Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
I utgangspunktet begynner all feilsøking alltid med en kompresjonstest. Alltid.
Hvordan ser tennpluggene ut nå?
Hva er nummeret på de brune dysene du bruker? Slutter det på 831?
Er de genuine BOSCH ?
Hvordan oppfører turtelleren seg når motoren fusker?
Er sensoren som informerer LH2,4 om kjølevannstemp. koblet til?
Har du trykktestet fra turboens luftinntak for å sjekke om intercooleren m.v. ikke lekker?
Jeg håper å få meg en tur i garasjen i morgen så da skal jeg få sjekket kompresjonen, og samtidig sjekke hvordan pluggene ser ut.


Det er -831 dyser ja, skal iht selger være originale bosch og plukket av en V70 turbo.

Turtelleren ja, godt spørsmål.. jeg vil si den jager i takt med motoren men det må jeg også verifisere neste gang jeg er i garasjen.

Vann temp giveren som står i blokken, under innsuget? Den var tilkoblet sist jeg sjekket og det er ikke så mange dagene siden men skal dobbelsjekke for å være sikker, eventuelt kan jeg prøve og måle den. Dersom den er koblet til burde motoren oppføre seg anderledes om jeg drar av kabelskoen...? Slik jeg forstår kan denne være roten til diverse problemer..

Jeg har ikke trykktestet systemet men hadde en følelse av at det kunne være falsk luft så jeg flyttet lmm over på trykksiden, uten turbo og intercooler innkoblet, og da sveiv motoren greit igjen, eller så fint som den har i det siste men litt småjaging har det alltid vært. Jeg satte alt sammen igjen, med lmm tilbake foran turbo og startet den, (jeg trodde jeg hadde funnet en plass rett før innsuget hvor den kunne ha sugd inn falsk luft) den sveiv fint på tomgang ei stund så jeg kjørte den ut av garasjen for å gjøre plass til multivanen for skifte av frambremser. Da jeg kom ut i gaten og la om rattet ville den ikke mer, den ville bare dø ut når jeg slapp klutsjen så jeg måtte jobbe skikkelig for å få den inn i garasjen igjen, 0,5 til 1meter av gangen ved å ruse den opp på turtall og slippe kløtsjen og å trykke inn kløtsjpedalen igjen før motoren sloknet helt. så det kan gjerne være det er en lekkasje i tilluften en plass..?
For en god tid tilbake kjøpte jeg inn en do88 intercooler som jeg tenkte å montere i vinter, sammen med 3" eksos, så dette kan gjerne være en god anledning til å prøvemontere den...

Jeg må komme tilbake med bedre svar til deg på flere av punktene etter å ha vært i garasjen men setter pris på hjelpen så langt!

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk