Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Prisantydning V70 "R AWD"

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard Prisantydning V70 "R AWD"

    Hei alle sammen, jeg trenger litt synsing rundt V70’n min, regner med dette er riktig sted å spørre.

    Jeg har en V70 «R
    AWD
    » jeg vurderer å selge og trenger litt hjelp til å vurdere prisen.
    Bilen er ombygd og det er derfor jeg er veldig usikker på prisen.

    Her er litt fakta:
    Den norske bilen var en 1999mod V70 TDI. Denne ble fullstendig ribbet, helt ned til den minste skrue og mutter. Karosseriet ble så pusset ned og lakket Laserblå.

    En komplett Laserblå 2000mod V70R
    AWD
    i god stand ble hentet i Sverige og «momset» inn til Norge. Denne ble også ribbet og alle delene ble montert på det norske karosseriet.
    Jobben er profesjonelt utført av mekaniker med lang Volvo erfaring (meg ), og ombyggingen er godkjent i vognkortet.

    Bilen er i god stand og ser veldig bra ut. (Litt steinsprut på frontfanger og panser)
    Alt virker som det skal. Girkassa girer fint osv.
    Bilen har originale C70 hoved lykter, USA blinklykter og XC grill. Ellers er bilen «original» med alt normalt R utstyr. (Grått alcantra delskin, el.stoler, store stereo, takluke osv. (ikke
    RTI
    , originalradioen er skiftet ut pga. defekt CD-skifter)
    Km. standen er 188.000km. Standard motoroppsett.

    Jeg har kikket på Finn.no med jevne mellomrom i vinter/sommer for å se på priser og har inntrykk av at en original R
    AWD
    ofte ligger rundt 140-160’ men jeg vet jo ikke om de blir solgt for denne prisen?
    Det dukker også opp noen biler innimellom til drømmepriser, som presenteres som originale R-biler, men som man kan se ikke er det. (f.eks 2000mod med 240hk
    FWD
    og manuelt gir)
    Sjekket finn i kveld og det ligger ute en 00’ R
    AWD
    til 193.424kr og en 98’ R til 86.585kr. Ganske stort prisgap..

    Jeg antar at en Laserblå R bør være letter å selge enn andre R biler nettopp pga. fargen??

    Men hva er min bil verd? Hvor mye trekker det ned at den er ombygd? Noen forslag?
    Som jeg skrev lengre oppe, jeg er klar for lit synsing..

    PS! Skal legge ut noen bilder til dere så fort jeg får vasket bilen..

    Mvh
    Knut Inge

  2. #2
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    i teorien og kranglingens navn med de som er R fanatikere, så er det jo om du har flyttet over ALT kun et nr i Chassinrplata som er forskjell på en R og en ombygd R. så sånn sett skal det ikke være alt for mye skille føler jeg, noe vil det være JA men egentlig ikke pga alt er jo R uansett.

    kan nok være du bør legge deg på rundt en mellomting der. en 130 000kr kanskje?

  3. #3
    Registrerte brukere apex_s2k sin avatar
    Medlem siden
    02. jan. 2011
    Innlegg
    405
    Antall takk

    Standard

    Om jeg skal synse litt, så tror jeg ikke du skal henge deg mye opp i prisen på den til 193.000,- kr. Den har stått til salgs lenge, og etter min mening så er den altfor dyr. Så om den blir solgt til den prisen, så blir jeg overrasket.
    Det begynner jo å bli gamle biler, dette her. Men om prisen holder seg høy, så er jo det bra når jeg evt. skal selge min en gang.

    Vil nok også tro at kanskje rundt 130k er en ok pris. Kommer jo selvsagt an på hvordan bilen ser ut og er behandlet. Bilder?

  4. #4
    Registrerte brukere Aashome sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Maura
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Første tanken som slå meg, hvorfor tok du karosseribytte? Men uansett, så vil jeg si at karosseribyttet hadde vært en liten tanke i bakhodet mitt hvis jeg hadde vurdert bilen. Når blei jobben gjort forresten? Tenker i forhold til hvor "ny" lakken er osv. Ting som det vil jeg si påvirker prisen litt.

    Akkurat nå ville jeg ha priset den til 120-130 000,-
    1999 V70R AWD

    Ta kontakt hvis du trenger hjelp med anlegg!

  5. #5
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Originale 2000-modell laserblå ble vel bare laget ca 300-350 stykker av, så de som vil ha en slik blant annet fordi det sjelden bil er jo pr definisjon ikke interessert.

    Er helt sikkert en fin og flott bil du har så bare vær ærlig med at den er ombygget og ta gode bilder av det som forhåpentligvis er like bra arbeid som du skriver så biter nok folk på. Prismessig er vanskelig å si, du kan jo begynne på 130 "eller bud" og så heller justere ned hvis responsen uteblir.

    Men siden jeg har tilsvarende original-R (bare kjedeligere blåfarge); har du fått over de ventilerte bremseskivene bak, eller endte du opp med å bygge om til fast skive? Det kan jo også ha vært gjort før du hentet bilen fra sverige. Volvo vil helst selge ombyggingskit slik at alle får fast skive nemlig...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar så langt.

    Ser at dere antyder 130' og det var 130-140' jeg hadde et håp om, så da var jeg ikke helt på "jordet"

    Svarer alle i en tråd istedenfor å sitere en etter en:

    Kodja: Ja alt er flyttet over, kun "råkarrosseriet" fra dieselen som er tilbake..

    apex_s2k: Nei jeg henger meg absolutt ikke opp i prisen på 193' den mener jeg selv er opp mot 50' for høy i forhold til andre jeg har sett. Nevnte den kun for å illustrere pris forskjellene. Bilder kommer, men den skal vaskes først og det har vært litt for hektisk til å rekke det de siste dagene

    Aashome: Grunnen til karosseribytte? 4 grunner som til sammen utgjør svaret:
    Nr 1 - Jeg har alltid hatt lyst på en Laserblå R, men det er ikke så ofte de er til salgs.
    Nr 2 - Jeg fikk kjøpt en V70 diesel med defekt automat billig. Skulle jeg fikse den, vrake den, eller gjøre noe gøy?
    Nr 3 - Det er oftere Laserblå R på salg i Sverige, men hadde ikke lyst til å betale avgiften ved import. Med standard utregning havnet avgiften på 100-120.000kr
    Nr 4 - Så det som en spennende utfordring å få den godkjent

    Ombyggingen ble gjort vinteren 2011/2012, bilen ble godkjent våren 2012. Kun karosseiret ble lakket, resten er original R farge (så langt jeg vet). Derav steinspruten på fanger/panser.

    hgnubel: Ja jobben er bra utført, bilder kommer. Det er kun ved å løfte opp gulvmatter/deksler (der er karosseriet originalt grå) eller se i vognkortet man kan se at bilen er ombygd. Jeg har absolutt INGEN planer om å holde skjult at bilen er ombygd..
    Har ventilerte skiver bak...

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Her kommer det biler av bilen














    Litt slitt i førerstol



    Noe steinsprut på støtfanger, også litt på panserer




    Godkjent ombygd


  8. #8
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Pen bil Og det baksetet med integrert "barnepute" er ganske sjeldent på denne platformen, men det vet du gjerne. Dumt det ikke kunne kombineres med setevarme der bak :(
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #9
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Så veldig bra ut den kunne absolutt vært fristet til å kjøpe selv

    om det kun er skinnet som er slitt, ville jeg kanskje freshet opp det før salg. fult mulig å få helt strøkent bare send meg en pm eller noe så kan jeg vise deg litt produkter som kan være fint å bruke

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Pen bil Og det baksetet med integrert "barnepute" er ganske sjeldent på denne platformen, men det vet du gjerne. Dumt det ikke kunne kombineres med setevarme der bak :(
    Ja de setene er geniale, de blir flittig brukt (har tvillinger på 8 år).

    Men det er akkurat det samme om du skulle bestilt ny Volvo, enten "mykt" baksete og mulighet for varme eller litt hardere sete m/integrert barnesete uten mulighet for varme..

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Så veldig bra ut den kunne absolutt vært fristet til å kjøpe selv

    om det kun er skinnet som er slitt, ville jeg kanskje freshet opp det før salg. fult mulig å få helt strøkent bare send meg en pm eller noe så kan jeg vise deg litt produkter som kan være fint å bruke
    ja det høres ikke så dumt ut. Det er hovedsaklig skinnet som er litt slitt, stoffet i mitten er bare noe nuppete. Du får nok en PM etterhvert..

  12. #12
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kiberge Vis post
    ja det høres ikke så dumt ut. Det er hovedsaklig skinnet som er litt slitt, stoffet i mitten er bare noe nuppete. Du får nok en PM etterhvert..
    Nuppene fjerner du enkelt med en nuppefjerner Blir som nytt!

    Her er bilde av førersetet mitt da jeg tok det, 50/50:
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. aug. 2013
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Ja da ligger bilen på Finn om noen skulle være interessert

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...06&editAd=true

    Mvh
    Knut Inge

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  2. Ny moderator for "motor og gir" og "avansert trimming"
    By gaupe in forum Avansert trimming
    Svar: 5
    Siste post: 06/02/12, 18:59
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •