Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  28
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 41

Tråd: Volvo 850 turbo, hvordan bremser anbefales ? bør holde til ca 350 BHP

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Volvo 850 turbo, hvordan bremser anbefales ? bør holde til ca 350 BHP

    Jeg må bytte bremser på bilen skal på eu i slutten av året!
    ABS
    virker ikke håper det ikke blir får mye trøbbel , bremsene foran er nok ok får EU kontroll men bak er ferdig , jeg har ikke bestemt meg om jeg skal oppgradere bremsene nå , eller vente til neste vår da jeg har fått på steg 4 chippet, nok om det . Hvilken bremser anbefaler dere når jeg skal oppgradere? Er det viktig å gå opp i dim på skivene ? trenger jeg 320-330 mm bremser? Jeg tenkte å kjøpe et komplett kit med skiver/calipere/klosser/spacere og slanger. Jeg har sett litt rund på nettet å skal jeg ha skiver med stor dia , er det ganske dyrt får et kit synes jeg ca 25 000 og oppover , men må vell regne med såpass når det er snakk om en real oppgradering ? En ting til jeg lurer på når det gjelder bremser , vis jeg setter på store skiver , blir jo bremseskjoldene alt får små , er det noe firma som lager større skjold? Bremser er jo utrolig viktig ved økning av Hk, jeg har ikke så peil på det men holder vel ikke med aldri så bra skiver og klosser , når dia er orginal? Må man ha 320 -330 skiver? Har 302 eller noe foran nå, blir det får dårlig selv med skiver og klosser som er beregnet på banekjøring?

  2. #2
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    PROSJEKT! 850 T5R skal steg 4 chippes! Samler alle tråder her da det blir mye rot på forumet ellers....
    Jaja Fort å skli litt ut

    For å svare seriøst (basert på egen erfaring)
    Volvo Brembo R bremser bak / Porsche Brembo front - med 330mm S60R/V70R 04- skiver (gjerne slissede/blindede EBC etc om skal kjøres på bane); anbefales. (Er i alle fall det jeg har valgt)
    Bremseskjold er bak mulig å modifisere litt, så passer de originale. (Kjekt å ha for ikke å få dritt & stein inni håndbrekk mek.)
    Bremseskjold foran kjører man evt uten (er ikke påbudt)
    Alternativt kjøpe S60R/V70R 04- skjold og modifisere disse.
    Stål omspunnende slanger x 4, IPD braketter x 4, Carbonklosser x 4 sett
    30000,- forsvinner fort om man skal ha noe som er bra.

    Man kan evt også kjøre 336 skiver front med Porsche caliperne (med riktig brakett) - men blir fort vekk litt mye masse i sving per hjul. (Merkbart over 330mm skivene)
    - Klart man kan kjøpe dyrere skiver til 10000-12000 for par med alu NAV....men ja....

    Økt diameter på skive = økt bremseeffekt per omdreining på felg.
    - Man merker klart en forskjell fra std 282 til 302....og er noe som burde ha vært standard på alle X70/850 med turbo fra fabrikk.
    (Men for banekjøring og høyere hastigheter - blir selv dette puslete. Står det på kronene fra starten av; er dog EBC sportskiver og EBC red stuff klosser et alternativ som hjelper littegrann)

    Spacere er i verd å styre unna om man kan - bedre velge en felg som passer mot (går klar av) caliperne.



    Rcar
    Sist endret av Rcar; 17/06/16 kl 18:19
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  3. Takk Mrtical84, DRømmevovo takket for denne posten
  4. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Fint om du kan lage en samletråd på dette prosjektet ditt under prosjekter/worklogs.

    Det tar veldig stor plass og blir veldig uoversiktlig med en tråd for hvert eneste spørsmål du har.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Spørsmålet er litt hva du faktisk har behov for.
    Dersom bilen hovedsaklig skal brukes på gata så har du ikke behov for noe mere enn de 302mm du har.
    Da ville jeg kombinert det med noen gode klosser, f.eks ferrodo.

    Med mindre du får taki bremser med tüv papirer eller ett "kit" for å sette på r-bremser med tüv papirer så får du det ikke godkjent.
    Da kan du få trøbbel på EU kontroll og hvis du blir huka inn på teknisk.

    Ett par ting som bør vurderes ved oppgradering: Uavfjøret vekt (denne vil øke med større skiver dersom ikke kalipperne er tilsvarende lettere samt det å holde litt varme i bremsene ved normal kjøring.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Å ha alle spørsmål i en tråd gjør det lettere å finne tilbake til spørsmål og svar, og det gjør forumet ryddigere. Jeg gir deg igjen tilbudet om å klappe sammen alle tråder til én tråd, under Prosjekttråder.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #6
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Støtter mrstfu her.

    Akkurat nå har du startet 16 forskjellige tråder om oppgraderingen av 850en din på en måned, noe som gjør forumet veldig uoversiktelig, og jeg har i alle fall ikke sjans til å henge med på trådene dine, og hvem jeg har svart på.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. Takk mrstfu takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Spørsmålet er litt hva du faktisk har behov for.
    Dersom bilen hovedsaklig skal brukes på gata så har du ikke behov for noe mere enn de 302mm du har.
    Da ville jeg kombinert det med noen gode klosser, f.eks ferrodo.

    Med mindre du får taki bremser med tüv papirer eller ett "kit" for å sette på r-bremser med tüv papirer så får du det ikke godkjent.
    Da kan du få trøbbel på EU kontroll og hvis du blir huka inn på teknisk.

    Ett par ting som bør vurderes ved oppgradering: Uavfjøret vekt (denne vil øke med større skiver dersom ikke kalipperne er tilsvarende lettere samt det å holde litt varme i bremsene ved normal kjøring.
    302mm fungerer fint til "vanlig" gatekjøring det (spesielt sammen med EBC sport/red & yellow stuff er min erfaring). Sier altså ikke noe annet.
    - Fikk bare for meg at trådstarter - hadde litt med ambisiøse mål....
    (Hvilket jeg selv også har hatt)

    Startet for så vidt en dialog angående å få bremsene mine godkjent.
    - Fikk beskjed om at det slettes ikke var umulig å få godkjent.
    * Dog klarte jeg dessverre å somle det litt til...
    At man f.eks ikke benytter "hjemmesnekrede" festebraketter etc er selvsagt en selvfølge. (Selv har jeg kjøpt inn fra IPD - som samarbeider med CJ Yother )
    (Var brakettene de var mest opptatt av på BT, ønsket også gjerne/helst noe dokumentasjon, samt at man hadde en hovedcylinder som var riktig i forhold til stempelflate)

    ** Er vel flere her inne som har fått godkjent både R bremser og annet på 240 / 740 (!)

    * En samtale / søknad til SFOOR anbefales også.

    Har selv både 302mm og 330mm (fram/bak sats) til bilen min selv - å det tar ikke så lang tid å bytte om, skulle det bli behov.
    (Dog for øyeblikket står bilen på 302 og uten skilt )
    (Men hadde vært veldig greit å fått disse 330 i vognkort, ja)
    Men at det er en såkalt farlig ombygning; det er det i alle fall ikke

    Klarer man å finne Volvo sin 320 mm PFL front sats for salg - er ikke dette noe som trenger godkjenning i det hele tatt.
    (Jeg kan få fatt på et fabrikk nytt sett fra USA - trenger vel kanskje ikke oppgi noen pris Da den ligger der fantasien forestiller seg at den ligger)
    # Tror også man fremdeles får fatt på Ferrodo klossene til disse caliperne/skivene.

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 18/06/16 kl 00:26
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  10. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  11. #8
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    De små pinglete 280mm bremsene foran på 850 originalt klarer normalt fint å låse hjulene og få abs til å slå inn på tørr asfalt, og da er det ingenting å hente på bremseeffekt siden abs vil slå inn like fort på større bremser.

    Hvis du med veldig gode dekk (slicks eller gateslicks?) ikke klarer å låse hjulene så er det noe å hente på bremseeffekt

    Bremsefade, bremsefølelse (hva nå det egentlig er) og blingfaktor er stort sett det monsterbremser hjelper mot.

    Men verdien av blingfaktor skal ikke underdrives
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  12. Takk mrstfu takket for denne posten
  13. #9
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Klarer man å finne Volvo sin 320 mm PFL front sats for salg - er ikke dette noe som trenger godkjenning i det hele tatt.
    (Jeg kan få fatt på et fabrikk nytt sett fra USA - trenger vel kanskje ikke oppgi noen pris Da den ligger der fantasien forestiller seg at den ligger)
    Er interessert men redd man omtrent kan få en god
    P2
    bruksbil for samme pris?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  14. #10
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Er interessert men redd man omtrent kan få en god
    P2
    bruksbil for samme pris?
    Er vel ikke langt fra sannheten det...
    Er vel en kit man kjøper for å ha på en samlebil - som skal stå mest til pynt (inne)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  15. #11
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    De små pinglete 280mm bremsene foran på 850 originalt klarer normalt fint å låse hjulene og få abs til å slå inn på tørr asfalt, og da er det ingenting å hente på bremseeffekt siden abs vil slå inn like fort på større bremser.

    Hvis du med veldig gode dekk (slicks eller gateslicks?) ikke klarer å låse hjulene så er det noe å hente på bremseeffekt

    Bremsefade, bremsefølelse (hva nå det egentlig er) og blingfaktor er stort sett det monsterbremser hjelper mot.

    Men verdien av blingfaktor skal ikke underdrives
    Kanskje jeg var litt uklar;
    Normal ("gubbete") kjøring etter norsk veg & etter norske lover (som anbefales å respektere) = 280mm OK (282/280 mm varierer litt fra produsent til produsent)
    Litt mer aktiv kjøring på innbydende kjøreveger / turer nedover Europa i høyere hastigheter f.eks på autobahn (altså aktiv uten å være rabiat) = 302 klaver / EBC sport / red stuff (evt yellow stuff) OK
    Banekjøring / trackdays / tur(er) til nordschleife = 330 Big Brakes OK (Siste; som er grunnen til at jeg har innkjøpt mitt sett, for bruk sammen med semi dekk)

    Som sagt; verdien av blingfaktor skal ikke underdrives - ja ser jo bra ut.... og det anbefales jo også

    Nå er det avslutningsvis litt mer til bremser enn om hjulene låses eller ikke....
    - Og kan skrive under på at
    OEM
    bremser ikke låser seg i 250 (!)

    Knappe 2 meter fra 100-0 skiller mine 330/330 BB fra 280/295
    OEM
    (På semi)
    Fra 200, 250 eller 300 vil vel differansene være betydelig. Samt når
    OEM
    bremser har begynt a fade (!)

    PS: Det er viktig å skille mellom bremse fading og bremsevæske fading. (Er nok av dem som kjører rundt å tror
    OEM
    bremsene er for dårlig - når de har dårlig svampete brems; som er bremsevæske som koker)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  16. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  17. #12
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Men å tune opp en bil 125 hester uten å gå på bremser, dekk & oppheng samtidig - finner jeg meget besynderlig.
    Om man mot formodning ikke har tenkt til å benytte øket effekt, ikke tenkt seg over 100 - ja da....forsvinner vel også poenget med starten (altså den økede effekten)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  18. #13
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Er et hav av alternativer;
    http://www.dvs.net.au/850.html

    http://www.vivaperformance.com/stopt...0-and-s-v-c70/
    (Men å bare oppgradere front er jeg ikke noe fan av - ikke folk som evt skal godkjenne oppgraderinger heller)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  19. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  20. #14
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Nå er det avslutningsvis litt mer til bremser enn om hjulene låses eller ikke....
    - Og kan skrive under på at
    OEM
    bremser ikke låser seg i 250 (!)

    Knappe 2 meter fra 100-0 skiller mine 330/330 BB fra 280/295
    OEM
    (På semi)
    Fra 200, 250 eller 300 vil vel differansene være betydelig. Samt når
    OEM
    bremser har begynt a fade (!)
    Langt mellom de som faktisk tester, cred for det!

    Det med at hjulet "låses" (abs slår inn) betyr jo at du har nådd grensen for friksjon dekkene tåler mot asfalten og å bremse hardere har ingen effekt. Abs slår inn for at hjulet ikke skal låses helt, og da kan det ikke låses mer.. Men at ikke
    OEM
    klarer det i 250km/t kan jeg lett tro på

    At det er forskjell allerede fra 100km/t virker mer urovekkende.. gjorde du flere tester med hver?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  21. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  22. #15
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Langt mellom de som faktisk tester, cred for det!

    Det med at hjulet "låses" (abs slår inn) betyr jo at du har nådd grensen for friksjon dekkene tåler mot asfalten og å bremse hardere har ingen effekt. Abs slår inn for at hjulet ikke skal låses helt, og da kan det ikke låses mer.. Men at ikke
    OEM
    klarer det i 250km/t kan jeg lett tro på

    At det er forskjell allerede fra 100km/t virker mer urovekkende.. gjorde du flere tester med hver?

    Det er klart det ble tatt flere målinger. Forskjellen gikk fra 1,5 i forskjell på første til ca 1,9 på siste (tipper varmere bremser, men klart fører som trykker/reagerer også er en viktig faktor)
    Klart mange faktorer er forskjellige før/etter et bremsebytte, nesten alt nytt vs originalt brukt, nye vesker, stålomspunnede, vs gamle i "gummi" osv osv
    Skal lage til en video etter hvert - skal legge til link på youtube.
    (Blir nok da 302 vs BB, da det er 302 som nå står på frem til jeg får rotet meg til å få bilen på PK)

    Dette med bremser består av mange faktorer;
    Dekk (særs viktig) Stor forskjell på Nankang Budget dekk og Toyo semi slicks (liker å bruke semi på min T-gule i og med at den sjeldent er på veien)
    Bremsevæske (viktig ved gjentatte nedbremsinger)
    Klosser (merkbart forskjell mellom
    OEM
    og ceramiske)
    Skiver (
    OEM
    vs blindborrede/slissede - til fjerning av overflategasser. Gasser gir hardere pedal)
    Bremseslanger (
    OEM
    i "gummi" som utvider seg & føles svampete vs stålomspunnede der "all kraft" blir levert til stempelflaten.
    Større bremser

    Er mange som skal ha det til at BB er en myte og ikke noe poeng på en gate bil (er ikke helt enig i den)
    Nødvendig; Tja... en forskjell; Ja
    Her tester de fra 80 til 0 på en BMW - 6,4 meter fra original til BB. (På varme bremser)
    https://www.youtube.com/watch?v=qkIowmqOFRg



    OBS: Er overhodet ikke noen ekspert på bremser eller later som - men erfaringene man har gjort; har man gjort.
    - Man kan selvsagt holde munn & ha de for seg selv....
    * Men da forsvinner jo noe av poenget med å være med på et forum

    # Klart jeg kan ta feil om enkelte ting - men spiser hatten min på at BB funker bedre enn
    OEM
    i reine tall.

    Rcar


    Jeremy Clarkson - on Stopping Distances;
    https://www.youtube.com/watch?v=KGkKDaYd3Mo
    Sist endret av Rcar; 18/06/16 kl 19:15
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  23. Takk hgnubel, DRømmevovo takket for denne posten
  24. #16
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Og som jeg har påpekt tidligere;
    Oppgrader ikke bare front, bak er vel så viktig.
    - En fordelingsventil er absolutt også verd å vurdere.


    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  25. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Fint om du kan lage en samletråd på dette prosjektet ditt under prosjekter/worklogs.

    Det tar veldig stor plass og blir veldig uoversiktlig med en tråd for hvert eneste spørsmål du har.
    Jeg skal gjøre det lage en worklog

  26. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Støtter mrstfu her.

    Akkurat nå har du startet 16 forskjellige tråder om oppgraderingen av 850en din på en måned, noe som gjør forumet veldig uoversiktelig, og jeg har i alle fall ikke sjans til å henge med på trådene dine, og hvem jeg har svart på.
    Jeg kommer til å starte en worklog

  27. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Deler min erfaring har PFL bremser sedan ikke mye skryte av tåler ikke varmkjøring...så er jålete tilbehør kjekt ha.Montert AP Racing fremme kombi de tåler hard bruk og stopper bil.Original bremser duger ikke på en original T5R så bare glemm de på trimma bil...gubbe bremser.

  28. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  29. #20
    Registrerte brukere Professor Dremel sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2015
    Sted
    Årnes
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Jeg er i øyeblikket litt forvirret når det gjelder bremser på 850R. Jeg skulle bruke Columba-felger på min og fant ut at dette ikke passet sånn uten videre. Har 850R 1996 302 - bremser originalt eller har min bil fått "større" bremser ? Mener ikke med dette å kuppe tråden, men heller klargjøre hvilke bremser som sitter på forskjellige modeller.......... ???
    Volvo S70 1998, Volvo 850R 1996 Steg 0, Volvo PV "Extrem - Sport".

  30. #21
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    302mm er i alle fall standard på V70R. Er godt mulig at det derfor er standard på 850R også. Er jo en grunn til at de kom med 17" felger.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  31. #22
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Alle 850 uansett om det er "R" eller ikke ble vel levert med 280mm bremser originalt.

  32. Takk Professor Dremel takket for denne posten
  33. #23
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det kan godt være, jeg aner ikke. Vet at så godt som alle 850Rer fra Tyskland ble levert med 302mm. Satt det på 850en min da jeg kjøpte den, og enda det var en T5, men kom fra Tyskland
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  34. Takk Professor Dremel takket for denne posten
  35. #24
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    302-skivene ble ikke levert i Sverige før på V70 i varebilform, skal man tro SVXC.se.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  36. Takk Professor Dremel takket for denne posten
  37. #25
    Registrerte brukere Professor Dremel sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2015
    Sted
    Årnes
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Det kan godt være, jeg aner ikke. Vet at så godt som alle 850Rer fra Tyskland ble levert med 302mm. Satt det på 850en min da jeg kjøpte den, og enda det var en T5, men kom fra Tyskland
    Takk for info, Daniel V. Min bil ble importert fra Tyskland i 2001. Det forklarer saken; Jeg opplever å ha gode / tilstrekkelige bremser på min 850R 1996.
    Volvo S70 1998, Volvo 850R 1996 Steg 0, Volvo PV "Extrem - Sport".

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvordan få turbovolvo til å holde kjeften sin.
    By skurk in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 11/05/13, 14:18
  2. Bremser til S80 - Hva anbefales?
    By Mikael in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 06/10/12, 00:32
  3. Bremser til V70. Hva anbefales?!
    By tommyt5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 28/07/12, 13:37

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •