Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Senke Nivomat-AWD... KW Variant 2, non-Nivo, ???

  1. #1
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard Senke Nivomat-AWD... KW Variant 2, non-Nivo, ???

    Har sett litt mer på senking nå som sommeren nærmer seg... KW Variant 2 finner jeg til 15.000, det er det billigste jeg finner.

    Den eneste andre tanken jeg har da er å bytte til non-Nivomat bakdempere, og siden
    AWD
    har annen innfestning, så må jeg også ha originale bakdempere med senkefjører, får ikke noe stivere dempere med kortere vandring bak. Det er litt dealbreaker at bilen er som en båt bak og som en bil foran, innbefattet med at en båt=stock S60, og bil=S60 med fjører OG dempere bytta.

    Det er de eneste alternativene jeg har i hodet. Jeg er åpen for annet enn coilovers, da disse som nevnt over er svindyre, en god månedslønning for meg som skoleelev og deltidsansatt.
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

  2. #2

    Medlem siden
    31. jan. 2013
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    926
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Ser du nevner båt her.
    Her er et billig senke-sett.
    Link
    Hobbymekaniker
    XC70 D5 Automat Summum 2007.
    X XC70 2.4T Ocean Race 02.
    X 850 T5 94.
    X 264, 75.

  3. #3
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Bytte til R-dempere og fjærer.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da blir det billigere med KW.. Billigste dempere til R nå om dagen er vel 6k stykket, pluss fjør.

  5. #5
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Da blir det billigere med KW.. Billigste dempere til R nå om dagen er vel 6k stykket, pluss fjør.
    Hvis man leiter litt kommer man plutselig over noe billig

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Joa, sant det.. Sitter på flyet på vei hjem fra Slovakia nå, med koffertene fylt opp med dempere rund baut til XC70'n. Frøkna var ikke spesielt blid, siden jeg egentlig skulle tatt med litt av flyttelasset fra studenthybelen.. Hehe.. =p

  7. #7
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    At de har en annen innfesting i bunnen er riktig, men jeg lurer på om det er ganske enkelt å fikse.
    Utifra hva jeg har sett så er det bare en hylse som sitter i bunnen på de til
    FWD
    - denne mangler til
    AWD
    og hvis jeg har rett så er det bare å slå ut denne hylsa.

    Nå skal det sies at jeg har originale dempere bak, med Eibach prokit og jeg synes ikke det er veldig båt.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  8. #8
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    At de har en annen innfesting i bunnen er riktig, men jeg lurer på om det er ganske enkelt å fikse.
    Utifra hva jeg har sett så er det bare en hylse som sitter i bunnen på de til
    FWD
    - denne mangler til
    AWD
    og hvis jeg har rett så er det bare å slå ut denne hylsa.

    Nå skal det sies at jeg har originale dempere bak, med Eibach prokit og jeg synes ikke det er veldig båt.
    Med Nivomat får jeg null senk, det problemet mitt med det. Med vanlige dempere kan det fort bli båt, siden demperne er lagd for lengre vandring.. Da medfølgende subbing

  9. #9
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jakke Vis post
    Med Nivomat får jeg null senk, det problemet mitt med det. Med vanlige dempere kan det fort bli båt, siden demperne er lagd for lengre vandring.. Da medfølgende subbing
    Samme problem som meg.
    Jeg har som skrevet i en annen tråd liggende to dempere som visstnok skal være for sport. (De kommer fra en ambulanse, med samme delenummer som SPORT nivomat, men annet markedsnr)
    Med ambulansefjører så ble det bare kaos, se her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...g-niv%C3%A5reg

    Jeg har ikke fått testet de demperne med vanlige fjører ennå, i påvente av at en her på forumet skal måle lengden på standard nivomat mot de jeg har liggende.

    En ting er sikkert, det er IKKE å oppdrive senkefjører til nivomat for awd. så man må være kreativ.

    Om du kan leve med høyden som på min forrige V70, som har nivomat SPORT og senkefjører, så kan vi samarbeide litt, hvis ikke så tror jeg du må ty til KW

    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  10. #10
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Samme problem som meg.
    Jeg har som skrevet i en annen tråd liggende to dempere som visstnok skal være for sport. (De kommer fra en ambulanse, med samme delenummer som SPORT nivomat, men annet markedsnr)
    Med ambulansefjører så ble det bare kaos, se her: http://forum.vccn.no/showthread.php?...g-niv%C3%A5reg

    Jeg har ikke fått testet de demperne med vanlige fjører ennå, i påvente av at en her på forumet skal måle lengden på standard nivomat mot de jeg har liggende.

    En ting er sikkert, det er IKKE å oppdrive senkefjører til nivomat for awd. så man må være kreativ.

    Om du kan leve med høyden som på min forrige V70, som har nivomat SPORT og senkefjører, så kan vi samarbeide litt, hvis ikke så tror jeg du må ty til KW

    Definitivt bedre ja! Skal såklart ha kw etterhvert, men vil ikke kjøre monstertruck til da, uretanforinger og downpipe er for høyt på lista til det ;-)

  11. #11
    Registrerte brukere Aamiljon sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Sted
    Nesbyen, Hallingdal
    VCCN medlemsnummer
    1310
    Innlegg
    76
    Antall takk

    Standard

    Hiver meg inn på denne. Vurderer selv kjøp av D5
    AWD
    2005-07 og vil gjerne senke. Fant dette KW2 settet på denne siden? Noen som har handlet her før eller har tips om side?
    Står at det er TÜV godkjent, vil nå hvertfall ikke handle senk til 10-15 og ikke ha muligheten til å få det godkjent.

    https://www.billige-senkesett.no/sho...70-87154p.html
    Har lært meg at man ser om sider er "falske" ved å sjekke om de er MVA regga nederst og sikkelig kontakt info. Det har disse, så virker pålitelig?

    Edit: La merke til at nederst på siden dems har de skrytet på seg 192k likes på facebook, mens går man inn på siden så har de kun 1300...
    Sist endret av Aamiljon; 15/07/16 kl 14:57

  12. #12
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har stivere dempere foran, originale dempere foran og Eibach Pro Kit rund baut. Bilen er MYE stivere bak enn den var før.

    Jeg har vært på samme leiterunden, det finnes ikke stivere bakdemper, kanskje med unntak om du finner cut-a-strut inserts som passer på dia og lengde. Nivo får du ikke senket, så da står du igjen med valget om originale bakdempere eller original høyde, kan det se ut som.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #13
    Registrerte brukere Jakke sin avatar
    Medlem siden
    31. mars 2013
    Sted
    Svolvær
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Jeg får noe arv etter bestemor, tenker at brordelen går til KW Variant 2, så er jeg ferdig med det liksom. Det som er til overs kan gå til småsnacks som foringer eller et nytt skjermkort til stasjonære PCen...

    Mellomstopp fra Nivo til KW tror jeg ikke jeg orker å styre med, for mye arbeid.
    -X- 1997 VW Passat 1.8T 220hk - Audi S4 coiler, Audi S4 dyser, steg 1 tuning
    -X- 1996 Peugeot 605 2.0T 150hk
    -X- 1988 Mazda RX7 FC Cab 270hk - RacingBeat turboback eksos, DT Rtek7 steg 1.5
    2003 Volvo S60 2.5T AWD 300hk+ - Ferrita downpipe, BSR cat-back, Bosch EV14 550cc, TD04HL-19T, Snabb innsugsrør, Hilton Tuning steg 3

Lignende tråder

  1. byttet sachs nivo dempere.
    By k bang in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 13/07/15, 18:52
  2. 760 variant
    By roarrr in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 7
    Siste post: 12/09/11, 12:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •