Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 5 av 206 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #101
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    hadde trondheim vært nærmere så :P
    Men stå på, detta blir bra
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  2. #102
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe ja bare en liten kjøretur ifra

    jo håper det blir slik som i fantasien\tankene for da blir det lovende ja

  3. #103
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg pussa litt på det ekstra bagasjelokket jeg hadde stående, passet bra når man ikke har garasje og skulle plukke av det som stod på å pusse ei ukes tid... yeahhh right! neida, har ikke pussa ferdig så det er sagt! men det er grovpussa. på undersiden skal det nok ikke pusses så Fryktelig mye mer, trenger bare å få fargen til å dekke der.
    Skal senere tilpasse en tynn mdf plate til å dekke hele flata under der og trekkes i skinn\skai for å få det litt finere når lokket er oppe for visning av det kommende anlegget, kanskje da med en pappkut under som får fram en logo av noe slag typ Harman Kardon eller noe...!
    må da på med støttepinnen som Davebarton.com selger for montering på hengslene for akkurat slike formål å ha luka stående oppe! link kommer








    Hvilken vinkel synes dere jeg skal velge på vinga? normal, medium eller hardcore? hehe veldig vanskelig å ta bilder som kanskje kan vise forskjellene, men som enkelte sa: this thread is useless without pictures masse bilder er moro!





    den blir montert litt innpå lokket så en får skruene akkurat i kanten av der lokket "rammer" seg selv inn på en måte på undersiden. se merking da slipper en jallaløsninger på skruene! litt fuktig etter å fått det inn ifra snø\ute etter vinkelslipern fikk jobbe litt på kanten der som er smurt inn med wurth antirustmelk før lakkinga så det holder seg, forhåpentligvis!!!
    have fun... i morgen kommer det kanskje da sorte midjelister som skal kappes til for å få sortlister lang sida på bilen, kapp\lim fra 4 dørs. bedre det enn å kjøre rundt med stygge tynne lister. forhåpentligvis får jeg pussa ferdig. borra på hulla for vingen og da grunna greiene, så får jeg på lakken på søndag og montering uti uka en gang kanskje

  4. #104
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke bare slipe ned hele luka med 320 for så å legge på slipefyller sliper over med 320 igjen og bare legge slipefyller rett før du lakkerer? da får du det beste resultatet og det er det som blir gjort på værksterer som jeg har vært på i hvertfall. spør du en lakkerer så skjønner han nokk hva jeg mener og han mener nokk det samma.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #105
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette her Øystein blir nok bra den 242n din ja

  6. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    svedala/skåne/sweden
    Innlegg
    256
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Ser bra ut dette her Øystein blir nok bra den 242n din ja
    bra kämpat grabben

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Arendal (aust-agder)
    Innlegg
    434
    Antall takk

    Standard

    jeg synes mellomstse klossene, ikke for mye og ikke for lite men akkurat passe

  8. #108
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dagge91 Vis post
    jeg synes mellomstse klossene, ikke for mye og ikke for lite men akkurat passe
    +1 på den der.

  9. #109
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvorfor ikke bare slipe ned hele luka med 320 for så å legge på slipefyller sliper over med 320 igjen og bare legge slipefyller rett før du lakkerer? da får du det beste resultatet og det er det som blir gjort på værksterer som jeg har vært på i hvertfall. spør du en lakkerer så skjønner han nokk hva jeg mener og han mener nokk det samma.
    Pleier jo somregel bare å legge fyller engang

  10. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sparkler og ordner først og så et lag med fyller. La bilen stå et par uker med fylleren på uten og begynne og slipe på den.

  11. #111
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    takk for comments blir forhåpentligvis bra ja!
    har laga hulla for vingen å testa at det faktisk fungerer. den kommer 60 cm fra kanten på lokket inn mot ruta bak til framkant av de to festene på vingen. fikk skruehulla aaaakkurat i kanten med den "ramma" på undersida. kanskje en pittelitten mm for langt bak så jeg må skru litt ekstra for at den skal poppe seg under "rammekanten" når jeg skal tighte!



    kommer flere bilder litt senere. skal dra over lokket med 1000 vannpapir nå. vingen har fått en liten runde. er "lakkeringsklar" fra fabrikk, men tok en runde med 1000 våtslipepapir der og for å bli kvitt litt tekstur. så får jeg tørka av de, latt de tørke en times tid å så uti bua og grunne det. får ta lakken i morgen. grunninga jeg bruker er i utgangspunktet tørr på 15-30 minutter, men det er vell greit å la det stå en liten stund før påføring av blåfargen

    tror jeg går for mellomste brikken ja! som sagt over her; akkurat passe, ikke for mye, ikke for lite

  12. #112
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Volvo brukte faktisk treklosser til spoileren på gr. a bilen;

  13. #113
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    treklosser faktisk og vet du noen spesiell grunn til det? eller bare tok de å fant ut at det var veldig lurt........

  14. #114
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    crap! var en boks for lite med grunning... dritt!!! nå får jeg ikke lakkert skiten før over helga :( må ta et strøk til på lokket, samt en kjapp runde på innsiden under det.
    skulle virkelig ønska meg luftkompressor og lakksprøyte gitt... samt større plass å holde på da hadde det ikke blitt så åpenbar hobbylakkering av dette. men alt er bedre enn flasset bagasjelokk og uten vinge





    that's all for denne helga tror jeg... time will show.

  15. #115
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Lakk fra sprayboks blir dessverre aldri noe særlig greie på. Må jo huske at det er 90% tynner i de boksene. Får aldri lagt på noe som holder noe særlig lenge eller får noen særlig god finish, må ha sprøyte for sånt.

  16. #116
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    i know :(
    men det får virke så lenge det vil intill hellakkeringa har ikke tilgang til noe andre fasiliteter eller utstyr, og ser ikke poenget i å bruke 1000lapper for puss og lakkering hos et lakkfirma da det drar i vei en kvart polsk lakkeringsjobb :(

  17. #117
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    fikk scanna inn 3 bilder, de Eneste 3 :( jeg har av første 240n min... en 84\85mod 244 DL som hadde gådd 170 000km, likt det denne her har gådd... den var Dønn strøken bortsett fra de manglende listene over fangerne, og den var utstyrt med r-sport trekk foran og motorvarmer, B200K motor som aldri gikk over litern samme hvor hardt høyrefoten pressa og gikk på 0,67L mila trondheim-tønsberg\mågerø i militæret. fikk seg snowcap, 15" draco felger, hvitblink rundt om, originalt nytt midtarmlene, langlys foran grill og tåkelys under fangern og noe annet småtteri den ble solgt etter en krasj til en i bygda som retta opp, rællakjørte og solgt videre til levanger der den helt sikkert gikk av med livet som spiker eller noe :( savn som F den bilen! der som 18åring og litt stælk


    tidlig krøkes den som inngrodd Volvofantast skal bli?!

    Var også ute i bua nå å sjekka grunningsarbeidet. var noen få flekker som har rent litt ut, våtslipte disse. så får det stå til i morgen når siste grunningsarbeid blir gjort

  18. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    treklosser faktisk og vet du noen spesiell grunn til det? eller bare tok de å fant ut at det var veldig lurt........
    Den originale grp a vingen er faktiskt i tre... Har en sånn hjemme.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  19. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. jan. 2010
    Innlegg
    829
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post

    Hvilken vinkel synes dere jeg skal velge på vinga? normal, medium eller hardcore? hehe veldig vanskelig å ta bilder som kanskje kan vise forskjellene, men som enkelte sa: this thread is useless without pictures masse bilder er moro!
    Har du målene på disse klossene? lurer spesielt på de medium klossene
    Massey Ferguson - Alltid en snute foran

    Fader Turbo,
    du som snurrer, gi oss i dag bar på bar.
    Forlat oss våre slitne råder og toppakninger,
    som vi forlater bryet med service.
    Led oss ikke inn i teknisk kontroll, men fri oss fra TUV og godkjennelser.
    For momentet, ladetrykket og pop-offen er din i all evighet.
    Amen.

  20. #120
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    kan ta mål i kveld på de!
    skal da også uti bua for å få grunna ferdig bagasjelokket i samme slengen!

  21. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Steinkjer
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard



    Haha, så søtt
    Tina Gartland Kvam
    V70 2.5TD 940<3
    740 GL, 945 GL, 940
    740 GLT 16VALVE Solgt:( <|3

  22. #122

  23. #123
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    godt å endelig se att du har fått på hulla til vingen nå, synes du har "leke"montert den mange ganger nå!
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  24. #124
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe har da ikke gjort det så mange ganger? hehe

    joda det er på tur nå! siste omgang med grunning i kveld før sengetid å så er det bare å ta seg tid å påføre fargen skikkelig!

  25. #125
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Ferdig grunna alt på lokket også! ser slutten etter hvert på akkurat dette nå............




    der er lokket ferdig grunna å. synes det ser OK ut akkurat der. så får se når det har fått tørka til i morgen kveld i 20-30+ grader skal da få våtslipa med 1000 papir veldig lett over for å få det litt glattere, og så la det tørke litt igjen før jeg må ramme inn skiten og få på blåfargen endelig!

    der er grøftelys innkjøpt. skal da få felt de inn i frontleppa så de ikke stikker utom får håpe de berger en god stund, helst et års tid hehe koster bare 249,- på torshov, men de bør da vell vare en stund fordi. vurderer om de går å bare kappe og sette på plexiglass jeg har flust av i hobbybua så får man et sterkere glass. men godt mulig det blir for varmt for plexin over 55w pæra?!

Side 5 av 206 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •