Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  67
Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 155

Tråd: VCCN hovedtreff og trackday på Rudskogen 2015

  1. #51
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Vil tru at det å legge banedag til Våler kan treffe et større publikum. Ser for meg at fleire frå Trøndelag, Møre og Sogn kan sjå seg syne med å ta turen. Er jo faktisk mulig å ta en dagstur viss ein er litt entusiastiske

    EDIT: vi prøvde oss med dagstur til rudskogen i 2011, det vart litt i overkant med quanta km/tid med køyring sidan treffet den gang var på en søndag...
    Det var også hovudsakleg grunnnen til eit samarbeid med OMC, at det gjorde at vi kunne arrangere eit laurdagsarrangement for halv pris. Laurdag var då dobbelt så dyrt som søndag.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #52
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Jeg var selv på treffet på Rudskogen i år og all ære til de som var med og arrangerte. Veldig bra ut fra forutsetningene

    Men muligheten for å arrangere et rent stort Volvo-treff burde være tilstede.
    Rudskogen er jo mye mer sentralt plassert enn f.eks Ål/Torpo.
    Å kombinere et stort utstillingstreff med banekjøring burde kunne trekke MANGE Volvoer.

    Alt koker ned til god markedsføring.

    Om det blir annonsert tidlig nok og godt nok burde dette bli veldig bra neste år

    Jeg gleder meg til neste treff allerede! Ser mye bra initiativ her i tråden.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  3. #53
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Alt koker ned til god markedsføring, og det at folk reagerer tilsvarende på god markedsføring. Om man annonserer tidlig med all mulig pomp og prakt, og ikke får en stille fjert fra deltagere, går jo alt av planer i dass. Dette er jo noe av trenden i det siste, at folk enten ikke er her inne for å få med seg relevante saker, eller rett og slett gir beng, noe som antageligvis skyldes et styre medlemmene ikke har vært fornøyd med. Derfor, og dette er vel den korteste oppsummeringen av mine tanker rundt temaet: Nytt styre først, fornøyde medlemmer deretter, og så kan vi tenke på store økonomiske forpliktelser.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #54
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det var også hovudsakleg grunnnen til eit samarbeid med OMC, at det gjorde at vi kunne arrangere eit laurdagsarrangement for halv pris. Laurdag var då dobbelt så dyrt som søndag.
    Ja, ser den. Skulle gjerne ha tatt meg ei helg nedover for å både stille ut og køyre bil, men siste 3 år har berre ikkje det vore hverken kapasitet eller tid til slike prioriteringar.

  5. #55
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Alt koker ned til god markedsføring, og det at folk reagerer tilsvarende på god markedsføring. Om man annonserer tidlig med all mulig pomp og prakt, og ikke får en stille fjert fra deltagere, går jo alt av planer i dass. Dette er jo noe av trenden i det siste, at folk enten ikke er her inne for å få med seg relevante saker, eller rett og slett gir beng, noe som antageligvis skyldes et styre medlemmene ikke har vært fornøyd med. Derfor, og dette er vel den korteste oppsummeringen av mine tanker rundt temaet: Nytt styre først, fornøyde medlemmer deretter, og så kan vi tenke på store økonomiske forpliktelser.
    Det var ein veldig enkel konklusjon, det er nok mange andre faktorar som spelar inn. For dei aller fleste vccn-forumbrukarar og medlemar, er nok styret totalt uinteressant.

    Eg skal kome med eit forsøk på å forklare det, slik eg ser det.

    Eit banetreff for Volvo var nytt og spanade tilbake i 2008 og tidlegare, reint eksotisk, gatebiltrenden var ny og interessa var stor. All meiningsutveksling på Internett gjekk føre seg på forum, og kanskje på eit eller anna dårleg forum. Volvoforum først og VCCN vart suverent størst her. Sidan kom framveksten av Facebook og andre sosiale medium, folk sine vanar endra seg, og det dukkar opp ein del volvogrupper på facebook som kanskje trakk meir av dei yngste. I den same tida kom framveksten av smarttelefonar og etter kvart nettbrett, slike plattformer er fint til å sjå og lese på, men det blir fort ei plage å gjere noko anna enn å svare på enkeltpostar, å legge ut skikkeleg innhald er eit pes - derfor har det generelle innhaldet gått ned, og forumet virkar mindre intessant.

    Prisane går opp, tidels mykje, på Rudskogen, fleire ser at dette er usikkert økonomi og ein kompenserar med å sleppe andre merker inn på sine merkestreff, attpåtil veljer å arrangere i lag. Rudskogen har eit reglement som regulerar veldig korleis ein kan tene pengar. I praksis er det mogleg å køyre på "skogen" omtrent når ein vil, sidan det er opent for å betale seg inn, ein treng ikkje å planlegge fram mot VCCN-treffet, ein veit også det at å førehandsbetale er då unødvendig.

    Men ein faktor er ekstremt viktig, biltilsynet skriv ikkje ut prøveskilt lengre som kan brukast på bane, og då er plutseleg halvparten av bilane vekke.

    I år kræsja også datoen med Vallåkra, det var heller ikkje bra.

    Men sjølvsagt er det ein enorm slitasje på leiinga i klubben. Marknadsføringa har vore for dårleg.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #56
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Mulig en enkel konklusjon, ja. Kanskje litt for mye av en konklusjon, kall det heller en refleksjon. Det er jo ikke til å stikke under en pizza at en del medlemmer har vist misnøye og lite entusiasme ang nåværende styre, som kan ha en innvirkning, men selvfølgelig er det andre faktorer.

    Dette med sosiale media er jo noe som må tas med i regninga. Personlig skriver jeg absolutt mest på VCCN via telefonen, men jeg har en telefon og en tilpasning som gjør det lettere enn på feks en iPhone. At endel foretrekker Facebook er jo ikke til å unngå, men da kan det jo i fremtiden inkluderes en Sosial Media-ansvarlig i styret. Hva med en egen Instagramkonto for VCCN, med bilder og slikt, samt en hurtiginfotjeneste via for eksempel Snapchat? Om det er poengløst eller ikke spiller egentlig ingen rolle siden det kreves såpass liten innsats for å holde dette vedlike.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #57
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Angående det med prøveskilt stiller jeg meg veldig bak gaupe. Vi mistet over halvparten av kjørerne fra 2011 til 2012. 2011 var siste året med prøveskilt.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #58
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Men, dette gjelder altså kun biler uten banelisens? Har et par Volvo løpsbiler i nærneste omkrets jeg kanskje kunne tatt med meg, som er langt i fra gategodkjente.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #59
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Men, dette gjelder altså kun biler uten banelisens? Har et par Volvo løpsbiler i nærneste omkrets jeg kanskje kunne tatt med meg, som er langt i fra gategodkjente.
    Ein kan ikkje kombinere lisensbilar og gatebilar, og det krever eit voldsomt opplegg for lisensløp, som er urealistisk for ein klubb som vår.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #60
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Det er ingen grunn til at det skal være noe mindre interesse blant folk for å komme på bane/utstillingstreff på Rudskogen i 2014 enn i 2008. Det blir for enkelt å skylde på ny teknologi og sosiale medier som hovedårsaken til dårlig oppslutning, markedsføring handler om å nå ut til brukerne i de kanalene som brukes, og ikke minst gjøre hovedtreffet til noe mer enn bare et forumtreff! Volvo-interesserte folk som aldri har hørt om vccn.no bør også få med seg dette, og da handler det om planlegging, profilering og samarbeidsavtaler i en helt annen skala enn det som har vært tilfelle frem til nå.

    I dag sitter tydeligvis klubbledelsen og innbiller seg at folk skal komme trekkende fra fjern og nær i hopetall etter å ha slengt ut en forumtråd noen måneder i forveien. Da sier det seg selv det ikke blir liv laga..
    Mine biler:

  11. #61
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Alex, slapp av litt. Helt enig i at andre platformer ikke har blitt brukt godt nok, men det er ingen som motsier deg. Og du må vel innse at økonomien har en stor del av skylda du og? Ettersom det koster såpass mye, må man ha en garanti for at folk dukker opp. Det er ikke noen vits i å legge skyld på den og de for ikke å ha brukt andre platformer godt nok.

    Du sier det selv, at klubbledelsen i dag ikke gjør ditt og datt. Burde ikke da fokuset være først og fremst på å få inn et etablert og fungerende styre?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #62
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Selvfølgelig, men det interessante er ikke hvem som sitter i styret, det interessante er hva som blir gjort og på hvilken måte man skal nå målene. Og det er hva denne tråden handler om.

    Men da sier vi det sånn da folkens, at siden økonomien er så dårlig og treffene så dyre, at vi bare trapper ned ambisjonsnivået istedenfor å finne løsninger på hvordan man kan skaffe de nødvendige inntektene.
    Mine biler:

  13. #63
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den passiv-aggressive holdningen hører hjemme hos ei furten skolejente, ikke i en debatt der de aller fleste, uavhengig av hva du måtte velge å se, er ute etter å heke klubben tilbake til nivået den har vært på.

    Nåværende styre har signalisert at det vil trekke seg, og vi har interesserte kandidater til å overta. Dette avgjøres neste helg. Selvfølgelig kan vi diskutere hva som kan og ikke kan gjøres, men at det nåværende styret skal fatte vedtak om utgifter det neste styret skal stå inne for, uten å se helt klart for oss hva neste år bringer, er som å begynne å løpe før du har knytt skolissa.

    Det samme gjelder hvem som har skyld i situasjonen vi nå er i. Fakta er at vi er i en situasjon med lite oppslutning rundt styret, og selv om dette kan hjelpes på i stor grad ved annonsering og å spre budskapet her og på andre platformer, kan ikke et styre kaste 100k på Rudskogen uten å vite hvordan oppmøtet blir. Du har sikkert lagt merke til at det er lite aktivitet på forumet i det siste kontra høydepunktene for et par år siden, og vi hat ingen andre måter helt ennå å måle entusiasme på.

    Jeg sier ikke at vi skal si oss ferdige med Rudskogen, men at vi ikke skal løpe inn i en stuasjon vi ikke aner utfallet av. Refleksjon og kalkulerte risikoer og hele pakka.

    Og for ordens skyld: jeg tror du har godt av å legge fra deg journalisten innimellom. Bildet som fronter denne tråden er på ingen måte representative for årets oppmøte. Bildet til høyre var det jeg som tok, fra toppen av brua, med et snevert synsfelt og på slutten av dagen. Man ser ingen av bilene som sto på siden, eller noen av de som var på banen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #64
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Økonomien er ikke dårlig, og det er ikke noe vits å trappe ned ambisjonene på sikt. Da har du missforstått hele greia.

    Det som diskuteres her er måter å kunne nå målet på, og basert på tidligere års oppmøte er det skummelt å prøve å ta hele risken selv neste år. Det er tross alt snakk om over 100 000,-. Det er ikke småpenger
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. Takk mrstfu takket for denne posten
  16. #65
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    My point^^
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener å skrinlegge samarbeidet med OMC er en dårlig løsning. Måten det har blitt gjort på nå å dele utgiften emed de på er veien som arrangjør på banedag kommer til å gå.
    Jeg er jo litt over middels mye på Rudskogen, og ikke en eneste klubb i år kjører kun sitt eget merke. Eller jo, Porshe club Norge gjør det. Et kjapt søk på forumet dems sier 1800 betalende medlemmer som betaler 700 kr i året. 1.260.000 kr i medlemsinntekter i året.
    Hva har VCCN i inntekter i låpet av et år?

    Ja markedsføring er viktig. Men folkene må fortsatt opp av sofaen og komme på treffet. PotetNorge er litt tråe her.

    Kjapt regnestykke for VCCN. 100000 i utgifter på en dag. 800kr mer bil på banen. 125 biler...... Er det mulig???

    Og å flytte hovedtreffet til Våler blir som å gå 15-20 år tilbake i tid etter vi er vandt til forholdene på rudskogen synes jeg.


    Mitt (sikkert forhatte) forslag:
    Fortsette samarbeid med OMC. Det er en ganske lik klubb som vår i kjørestil, dele utgifter, OG kanskje prøve på et helgtreff med sosialt på kvelden.
    Markedsføre som dere sier er gull.
    Få til lisenskjøring, evt håpe "banebillisensordningen" er oppe til neste år.
    Sist endret av Petter; 05/09/14 kl 14:43

  18. #67
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ok. Så da ligger det an til å ekskludere medlemmer fra å ville komme på fremtidige treff da? Er det noen god løsning da? Poenget er for enhver pris å unngå å blande inn andre klubber og merker. Da kan man jo like gjerne slå trackday sammen med gatebil for å komme enda billigere unna, og samtidig se alt det uinteressante . Det fine med trackday var at man slapp å måtte se på tyskerskrot og japseplast. De som måtte ønske det kan jo heller reise på et av OMC sine arrangement.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #68
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Ingen ting er beslutta, dette er opp til nytt styre.

    Einaste poenget mitt er å belyse saken slik at folk forstår situasjonen bedre. Ein kjem langt med sterk vilje, men det er ikkje alltid det er nok.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #69
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Og hvis noen få absolutt nekter å komme på et treff som deles av et annet merke, og VCCN ikke ser det forsvarlig å leie banen på egenhånd, så får de bare nekte å komme. Regner selvfølgelig med at et nytt styre skal utforske alle muligheter innen det å dra inn penger på andre måter, eksempelvis med sponsorer, men det blir for dumt å skulle bruke dobbelt så mye på et treff, for å inkluderer de som absolutt ikke vil se på Opel.

    Det er tross alt ikke verre enn å lukke øya.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. #70
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Vilje, og så handlekraft. Det har vært mangelvare de siste åra. Forøvrig synes jeg vi skal forsøke å diskutere sak og ikke person, så får dere ha meg unnskyldt om noe av det jeg skriver føles provoserende. Hensikten er å få igang en skikkelig debatt med litt takhøyde om hvordan hovedtreffet skal avvikles i fremtiden. Det trengs, og nå ser det ut som vi er i full sving

    Om jeg så er journalist av yrke er irrelevant for min deltagelse her på forumet, det er det engasjement og volvolidenskap som står for. "Passiv-aggressiv" synes jeg er en lite treffende karakteristikk hvis du har forstått trådstarters intensjoner, Raymond - les første post
    Mine biler:

  22. #71
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Kjapt regnestykke for VCCN. 100000 i utgifter på en dag. 800kr mer bil på banen. 125 biler...... Er det mulig???

    Og å flytte hovedtreffet til Våler blir som å gå 15-20 år tilbake i tid etter vi er vandt til forholdene på rudskogen synes jeg.
    Hva får deg til å tro at treffet kun må finansieres gjennom folk som betaler for å kjøre på bane?

    Ellers enig i at Våler blir et skritt tilbake i forhold til fasiliteter og mulighetene på området.
    Mine biler:

  23. #72
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Vilje, og så handlekraft. Det har vært mangelvare de siste åra. Forøvrig synes jeg vi skal forsøke å diskutere sak og ikke person, så får dere ha meg unnskyldt om noe av det jeg skriver føles provoserende. Hensikten er å få igang en skikkelig debatt med litt takhøyde om hvordan hovedtreffet skal avvikles i fremtiden. Det trengs, og nå ser det ut som vi er i full sving

    Om jeg så er journalist av yrke er irrelevant for min deltagelse her på forumet, det er det engasjement og volvolidenskap som står for. "Passiv-aggressiv" synes jeg er en lite treffende karakteristikk hvis du har forstått trådstarters intensjoner, Raymond - les første post
    Hensikten er sikkert veldig god, men budskapet ditt oppfattes hvertfall av meg som noe skeivt. For meg virker det som at du er opptatt av å fordele skyld, noe som i seg selv er poengløst. Å starte tråden med to bilder som på ingen måte representere forskjellene mellom 08 og i år, men som i mine øyne er valgt og vinklet for å øke dramatikken bak det hele virker for meg som journalistikk. Det samme gjør skyldfordelingen, attpåtil dårlig journalistikk.

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post

    Men da sier vi det sånn da folkens, at siden økonomien er så dårlig og treffene så dyre, at vi bare trapper ned ambisjonsnivået istedenfor å finne løsninger på hvordan man kan skaffe de nødvendige inntektene.
    Og dette utsagnet her finnes jo ikke konstruktivt på noen måte, det virker bare som at du er furt over å bli motsagt. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at det ER sånn, jeg sier bare det virker sånn, og som de aller fleste med en viss debattevne kan si seg enig i: det handler ikke om hva du MENER, men om hva som OPPFATTES.

    Legg merke til at jeg skriver at dette er hvordan jeg oppfatter det, snakker ikke på noen andres vegne her.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #73
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Å ha et arrangement på Vålerbanen er noe jeg absolutt ser på som en god mulighet, det er litt lenger opp i landet som gjør at flere som har lengre reisevei enn de som debatterer i denne tråden har anledning til å komme.
    Selvfølgelig er det gromt med "nye Rudskogen", men det er ikke den eneste banen i Norge.

    Jeg også vil aller helst ha et rent volvo-treff, men volvofolket vil jo ikke ha det. Ifjord kostet det 100,- å stille ut, mens i år var det gratis for betalende medlemmer. Allikevel valgte de aller fleste å stå gratis på grusplassen, med biler som jeg kan garrantere hadde tatt pokal.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  25. #74
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    For meg virker det som at du er opptatt av å fordele skyld, noe som i seg selv er poengløst. Å starte tråden med to bilder som på ingen måte representere forskjellene mellom 08 og i år, men som i mine øyne er valgt og vinklet for å øke dramatikken bak det hele virker for meg som journalistikk. Det samme gjør skyldfordelingen, attpåtil dårlig
    Jeg valgte to de to oversiktsbildene jeg hadde til rådighet som best mulig illustrerte oversikten på plassen. Og at det var flere hundre fremmøtte biler i 2008/2009 mot ca 15(?) utstilte i år er vel ingen hemmelighet.
    Lenger ned i tråden la jeg ut Aarnes sitt bilde som viser "utstillingsrekka" i år.

    Men la nå dette ligge, og se fremover. Jeg skjønner ikke hvor du får dette med skyldfordeling fra - hvor har jeg gitt noen skylda for noe utover å peke på den helt generelle bakgrunnen for dagens situasjon i første innlegg?

    La oss nå finne ut hva medlemmene ønsker med hovedtreffet og ta med oss det inn mot planleggingen av neste års arrangement.
    Sist endret av a|ex; 05/09/14 kl 16:23
    Mine biler:

  26. #75
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Jeg også vil aller helst ha et rent volvo-treff, men volvofolket vil jo ikke ha det. Ifjord kostet det 100,- å stille ut, mens i år var det gratis for betalende medlemmer. Allikevel valgte de aller fleste å stå gratis på grusplassen, med biler som jeg kan garrantere hadde tatt pokal.
    Kan det ha noe med informasjon å gjøre? Jeg tipper at bilene med pokal-potensiale på grusplassen neppe hadde fått med seg dette..
    Mine biler:

Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 707
    Siste post: 03/08/11, 19:10
  2. VCCN trackday Rudskogen 17.Juli Convoy
    By Tarell in forum Arkiv
    Svar: 27
    Siste post: 15/07/11, 04:33
  3. VCCN trackday på Rudskogen 2011?
    By MrTjerbo in forum Arkiv
    Svar: 10
    Siste post: 19/01/11, 17:33
  4. Bildetråd: VCCN Trackday@Rudskogen 18/7 2010
    By Per Turbo in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 307
    Siste post: 15/11/10, 08:41
  5. Svar: 175
    Siste post: 24/08/10, 17:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •