Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 8 av 18 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #176
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Vet ikke om du har titta noe på kitta fra Davies,Craig? Skal være god kvalitet på pumpene å et bra styresystem på dem. Også kan du mer eller mindre bare bruke gammle pumpe huset og modifisere det eller å lage til en "blokk" å sette på org pumpe plassering. Thats my plan iallfall.
    +1
    Men skal man gjøre noe med kjølesystemet så bør man få til å gjøre om inn/ut løpet til og fra topp/blokk. Man vil jo optimalisere kjølingen så alle 4 sylindere får samme mengde vann med samme temperatur. Som det er orginalt er det jo sylinder 1 som får mest kjøling.

  2. #177
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er så brutal denne bilen! Etterlyser flere bilder jeg

  3. #178
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Fått ny pumpe?

    Håper og tror dine problemer skal løse seg nå, mener og tror at blokka de sprekker pga "hot spots" som blir da vannet står stille.

    Leste du hadde blendet pumpe overgangen opp i topp med en 5-krone, og tatt ut 6mm hull bak i toppen, dette ser jeg på som positivt også

    Lykke til
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  4. #179
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe takker.
    Må prøve el pumpe nå. Er litt skeptisk også. Kjøpte med styre enhet for pumpa også. Den skulle klare holde konstant temp på vannet håper jeg.

    Målet nå er og få den klar til våren da jeg vurderer og dra på nurburing men den for hvertfall og ta livet av motoren. Hehe ikke noe lengre dit en til ACR for og havarere.

    Filtis

  5. #180
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Åssen er det du kjører vannet inn i blokka nå? Jeg har fått en oppskrift som blir brukt av svenskene i dragrace på rødblokk. Å Det skal vist være så godt som skuddsikkert.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  6. #181
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Kan nok bli spennende på nurburgring med denne!

  7. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Inn gjennom std pumpe. Inn i blokk std. Beordret hull opp gjennom betong til std vannkanaler. Svenskene bruker vel frostplugg hulla eller.? Jeg har betong opp til ca 2,5cm fra toppakning.

    Plan: bytte og pumpe med el. Pumpe mellom radiator nedre uttak og org pumpe. El styring av pumpe med føler så langt bak på topp som mulig.

    Ga på YouTube og søk davies craig electric pump.

    Syns det ser bra ut. Kjøpte selvfølgelig den i alu for race.

    Ca 540 aus dollar. Regner med ca 4 lapper ferdig hit.

    Filtis

  8. #183
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Du har bettong du ja, stemmer det. Svenskene kjører vannet inn i frostpluggene på begge sider av blokka ja, også tar di vannet ut av den "store" frostpluggen bak på toppen og ut fra termostat huset (uten termostat).

    Har selv planer om å bruke systemet fra davies craig, fordel at den kjører både pumpe og vifter ut fra temp på motor.

    Snakka med en av gutta på Cylmo inne på Oslomotor show iår. (Lurer på om det var deg Tosk? ) Ang. å borre ut sylindrene å sette i løse tykkvegga foringer isteden for å bettong fylle. Nettopp for å unngå problemene du har. Koster noe mer men det er bedre enn å måtte bytte bunndel hver sessong ;P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  9. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Ja riktig.
    Er ute etter et system som er enkelt og bra. Svenskene er ikke dumme og driver med dette i manns alder. Men føler dem er litt vel oppfinnsomme for og spare en tier noen ganger.

    Jeg og snakket med torsk på messa i Oslo . Moro og lærerikt. Jeg mener løsningen er en evoblokk på 103mm og sylindre forringer i denne. Men og gi 30-40 laken for en blokk syns jeg er helt vilt. Men men. Får se hva man snubler over framover.


    Filtis

  10. #185
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Får jo se åssen det funker det rælet jeg skal hive sammen, skal tørre å si jeg har trua på det.

    Ja om enn vil ta en tlf til Parmer å fyre av så mye penger så er det nok riktig vei å gå. Men til så mye penger kan enn nesten få laget en billet blokk også.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  11. #186
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Får jo se åssen det funker det rælet jeg skal hive sammen, skal tørre å si jeg har trua på det.

    Ja om enn vil ta en tlf til Parmer å fyre av så mye penger så er det nok riktig vei å gå. Men til så mye penger kan enn nesten få laget en billet blokk også.
    Har ikke Motordesign i Sverigie nettopp lansert ei ny stålblokk da? Værdt å sjekke opp (samme kara som lager racetopper til 20v og 16v hvit, og seff 2-valve EVO)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #187
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Jo dem har der. Men de skal der igjen ha en halv formue for den. Mener det var 50 lapper for grov maskinert emne. Så må enn ta siste borring selv.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  13. #188
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Jo dem har der. Men de skal der igjen ha en halv formue for den. Mener det var 50 lapper for grov maskinert emne. Så må enn ta siste borring selv.
    Såppas ja Men hvem kan klandre dem, ikke noe stor volum av blokker og det koster MYE å få laget støpeformer osv til gjennbruk til små kvanta :/
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #189
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    D var nok meg på motor messen ja, håper jeg ikke var en Tosk og prate med hehe

    Jeg også synes Kent sin nye EVO blokk er drøy, har laget spesial foringer for 230 selv for metig lade trykk, men de kommer jo aldri fra USA :( venta 6mnd nå

    Mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  15. #190
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    D var nok meg på motor messen ja, håper jeg ikke var en Tosk og prate med hehe

    Jeg også synes Kent sin nye EVO blokk er drøy, har laget spesial foringer for 230 selv for metig lade trykk, men de kommer jo aldri fra USA :( venta 6mnd nå

    Mvh
    Finn et maskineringsfirma i norge da til å fikse Fikk laga mine til femmern i seighardt Kromnikkelmolybdenstål (34CrNiMo6) tok 4 uker og kosta vel 11k med moms og frakt den legeringa har minimum strekkfasthet på 1000Mpa og har 40% arealforandring ved brudd så rimelgi seigt også Kan faktisk ha de ganske tynne da, og få GOD kjøling uten at de sprekker Kan overflateherdes til 60 Rockwell C i tynt sjikt også..så ypperlig til sylindre

    Brukes generellt til til høyt belastede understellsdeler på fly (feks. akslingene), tannhjul osv.

    Disse super-ductile-iron greiene yankee's bruker er ikke like høy strekkfasthet på, er ikke like hard overflate på, og sammenlignar bruddegenskapene blir de som "knekkebrød" sammen lignet med 34CrNiMo6
    Sist endret av Njål Nilssen; 02/02/12 kl 01:41
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #191
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.

    Dette er interesant. Så da mener dere at det ikke er noe problem og kjøre med foringer i org blokk??

    Uten betong?

    Frese ut hele org foringer?

    Toppakning?

    Kan spes bestilles til ønsket stempeldim(fleste har jo stempel fra før)?

    Filtis

  17. #192
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Det som er planen min. Jeg skal ligge på samme effekt som deg så vi får se om det kommer til å holde.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  18. #193
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.

    Dette er interesant. Så da mener dere at det ikke er noe problem og kjøre med foringer i org blokk??

    Uten betong?

    Frese ut hele org foringer?

    Toppakning?

    Kan spes bestilles til ønsket stempeldim(fleste har jo stempel fra før)?

    Filtis
    Fikk svar i dag faktisk, de er på vei.

    Ja jeg mener de skal holde fint uten betong, nesten hele org foringa forsvinner, så har de krave oppe for og forsterke decket også.

    Jeg skal sponse deg med en slik blokk hvis du vil prøve, holder den kan du betale for den, sprekker den skal du slippe og betale. lærerikt for meg også

    Hvilket borr har du? 96.50??

    Topp pakning ville jeg brukt cometic mls stål pakning på 1.14mm og ARP studs, vi har dette også.

    Mvh
    Sist endret av MGP; 02/02/12 kl 18:27
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  19. #194
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Hvor mange slike foringer er det du har bestilt opp? Jeg er veldig intr. iallfall!
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  20. #195
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.

    Dette er interesant. Så da mener dere at det ikke er noe problem og kjøre med foringer i org blokk??

    Uten betong?

    Frese ut hele org foringer?

    Toppakning?

    Kan spes bestilles til ønsket stempeldim(fleste har jo stempel fra før)?

    Filtis
    Nope med et moderne stål kan de om så være bare 5mm gods på hele veien rundt.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #196
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Her ei bilde av ei blokk:

    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  22. #197
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Kommer 4stk nå tror jeg, men går fort og få flere når de nå har fått dem inn i systemet.

    5mm vegg på foringene er umulig på 230 block flyfaen, ikke nokk borr space, de går inn i hverandre da, og da er jo vitsen med en 5mm foring bort da den blir 3mm på 30% av foringa.

    de som jeg har blir ca 3mm vegg, mye likt orginal tykkelsen med i et matriale med 50% større matrial tetthet enn orgianlt, altså mindre porøst.


    Om dette vil funke i praksis på så mye effekt har jeg ikke peiling på, men har fora flere "500hk" motorer med vanlige lastebil foringer og de går nå enda


    Så vi får bare prøve og se
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  23. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Hvor stor er an-koblingen du har til retur på blokken fra turbo? An10?

  24. #199
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Kommer 4stk nå tror jeg, men går fort og få flere når de nå har fått dem inn i systemet.

    5mm vegg på foringene er umulig på 230 block flyfaen, ikke nokk borr space, de går inn i hverandre da, og da er jo vitsen med en 5mm foring bort da den blir 3mm på 30% av foringa.

    de som jeg har blir ca 3mm vegg, mye likt orginal tykkelsen med i et matriale med 50% større matrial tetthet enn orgianlt, altså mindre porøst.


    Om dette vil funke i praksis på så mye effekt har jeg ikke peiling på, men har fora flere "500hk" motorer med vanlige lastebil foringer og de går nå enda


    Så vi får bare prøve og se
    Med 1000MPa (min) som 34CrNiMo6 har så bør vel 3mm gå fint det og egentlig... STERKE saker... seigt også, så det fjærer istedet for å sprekke Verdt et forsøk ja absolutt

    Bedre tru på slikt enn disse svintjukke og sprø "ductile" sakene til Darton feks.

    Mine ble dreid ut fra smidd stang så blir ala det samme som sentrifugerte
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Hvor stor er an-koblingen du har til retur på blokken fra turbo? An10?
    Jepp an 10 på retur.

Side 8 av 18 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •