Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  49
Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 231

Tråd: Luddemann: Styling,lakkering og ombygging til T5!

  1. #176
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Nye felger 215/40/18
    Sist endret av Luddemann; 25/04/15 kl 09:52

  2. #177
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Førerkortet mitt forsvant her for en tid siden.... Turbo-motor var ingen god ide for min del, det tok ikke lang tid før jeg hadde så mange prikker at jeg mast lappen for 6 mnd... Gått uten i litt over 1 mnd alleredet. Så nå har jeg god til til å skru på gliset, og kansje få omlakkert igjen, og montere sportseksos. Har sett litt rundt på nettet, og finner mye forskjellig sportseksoser, og folk sier forskjellig om det og.... Noen tips, av kem det er lurt å kjøpe og ka type? =) Vil ha en Gruuvy dyp lyd, men ikke så høy at d blir problemer på Eu og at polisen merker noe høy lyd...

    Holder på å se om jeg får fikset denne "kuttingen" nå.... Var jo på Frydenbø og fikk litt tips om hva jeg kunne prøve. Jeg har nå byttet veivhusfilter, dermed også insugspakning, tatt på orginale tennplugger, fjernet dumventilen, setter på den orginale vrien til 1994 turbomotorne med rør som går ifra turbo og rett over til radiator(se bildet), og skal sjekke turbotrykket, da jeg mistenker at det er noe høyt. At det muligens er trykket som er for høyt, og at hjernen har en sperre som "kutter" når trykket kommer opp til den grensen som er satt, for å spare motoren...
    Så har jeg montert sportsbremseskiver, lakke calipperne grå igjen, smurt opp alle bremsene og strammet håndbreksklossene.

    Men hvilken slange skal jeg sette på trykkmåleren? Det er jo flere vakumslanger ekke det det da? E det samme kem jeg setter på?

    Monterer nå 1994 modellen, da det er motorens orginale stand, og noe mener man får mer effekt av den...

    Det gamle veivhusfilteret og alle slangene som var koblet på var FULL i dritt...



    Nytt filter montert



    Det er digg nå å ha gooo tid når jeg mekker, og har ikke noe hast med å bli ferdig, da jeg ikke får kjørt bilen alikavell...

  3. #178
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Hm, kanskje eg og ska mista lappen Neida, men da e bra du får gjort mykje med bilen
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #179
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja har mye tid nå =)
    Men delene til den 1994-modellen er utgått, så får ikke tak i de delene lenger, og vanskelig å få tak i bruk også... så har mekker til noe eget tull nå å sjøtet her og der. Men tror det er tett. Litt jalla e det men når man ikke får orginalt får det bli sånn.... kunne jo forsåvidt bare hatt 1996-modellen sin, men fikk anbefat 94

    Så litt skum på oljepåfyllingslokket, så ble litt bekymra for toppen.... bytta olje nå, så får jeg se om det kommer mer...

  5. #180
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Hei folkens!
    På jakt etter hva som gjør at motoren "kutter" ved kraftig akslerasjon har fått meg til å gjøre noen tiltak:
    - Veivhusfilter/oljavaskjildingsfilter er byttet
    - Rengjort spjælhus med rustløser
    - Montert orginale tennplugger
    - Tatt vekk dumpbentil
    - byttet bensinfilter

    Som tidigere nevnt virker det som at den ikke får nok bensin. Og feilen er følgende:
    Jeg var igang med å bytte bensinslangen som går i retur ifra motoren til tanken, og når jeg skal bestille ny del ifra Frydenbø ser jeg at hele bensinrør-systemet er annerledes på T-5 og orginale 850. Se bildene under:

    Orginal 850


    T-5


    T-5 har en bensintrykks-regulator som jeg pr dags dato ikke har, og dermed får ikke motoren nokk bensin når det går unna som mest.
    Det er et helt annet system her, med flere koblinger og rør som ikke jeg har nå.
    Appåtil så jeg da jeg demonterte at jeg hat et uttak på motoren som ikke et rør er koblet på.... se under:
    Der skal sikkert slangen som er nummerert med "34" på bildet med T-5 systemet.

    Alt dette kan jeg få hos frydenbø, utenom rør nr "40". Da er jeg like langt, jeg kan ikke montere litt, men ikke alt.
    Og det er ikke såsykt mange T-5 delebiler rundt omkring heller som jeg kan plukke fra heller, men skal prøve å finne noen.

    Mekanikeren på Frydenbø Minde kunne bekrefte at ved normal kjøring merket man ikke noe, men ved hard kjøring, også kaldt "grisekjøring" vil motoren ikke ha maximal effekt.
    Deilig å ha funnet feilen, nå gjenstår det bare å fikse og betale for å det... :P

  6. #181
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Men mindre motorn din går på kjølevæske,så er det nok best å ikke koble noe på det ledige uttaket på blokka der
    Eller er det kjølevæske du er ute etter?

  7. #182
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    oja haha greit
    Sist endret av Luddemann; 25/09/15 kl 22:02

  8. #183
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Jeg så du skrev du hadde problemer med at bilen kuttet?
    Har selv hatt en del turbobiler opp igjennom årene med dette problemet,og min erfaring er iallefall at det aldrig har hatt noe med bensintrykket å gjøre.
    Hvis den kutter veldig brått,og kommer seg igjen like fort(slik oppførte min bil seg) så var det på mine biler enten dårlig coil,eller rett og slett programvaren som gjorde at den oppførte seg slik.

  9. #184
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Den kutter ja. Var på Frydenbø for å sjekke d opp, og noen teorier ble laget, men ingen konklusjon selfølgelig. Så jeg er fremdeles på jakt etter årsaken. Når man trøkker på og presser motoren litt er det akuratt som at det går luftbobler gjennom motoren,og man kjenner den ikke klarer med, så kutter den veldig brått, holder man gassen inne ennå, kutter den fortløpende i ett sett, men lite effekt. Den er veldig sprek frem til pungtet der den rett og slett "kutter ut"

    En fyr mente det har med turboen min å gjøre, fordi den e montert blendelokk på av forje eier, og at den ikke stemmer overens med programvaren. Så enten montere orginal turbo eller chippe...

    Jeg er ikke veldig motor-kyndig som dere kan merke, så jeg syns dette e grådig stress å finne en sånn defuse feil... og folk sier så forskjellig. Så jeg tar ting for ting.... etter dette med bensinslage-greiene er det vell turbotrykk/turbo/programmvare jeg tar fatt på tror jeg.
    Forje eier av motoren hadde ikke dette problemet....så kombinasjonen av min bil og og en annen motor har vell laget problemer. Noe er ikke rett ihvertfall...
    Sist endret av Luddemann; 25/09/15 kl 22:26

  10. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Det kan jo være at den kutter fordi du har for høyt laddetrykk?

    Hør om noen på bygda har en chippet hjerne du kan prøve.

  11. #186
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ja det er en sansynlig feil. Har kjøpt turbotrykksmåler for å sjekke dette, har bare ikke komt så langt ennå.

  12. #187
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Hey folks! Jeg e i førstegangstjeneste for tiden, og bilen har mer eller mindre stått i ro siden mai.
    Jeg e hjemme på perm nå og startet bilen, lot den gå og gikk inn i huset. jeg lot den gå i ca 20 min. jeg tok et titt etter 15 min og det så greit ut, men ca 5min senere stod hele motorromet i røyk.
    Jeg stoppet motoren, og da mener jeg å huske at tempen ikke var ekstremt høy. men først ser jeg dette... Mye gult "spon":

    Også dette

    Så kjølevesken har jo sprutet ut herfra så har motoren gått tørr på kjæleveske. Den gikk max 5 min før jeg merket det, men noen formeninger om hva det gule sponet er, og hvorfor hele festet til kjølevesken bare kan knekke/eksplodere?
    Sist endret av Luddemann; 24/10/15 kl 15:31

  13. #188
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Ouch..

    OM motoren har gått VARM "nok" nå, er det vel sannsynligheter ute og går for at toppen nå er skjev :| Skal ikke så mye til når det er null kjølevann. Hvor langt opp på skalaen kom pila i speedometeret ditt?

    Hva det gule grapset er der aner jeg ikke.
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

  14. #189
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Siden bilen har stått i hele sommer, kanskje det er pollen?

    Radiatorsidene er vel i plast. Plast blir sprø over tid og knekker til slutt.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  15. #190
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Jeg så på intrumentet idet jeg vrei av svitsen, og mener å huske pilen ikke var unormalt høy. Jeg det gikk så fort at d kan hende jeg så feil... det var mye røyk ihvertfall, men den stod bare på tomgang. Jeg få skaffe ny radiator og fylle kjøleveske på neste perm, og se om den funker igjen...
    Alt det gule kom etter festet på radiatoren sprakk... Så det må vell ha komt ifra radiatoren eller noe. Vet ikke jeg.
    Ja, plast sprekker når den blir sprø, men trodde ikke at det var så himla mye trykk på akuratt det pungtet der liksom....er jo bare kjøleveske som går igjennom.
    Sørens dritt motor! Hadde null tull med den orginale. Begynner å bli mektig lei av drit som dette!

  16. #191
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Om det KUN er radiatoren som har "gått åt skogen" kan du trøste deg med at det er en relativt enkel jobb å gjøre i det minste
    Merker jo fort om du da har eksosgass i kjølesystemet ditt etterpå.
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

  17. #192
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Joda, det ekke det verste det, men det har vært så mye idiotfeil i det siste... jeg får nokk sikkert litt ekstra siden jeg er amatør-mekkanikker lol
    Jeg merka røyken ganske fort, og røyken kom jo når feste på radiatoren sprakk og kjølevesken sprutet på motorblokken. Så den har nokk ikke stått så lenge uten kjøling. Satser på ikke noe mer har fått juling.

    Men i forsvaret får jeg bare 5000,- i mnd...! Det er ikke mye å fikse bil for det ass! Har jo ikke råd til å ta skiltene på bilen igjen engang, da kommer forsikring, veiavgift, bompenger, bensin og full pakke Leit :(

  18. #193
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Må bare prioritere riktig da vettø
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  19. #194
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det er ganske høyt trykk i kjølesystemet, jo, spesielt på tomgang. Vann koker som kjent på 100 grader Celsius, OM det ikke er under trykk, men termostaten er ikke fullt åpen før på 105 grader. På tomgang får ikke motoren like mye kjøling som i fart, og vannet blir varmt, selv om radiatorvifta på disse bilene er veldig effektiv, blir det varmt og trykksatt. Frostveska i vannet skal heve kokepunktet noe, men ikke allverdens. Om da vannet finner et svakt punkt i plast, metall eller gummi, og klarer å sprenge seg vei ut, forsvinner alt trykket umiddelbart (prøv å åpne kjøleveskereservoiret på varm motor) og vannet koker.

    Test kompresjon, og følg med på olje og vannforbruk. Har kokt et par motorer på gamle slanger selv uten at det ødela noe - men jeg har ødelagt en og.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. Takk Luddemann takket for denne posten
  21. #195
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    En får vel tak i nye radiatorer til disse til under 1500,- også? Mener jeg betalte 13-1400 for min, men da til NA/motor.
    Har diagnoseutstyr for:
    1996-1999 Volvo
    1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
    1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
    Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!

  22. #196
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I Vis post
    En får vel tak i nye radiatorer til disse til under 1500,- også? Mener jeg betalte 13-1400 for min, men da til NA/motor.
    Kommer anpå om han har oljekjøler eller ikke - mener å huske dette kom først på V70, er i tilfelle en liten boks bakpå blokka ned mot bunnpanna. Utover det skal radiatorene til manuellbiler være like.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #197
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Den gule "gugga" som kom når den kokte er mest sannsynlig bare avleiringer og forurensninger som ligger i radiatoren. Den var vel ikke akkurat ny den radiatoren da du monterte motoren. Har du tappet av en radiator, så ser du nesten alltid at den siste slumpen med kjølevæske som er igjen drar med seg mye skitt ut som ligger i bunnene av radiatoren. Helt vanlig at det er mye gugge i gamle kjølesystem, og mange biler hadde nok hatt mye bedre kjøling dersom man fikk renset opp litt i ny og ne.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. Takk Luddemann takket for denne posten
  25. #198
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  26. #199
    Registrerte brukere Luddemann sin avatar
    Medlem siden
    03. nov. 2013
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Har nå bestilt radiator ifra vparts.se til omkring 2000 inkludert skatter/avgifter og frakt. Fant ikke noe billigere alternativ i Norge. Siden radiatoren har integrert oljekjøler blir den med en gang mye dyrere... Og det var ingen på bruktmarkedet som hadde riktig type...
    Det forklarer litt Daniel... Den som ble montert var vell omkring 20 år, så e jo godt med en ny'en, men passa litt dårlig akuratt nå :P Håper bare ikke noe har brent seg i blokka.

    Takk for god forklaring mrstfu og Daniel
    Har langperm 20-29 så da skal jeg få den nye montert, og sjekke at vifta går..... vet dere etter kor lang tid ca vifta skal slå inn? for om plugga står riktig i, og en evt sikring er ok, vet jeg jo ikke når den skal sette igang, og når jeg evt bør slå av motoren igjen så den nye radissen ikke sprekker den og... :P

  27. #200
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vifta slår inn med en gang det blir varmt nok, gjerne etter fem-ti minutter på tomgang.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

Side 8 av 10 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 SisteSiste

Lignende tråder

  1. How-To Lakkering
    By Erlend Dystland in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 7
    Siste post: 05/11/15, 11:10
  2. Lakkering av 944
    By nina in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 11/01/13, 13:19
  3. Styling 240 hvilken styling har det vært gjennom 37år?
    By BlåFare in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 77
    Siste post: 18/10/12, 11:13
  4. Lakkering av bil..
    By M-Performance in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 01/06/12, 02:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •