Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 12 av 35 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #276
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rockeren Vis post
    Akkurat..Får vel gå for en 19T nå da om lommeboka er enig..Og bytte senere hvis det skulle bli behov for det
    Og er man litt nøye med å la bilen gå på tomgang et par minutter etter at man har kjørt så turboen får kjølt seg ned litt så holder den også lenger..

    Edit: Hvor kan man evt finne slikt? Begynner vel fort å koste litt penger også da..?
    Aner ikke. Kanskje Turbomeck klarer å skaffe TD05 turboer?

    Problemet med 19T er temperaturen mens du kjører. Skal du kjøre litt aktivt så bør du hvertfall ha god syntetisk olje hvis det ikke bare skal renne brent olje ned oljereturen . Turboen blir rødglødende raskt med litt gassing, kan tenke deg temperaturen olja får da.

    Eller så er den jo vannavkjølt så den blir fort kald igjen etter kjøring. Hadde den ikke vært det så måtte den sikkert stått en halvtime etter kjøring før man kunne skrudd av .

  2. #277
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Blir ikke spesielt fort rødglødende 16T-en min ved inspirert kjøring. Selvsagt bruker man en god syntetisk olje på en turbomotor.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #278
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    ChrML Akkurat..Samme temperaturproblemene på 19T som på 13C altså..Men skal man ikke få det problemet så er det jo andre turboer som gjelder..

    Shaiko Tja,skal aldri si aldri...Jeg har iallefall lært det,og er veldig nøye med det..Lar den heller stå litt for lenge før jeg stopper..


    Hva må man gi for en 16T/18T kontra 19T da? og er 16T/18T bedre eller dårligere enn 19T?
    Sist endret av Rockeren; 08/02/10 kl 20:36 Begrunnelse: nytt spørsmål lagt til
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  4. #279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    finnes det kinaturboer med vannkjøling? eventuelt sider hvor man kan få kjøpt dette

  5. #280
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    finnes det kinaturboer med vannkjøling? eventuelt sider hvor man kan få kjøpt dette
    kilden til all annen dritt: ebay
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. #281
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    kjører man etter lommeboka så velger man for f ikke 19T ? dyre og dårlige. men bilen bruker jo mer suppe bare på crusing... uff denne verden. men det fine med at noen får for slike oppsett er jo at det er bedre for oss andre som ikke vil ødelegge motorene våres med å presse ut 200hk av noe som er en modifisert 13c
    One Ring to rule them all

  7. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    kjører man etter lommeboka så velger man for f ikke 19T ? dyre og dårlige. men bilen bruker jo mer suppe bare på crusing... uff denne verden. men det fine med at noen får for slike oppsett er jo at det er bedre for oss andre som ikke vil ødelegge motorene våres med å presse ut 200hk av noe som er en modifisert 13c
    Har du noe bedre og billigere forslag da? Jeg skal ha noe som er bolt-on og vannavkjølt..
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  8. #283
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    TD05 turboer. samme flenser og samme koblinger. men større eksoshus heldigvis... mulig TD06 er likt også. aner ikke faktisk.
    740 turbo kom ofte med TD05.. noen 940er også.. fordi det er mye bedre turboer...
    Men når 960n kom så strupa de raskt ned 940n
    One Ring to rule them all

  9. #284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Slenger inn et bilde til sammenligning


    vil bare nevne at det i tilleg til raskere spoolup med større eksoshus vil gi bedre effekt også... Men det er fortsatt veldig små eksoshus... altfor små for de som vil ha en sprekt bil. men det er veldig veldig mye bedre en TD04 som er helt forferdelig å montere på en motor som skal ungdomkjøres... Td05 er litt bedre. og de er bolt on også...
    At folk ikke monterer det isteden er kun pga uvitenhet og fordi noen mennesker ikke tåler å bli lært ting..
    One Ring to rule them all

  10. #285
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    jeg ble anbefalt av turbokongen, en Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp. hvordan er denne da?

  11. #286
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er eksoshuset stort som han sier så fungerer det sikkert knall
    One Ring to rule them all

  12. #287
    Registrerte brukere Ove B sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    hordaland
    Innlegg
    447
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av visløff Vis post
    jeg ble anbefalt av turbokongen, en Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp. hvordan er denne da?
    hei fekk du ein pris på denne?? har hørt VELDIG masse positivt om turbokongen! trur han har god peiling!!!
    -75 242 på vent...
    -77 244 bruk/vinter bil
    -93 245 skrense bil
    -08 XC70 kåne bil

  13. #288
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    sitat fra mail:

    Nybygget Garrett 60 trim koster grunnpris 4950,-Og dette er billig . Andre på Finn.no selger de over 2000,- dyrere .
    360 race trust lager BØR brukes ved høyere enn 1 bar trykk 590,- tillegg
    Problemet er alle delene du trenger for å få den montert på .
    Wastegate baklokk
    wastegate actuator
    wastegate brakett

    Alle disse delene i topp kvalitet koster en god del dessverre .
    Med de absolutt billigste delene jeg kan oppdrive her til deg snakker vi om ca. 1000,-

    OG jeg kom på du har enda et problem .
    Med orig Volvo grenrør så har du jo ikke vanlig T3 flens .
    Du har den RUNDE Volvo t3 flensen på orig. Volvo grenrøret ditt som KUN finnes på Volvo turboene .
    Dermed kan du ikke bruke et større .63ar eksoshus . Jeg har kun .48ar Volvo type eksoshus på lager .

  14. #289
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    men det med eksos huset løser du ved og få flensen frest ned, eller ta og slipe den ned selv har gjort det og det går.
    eller kjøp eller lag en adapter
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  15. #290
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    men det med eksos huset løser du ved og få flensen frest ned, eller ta og slipe den ned selv har gjort det og det går.
    eller kjøp eller lag en adapter
    ja, jeg spurte om det etterpå og sa at det kom til og fungere, men var best og kjøpe et grenrør.

  16. #291
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Så stemmer vel ikke utløpet på Volvo- grenrøret helt med T3 standarden eller mener jeg, så får jo en kant som kødder til litt med flowen med mindre man matchporter grenrøret med turboen.

    Er jo igrunn mye enklere å kjøpe et grenrør da . Ikke så mange skruene ekstra.

  17. #292
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    TD05 turboer. samme flenser og samme koblinger. men større eksoshus heldigvis... mulig TD06 er likt også. aner ikke faktisk.
    740 turbo kom ofte med TD05.. noen 940er også.. fordi det er mye bedre turboer...
    Men når 960n kom så strupa de raskt ned 940n
    Akkurat..Vet du om noen som selger slikt?
    Selvfølgelig vil jeg jo at motoren vil ha det best mulig og jeg får mest for pengene
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  18. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av visløff Vis post
    sitat fra mail:

    Nybygget Garrett 60 trim koster grunnpris 4950,-Og dette er billig . Andre på Finn.no selger de over 2000,- dyrere .
    360 race trust lager BØR brukes ved høyere enn 1 bar trykk 590,- tillegg
    Problemet er alle delene du trenger for å få den montert på .
    Wastegate baklokk
    wastegate actuator
    wastegate brakett

    Alle disse delene i topp kvalitet koster en god del dessverre .
    Med de absolutt billigste delene jeg kan oppdrive her til deg snakker vi om ca. 1000,-

    OG jeg kom på du har enda et problem .
    Med orig Volvo grenrør så har du jo ikke vanlig T3 flens .
    Du har den RUNDE Volvo t3 flensen på orig. Volvo grenrøret ditt som KUN finnes på Volvo turboene .
    Dermed kan du ikke bruke et større .63ar eksoshus . Jeg har kun .48ar Volvo type eksoshus på lager .
    360lager = oftere vedlikehold av turbo.. heller ikke nødvendig. om du får spool 3-400rpm senere men slipper å bytte lager en gang i året er kanskje viktigere?
    Flensen på grenrøret kan du frese ned. eller gjøre som andre gjør. kjøpe en pakning som er litt tykk og bygger vekk flensen..
    One Ring to rule them all

  19. #294
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rockeren Vis post
    Akkurat..Vet du om noen som selger slikt?
    Selvfølgelig vil jeg jo at motoren vil ha det best mulig og jeg får mest for pengene
    Da er ingen av de alternativene noe bra desverre...

    Men skal du ha en slik turbo så sjekk på ebay i uk, usa og tyskland
    One Ring to rule them all

  20. #295

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av visløff Vis post
    jeg ble anbefalt av turbokongen, en Garrett T3 60 trim turbo her med et stort .63ar eksoshus og stort high flow wastegate baklokk med 2.5" v-band utløp. hvordan er denne da?
    eg har kjøpt akkuratt denne frå turbokongen for ca 1/2 år sidan, med intern wastegate. er veldig fornøgd med den! brukar den i lag med 968 dyser, 300 hk chippar, 3" lmm osv.
    begynner å lade på ca 2500 og fullt ladetrykk på 3000.

  21. #296
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg sendt mail til KRB Trading, spørt om det folk lurer på her. Turbo til ca 250-300 holdbare hester, som kan monteres uten å gjøre så mye modifiseringer.

    Da får vi hvertfall et svar av folk som virkelig har peiling og erfaring på det de snakker om.

  22. #297
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    må si at KRB anbefaler små turboer! jeg å en kamerat var der å sa at penger ikke er noe problem så ta fra øverste hylle skal bremse 300 på hjula i en 940 med data sprut og vi fikk en turbo som var så vidt større en 13cen (noe rundt 19T)
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  23. #298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    360lager = oftere vedlikehold av turbo.. heller ikke nødvendig. om du får spool 3-400rpm senere men slipper å bytte lager en gang i året er kanskje viktigere?
    Flensen på grenrøret kan du frese ned. eller gjøre som andre gjør. kjøpe en pakning som er litt tykk og bygger vekk flensen..
    fikk svar fra turbokongen på dette:
    Turboene holder mye lenger og tåler mer trykk med sterkere 360 lager .
    Forsåvidt hvis du KUN tenker å kjøre 1 bar , så holder det med vanlig 270 lager .
    Men dumt å ikke oppgradere for da har du MULIGHETEN senere å kunne kjøre mye mer trykk og mer hk .
    Vanligvis i 95% av tilfeller der folk trimmer så vil de fort ha mer......er min erfaring i hvert fall .
    Og da har du en turbo du kan kjøre 1.4-1.5 bar med !

  24. #299
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    må si at KRB anbefaler små turboer! jeg å en kamerat var der å sa at penger ikke er noe problem så ta fra øverste hylle skal bremse 300 på hjula i en 940 med data sprut og vi fikk en turbo som var så vidt større en 13cen (noe rundt 19T)
    billig i innkjøp for han og du kan få papirer på at du har så og så mye hk :P
    finnes en selger i alle
    One Ring to rule them all

  25. #300
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Jeg har MAKS 6.000 til ny turbo på FK'n.. Hvilken turbo bør jeg velge for å få mest for pengene og at motoren skal ha det "litt" bedre enn med 13c?
    Snakker fortsatt om bolt-on turbo..
    Og det er fortsatt snakk om en husmortrim-turbo som vil si chip og litt høyere trykk enn originalt. Ikke noe 300hk-turbo..
    Tips? 19T blir muligens litt for dyrt,eller iallefall helt i grenseland om jeg kjøper fra sverige..
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

Side 12 av 35 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •