Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  20
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 64 av 64

Tråd: Er dere fornøyd med AWD'n ? (V70 AWD R)

  1. #51
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Vil den testen virke på automatkasser også ?

    Er jo litt rart det hele. Jeg har ergret meg over dårlig trekk på tredje vinteren nå. Og når jeg lar Volvo sjekke den så virket den som den skulle. Noen uker etterpå så virker den ikke. Jeg regner med at hylsa er gåen, men hvordan sjekker jeg at verkstedet BARE skifter det som er feil og ikke HELE vinkelgiret (om det er i orden) ? Jeg må vel bare stole på at dem ikke lurer meg.

    Nei takke meg til en gammel Sierra......
    med gåen hylse, burde vel ikke firehjulstrekken "virke av og til"
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  2. #52
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    med gåen hylse, burde vel ikke firehjulstrekken "virke av og til"
    Enig i det.

    Men om det er vinkel giret som er gåent, skal vel ikke virke av og til da heller ??
    Men om det er dårlig olje og filter i haldexen, er det da mulig at det virker av og til ?? Og skulle det være det som er problemet, så er det rart at verkstedet ikke starter å "nøste" i problemet der i fra. Men dette har de ikke nevnt i det hele tatt.

    Nei jeg aner ikke hva som er feilen. Og ikke tror jeg Ålesund Bil heller har det.

  3. #53
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tace Vis post
    Enig i det.

    Men om det er vinkel giret som er gåent, skal vel ikke virke av og til da heller ??
    Men om det er dårlig olje og filter i haldexen, er det da mulig at det virker av og til ?? Og skulle det være det som er problemet, så er det rart at verkstedet ikke starter å "nøste" i problemet der i fra. Men dette har de ikke nevnt i det hele tatt.

    Nei jeg aner ikke hva som er feilen. Og ikke tror jeg Ålesund Bil heller har det.
    Hvis ikke verkstedet ditt engang veit hva den konkrete feilen er, burde du heller ikke la dem utføre en jobb for flere titalls tusen kroner. En feil som kommer og går er ofte elektronisk eller slitasje på noe ikke-mekanisk (nå snakker jeg om drevet mekanikk so vinkelkassen). Hvis det hadde vært defekt hylse eller tenner på vinkelkassen, hadde du sannsynligvis hatt noen rare lyder. Dessuten opplever jeg sjelden at splinsen på vinkelkassen ryker før hylsen gjør det.
    Hylsen er laget slik at det er den som skal bli defekt om det skulle skje. Derfor hjelper det ikke å heve bilen på løftebukk og sjekke om alle hjulene går rundt.

    Men du har også beskrevet tidligere at bilen fungerte av og til, og hvis hverken pumpe eller olje er bra, så kan du lett få en slik feil. Jeg ville heller satt bort bilen til ny feilsøkning hos noen som kjenner Volvo litt bedre. Et verksted som antar hva som er feil, virker i mine øyne lite seriøst. Hvertfall når ting kan sjekkes konkret og det er snakk om den prisklassen i reparasjon!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. Takk orfaman68, Morgis, holter takket for denne posten
  5. #54
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Det han sa



    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

  6. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    VCCN medlemsnummer
    1823
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Har større tro på puma en hylsa siden den virker av å til. Var samme symp på 2004 xc90 til søskenbarne mitt. Det holdt på å koste han 30tusen helt til jeg fikk overtalt han til å ta bilen te volvo i Luleå... å det bytta de olja og pumpa. Å da var den frisk.

  7. #56
    Tace
    Gjest

    Standard

    Vel da har jeg fått igjen bilen fra verkstedet. Hylsa og vinkelgiret (aksling) var kværnet til pulver. Fornøyd drar jeg hjem. Rygger ned den lille bakken på 6 meter. Kjører sakte opp i den og gir litt gass så jeg begynner å spinne. Og der blir jeg stående..... igjen og igjen..... Drar innom Volvo igjen å tar en lang prat med dem og får med verksmesteren på prøveturer i deres bratte bakker. Tar seg opp uten problem. Resultatet er at det er MIN bakke som er problemet. Det ene bakhjulet får forlite trykk mot bakken og da blir bilen bare stående der uten å få fordelt krafta som den burde på de andre hjulene. Bilen har
    AWD
    men det hjelper ikke i min bakke.... :( Snakk om å bli skuffet da.....

  8. #57
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det hørtes merkelig ut. Prøvd med antispinn innkoblet?

  9. #58
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Er bakken slik at ene dekket ikke har omtrent noe vekt på seg?

    Det er ikke noe form for sperre eller diffbrems bak på disse. Likevel skal jo antispinn hjelpe mot nettopp dette ved å bremse.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg subaru du dem tar seg frem har vel aldri prøvd meg på litt mer kupert terreng med min -men fungerer utrolig bra på flatt underlag - regner med at din bil nå har mer skyv på bakhjulene en før du hadde den på verksted , så kanskje ikke helt bortkastet rep av awd
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  11. #60
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Er bakken slik at ene dekket ikke har omtrent noe vekt på seg?

    Det er ikke noe form for sperre eller diffbrems bak på disse. Likevel skal jo antispinn hjelpe mot nettopp dette ved å bremse.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Ja bakken er nok slik utformet ja. Nå som jeg vet hvordan det fungerer for jeg prøve å kjøre utenom problemet. Men litt kjipt å betale 18k og fortsatt slite på det ene stedet som før . Men den fungerer iallfall i alle andre svært bratte rette bakker nå da.

  12. Takk holter takket for denne posten
  13. #61
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Kjøp deg subaru du dem tar seg frem har vel aldri prøvd meg på litt mer kupert terreng med min -men fungerer utrolig bra på flatt underlag - regner med at din bil nå har mer skyv på bakhjulene en før du hadde den på verksted , så kanskje ikke helt bortkastet rep av awd
    Sant det. Merker mye mer skyv/grep på det slaps, snøføret som er her idag. Ikke blinker antispinnlampen som et blinklys lenger heller. Må jo le litt av det hele.

  14. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ville følt meg rimelig lurt jeg også etter en slik rep , men om dette er din private vei kan du jo rette ut ujevnheter til den passer volvo sitt haldex system Noen lass med pukk og en planke -pluss vater så kommer du frem
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. #63
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Jeg har også privatvei 90 grader inn på grendavei med forholdsvis bratt stigning. Classic på bilen vrirseg litt slik at marktrykket på hjulene blir ulikt. Med Quattro så kan du stoppe i været tenkelige posisjon å ta bakkestart uten problemer. Har tidligere eid xc70 awd, men quattro er overlegen.
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  16. #64
    Tace
    Gjest

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Ville følt meg rimelig lurt jeg også etter en slik rep , men om dette er din private vei kan du jo rette ut ujevnheter til den passer volvo sitt haldex system Noen lass med pukk og en planke -pluss vater så kommer du frem
    Bakken ser så latterlig liten og lett ut, så at akkurat den skulle by på problem hadde jeg aldri trodd.
    AWD
    er ikke nødvendigvis
    AWD
    Men ellers er den super Spurte om å få beholde det gamle vinkelgiret. Med tanke på å sende det inn å få satt på forsterket aksling senere om det skulle bli nødvendig. Men da måtte jeg betale 3000 ekstra, men fikk beholde hylsa da ;-) . Ja og 30 % på alt fikk jeg og.

  17. Takk holter takket for denne posten
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Premium Sound 2016 S60 - Ikke heeelt fornøyd.
    By M. Flakk in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 2
    Siste post: 24/08/15, 00:00
  2. Svar: 6
    Siste post: 25/09/11, 19:15
  3. Fornøyd XC90 eier :)
    By Steen in forum Volvo i media
    Svar: 0
    Siste post: 25/05/11, 06:47
  4. XC90 - hvor mange kilometer har dere og hvor fornøyd er dere?
    By roger888 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 20/04/11, 09:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •