Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Senking av v70N, Senket 40mm med Lesjaførs problemer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard Senking av v70N, Senket 40mm med Lesjaførs problemer

    Har senket bilen min 40mm med fjærer fra BcB, de selger disse fettaforsene.
    Dempere bruker jeg Bilstein B6.
    Historien er følgene, senket bilene for vel 2 år siden, alt var vel, til i fjor høst da det var tid å legge om til de mindre pene stålfelgene. Bilen ble rett å slett idiot på veien og de enkleste svinger ble mer som at man begynte å ta de i maks 50km/h.
    Dro så til Volvo for å få tak i orginal fjærene for å teste om dette ble bedre, resultatet ble sleng overalt med en grevling, ikke moro med andre ord da dette kunne skje på de mest rare plassene.
    Fikk da beskjed fra Volvo at det skulle være Nivomat på denne bilen og dermed kunne man ikke montere på fjærer og dempere til en bil som hadde standard fjærer og dempere.
    Byggde da om til standard fjæreoppsett etter Volvo sine specs, ikke billigt for å si det slikt.
    Bilen slitte også ut et par bakdekk på denne tiden på en og en halv sommer sesong er jeg nå inne på mitt andre sett bakdekk, jeg kjører med 225/40/18 kontroll da viste en camber på -2 grader.
    Da Volvo satte på orginalfjæren ble camberen -1 grad 42 min.
    så tilbake til fettaforsen fikk jeg ikke tall men de skulle vel være mellom 1,5 til 2 grader vil jeg tru, toen er nå tilnerma 0 grader. Ser ut som en senket BMW i ræva.

    Idag virker det som bilen fungerer som den skal, understyrer litt synes jeg men er vel prisen for senk. Har sjekket alle foringer i bakstillingen og alle sier de er faste og fine.

    Problemet som jeg lurere på skal den bli så lav i ræva, får ikke imellom pekefinger og langfinger mellom dekk og hjulbue bak, foran er det mer en nok plass for dette.
    Jeg har subkasse bak med tilbehør, kassen er en orginal kicker kasse med 2 firkanta 12", vil dermed ikke tru at vekta av dette skal senke bilen så mye bak pga vekt.

    Så er det dekkslitasjen, den synes jeg er alt for høy, Volvo snakket om at de plages på nyere Volvoer som er orginal senket 15mm og der dekkene ikke holder en sesong. Løsninga der var at de gikk opp til 245 bredde på dekkene.

    Noen Volvo guruer der ute som har erfaringer eller peiling på hvordan man skal løse dette, evetuellt hvor man kan finne løsninger på den alvorlige rævsiget og dekkslitasjen

  2. #2
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Du får kjøpt offset foringer som endrer camber, men de må monteres riktig under montering.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  3. #3
    Registrerte brukere Jimmen sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2013
    Sted
    Rørvik , Trøndelag
    Innlegg
    1.095
    Antall takk

    Standard

    At man ikke kan endre fjærer og dempere på en bil med nivomat er feil.. Jeg har nivomat, OG senk (Blir ivertfall ikke lav bak da)

    Ikke sliter jeg noe dekk heller, sliter jevnt over, kjørt med samme dekka i 3år og skal bytte de ut nå til sommeren.
    09mod Ford S-Max 2.2TDCI Tit-S Individual Familiebil
    10mod Audi A6 Allroad 3.0TDIQ Konebil
    95mod Volvo 940 Turbo Banebil

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Er ikke disse foringene til
    AWD
    ?

  5. #5
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    De camberforingene er kun til
    AWD
    bakstilling ja. Det skal ikke være "normalt" med så mye dekk slitasje. Jeg har kjørt med 30mm senk på min R i 3år nå uten å byttet ett eneste dekk. Men jeg har i senere tid oppdaget litt mere dekkslitasje enn de foregående to årene og jeg mener ganske bestemt på at det kommer av at foringene bak har blitt slappere og skal derfor oppgradere til poly i nærmeste framtid.

  6. #6
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Sliter med samme problem på min S60 at dekkene bak blir ødelagte på innsiden. Har kjørt med bilstein spint dempere og lesfjørs fjører først, men bytta over til K&W V2 coilovers nå. Men ble ikke kvitt problemet.
    Har kjørt med 19" med 235/225 med 35 profil. Prøve i fjor sommer å kjøre på 18" med 225/40 dekk på i ca 4000km uten problemer.
    S60 D5 2002

  7. #7
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Høyere profil på dekka er mer tilgivende med tanke på "feil" hjulstilling. Ved senk er det ekstremt viktig at alle foringer er i tipp topp stand.

Lignende tråder

  1. Senking av V70N
    By E.Winjum in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 30/07/13, 02:24
  2. bilder av 40mm og 30mm senkesett på v70n?
    By Ola Hagen in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 5
    Siste post: 03/04/13, 06:25
  3. V70n senking? hvilket senkesett for å få fin høyde?
    By 245 V8 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 05/03/13, 20:04
  4. Bilde av din bil senket
    By thune in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 58
    Siste post: 28/07/11, 16:45
  5. Senket v70
    By mortenv in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 11/04/11, 21:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •