Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 27 av 206 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #651
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Nei det går jo ikke ann å bytte ut målerne har du aldri had en 3er ramme du??? hehe
    jodaaaa det går ann, men hva er sannsynligheten for at det er satt inn en turbotrykksmåler i en bil uten turbo der borti der slangen er hel og det da er en diesel? er 240 levert noe særlig med diesel forresten?
    har 5 stk med instrumenter liggende så skal ikke stå på det Var bare noe jeg leste en plass, som sagt så kunne jeg ikke bekrefte dette

  2. #652
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hehe du har 1 mindre enn meng du da
    eller rettere sagt jeg har igjen 3 etter å ha solgt unna 3 nå hehe

  3. #653
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    da har jeg 2 flere enn deg

  4. #654
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    da har jeg 2 flere enn deg
    enn så lenge hehe

    men driver å ser litt på nettet... Mitsubishi Evo 9 var det tror jeg som er utrustet med samme brembo bremsene som R bilene har. kan ikke det stemme? mener Ekren var den som sa det var 9ern av Evon som hadde samme type.

    finnes det braketter til å montere de bak kalipterne eller er det bare de forran som finnes ferdig cnc laget? og er det noen som har fått godkjent ombygging til disse?

    er vell også knapt med felger som går på med slike bremser? Compomotive og R felgene med ET20? andre felger på 240 som går på?

  5. #655
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Håper da ikkje du skal ha c70 stoler + 4 punktseler? Dette har jeg virkelig ikkje troen på.. blir skikkelig ricer.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  6. #656
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    vent å se tror ikke det trenger å bli så fælt! men blir det så kommer det ikke til å bli montert. det ser jeg først når setene er på plass

  7. #657
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    He, he... Du har mange baller i lufta for tiden 16v, C70 interiør, lakkering i Polen, R-bremser, 940n og Eu-kontroll m.m... Håper du finner ut at døgnet har nok timer
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  8. #658
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    enn så lenge hehe

    men driver å ser litt på nettet... Mitsubishi Evo 9 var det tror jeg som er utrustet med samme brembo bremsene som R bilene har. kan ikke det stemme? mener Ekren var den som sa det var 9ern av Evon som hadde samme type.

    finnes det braketter til å montere de bak kalipterne eller er det bare de forran som finnes ferdig cnc laget? og er det noen som har fått godkjent ombygging til disse?

    er vell også knapt med felger som går på med slike bremser? Compomotive og R felgene med ET20? andre felger på 240 som går på?
    Evoene har samme kalippere ja. Forsåvidt flere biler også, mener det var noe porche og audi også. Koster ikke all verden nye på ebay heller
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  9. #659
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Lakkering i polen?

    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #660
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    enn så lenge hehe

    men driver å ser litt på nettet... Mitsubishi Evo 9 var det tror jeg som er utrustet med samme brembo bremsene som R bilene har. kan ikke det stemme? mener Ekren var den som sa det var 9ern av Evon som hadde samme type.

    finnes det braketter til å montere de bak kalipterne eller er det bare de forran som finnes ferdig cnc laget? og er det noen som har fått godkjent ombygging til disse?

    er vell også knapt med felger som går på med slike bremser? Compomotive og R felgene med ET20? andre felger på 240 som går på?
    du får kjøpt braketer til R kalipere mange steder på nettet til disse bila bare å leite veit dem har til 700/900 på xtremt.se eller hva det var og har sett til 200 flere ganger også.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  11. #661
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    har bmw 7 serie skiver som er boret om til volvo boltsirkel hvis det er av int. passer fint sammen med r calippere

  12. #662
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    finnes det braketter til å montere de bak kalipterne eller er det bare de forran som finnes ferdig cnc laget? og er det noen som har fått godkjent ombygging til disse?
    www.l-m-r.se
    både bak og fram.. men står ikke hvilke skiver de er laget til..
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  13. #663
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  14. #664
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Lakking i polen\lakking i norge. kunne vært samme greia hehe bare å finne et seriøst lakkverksted

    V90: døgnet har ikke nok timer ei heller pengeboka har dype nok lommer
    men har fått alle bremsedelene til vogna nå så da blir det fiks og rep av den til helga tenker jeg! å så påfølgende eu kontroll på mandag eller noe. får se hva jeg rekker\MÅ rekke takk for linken! har glemt litt den sida, så var greit å gå inn og lese der igjen!

  15. #665
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    tatt en mini service på bila i dag. handla meg olje og har filter liggende, men det begynnte da å regne så besatt akkurat nå... skifta luftfilter. ble nytt 3" konfilter... fikk festa det litt bedre denne gangen nå eller hur "matrosen"? var ikke så godt festa fant vi ut...

    har ikke blinklys på bila på noe vis så tenkte kanskje det var releet... kjøpte et på biltema, funka ei stund og når jeg starta bila så funka ikke det igjen. men da begynte til gjengjeld ladelampa\batteri lampa å lyse. + 2 sikkringer har røket. var vell nr 10 + en til husker ikke nå hvilken.
    på original releet til blinklyset står det 2 (4) 21W og noe mer... men på biltema sitt står det 100W og var det eneste de hadde... stemmer det da altså ikke? noen som har et reserve blinklysrele liggende? eller passer det fra 740 overens?


    har heller ikke fått turtellern til å fungere enda. kabelen er koblet til turtellern, men er bare to kabler koblet til Coilen. finner ingen lignende kabel i nærheten der til å koble på... ???
    det rare er at akkurat når jeg slår på tenninga så gir turtellern fra seg et lite rykk akkurat som den får kontakt i et nanosekund eller noe... så jeg vetta søren hva det er som mangler eller hvor kabelen i motorrommet er jeg. rett ut fra torpedoveggen så står det en "blå" kabel som ikke er kobla noen plass, men er vell ikke den heller tenker jeg...

    satte også inn klokka med kabelmatte fra forrige ebay handel med strøkne målere og klokke med kabler så nå fungerer den detaljen i bilen også nice to have!

    har også bestilt opp original oljetrykksgiver 5bars, etter Karl var så snill å stille med delenr. skal se om jeg ikke klarer å luske ut et delenr til oljetempgivern å så har jeg alle målerne i drift i løpet av ferien håper jeg... hadde vært toppers! litt mer stas med ting som faktisk fungerer der de står istede for døde målere til ingen nytte bare show liksom...

    har å kjøpt et par småting for å fått pussa litt på steder der det er litt kritisk med å få tatt overflate rusta i ferien nå. så da er det bare å benytte seg av enhver dag med finvær framover. skal ta et par runder på fosen også for å få prisoverslag på lakkering av bilen så får vi se om det blir polen eller ikke polen eller polakker i norge? har fått et par gode anbefalinger av Volvo-Power aka min lille bitch (jadajada jeg skal passe meg så du ikke slenger desert eagel'n i trynet på meg på onsdan når vi skal fikse bremsene bak på 945n\drittbilen!)

  16. #666
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    lite hjelp å få her bare folk som leser og ingen som har noe tips?


    de her kablene ligger på siden av blinklysreleet... hva er de til...? enen er blenda i seg selv i kontakten... den andre er bare kabel til noe som ikke er kobla til.


    dette er kanskje kabler ferdig koblet til cdspiller? men hvilke kabler er til hva? får man overganger til disse ferdig med konakt stykke?

  17. #667
    Registrerte brukere turbocontainer sin avatar
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    nordland-sortland
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    den blå er vell signal til revers lyset? den går ned på pluggen på girkassen
    1976 Volvo 242 (b230ft,Getrag,Holset++)
    1987 Volvo 740 (b230fk,m90)

    garasjetråd : http://forum.vccn.no/showthread.php?...3%A5d-INNBRUDD!

  18. #668
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør Trøndelag
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Er det sånn at verken blinklys og "fest setebeltet FFS" ikke funker?
    Akkurat det problemet har jeg, det startet med at det funka sånn nå og da, så plutselig var det helt dødt. Nå har jeg selvfølgelig ikke fått tid til å sjekka det opp noe bedre, siden bilen har vært helt skrudd fra hverandre, men jeg også kunne gjerne trengt noen tips ang det der..
    Jævlig irriterende.
    Volvo 240 '87 stv.
    BMW 525i E34 '92

    A man's gotta do what a man's gotta do.

  19. #669
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    husker ikke ang setebelte greia i og med at jeg knapt har had noe slikt i drift på bilen
    men blinklysa fungerer ikke i det heletatt... må vell til med nytt originalrele eller noe... for biltema sitt skapte bare tull! funka fram til jeg starta bilen, og så røyk 2 sikringer som sagt. skjønner ikke hvorfor...??

    blå til ryggelys? okei da er den grei.

  20. #670
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør Trøndelag
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    Kan det rett og slett være at Biltemas rele ikke tåler strømmen?
    Det høres jo rart ut, men det er jo tross alt Biltema.
    Volvo 240 '87 stv.
    BMW 525i E34 '92

    A man's gotta do what a man's gotta do.

  21. #671
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    det står liksom 100w på biltemareleet og 2(4) 21watt på volvo original(hella) så spørs om det er derfor... men rart det klikker når jeg starter motorn og ikke når jeg testkjører med nødblinken bare og h+v uten at motorn er i gang.
    noen som har et hella\original rele liggende ekstra?

  22. #672
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det er å få tak i overganger til CD spiller ja har en liggendes, men trenger den desverre selv da jeg henta meg en 245 i dag
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  23. #673
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Overgang fant jeg på Torshov.. Er 2 typer, så memoriser hvilken du har.

    Og den kontakta med hvit/rød ledning, er ikke den til turteller da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #674
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Finstad: får ta meg en tur å sjekke på torshov.

    Joakim: nja det er jo en rødhvit som ligger bak hovedinstrumentet, men den er kobla på turtellern, den der har også to kabler inn i seg. tror det var en helhvit også i tillegg til rødhvit.

  25. #675
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    driver enda å roter å styrer med det med den store turtellern som ikke gir noe respons og da ikke er å finne kabel til i motor rommet...


    ingen rødhvit kabel her...


    hva er den dingsen der for noe? vet den har noe med motor å gjøre for når jeg kobla den av så stoppa motorn... men hva? sitter en rødvhit kabel der, som jeg kanskje tenkte var til turtellern... men det gav null respons gitt. hva kan den være til?


    fant en slik blå kabel ut fra ledningsmatta der... prøvde også å koble den til coilen, men da stoppa motorn ingen reaksjon mot jording, men mot coil så stoppa motorn. har ikke multimeter i nærheten så får ikke sjekka noe der men. noen anelse hva det er til?


    et lite spørsmål på sii: det sitter jo en standardkontakt for slik 3er målers ledningsnett\kontakt under dashen... den er plugga sammen med ledningsnettet på 3ern min. men voltmeteret viser jo ingenting. er det ikke koblet på eller hvor kobles den ev på? er det forskjellig koblingsmåte på turbobil og vanlig med den ledningsmatta der?
    har bestilt opp oljetrykksgiver til instrumentet så blir å montere det i ferien om det kommer nå, samt oljetempgiver også om den er å skaffe på volvo, har forespurt! utetempinstrument blir også montert i ferien nå. men ligger det noe ledninger klare i motor rommet for noe av de oljeinstrumentene, eller bør\må jeg legge opp nytt selv om det ligger en kontakt inni der som kan kobles til, dog uvisst hvor de er kobla og fører henn da...

Side 27 av 206 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 127 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •