Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  12
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 83

Tråd: Pris på bytte av motor i S70 når man ikke har egen garasje?

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2013
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Ordinær beregning importengangsavgiften er ikke aktuelt ved import av en 20 år gammel Volvo... Med alternativ beregning betalte jeg 22 000 kr i importavgift for min 850 -97 (78 000 km, alt utsyr, 193 hk). Jeg kjøpte den i Sverige for 33 000 NOK. Med alternativ beregning så betaler du en brøk eller en prosentsats av dagens engangsavgift beregnet etter hva bilen er verdt i dag (på det norske markedet) dividert med hva verdt som ny. Tror jeg betalte 7% av (ny beregning av) engangsavgiften (22 000 kr). Da 850/ V70 ligger veldig lavt i pris nå så blir regnestykket gunstig for deg. En slik gammel bil bli vel ikke vurdert ut fra autoglass sine lister men må vurderes av noen byråkrater. Jeg har importert 2 gamle Volvo og disse byråkratene har da vært greie med verdivurderingen av mine biler (vurderte min 850 til 45 000 kr i 2012).

    Alt. 2: "Mitt" verksted i Lima, Sverige ("Stafås Bil"), ikke langt fra Elverum tar ca 5000 SEK for å skifte en Volvo hvitblokkmotor i en 850/v70. Da kan du også få sendt motoren fra den svenske bildemonteringen til verkstedet med "bussgods" og du kan slappe av i Sälen (stort ski/badeland feriested) imens motoren blir skiftet.
    Sist endret av LOB; 14/09/16 kl 15:14

  2. Takk regeli takket for denne posten
  3. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Her er vi inne på ett interessant tema.
    Forsøkte å plage Skatteetaten på telefon et par ganger for å få vite hvor mye det koster å importere en bil og med ordinær beregning så kostet det kr 39 000 i avgifter å importere en bil til 40 000 SEK.
    Alternativ beregning kviet deg seg veldig for og henviste til import kalkulatoren på sidene sine.
    For å fylle ut alternativ beregning, på nett, korrekt så må man ha tall fra en tjeneste som er gratis om du drar personlig til skattekontoret men som du må betale noen tusen for om du forsøker det på nett. Sykt system.
    Var du innom på ett skattekontor og fikk tall fra www.bruktbilpris.no der eller er importerte du for så lenge siden at det faktisk var mennesker du snakket med?

    Kunne godt tatt en titt på f.eks. denne en time utenfor Stockholm:
    http://www.bytbil.com/stockholms-lan...d-7720-9927278

  4. #53
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av balder Vis post
    Kunne godt tatt en titt på f.eks. denne en time utenfor Stockholm:
    http://www.bytbil.com/stockholms-lan...d-7720-9927278
    S70
    AWD
    i seg selv er ganske sjeldent, men det er første gangen jeg ser en S70
    AWD
    med den motoren (2,4 20V 170hk). Har bare hørt at den skulle være tilgjengelig sammen med
    AWD
    i 2000, men aldri sett en.
    Bilen generelt så fin ut, lav km-stand og greit utstyrt. Disse delskinnsetene er også veldig slitesterke i motsetning til den andre typen i skai som sprekker opp.

  5. #54
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Den S70
    AWD
    -en der har også AW55-50 girkassen, 5-trinns kassen som ble vanlig på
    P2
    -platformen.

    P80
    var det kun 2000-modeller av V70R
    AWD
    og sugemotorene som kunne leveres med denne av en eller annen grunn. At det i det hele tatt fantes
    P80
    med sugemotor og
    AWD
    var nytt for meg.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2013
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av balder Vis post
    Her er vi inne på ett interessant tema.
    Forsøkte å plage Skatteetaten på telefon et par ganger for å få vite hvor mye det koster å importere en bil og med ordinær beregning så kostet det kr 39 000 i avgifter å importere en bil til 40 000 SEK.
    Alternativ beregning kviet deg seg veldig for og henviste til import kalkulatoren på sidene sine.
    For å fylle ut alternativ beregning, på nett, korrekt så må man ha tall fra en tjeneste som er gratis om du drar personlig til skattekontoret men som du må betale noen tusen for om du forsøker det på nett. Sykt system.
    Var du innom på ett skattekontor og fikk tall fra www.bruktbilpris.no der eller er importerte du for så lenge siden at det faktisk var mennesker du snakket med?

    Kunne godt tatt en titt på f.eks. denne en time utenfor Stockholm:
    http://www.bytbil.com/stockholms-lan...d-7720-9927278
    For å få et riktig estimat på av avgiften ved bruk av kalkulatorn for alternativ beregning trenger du nybilsprisen i Norge (google "skatteetaten og nybilpris 199x'), og du trenger listeprisen fra autoglass, enten betaler du dyrt for den på nettet eller så står det en pc på Tollhuset ved Operan i Oslo med autoglass sine lister.
    Husker ikke hvor gamle biler som er listet, muligens må det til manuell vurdering. Du finner vel omtrentlig makedspris på finn.no... Du må først betale vanlig engangsavgift og deretter får du refundert etter alternativ beregning er foretatt. Litt av et system... Både ganger ble endelig engangsavgift faktisk noe lavere enn det jeg selv beregnet med kalkulatorn. Moms betales når du kjører over grensen første gang. 25% av beløpet som står på kvitteringen....

    Edit. Ser nå at skatteetaten har tatt over dette fra tollvesenet. Da burde skatteetaten tilby gratis adgang til autoglass sine prislister!? Kanske pcn i Tollhuset fortsatt er oppkoblet?
    Sist endret av LOB; 15/09/16 kl 18:54

  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Dette må jeg si jeg liker. Høres ut som om amatøren har gravd frem en godbit fra de dype svenske skoger.

    Må vel bare bite i det sure eplet og ta en tur på skatteetaten for å finne ut av det.

  8. #57
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av balder Vis post
    Dette må jeg si jeg liker. Høres ut som om amatøren har gravd frem en godbit fra de dype svenske skoger.

    Må vel bare bite i det sure eplet og ta en tur på skatteetaten for å finne ut av det.
    Husk at du må betale for ordinær beregning først, for så å søke om alternativ beregning innen 2(?) uker. Differansen vil du få tilbakebetalt.

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2013
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Med ratt på feil side blir de billige.... 9 000 SEK og 105 000 km.

    https://www.blocket.se/lund/Volvo_85...6.htm?ca=6&w=3

    Mye jobb å skifte side gjetter jeg men likevel. Husker at mange drosjer i Bolivia (høyretrafikk) var importerte fra Japan (venstretrafikk) og hadde et stort hull i dashbordet fremfor passasjersete.

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Husk at du må betale for ordinær beregning først, for så å søke om alternativ beregning innen 2(?) uker. Differansen vil du få tilbakebetalt.
    Forventer ikke smidige løsninger når jeg har med staten å gjøre. Betale for så kanskje å få igjen noe høres veldig normalt ut.

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  11. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av LOB Vis post
    Med ratt på feil side blir de billige.... 9 000 SEK og 105 000 km.

    https://www.blocket.se/lund/Volvo_85...6.htm?ca=6&w=3

    Mye jobb å skifte side gjetter jeg men likevel. Husker at mange drosjer i Bolivia (høyretrafikk) var importerte fra Japan (venstretrafikk) og hadde et stort hull i dashbordet fremfor passasjersete.
    Mye pent i Sverige.

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  12. #61
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    balder Her er det en '98 2,5T (USA-import) i Stavanger. Km-stand i annonsen er ikke rett hvis den har gått 148 000 miles som det vises på bildet, da vil det være 238 000km og ikke 183 000km som selger oppgir.

    Edit: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82573078
    Sist endret av volvoRsport; 21/09/16 kl 09:47

  13. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    balder Her er det en '98 2,5T (USA-import) i Stavanger. Km-stand i annonsen er ikke rett hvis den har gått 148 000 miles som det vises på bildet, da vil det være 238 000km og ikke 183 000km som selger oppgir.
    Huff, ja. Denne har egentlig irritert meg litt noen dager.

    Når jeg fikk se denne så tenkte jeg at her har vi endelig en interessant bil som ikke er i Sverige.

    Kombinasjonen Adaptiv cruisekontroll og Keyless Go kommer vel kun i kombinasjon med kassettspiller i USA?

    Klarer ikke helt å bestemme meg for om dette er en interessant bil eller et mulig tapsprosjekt.

    Dette er definitivt en motor jeg har ventet på men den er chippet og da blir spørsmålet om eier har tatt vare på den? Om det er nåværende eier som har chippet den så kan den ha gått slik i 3 år(ca 40 000 km) og det burde den vel klare selv med litt dårlig stell?

    Litt usikker på hva som egentlig er i denne bilen siden annonsen er så full av feil. Når jeg så USA import så tenkte jeg med en gang at her måtte det være litt ekstra med styling/interiør men denne er skuffende «plain».

    Får rote meg til å sende en epost å sjekke litt nærmere for å få ro i sjela. Prisen må uansett ned siden bilen har gått 100 000 km mer enn oppgitt i annonsen.

  14. #63
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av balder Vis post
    Huff, ja. Denne har egentlig irritert meg litt noen dager.

    Når jeg fikk se denne så tenkte jeg at her har vi endelig en interessant bil som ikke er i Sverige.

    Kombinasjonen Adaptiv cruisekontroll og Keyless Go kommer vel kun i kombinasjon med kassettspiller i USA?

    Klarer ikke helt å bestemme meg for om dette er en interessant bil eller et mulig tapsprosjekt.

    Dette er definitivt en motor jeg har ventet på men den er chippet og da blir spørsmålet om eier har tatt vare på den? Om det er nåværende eier som har chippet den så kan den ha gått slik i 3 år(ca 40 000 km) og det burde den vel klare selv med litt dårlig stell?

    Litt usikker på hva som egentlig er i denne bilen siden annonsen er så full av feil. Når jeg så USA import så tenkte jeg med en gang at her måtte det være litt ekstra med styling/interiør men denne er skuffende «plain».

    Får rote meg til å sende en epost å sjekke litt nærmere for å få ro i sjela. Prisen må uansett ned siden bilen har gått 100 000 km mer enn oppgitt i annonsen.
    Glemte å legge ved link til annonsen ser jeg.. 50 000km mer blir det, siden km-standen på bildet er i miles. Ser at selger er født i 1955, så den er ihvertfall kjørt av en godt voksen mann. Han har nok ikke skjønt hva adaptiv cruisekontroll og keyless go egentlig er. Bilen er ikke så værst utstyr, du har skinnseter, el-førersete med minne (kanskje passasjersete også), takluke,
    ECC
    , cruisekontroll (kan såvidt skimte "minustegnet" på hendelen).
    Ser er at skaien i dørtrekkene har sluppet på ihvertfall noen av dørene, hvis ikke alle (vanskelig å se på bildene). Bilen bør kunne prutes ned til nærmere 30K, tror det er mer realistisk. Til sammenligning ble denne T5'en lagt ut til 29 900kr nå i mai; http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76423214 , lå ute et par uker før den ble satt som solgt.

  15. #64
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Er vel heller generell cruisecontrol og keyless entry det menes - noe annet var meg bekjent ikke tilgjengelig på den platformen. Keyless go har jo vært en greie siden 2008 elns, og adaptiv cruisecontrol har ikke eksistert i mange åra - fem-seks år, kanskje.

    Er jo ikke sann keyless entry siden man må opp med fjernkontrollen, men på 90-tallet var det luksus, vett
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  16. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Glemte å legge ved link til annonsen ser jeg.. 50 000km mer blir det, siden km-standen på bildet er i miles. Ser at selger er født i 1955, så den er ihvertfall kjørt av en godt voksen mann. Han har nok ikke skjønt hva adaptiv cruisekontroll og keyless go egentlig er. Bilen er ikke så værst utstyr, du har skinnseter, el-førersete med minne (kanskje passasjersete også), takluke,
    ECC
    , cruisekontroll (kan såvidt skimte "minustegnet" på hendelen).
    Ser er at skaien i dørtrekkene har sluppet på ihvertfall noen av dørene, hvis ikke alle (vanskelig å se på bildene). Bilen bør kunne prutes ned til nærmere 30K, tror det er mer realistisk. Til sammenligning ble denne T5'en lagt ut til 29 900kr nå i mai; http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76423214 , lå ute et par uker før den ble satt som solgt.
    Tok litt hardt i på kilometeren, ja.
    Huff, nå fikk jeg enda mer vondt i bildilla etter å ha sett den T5 annonsen. Svart og tre interiør ser bedre ut enn svart og lyse brunt.


    Sendt fra min ZX Spectrum

  17. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Er vel heller generell cruisecontrol og keyless entry det menes - noe annet var meg bekjent ikke tilgjengelig på den platformen. Keyless go har jo vært en greie siden 2008 elns, og adaptiv cruisecontrol har ikke eksistert i mange åra - fem-seks år, kanskje.

    Er jo ikke sann keyless entry siden man må opp med fjernkontrollen, men på 90-tallet var det luksus, vett
    Jeg kan jo holde hendene i lomma når jeg trykker så ser det i det minste Keyless ut.


    Sendt fra min ZX Spectrum

  18. Takk mrstfu takket for denne posten
  19. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Det tok sin tid men fikk omsider svar fra eier av denne:
    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82573078

    volvoRsport har rett i at det er en gammel kar som har den og han overtok den fra sin bror som i sin tid tok bilen med over fra USA. Skal ned å ta en titt på lørdag for å se om den er like bra som eier påstår.

    Bilen skal være helt original og fått byttet registerreim og flushet automaten.

    Det store spørsmålet er motoren.
    Den står registrert i vognkortet som en S70 GLT med 193HK. Selv sier eier at han forsøkte å får den chippet i Sverige for en tid tilbake og da sa verkstedet at det ikke var noe å gjøre siden motoren allerede hadde 240hk originalt?

    Kan det være at den ble registrert med lavere hk p.g.a. avgifter når den ble importert?

    Finnes det noen enkel måte jeg kan finne ut av dette på? Vil gjerne ha det inn i vognkortet slik at jeg unngår tull med forsikringen om jeg sulle ende opp rundt en granlegg en gang.

  20. #68
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Om det er en USA-importert GLT vil denne ha en 2.4T lavtrykksturbo med ca 193hk, ja - dumt han ikke legger ut bilde av motorrommet.

    En chippet 2.4/2.5 lavtrykksturbo vil kunne yte i det området, ja. En europeisk GLT har ikke turbo, men er 170 sugehester.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. Takk balder takket for denne posten
  22. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Om det er en USA-importert GLT vil denne ha en 2.4T lavtrykksturbo med ca 193hk, ja - dumt han ikke legger ut bilde av motorrommet.

    En chippet 2.4/2.5 lavtrykksturbo vil kunne yte i det området, ja. En europeisk GLT har ikke turbo, men er 170 sugehester.
    Er dette en av de som kan sprekke mellom sylinderne om man trimmer de?

    Er det noen enkel måte for meg å finne ut om denne virkelig er trimmet, eller ikke, bare ved å fysisk kunne ta en titt på den?

  23. #70
    Registrerte brukere Hugo sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2016
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    54
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av balder Vis post
    Er dette en av de som kan sprekke mellom sylinderne om man trimmer de?

    Er det noen enkel måte for meg å finne ut om denne virkelig er trimmet, eller ikke, bare ved å fysisk kunne ta en titt på den?

    Ja, dette er motoren som kan sprekke mellom sylinderne. Har samme motor selv med chip, 3" eksos fra turbo og 1 bar i ladetrykk. Ikke bydd på problemer hittils.

    Da må du åpne hjernen for å kunne se det. Går også ann å ta med seg turbotrykksmåler (Enkelt å koble seg rett på vakumtreet), lader den da rundt 0.6 bar er den chippet. Min ladet 0.6 bar med KUN chip og orginaleksos.
    08' V70 2.4d
    [X] 98' V70 2.5 Turbo
    [X] 87' 245 B230K

  24. Takk balder takket for denne posten
  25. #71
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Mener å huske at de begynte i uke 20 i 1998 med den nye motortypen, så da er noen -98 versjoner utstyrt med mekanisk gasspjeld og andre elektronisk.
    De med mekanisk gasspjeld krever en del deler mtp cruisecontrol. Dette er velsig lett å montere, og gjøre på under 1t om du har skrudd før.
    Den nye motortypen krever kun bryterhendel, brytere på pedaler og SW (denne koster...).

    Det greieste er å se på motordekslet. Er det heldekkende med grått deksel og utpregede bokstaver, så er det eketronisk gasspjeld. Hvis det er svart med hvit/sølv bokstaver, så er det mekanisk .
    Vel. Det er to ting å forholde seg til når det kjem til Volvo.

    Modellår (siffer nr. 10 i chassienummeret) seie kva årsmodell bilen er. Kva tid den er registrert er i utgangspunktet TOTALT uinteressant sidan 99modell kan vere registrert både i 98, 99 og 2000 (overligger/demo). Alle vesentlege endringar i produksjonen skjer når det er skifte mellom modellår.

    Mindre endringar kan forekomme i same modellår, men då er det strukturveke/chassinummer som skille mellom variantane.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  26. #72
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg prater om produksjonsuke, ikke registreringsuke
    Chassinr. er desidert det beste, men husker ikke skille i huet.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  27. #73
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    VIN-nummeret sier at bilen har en B5254T, altså 2,5LT 193hk. Årsmodellkoden er W = 1998.

  28. Takk locked, balder takket for denne posten
  29. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hugo Vis post
    Ja, dette er motoren som kan sprekke mellom sylinderne. Har samme motor selv med chip, 3" eksos fra turbo og 1 bar i ladetrykk. Ikke bydd på problemer hittils.

    Da må du åpne hjernen for å kunne se det. Går også ann å ta med seg turbotrykksmåler (Enkelt å koble seg rett på vakumtreet), lader den da rundt 0.6 bar er den chippet. Min ladet 0.6 bar med KUN chip og orginaleksos.
    Hmmm... Trenger både kunnskap og litt utsyr.
    Mangler begge så må vel bare satse på å føle meg litt frem på selger og håpe det beste.

    Uansett hyggelig å høre at det ikke er alle disse motorene som sprekker med en gang. :-)

    Er det softwaretuning du har på din eller må det byttes fysiske deler på denne motoren?
    Sist endret av balder; 29/09/16 kl 21:12

  30. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2016
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1818
    Innlegg
    68
    Antall takk

    Standard

    Begynner sterkt å mistenke volvoRsport for å jobbe for Volvo.

    Tok meg noen telefoner før jeg fikk lirket ut den samme motoren fra en hyggelig kar på ett delelager.
    Fikk også serienummeret så jeg kan sjekke om det er byttet motor.

    Hva er vanlige feil på disse bilene? Noe spesielt jeg bør se etter?

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. volvo s70 t5 sperre når man drar på
    By johnjo in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 24
    Siste post: 06/03/15, 09:05
  2. Ikke bruk bitstrekker når man bytter instrumentbelysing.
    By FroBe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 25/02/14, 22:18
  3. bytte regreim når man tar av topp?
    By session in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 11/07/10, 14:59

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •