Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  668
Side 190 av 206 FørstFørst ... 90 140 180 188 189 190 191 192 200 ... SisteSiste
Viser resultater 4.726 til 4.750 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4726
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.705
    Antall takk

    Standard

    Så meget bra ut
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  2. #4727
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    er LITT usikker Øystein, men tror ikke den skjermen passer helt...
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  3. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  4. #4728
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Han har nok blItt grundig lurt ja
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #4729
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Takk gleder meg fælt nå ja.

    Hehe ja tror jeg blei rundlurt dær gitt... Hehe... Dårlig passform må jeg si!!

  6. #4730
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Gå for den fargen! Sexy!

  7. Takk Kodja takket for denne posten
  8. #4731
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    blir nok den fargen ja

    har fått gjort et par viktige framskritt i dag ang dashbordet. laget ferdig de siste brakettene for å få skrudd og hengt det opp der det skal. altså festepunkter over rattstammen og hanskerommet samt underst på midtkonsollen foran girspaken, så nå henger dashbordet mye bedre på plass når disse er på plass. neste steg er å få borret og gjenget opp hullene og skrudd det fast og slikt å så plukke ut braketten og lakkere den så det holder seg rent og rustfritt i lengden også. begynner å bli godt fornøyd med dashen så langt. får sikkert ikke gjort så veldig mye mer før bilen må begynne å ribbes ned etter helga eller etter en ukes tid til her nå.

    noen som trenger de tynne midjelistene forresten før jeg tar de av? de er langt fra strøkne, men om noen vil ha de for en billig penge så kan de selges istede for at de blir kassert... skal bytte til de tykke GTX listene.















    sammensurium av bildene, men med treg sprengt nettkapaistet og midt på natta så orker jeg ikke sortere rekkefølgen i dag. mulig jeg må forsterke med et par små ekstra vinkler på de nederste støttestagene for hanskerommet, men det finner jeg fort ut når jeg får skrudd det på og testa med ræl inne i det hvordan det holder seg på plass eller begynne å presse på. tror dette skal bli tipp topp jeg. få det på plass, lage undersidens deksler på begge sider og tilpasse sidepaneler så alt blir pent å se på så ordner det seg nok til slutt. godt å ha kommet så langt nå. ledningsstyret og alt det rælet igjen nå. samt få kobla om og flytta alt av strøm baki bagasjerommet etter lakkering og legge nye kabler kanskje fram til lykter og alt som skal dit på penere måte. mye igjen før neste vår, men det er ganske mye "kosearbeid" tror jeg. sånt som krever litt planlegging, tankevirksomhet og utfordring i å lage løsninger som blir funksjonabelt og pent.

  9. #4732
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    blir forresten salg av sorte fangerlister også etter lakkering, for jeg skal IKKE ha tyveri-lister på bilen her. de skal tettes helt igjen og fjernes har jeg bestemt meg for. ser alle bilder av 240 med lister så henger de skeivt på, mangler en her og en der eller blir stjælt fortere enn man rekker å si bø på parkeringsplasser. så gidder rett å slett ikke å være redd for at de listene skal bli stjælt. synes ikke bilen ser mindre pen ut uten listene uansett når jeg til dags dato aldri har had de på blir det for fælt, så får jeg lage noen aluprofiler som bøyes til forma og monteres på et vis. men tviler på at det blir noe problem gitt.

    har også ett sett trepaneler til 240 dashbord om noen skulle være interessert i det? trenger en runde med sandpapir og ny "beis" for å få de strøkne, men enten gjøres dette av ny eier eller meg på lang sikt.

  10. #4733
    Registrerte brukere krisvol sin avatar
    Medlem siden
    16. nov. 2012
    Sted
    Rogaland
    VCCN medlemsnummer
    1106
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha lister på sidene fortsatt?
    Bilder av bil uten fangerlister?

    Gleder meg til å se denne ferdig lakkert og med 960 dash
    244L -78
    X -89 240GL
    X -86 740 TIC
    X -86 240 GL
    X -96 850

  11. #4734
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Må si det er imponerende at du gidder dashmodding Keep it up
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #4735
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Krisvol: ja blir "midjelista" midt på bilen fremdeles ja, men ikke den på kanalen eller over fangerene. Mulig det blir å modifisere et par SE sideskjørt til å passe på bilen, får se når den er ferdig hva man får til, rekker ikke å se på det før den blir lakkert i alle fall.

    Henrik940: ja må til med en oppgradering når man skal ha en fresh bil vettu er ikke store jobben egentlig, kun ledningene som tar tid egentlig, resten er nesten "bolt on" arbeid?! hehe

    har da endelig fått påbegynt motorbyttejobben. 8V FK motor er ute av bilen ilag med ledningsnettet, regreima er tima riktig på 16V FT'n og siste motorfestebrakett ble påbegynt etter litt kjapp diskusjon i dag, så får se om vi ikke får gjort det ferdig i løpet av uka her nå tok ikke lange tida å demontere alt i alle fall.


    B230FK med 180 Hjulhester skal ut. noen som ønsker å kjøpe så rop ut. Benket 180+HK på Hjula så dette fungerer. selges ikke for lusepenger, men ikke drømmepriser heller...




    da er det nesten demontert alt. fant ut at jeg hadde jo festa girkassa med kun to skruer en på høyre side og en i starteren, solide saker dette som holder seg på og fungerer knirkefritt i 2 år med 2 skruer gitt hehe hadde visst hastverk sist det ble demontert og montert opp igjen...


    skifta ut tannhjule på veiva til regreima pga det var begynt å spjære seg litt i kilen, like greit når man fant en ekstra liggende under garasjerydding i vinter.



    350\400hk i lufta til sammen dette. pent syn

    TRENGER FORRESTEN Å VITE gjengetypen eller hva man skal kalle det på hullet der original eksostempføler står så jeg kan få tak i riktig blendeplugg... noen som vet??

  13. #4736
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.705
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette nå
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  14. #4737
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    ledningsnett kobla opp på motoren.








    motorfester er rett og slett laget i 10mm stål boltet fast i standard hull i blokka. festene i traversen kommer litt ut, men om man er nøye å måler... så kommer man helt sikkert ikke til å treffe så veldig bra men OK til tross... så langt har jeg funnet ut at hullene på turbosiden i traversen må i alle fall 10mm ut mot siden for å kunne få motoren sentrert. kommer for langt opp sånn den står nå, men det får man se på litt etter hvert her. viktigste er gjort, å få motoren nedi!












    bildevennlig motor. steike sexy med 16V motor!!!! skulle vært levert slik fra fabrikk, men det er jo det jeg endrer på her nå! få bilen sånn den SKULLE vært!!!!










    siden eksosen kommer så innst inni en viss plass langt bak og ned og tett inntil torpedoveggen var det dessverre ikke annet å gjøre enn å kappe ut gulvet å gjøre klart til Downpipen i 3" med V-band flens. blir laget ny gulvplate der det ble kappet ut i rustfritt plate som jeg heldigvis hadde liggende!







    Oljefilterflytter, med termostat montert på bjelken servicevennlig, bare å plukke av spruteplata for å kunne skifte filter. eksisterende slanger fra sandwich og til kjøler brukes videre og legges rundt fra denne og til venstre side og inn mot kjøleren som blir plassert der den stod ca før foran intercooleren tenker jeg. får se litt nærmere på det men regner med den blir fint plassert der.













    Mercedes A 168/ A168 elektrisk servopumpe har nå fått sin egen lille custom brakett festet på siden av radiator og under utløpet av intercooleren. denne elektriske servopumpen trenger kun +\- og 12V styrestrøm for å kunne fungere. håper den fungerer bra på bilen her. for den er utrolig praktisk med tanke på fasong og plasseringen den kan få til. braketten er senket ned på vangen og ingenting er kappet ut i vangen for å kunne få den på, kun slipt rent og batterikassen er fjernet. batteriet flyttes nå baki bilen og legges opp ny strømkrets i morgen. skal til byn å skaffe 52# strømkabel til dette da...






    sugerør til rør på original B204FT motor. skal erstattes med 3" rør alle plasser det lar seg gjøre å få plass til det. kun fra luftfilter og til turbo blir det mindre, rett og slett pga det er ikke plass til å få på 3" mellom kjølevannsslanger og div... men det skal da bli tenker jeg.





    3" Trykkrør skal gå slik fra bakerst der turbo kaster ut lufta si til intercooleren, bankes til i fasong forbi fjærbeinet.blir langt, men eneste måten å få fasong og funksjon til å møtes på en ok måte.


    batterikassen er nå kappet bort. ny plass ledig for noe og ingenting egentlig. bare for å få det rent borti der...


    Nye vannrør er laget mal til i stålpinne så jeg får fasongen.











    PASSE Sexy med B204FT motor i bilen ja!!! og ikke minst! SAM fjærbeintårnstaget går på uten modifikasjoner også! kjempeflott!!!!!! gleder meg til å prøve å starte doningen en vakker dag hehe

  15. #4738

  16. #4739
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1072
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Liker! Bra jobba!

  17. Takk Kodja takket for denne posten
  18. #4740
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Blir bra ser mye bedre ut med 16v

  19. Takk Kodja takket for denne posten
  20. #4741
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    måtte bare legge på det eskenye dekselet over grenrøret for å se. blir pent ja!










    laget 3" downpipe med V-Band flens mot turboen. eneste måten å få det til å gå opp mot torpedoveggen uten å kappe ut HALVE bilen på det området. original flensen blir ALT for trang å få på. er Akkurat at man får av og på selve V-Band klemma om man ønsker her nå. Trangt som FY! men skal på med eksosbandasje og slikt også så det hjelper pittelitt på med tanke på varmen mot girkassen og gulvet. ble forsåvidt ganske godt fornøyd med passform, vinkel og klaring videre bakover. tror ikke dette skal subbe, for tror denne henger høyere oppe nå enn FK grenrøret.


    liten rotete filmet video av hele eksosen back to front... ser det har blitt ganske mye overflaterust på Twinpipe demperen. så skal pusse den ned med stålbørste og male den opp med noe fornuftig lakk som tåler litt varme og håpe det hjelper så den ikke ruster ihjæl... noen tips til egnet maling\ middel?



    fikk laget nytt vannrør mot turboen hos LC Rør, gikk fort og veldig god service!










    så ble jobben å få igjen hullet i gulvet der Downpipen går. laga til i rustfri 2mm stålplate. solid nok bør være. skal dra en runde med Tec7 langs sveisene for å fuge\tette de. samt da få overlakkert og dekt de med Dynamat når bilen kommer tilbake fra lakkering utover høsten... skal også slipe til litt mer under for der ble det en god kant men det var planlagt. og gjøre samme prosessen der. alt skal jo renses og tektyleres under etter lakkering hos samme plass. så alt blir tipp topp. dyrt! men forhåpentligvis Meget verdt det!

    følgende bilder er kanskje ikke så interessante eller noe for den generelle lurkikkeren... men det er mest for min egen del for å huske hvor enkelte småting skal og hvordan de skal være når bilen skal sammenmonteres igjen. stoler mer på 1000 bilder enn 1000 hjerneceller hehe












    ferdig demontert alt i fronten med skjermer og frontstykke. mangler å plukke ut motor og ledningsnettet inn i torpedoveggen og bremsekraftforsterker så er den ribba foran i alle fall... i dag blir det påbegynt med interiøret som skal ut så det er klart.


    var også å klarerte med Møbelopptrekkingsfirmaet som skal ordne skinn på Recaro stolen foran og det originale baksetet. vanskelig å se riktig fargenyanse på bildet her men det heter Bizon BI 4750 Orange. har en slitasjegrad på 250 000. Kinostoler har en slitasjegrad på 80 000 mener jeg han sa.

  21. #4742
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    ja og glemte å skrive det...
    har vært innom volvo å bestilt litt nye deler for å være i framkant ang montering og litt ekstra...

    SPILLER nytt Snutepanser er bestilt. kosta ikke mer enn rundt 3500,-
    frontstykke, altså den tversoverbiten, ikke den lyktene henger i men den under, er bestilt, var litt rusta så bytter den istede når den ikke kosta mer enn ca 1500kr, så slipper de å bruke masse tid på å slipe å pusse på den hos lakkfirmaet. tror det koster mer...
    panservire er bestilt, pakninger til dørhåndtak, dørlåser og noe annet mikkmakk er også bestilt, så ble en 6500,- der i dag også. tar vell en 14dager før det kommer men. Frontfanger, bakfanger og frontleppe var dessverre utgått!!! noen som har dette nytt enda?

  22. Takk ovlov86 takket for denne posten
  23. #4743
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ja og glemte å skrive det...
    har vært innom volvo å bestilt litt nye deler for å være i framkant ang montering og litt ekstra...

    SPILLER nytt Snutepanser er bestilt. kosta ikke mer enn rundt 3500,-
    frontstykke, altså den tversoverbiten, ikke den lyktene henger i men den under, er bestilt, var litt rusta så bytter den istede når den ikke kosta mer enn ca 1500kr, så slipper de å bruke masse tid på å slipe å pusse på den hos lakkfirmaet. tror det koster mer...
    panservire er bestilt, pakninger til dørhåndtak, dørlåser og noe annet mikkmakk er også bestilt, så ble en 6500,- der i dag også. tar vell en 14dager før det kommer men. Frontfanger, bakfanger og frontleppe var dessverre utgått!!! noen som har dette nytt enda?
    Rart, jeg kjøpte fangere og leppe for et par år siden.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  24. #4744
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.705
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg virkelig til å se denne helt ferdig nå ja så motorrom og alt sån blir lakkert også nå?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  25. #4745
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Alt blir lakkert ja bagasjerommet blir vell.bare pusset ned og behandlet på et vis. For der skal det kles igjen med forsterkere og diverse moro.

    Sekse: mye skjer på et par år vettu

  26. #4746
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.705
    Antall takk

    Standard

    Blor knall det når ca er den ferdig lakkert da?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  27. #4747
    Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1993
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Artig prosjekt!
    Hatt sansen for detta helt sia første gangen jeg leste tråden!
    Gleder meg til å se bilen med ny farge og ferdig montert
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

  28. #4748
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Ferdig lakkert når de anser seg fornøyd med jobben sin og jeg anser meg fornøyd med resultatet men ca 1-2 mnd antok de. Ba de om å ikke stresse men gjøre skikkelig arbeid! og det vet jeg de gjør.om de får tid på seg. Men satser på at den er ferdig sammenskrudd og alt før jul med interiør og det som er der.

    Takk hyggelig å høre! Godt med slike tilbakemeldinger også
    Ting tar tid som alle har funnet ut her nå, men forhåpentligvis så blir resultatet og enden på visa derretter også

    Har demontert interiør i dag og tatt ut taktrekk så det ligger klart for alcantara opptrekking

  29. #4749
    Registrerte brukere Fredrik93 sin avatar
    Medlem siden
    29. april 2011
    Sted
    Algarheim, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    1993
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Er når man bruker god tid at resultatet blir best også!
    Volvo 240GL 1993 (førstebil)
    Tråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...motor-n%C3%A5-)

  30. #4750
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    denne ble tatt ut idag, til fordel for ordentlig motor.. OM606A
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  31. Takk kimove, roffenn takket for denne posten
Side 190 av 206 FørstFørst ... 90 140 180 188 189 190 191 192 200 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •