Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: 2001 Volvo S60 2.0T - Eksosanlegg - JT

  1. #1
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard 2001 Volvo S60 2.0T - Eksosanlegg - JT

    Hei, noen som har erfaringer med eksosanlegg fra JT?

    Vurderer sterkt dette her for min 2.0T

    http://www.bcb.no/Default.aspx?tabid...roductID=22107

    Har også sett på BSR Sportflow + Downpipe, men det koster jo det dobbelte..

    Setter pris på alle innspill, takk!
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  2. #2
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    BSR er ihvertfall rustfritt og varer i maaaange år. Fin lyd er det også.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  3. Takk Kimmix takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Har tenkt lenge på BSR, sendte mail til de for å hør hvilken katalysator som var i downpipen, og det er en 400 cells racecat. Jeg skal oppgradere fra 12T turbo til en 16T turbo, og har blitt anbefalt å kjøre med 100 cells racecat. Jeg vet ikke hvilken forskjell det utgjør, så må gjøre mere research før jeg bestiller noe! Har også sett på downpipe uten katalysator, men har lest at eksosen lukter fælt, og at man kan få problemer mtp. ikke nok mottrykk osv som igjen forårsaker CEL pga lamda sensor.
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  5. #4
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Jeg har montert 16T og BSR sportflow med downpipe pluss BSR sin steg3 tuning på min 2.0T V70. Syns det er en fantastisk fin dyp lyd fra eksosen, uten at lyden oppleves som støyende.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    V70 2,0T 2000 mod.

  6. Takk Kimmix takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Nice! Nesten akkurat det jeg har tenkt å gjøre på min S60 2.0T

    Din 2.0T V70 hadde vel en 12T turbo også orginalt? Ble det stor forskjell i ytelse med 16T? Bruker du orginale oransje 315cc injektorer, eller har du oppgradert?

    Jeg har bestilt en 16T turbo også.

    Har sett på denne downpipen:

    http://www.jt-tuning.se/jt25-1-racek...ce-katalysator

    Som har 100 cell racecat, BSR sin downpipe har 400 cell. Ble anbefalt av en venn å gå for 100 cell da den 400 cells racecaten som er i BSR sin downpipe vil trolig nok bli ødelagt etter ikke så lang tid pga varme.

    Og tenker på BSR (simons) sportflow:

    http://www.jt-tuning.se/jt-b-hor-ros...l-volvo-s60-2w

    https://www.bsr-tuning.no/produkt/sp...-2001-2009-2wd

    (samme eksosanlegget som jeg har forstått)

    Skulle bare ønske BSR sin sportflow var 3" og ikke 2.5", men det ser kanskje større ut i virkeligheten enn på bildene?

    https://www1.garaget.org/archive/4/3...55-2697275.jpg

    Ser jo helt decent ut egentlig.
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  8. #6
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Jeg er faktisk ikke sikker på om det var 12T eller 13T som sto i min originalt. Jeg bare røska den ut og pælma den..

    Ble grei effektøkning med alle mods på plass, kjører originale dyser og det virker å fungere helt greit. Før jeg fikk BSR tuning og eksos på plass kjørte jeg med større WG og boostcontroller satt til ca 1 Bar. Syns det flytta rimelig greit på seg i forhold til de originale 180hk.
    Men med BSR steg3 og eksosen på plass så gikk turbotrykket opp til 1.5-1.6bar, og jeg tørte nesten ikke ladde fullt i starten i frykt for å sprenge noe, eller spinne av veien. Det ble ganske brutal økning. BSR steg3 er jo laget for original motor, med original turbo. Uten oppjustert WG eller ekstra boostcontroller som jeg har.
    Men begynte etterhvert å plages med at turborørene blåste veggimellom etterhvert som jeg tørte å røre gassen. Så derfor måtte jeg oppgradere til siliconbend og aluminiumsrør. Som igjen ga effektøkning pga aluminiumen i seg selv gir bedre kjøling, pluss at rørene er litt grøvre enn de originale plastrørene.
    Og på toppen av alt dette så har jeg montert et HHO kit, som mater hydrogengass rett i innsuget, som gir mer effekt, bedre forbruk, renser eksos og fjerner koks og avleiringer fra innsug.
    Tipper på at effekten ligger på oppimot 350hk, og forbruket ligger på literen i snitt på blanda kjøring.
    Kjørt mye flyttelass med henger i det siste, og da bruker den 1.1 på mila. Langkjøring uten henger ned mot 0.8.
    Har kjørt dette oppsettet snart et år nå, og det fungerer problemfritt. Er en skikkelig sleeper, både hissig på turtall og vanvittig seig på moment når turboen har fått ladda opp. Å kjenne at man blir trøkt godt i seteryggen fra 90-120 med full bil og henger, uten at automaten girer ned fra 5. gir er ganske spesiellt. Når man vet at en kickdown vil gire ned to kjappe og virkelig dra avgårde.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    V70 2,0T 2000 mod.

  9. Takk Kimmix, jibuene takket for denne posten
  10. #7
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TheStig Vis post
    Jeg er faktisk ikke sikker på om det var 12T eller 13T som sto i min originalt. Jeg bare røska den ut og pælma den..

    Ble grei effektøkning med alle mods på plass, kjører originale dyser og det virker å fungere helt greit. Før jeg fikk BSR tuning og eksos på plass kjørte jeg med større WG og boostcontroller satt til ca 1 Bar. Syns det flytta rimelig greit på seg i forhold til de originale 180hk.
    Men med BSR steg3 og eksosen på plass så gikk turbotrykket opp til 1.5-1.6bar, og jeg tørte nesten ikke ladde fullt i starten i frykt for å sprenge noe, eller spinne av veien. Det ble ganske brutal økning. BSR steg3 er jo laget for original motor, med original turbo. Uten oppjustert WG eller ekstra boostcontroller som jeg har.
    Men begynte etterhvert å plages med at turborørene blåste veggimellom etterhvert som jeg tørte å røre gassen. Så derfor måtte jeg oppgradere til siliconbend og aluminiumsrør. Som igjen ga effektøkning pga aluminiumen i seg selv gir bedre kjøling, pluss at rørene er litt grøvre enn de originale plastrørene.
    Og på toppen av alt dette så har jeg montert et HHO kit, som mater hydrogengass rett i innsuget, som gir mer effekt, bedre forbruk, renser eksos og fjerner koks og avleiringer fra innsug.
    Tipper på at effekten ligger på oppimot 350hk, og forbruket ligger på literen i snitt på blanda kjøring.
    Kjørt mye flyttelass med henger i det siste, og da bruker den 1.1 på mila. Langkjøring uten henger ned mot 0.8.
    Har kjørt dette oppsettet snart et år nå, og det fungerer problemfritt. Er en skikkelig sleeper, både hissig på turtall og vanvittig seig på moment når turboen har fått ladda opp. Å kjenne at man blir trøkt godt i seteryggen fra 90-120 med full bil og henger, uten at automaten girer ned fra 5. gir er ganske spesiellt. Når man vet at en kickdown vil gire ned to kjappe og virkelig dra avgårde.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Takk for et langt og utfyllende svar! Jeg har fått tilbud på BSR (simons) sportflow og 3" JT downpipe med 100 cell racecat - 10695,- kr inkl frakt. 16T turboen er allerede bestilt. Bilen min kjører på 0.8 bar nå med BSR steg 1, og skal lade med ca 1.1 bar med steg 3, også med 16T turboen. Jeg skal iallefall holde meg på max 1.1 - 1.2 bar eller mindre

    1.5-1.6 bar høres skummelt ut mtp rådene som tåler ca 300-320 whp :O Men så lenge det funker så er det vel gøy





    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  11. #8
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg vet at rådene ikke er spesiellt glad i den effekten, heldigvis kjører jeg sjelden på mer enn 3/4 gasspådrag. Det holder i massevis for å komme seg lynkjappt opp i 80 uten å være til hinder for en kjeft, ellers syns jeg bare det er digg å ha ruta litt på gløtt og bare nyte lyden av volvofemmeren som buldrer i dyp bass, og lyden av turboen som spooler litt forsiktig innimellom. Og så er det litt pusting og pesing når jeg slipper pedalen, avogtil er det også litt hyenelatter med. Masse morsomme lyder.
    På mer bestemt pådrag hører jeg det flerrer, smeller og blafrer i flammer bak bilen ved girskift. Da høres den nesten ut som en Toyota Supra.
    Men tenker jeg skal gå til anskaffelse av BSR sine råder etterhvert, for jeg vil gjerne at motoren skal holde.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    V70 2,0T 2000 mod.

  12. Takk Kimmix takket for denne posten
  13. #9
    Registrerte brukere Kimmix sin avatar
    Medlem siden
    28. juni 2017
    Sted
    Rørvik
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TheStig Vis post
    Ja jeg vet at rådene ikke er spesiellt glad i den effekten, heldigvis kjører jeg sjelden på mer enn 3/4 gasspådrag. Det holder i massevis for å komme seg lynkjappt opp i 80 uten å være til hinder for en kjeft, ellers syns jeg bare det er digg å ha ruta litt på gløtt og bare nyte lyden av volvofemmeren som buldrer i dyp bass, og lyden av turboen som spooler litt forsiktig innimellom. Og så er det litt pusting og pesing når jeg slipper pedalen, avogtil er det også litt hyenelatter med. Masse morsomme lyder.
    På mer bestemt pådrag hører jeg det flerrer, smeller og blafrer i flammer bak bilen ved girskift. Da høres den nesten ut som en Toyota Supra.
    Men tenker jeg skal gå til anskaffelse av BSR sine råder etterhvert, for jeg vil gjerne at motoren skal holde.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Fantastisk
    Gleder meg til jeg får satt i ny turbo og eksos i min. Blir nok ikke før i Oktober, men det blir

    Ja BSR sine råder skal vel tåle opp til 800 hk. Neste er jo at sylinderveggene sprekker på rundt 350 whp, men det trenger man vel ikke å begeistre seg over med en 2.0L med 16T turboen.



    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    2001 Volvo S60 2.0T Maya Yellow Pearl - BSR Steg 3, TD04HL-16T Turbo, 3" JT Downpipe m/200 cells sportkatalysator , BSR (Simons) Catback, BSR OptiFlow --- 250+ HK

  14. #10
    Registrerte brukere TheStig sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2012
    Sted
    Meråker
    Innlegg
    570
    Antall takk

    Standard

    Til daglig bruksbil/familietralle så behøver man strengt tatt ikke overstige 350whp.

    Kjærringa kjører også bilen ganske mye, hu har enda ikke forsøkt å tråkke på for å kjenne på draget. Hu sier det holder at jeg gjør det når hu sitter på.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    V70 2,0T 2000 mod.

  15. Takk Kimmix takket for denne posten

Lignende tråder

  1. S60 2001-2009/V70 2001-2007 oppgraderinger
    By Morgis in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 12/02/16, 16:05
  2. Basse: 2001 Volvo S60 2.0T
    By Basse in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 120
    Siste post: 23/10/13, 19:58
  3. Eksosanlegg v70 xc 2001
    By Trond Egil in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 20/01/12, 20:49
  4. Volvo S60 2.0T 2001 selges
    By fuzzy in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 18/09/11, 22:51
  5. Volvo S60 2,0 T 2001.
    By VoLvoPoWer in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 12
    Siste post: 27/04/11, 21:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •