Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 65

Tråd: Turbolekkasje Volvo V70R AWD

  1. #26
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar begge to.
    Kommer tilbake angående veihusventilasjon i morgen Svirre.
    Men det er vel uansett greit å bytte på disse bilene og koster vel rundt en tusen lapp for hele satsen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Heisann!
    Jeg er ganske sikker på at olja kommer fra topplokket ditt. Se etter om det ligger olje oppå girkassa, som drypper ned. Kan godt være noe så enkelt at det lekker ut fra kamakselsensoren ?

  3. #28
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Hei! Takk for svar
    Hvor er det kamakselsensoren er på disse motorene? Gamle type motor om det har noe betydning
    Topplokket tenker du på påfyllingslokket der man fyller på olje eller topplokket til pluggene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Vinkelkassa får olje fra girkassa.
    Men den olja ser mer ut som motorolje, noe som egentlig peker på lekkasje på veivakseltettingen bak svinghjulet.
    Vinkelkassa får ikke olje fra girkassa. Ringte volvo om dette da jeg byttet vinkelkasse på min, fikk beskjed om at det var en annen type olje på den fra han på volvo hvertfall.

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Hei! Takk for svar
    Hvor er det kamakselsensoren er på disse motorene? Gamle type motor om det har noe betydning
    Topplokket tenker du på påfyllingslokket der man fyller på olje eller topplokket til pluggene?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Topplokket, mener jeg hele toppen. altså fra toppen av sylinderene og opp Kamsensoren sitter på andre siden av fordelerlokket, altså nærmest torpedoveggen. På bilen min hadde pakninga inni der hoppet ut, og det rant olje på akkurat samma plassen som det gjør på din, og jeg mistekte også at det var mellom motor og gearkasse til å begynne med

  6. #31
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hypnotisk Vis post
    Topplokket, mener jeg hele toppen. altså fra toppen av sylinderene og opp Kamsensoren sitter på andre siden av fordelerlokket, altså nærmest torpedoveggen. På bilen min hadde pakninga inni der hoppet ut, og det rant olje på akkurat samma plassen som det gjør på din, og jeg mistekte også at det var mellom motor og gearkasse til å begynne med
    Har du bilder av der kamakselsensoren sitter? Motsatt side av fordelerlokket er der reimene til kammene og vannpumpa osv er?
    Og vet du hvor mye jobb det er å bytte topplokk- pakningen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. jan. 2013
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Har du bilder av der kamakselsensoren sitter? Motsatt side av fordelerlokket er der reimene til kammene og vannpumpa osv er?
    Og vet du hvor mye jobb det er å bytte topplokk- pakningen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det jeg mener er at jeg tror lekasjen kommer en stand fra topplokket :P kan se om je kan vise deg med bilde senere i kveld, men mener ikke der reimene til kammene og vannpumpa er, men rett vedsiden av fordelerlokket. Kamsensoren er i såfall montert på eksoskammen (rett under det øverste motorfeste)

  8. #33
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Ahh okei
    Begynner å bli rimelig lei at den lekker ser du, og jeg blir aldri klokere når jeg får ser under motoren. Som sagt har jo tatt motorvask flere ganger, men finner jo aldri ut hvor den lekker da den lekker en plass høyere opp en hva man ser under.
    Gjerne fiks noen bilder for meg hvis du gidder, du bor ikke langt unna Drammen så du får tatt en titt på den da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  9. #34
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hypnotisk Vis post
    Det jeg mener er at jeg tror lekasjen kommer en stand fra topplokket :P kan se om je kan vise deg med bilde senere i kveld, men mener ikke der reimene til kammene og vannpumpa er, men rett vedsiden av fordelerlokket. Kamsensoren er i såfall montert på eksoskammen (rett under det øverste motorfeste)
    Fikk du til noen bilder til meg?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  10. #35
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Sjekka at veivhusventilasjonen ikke er tett?
    Veivhusventilasjon bestilt og får den i morgen.
    Bestilte kun selve beholderen, da jeg fikk høre det var den som ble tett? Noe annet jeg eventuelt burde bestilt sammen med denne?
    Og er det noen som har en how - to tråd eller noe slikt, hørt at man må av med innsug osv?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Har du sjekket:
    - Under pluggdekselet at det ikke er mye olje der, det smaler seg og renner på baksiden av motor - grunn: lekk pakning på oljepåfyllokket - koster en 20kroning
    - O-ring på peilepinne - koster en 20kroning
    - Oljedren på turbo, begge ender. Pakning opp mot turbo og pakkboks ned på blokka - nok en gang småpenger for deler
    - Slanger til oljekjøler (integrert i radiator). Slangene er todelt, gummi/metall. Begynner og legge i overføring mellom de to elementer, kan sjekkes med motor på tomgang. Noe dyrere, 900-1200kr slangen inkludert bytte om jeg ikke husker feil.

    Husk at selv om det ser ut som lekkasjen er bak motor, kan det like gjerne være noe foran som lekker. I fart smøres olje overalt under motor.

    Ved bytte av veivvent, bytt tilhørende slanger/vakumslanger og vakumbend
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  12. #37
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Har du sjekket:
    - Under pluggdekselet at det ikke er mye olje der, det smaler seg og renner på baksiden av motor - grunn: lekk pakning på oljepåfyllokket - koster en 20kroning
    - O-ring på peilepinne - koster en 20kroning
    - Oljedren på turbo, begge ender. Pakning opp mot turbo og pakkboks ned på blokka - nok en gang småpenger for deler
    - Slanger til oljekjøler (integrert i radiator). Slangene er todelt, gummi/metall. Begynner og legge i overføring mellom de to elementer, kan sjekkes med motor på tomgang. Noe dyrere, 900-1200kr slangen inkludert bytte om jeg ikke husker feil.

    Husk at selv om det ser ut som lekkasjen er bak motor, kan det like gjerne være noe foran som lekker. I fart smøres olje overalt under motor.

    Ved bytte av veivvent, bytt tilhørende slanger/vakumslanger og vakumbend
    Noen som har en komplett plukkliste som er gull når man skal bytte veivhusventilasjon?
    Hvordan ser vakumbendet ut, er det den som ser ut som en L?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Veivhusboksen er tilkoblet to slanger husker jeg ikke feil. Det går en slange fra topp av motor mellom innsug og blokk. En slange går fra veivvent til PTC ventilen som sitter på slange mellom luftfilter og turbo. Med sistnevnte slange er det også en vakumslange, denne går fra innsug og videre til samme PTC ventil. I begge ender av denne er det et gummibend. Slangene jeg nå nevner er sammenført med ett stykke isolasjonsmateriale og ved bestilling får du begge komplett. Vakumbendet som er mest utsatt er den som er koblet på innsug. Varmesykluser spiser opp gummien og den lekker. Gjerne med forhøyet forbuk og dårlig gange samt feilkode som resultat. Den sitter satans trangt til og anbefales byttet når innsuget først er av.
    Bytt i samme slengen bankesennsorene, i det minste bør du benytte anledningen til å smøre opp alle kontakter du finner med syrefritt fett. Sjekk også jordingkabel på blokka.

    How to på bytte PCV eller veivhusventilasjon som vi kaller det. Lag deg konto på forumet og bildene blir tilgjengelige. Masse nyttig å hente på matthewsvolvosite.com
    http://www.matthewsvolvosite.com/for...6fefa79569668e

    Lykke til
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  14. #39
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar
    Du har ikke artikkelnummer på noe av det du nevner ovenfor?
    Var innom Volvo her i stad og bestilte kun oljebeholderen, så må innom der i morgen tidlig og bestille resten av det du nevner.
    Men er lettere vist du hadde tegninger eller bilder? :P
    Hva er det som er mest viktigst av disse vakumslangene som jeg burde absolutt å bytte?
    Ingen som gidder å lage en komplett liste helst med artikkelnummer som jeg kan bestille fra i morgen, da det kan være litt krevende å beskrive alle slangene en etter en for å bestille over en dataskjerm :P
    Hadde hjulpet meget!
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  16. #41
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Takk
    Vet du hvor man får tak i innsugspakning?
    Eller burde jeg også bestille dette fra Volvo?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  17. #42
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbovogn850 Vis post
    Takk
    Vet du hvor man får tak i innsugspakning?
    Eller burde jeg også bestille dette fra Volvo?
    http://www.scstyling.no/
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Har vi noen rabattkoder til scstyling?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  19. #44
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Har vi noen rabattkoder til scstyling?
    Skal være opptil 25% på enkelte varer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Edit, jeg fant jeg fant :-)
    Sist endret av gswede; 14/01/15 kl 08:47
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  21. #46
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Ok, planlegger bytte av bankesensorene mine og vil da trenge innsugspakning. Tenkte å bestille meg do88 IC slanger fra sc styling og prøver å finne nevnte pakning, greit å få i samme forsendelse. Men finner jeg pakninger, nei - det gjør jeg ikke. Kan du lede vei?
    Velg bilmerke i menyen til venstre, velg biltype og deretter får du opp "Reservedeler". Bare å holde øya oppe, bestilte innsugspakning seinest i går, så veit at dem har
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Takker, fant fram. Litt tidlig på kvisten enda :-)

    Har du byttet pakningen før? I fall du har, ca hvor lang tid regner du på jobben?

    Sitter å kikker på reservedeler, 222kr meteren for vakumslange??!! WTF

    Ser for øvrig at de krever PERSONNUMMER for å gjennomføre bestilling. Det kan umulig være lovlig.

    Nok en edit, ringte sc styling, trivelig fyr. De trenger kun personnummer om du bestiller med betalingsmåte Klarna finans.
    Brannen er herved slukket og paypal blir min vei til målet :-)
    Sist endret av gswede; 14/01/15 kl 09:56
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  23. #48
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    Bytter veivhusventilasjonen senere i kveld, noen tips for å sjekke om den faktisk er tett eller ser man om det er tydelig lekkasjer?
    Noen andre steder jeg burde sjekke etter lekkasje når først innsuget må av osv?
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

  24. #49
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Takker, fant fram. Litt tidlig på kvisten enda :-)

    Har du byttet pakningen før? I fall du har, ca hvor lang tid regner du på jobben?

    Sitter å kikker på reservedeler, 222kr meteren for vakumslange??!! WTF

    Ser for øvrig at de krever PERSONNUMMER for å gjennomføre bestilling. Det kan umulig være lovlig.

    Nok en edit, ringte sc styling, trivelig fyr. De trenger kun personnummer om du bestiller med betalingsmåte Klarna finans.
    Brannen er herved slukket og paypal blir min vei til målet :-)
    De er kjempetrivlige. Har lagt at godt over 50.000kr hos dem over flere år uten noen form for problemer. Hender jeg tar med faktura, så det å legge at personnr der er trygt. Litt offtopic, men kan anbefales!
    ************

    For å sjekke om den er tett er bare å se om den er full av drit. Kort fortalt
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  25. Takk gswede takket for denne posten
  26. #50
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har en innsugspakning til 20V-motorene liggende, om du ikke får tak i denne fort nok. Har en såkalt evigvarende pakning på min, så jeg har ikke bruk for den.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Senkesett Volvo v70R AWD
    By Turbovogn850 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 24/06/14, 13:39
  2. Ø.K volvo v70R AWD
    By Antonsen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 09/07/12, 17:38
  3. Volvo V70R AWD kjøpes!
    By bora18t in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 09/06/12, 15:53
  4. ØK: 98-00 mod Volvo V70R
    By DanSteffen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 45
    Siste post: 21/07/10, 19:11
  5. Volvo V70R AWD
    By Mekkern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 13/07/10, 17:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •