Min første post i forumet...
+ nøden er stor når verktøyet er hjemme...
og dit er det fem timer kjøring!

PROBLEM:
Parkerte med 'frisk' motor etter kjøring fra 8 varmegrader på Nordmøre og til minus 7 i Elverum. Dagen etter starta V70'n i "limp-home-modus" og hadde feilkode p0121 (Throttle sensor)

MOTORDATA:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-VCCN-forumet

HISTORIKK:
ETS-lampa har begynt å slå seg på de siste 3 ukene . Regelen har vært at etter to ganger oppstart uten ETS - så kommer ETS-lampa på tredje gangen motoren startes.
Servicelampa har også kommet på en skjelden gang innimellom.
Begge lampene har jeg tidligere slukket med 'erase' på feilkodeleseren, men nå etter at 'limp-home-modus' ble aktivert så slukker ikke ETS-lampa ved å 'erase' med feilkodeleseren lenger.

Motorlampa har vist seg etter limp-home-PROBLEM oppsto . Den slukker når jeg tar av vakuumslangen ved inntaket til turbo - samtidig slukker også ETS (som jeg etter 'limp-home' ikke fikk slukket med erase i avsnittet ovenfor)...!

EL-ledningsnett er såvidt visuelt sjekka - har ikke multimeteret med og er derfor usikker på denne delen...
Mannen vet at bensinfilter burde vært skifta før vinteren satte inn, men det ble ikke gjort...
Vakuumslanger er under sjekking. En slange er litt tvilsom og tilbakeslagsventil i vakuumsystemet har en også satt på mistenkte-lista... Veivhusventilasjon har jeg ikke fått prøvd på noe vis å feilsøke i snøkaven utendørs...
Hovedmistenkte er gasspjeldet (dersom en leser foruminnlegga her på vccn). Det har gul merkelapp så det er antagelig bytta av tidligere eier, men jeg vet ikke når.

1. Feilkoden p0121 + Sensor i pedal - er ikke sjekka - mangler multimeter.
2. Feilkoden p0121 + ETS-lampa som lyser peker mot feil på inntaksluftspjellet.
3. Frost i- (eller en liten sjanse for feil i pumpe/relé i-) drivstoffanlegget kan ikke utelukkes.

Jeg må innrømme at jeg har OVERFLOW mellom ørene og må be om hjelp... så:
Noen som har andre forslag enn de jeg har listet ovenfor eller kan foreslå andre alternativ... og/eller - forslag til å prioritere hva jeg skal starte å mekke på for å komme meg hjem til verktøy og garasje igjen..?
Over 40 mil i 'limp-home-modus' frister ikke så veldig heller...*hmmmer i skjegget*