plutselig en aktiv del av å henge han ut siden Rockeren har innlegg på samme side hvor han klikker og skyter etter folk?

  19. #19
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    jeg ser hva du mener, men må dere liksom GNI det inn med den toppen han overhalte??? ikke at det er siktet direkte til deg, men at han overhalte den til 6000 kr +++ er hans valg. ikke nødvendig det beste valget, men gjort er gjort.
    at noen her inne skal gni inn at de selger topper til 1500 og 750 kr synes jeg faktisk er dårlig gjort.


    men er det nødvendig med sånne spydige komentarer som feks:

    Ikke lenge før du kunne rullet bilen utenfor en fjellvegg den dagen du bestemte deg for å selge den og faktisk ha spart penger på det


    Synes du faktisk kan spare deg for sånne komentarer.
    ikke at jeg har noe i mot deg eller noen her inne
    Ville det vært bedre hvis jeg sa: "Ikke lenge før du kunne cashet vrakpant for bilen og spart penger på det i lengden" eller "Snart har du kostet på bilen mer enn salgsprisen for å selge den"?

    Man lese det som blir postet på en positiv måte... Blir litt det samme som at ironi ikke fungerer på internett. Tolker man alle innlegg som negativt så kan de fleste kommentarer være sårende.

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=ChrML;129432]



    Vi/jeg satt i mange timer å prøvde å hjelpe Rockeren med å få start på bilen sin. Etterhvert gikk tålmodigheten hans ut og han begynte å slenge dritt isteden på Volvoforum fordi han ikke ville prøve det vi foreslo at han burde prøve. Etterhvert etter noen uker/måneder viste det seg at problemet var en av de første tingene vi nevnte flere ganger og hvordan man skulle fikse.

    Da er det lov å bli litt oppgitt, hvertfall når vedkommende ikke respekterer den hjelpa man prøver å gi.

    [/QOUTE]

    skjønner det at dere blir oppgitt, men den volvoforum's delen har jeg ikke sett noe på heller.

    men sånn det ser ut i prosjekt loggen hans synes jeg det ikke er spes hyggelig og lese.

    men hvis han ikke respekterer dere så får dere heller drite i og hjelpe han spørr du meg

  21. #21
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av microplex Vis post
    skjønner det at dere blir oppgitt, men den volvoforum's delen har jeg ikke sett noe på heller.

    men sånn det ser ut i prosjekt loggen hans synes jeg det ikke er spes hyggelig og lese.

    men hvis han ikke respekterer dere så får dere heller drite i og hjelpe han spørr du meg
    Ja, det var sånn det ble etterhvert på VF delen.

  22. #22
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Men nå har vi ikke VF lenger, og så lenge en forumbruker feier for egen dør gjør vi ikke så mye med dette i første omgang når det er som nå..

    Vi er nå klar over situasjonen og vil følge den, eller ta tak dersom noen rapporterer noen de mener bør rapporteres.

    Flere av de som var "problembrukere" på VF har enten blitt igjen der, og dødd ut, men noen har kommet hit og roet ned tonen og vokst fra seg en del med tiden. Enkelte fortsetter som før. Vi ønsker ett godt miljø i klubben, og på forumet derfor prøver vi å holde ett bra nivå på innlegg og tråder.

    Ha en god helg folks!

  23. #23
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Om folk ikke er mottakelige for hjelp og det bare blir irritasjon utav det, så ikke bry tiden me å prøve å prøve å hjelpe dem, det må da være det greieste..

    jeg og ser, har kommentert det til rockeren og, at fler av kommentarene som har kommet ikke er ondsinnet ment, men feiltolket.
    Og så er det noen som virker som er skrevet bare for å provosere, det synes jeg ikke er nødvendig. som sagt om noen er irritert på andre så prøv heller å ignorere, blir vel bedre stemning av det?
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  24. #24
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Synes stort sett det er en grei tone men alt kan sikkert bli bedre. At det er noen diskusjoner på gang er bare bra. Det løser seg til slutt uansett når man skjønner hva den andre parten mente osv. Er somregel noe matnyttig i det meste som blir sagt. Strengere linje for banning som er foreslått her er jeg imidlertid helt imot. Det er diskriminering av nordlendinger God helg fra meg også!

  25. #25
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Dette temaet ser jo ut til å kome opp til stadigheit, det er enkelte overtramp på forumet, desse blir slått ned på. Vi har ikkje noko ønske om å køyre ei gestapo-linje heller.

    Men når det er slik at det er den opprinnelege postaren, som står bak støyen gang etter gang, så må ein berre leve med det.

    Dette er ikkje unikt for vccn, det gjeld også enkelte brukarar som er på fleire forum, og får akkurat like reaksjonar der.

    Det er såpass enkelt, at om ein ikkje kan vere på eit forum og ta i mot tilbakemeldingar, så må ein berre vurdere om ein har noko der å gjere.

    Eg reagerar meir på ein del "smart ass" kommentarar som vi ser ganske ofte forumet, knytta til tidlegare diskusjonar om store turboar og multilink f.eks. Kommentarar som ikkje er eigna til anna enn å skape dårleg stemning.
    Jeg må si dette overrasker meg jeg litt Gaupe. Nå er ikke dette bare et forum, men en del av en profesjonell klubb, og når dere ta godtar all mulig slags kommentarer, så virker det ikke mye profesjonelt lenger.

    Uten å nevne navn så er det flere på dette forumet, og i klubben for den del, som hele tiden har noen "snappye" kommentarer på lur, om alt. Ikke personangrep i den forstand, men kommentarer som ikke er ment for noe annet enn å provosere vedkommende den var rettet mot. Når moderatorer hele tiden lar dette gli forbi, så kommer man til dette punktet da det blir en stor diskusjon, som i denne tråden.

    Ikke det at jeg skal henge ut moderatorene her nå, for dere gjør en kjempejobb ellers!

    Jeg er iallefall for at vi skal ha en fin tone her. Greit at dere ikke liker hva den person har gjort, eller rett og slett liker den personen, greit, men hold det for deg selv. Men om det derimot er konstruktiv kritikk, er det greit, til en hvis grad. Hjelper lite å komme å si noen dager etter at du har en fin topp til salgs, når vedkommende nettopp har overhalt sin. Bare for å provosere.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •