Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  28
Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 384

Tråd: ¤¤ Svirre's V70 med snurrebass og alle-hjuls-drager; KARI DUDRUN || Motorbygg i planleggningsfase! B5234Tx :)

  1. #176
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Fikk du noe mer pusjhsthtjh lyd nå da? :P
    Tja, fikk mye raskere spool-up og bedre respons på motor. Og ikke minst ladetrykk ved lavere turtall! Så all-over er jeg meget fornøyd.

    Ordnet også støyproblemet med en stålullsdott i hver potte. Måtte bøye til en liten stump med ståltråd for at den ikke skulle spyttes ut igjen, så nå har jeg en veldig ok støykomfort og like bra effekt Klart for chipping mao
    Sist endret av Svirre; 31/12/14 kl 14:03
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. #177
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Klart for chipping mao
    Burde kanskje ta deg en tur litt nærmere steg 0, hvis du ikke allerede har gjort det?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #178
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Ønsket etter en 16T eller 19T er der, og andre dyser står nok på døra dem også, men i følge Jahn på SCstyling skulle dette gå fint med orginalt oppsett i motor. Har KN filter og bra flyt i eksos så skal være innenfor rekkevidde i hvert Noe annet du tenkte på? Som sagt; chipping kommer etter div. andre ting jeg skal gjøre med bilen. Har sagt at jeg skal lakkere og polere opp bilen i ferien, noe jeg ikke har gjort; men det er sjanse for at det blir gjort før vinteren. Lakk og polish er ikke min flotteste interesse, men det trengs for å holde bilen vedlike utseendemessig
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  4. #179
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Noe annet du tenkte på? )
    Steg 0 er å gjøre motoren i så god form, og så klar for den økte effekten som mulig. Dette innebærer full overhaling av trykkrør og IC om nødvendig, helst opp til skikkelige silikonslanger pga det økte trykket, skifte av filtere og olje om det ikke er gjort på en stund, skifte av alle simringer om nødvendig, kontrollering og eventuell oppfrisking av tenningssystem, vann og oljegater til turbo skal kontrolleres og eventuelt repareres, og ikke minst: Veivhusventilasjon!

    Steg 0 har egentlig ikke noe med eksos å gjøre, siden en chip blir mappet til eksosen du har, uansett hva den er. Poenget er at for å få mest mulig ut av en chip, samtidig som man gjør minst mulig skade, skal motor gjøres så frisk og levedyktig som mulig.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #180
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Steg 0 er å gjøre motoren i så god form, og så klar for den økte effekten som mulig. Dette innebærer full overhaling av trykkrør og IC om nødvendig, helst opp til skikkelige silikonslanger pga det økte trykket, skifte av filtere og olje om det ikke er gjort på en stund, skifte av alle simringer om nødvendig, kontrollering og eventuell oppfrisking av tenningssystem, vann og oljegater til turbo skal kontrolleres og eventuelt repareres, og ikke minst: Veivhusventilasjon!

    Steg 0 har egentlig ikke noe med eksos å gjøre, siden en chip blir mappet til eksosen du har, uansett hva den er. Poenget er at for å få mest mulig ut av en chip, samtidig som man gjør minst mulig skade, skal motor gjøres så frisk og levedyktig som mulig.
    Har tenkt på noe av dette, men må innrømme at noe har jeg ikke tenkt på. MEN; det å klargjøre en motor for effektøkning hadde jeg nok gjort uansett, selv om jeg ikke har beskrivi det. BTW: Hvor sitter veivhusventilasjonen på dissemotorene?
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #181
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering fra ferien:

    Jah, igjen så har det blitt for liten tid til å legge ut. I tillegg så har jeg ikke hatt usb kabel i hus på en stund så har heller ikke fått lagt over bilder.

    Monterte cruisecontrol rett før ferien, men hadde ikke riktig hendel så fikk kjøpt en av lordflora Takker for handelen! Hendelen funker kjempebra, og var i veldig bra stand.



    Montert og på plass.


    Det med bruk av CC har jeg egentlig ikke fått prøvd så mye, men av det lille jeg har fått prøvd så er jeg rimelig fornøyd. Mtp at dette er 14år gammel teknologi med vakumstyring så er jeg imponert over hvor bra det fungerer. I motsetning til de med elektronisk gasspjeld hvor systemet kan gi mer presis gassøkning så er jeg ikke misfornøyd. Den holder delvis jevn fart hele veien, og etter at jeg fikk justert gasspedalen riktig så opplever jeg et hastighetsforskjell på +/- 5km/t stort sett. Litt forsinkelser her og der, men langt mye bedre enn forventet!

    ********************
    Fikk et par pærer med 11w creed LED. Tanken var å ha det i ryggelyset. Kontra vanlig halogen på 21w vil jeg si at lysmengden er 90% den samme, så da skal jeg prøve med 25w creed LED neste gang



    ********************
    Når jeg dreiv å monterte de nye pærene, så fant jeg dette kontaktstykket under den venstre sideplaten i bagasjerommet. Har sett andre har nevnt noe om et kontaktstykke til relé på denne plassen før, men husker ikke hva den er til. Noen form for laderegulering for campingvogn?


    ********************
    Monterte de nye bremsene i samme slengen


    Må si jeg blei overraska over hvor stor forskjellen blei, men fremdeles føler jeg at bremsepedalen er litt "tung". Skal bytte bremsevæske før Sverigeturen neste uke, for jeg mistenker at det kan være luft i systemet. Samtidig så strefer også tanken meg at bremsekraftforsterkeren begynner å bli sliten eller at det kan være lekkasje på vakumsystemet. (Har bremsekraftforsterkeren egen separat pumpe eller går dette på motorvakum?)

    **********************
    Og til slutt så fikk jeg stappa inn et par dotter med stålull i eksosen for å dempe lyden. Kjøpte 4 stk nå og dytta de inn (2 i hver potte). Bøyde til et par ståltrådstumper for å holde de på plass i potta. (Har brukt nærmere 10stk siden de bare blei spytta ut igjen ).




    De syns nesten ikke og de gjør jobben helt faktastisk! Hører nesten ikke eksosen før jeg bruker motoren, og det brommer bare litt når jeg er ute å kjører vanlig. Akkurat slik jeg hadde tenkt, for en gangs skyld Nå gjenstår det bare å skjøte på høyre potte slik at den også blir rett


    EDIT: Skal prøve å få filma litt om åssen lyden er. Syns den er helt kanon, både på tomgang og under kjøring/akselerasjon.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #182
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Har tenkt på noe av dette, men må innrømme at noe har jeg ikke tenkt på. MEN; det å klargjøre en motor for effektøkning hadde jeg nok gjort uansett, selv om jeg ikke har beskrivi det. BTW: Hvor sitter veivhusventilasjonen på dissemotorene?
    Siden du har gamle typen innsuget med mekanisk gasspjeld, sitter den vel nøyaktig som på 850en du hadde, under innsuget. Når du tar av innsuget og gasspjeldet, bytt pakning på begge... koster ikke mange kronene på Volvo, og det er så kjipt å få trykklekkasje:-)

    Btw, bare en tanke som slo meg.... vil ikke de stålulldottene dempe eksosflowen litt? Helt greit at du får ned lyden, men jeg skulle tru det er bedre å kappe røret og sveise inn et par dempere.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #183
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Du vil også få mer lys i ryggelys om du velger en Cree-LED som også har sidebelysning.

    Som denne:
    http://www.ebay.com/itm/New-2x7-5W-L...b03228&vxp=mtr
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  9. #184
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Slike har jeg på min: http://www.ebay.com/itm/281099686840...S:3160&vxp=mtr
    Lyser helt greit, bedre enn de led pærene PerTurbo satte inn for noen år siden.
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  10. #185
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Justert gasspedalen skikkeleg seier du, kva legg du i det? 855 min har cc orginalt, og den syns eg driv å jobbar opp og ned heile tida. Om eg set den til 80, so gassar den på til 82, sakkar av til 78, gassar på til 82 osv osv osv. Sånn er den av og til, av og til går den so godt som heilt jamnt. Er det noko lignande du har?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  11. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Bra at den fungerte jeg plukket den av en svensk delebil (2000mod) som kom inn da jeg jobbet på et metallmottak, men fikk aldri montert den på min egen 1.gen før jeg kjæsja
    -2015 V70 D4 Dynamic
    -2005 V70 D5 (solgt)
    -2001 V70 2.0T (solgt)
    -1998 V70 2.0T (solgt)

  12. #187
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Siden du har gamle typen innsuget med mekanisk gasspjeld, sitter den vel nøyaktig som på 850en du hadde, under innsuget. Når du tar av innsuget og gasspjeldet, bytt pakning på begge... koster ikke mange kronene på Volvo, og det er så kjipt å få trykklekkasje:-)

    Btw, bare en tanke som slo meg.... vil ikke de stålulldottene dempe eksosflowen litt? Helt greit at du får ned lyden, men jeg skulle tru det er bedre å kappe røret og sveise inn et par dempere.
    Da skal jeg ta en titt på den en gang Er jo logisk å utbedre noe før man belaster det mer så skal ta det til etterretning Ang. de dottene i eksosen så bremser de flowen minimalt. I motsetning til den orginale eksosen som jeg hadde før så måtte eksosen gå igjennom 4 eksosdempende sylindre, noe som gjorde at det blei et greit trykk i eksosen. Nå flyter det jevnt ut i begge eksospottene og motoren har som sagt en helt annen respons. Det gjelder også med de dottene i potta. Det ser kanskje litt rart ut, men du må på en god solskinnsdag se nøye etter for å legge merke til dem om man ikke er klar over de.

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Du vil også få mer lys i ryggelys om du velger en Cree-LED som også har sidebelysning.

    Som denne:
    http://www.ebay.com/itm/New-2x7-5W-L...b03228&vxp=mtr
    Har titta på den type pære ja. Tanken var bare å prøve den typen jeg monterte (kosta riktignok bare 42kr for 2 pærer, derfor bestilte jeg de ). Men trur jeg skal anskaffe meg den type pærer med lys på sidene også. Tror jeg gambler på 25w da får å få mest mulig effekt ut av de. Med mulighet til å få disse i varmhvit så trur jeg det blir en større realitet.

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Justert gasspedalen skikkeleg seier du, kva legg du i det? 855 min har cc orginalt, og den syns eg driv å jobbar opp og ned heile tida. Om eg set den til 80, so gassar den på til 82, sakkar av til 78, gassar på til 82 osv osv osv. Sånn er den av og til, av og til går den so godt som heilt jamnt. Er det noko lignande du har?
    Du har en justeringsskrue som sitter på armen var vakuumbelgen. Jo stramme den er, jo mer presis blir systemet da den ikke må "leite" for å gi gass. Mao; den får mindre område å pendle på. Når reléet registrer at nå må vi gasse litt, så starter den pumpa som igjen skal trekke sammen belgen. Hvis den skrua da er for lite skrudd til så vil hastigheten dette og den gir enda mer gass. Når du først kommer opp i den hastigheten du skal ligge så akselerer du fort nok til at den vil slakke helt ned, og da har du det gående. Jeg prøvde det og resultet for meg var overraskende bra. Selv om dette er eldre vakumteknikk så fungerer det ganske bra i forhold til hva jeg har forventa

    Sitat Opprinnelig postet av lordflora Vis post
    Bra at den fungerte jeg plukket den av en svensk delebil (2000mod) som kom inn da jeg jobbet på et metallmottak, men fikk aldri montert den på min egen 1.gen før jeg kjæsja
    Takk igjen!. Ja, denne var i god stand. Første jeg bemerket meg var at den ikke var slitt. Fungerer som den skal
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  13. #188
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ahh, takk for info! Det skal eg jaggu prøve å justere på.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  14. #189
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Bestilte nye hengler til vingen for en stund siden, og nå tok jeg meg til å bytte de. Så mye jobb som det var I utgangspunktet var case'n som så at jeg ikke helt visst hvordan disse skulle festes. Heller ikke Jahn på Scstyling eller noen av de andre jeg har spurt, så har blitt litt hodebry. Men etter at jeg var en tur og så på bilen til Marius så fant jeg det ut

    Den typen vingebrakett som jeg har har en "gummikloss" i bunn som hviler mot armene på bakluka. Når jeg skrur til vingen som vil dette presses sammen og vingen ned på vinduet så dette var enklere enn enklest



    Så her var det bare å skru til så ordnet det hele seg.



    Nå ligger vinga helt nedpå ruta og sitter skikkelig fast. Fikk i en smule mer riktig posisjon og ser bra ut til sjuende og sist
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  15. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. okt. 2012
    VCCN medlemsnummer
    904
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Bestilte nye hengler til vingen for en stund siden, og nå tok jeg meg til å bytte de. Så mye jobb som det var I utgangspunktet var case'n som så at jeg ikke helt visst hvordan disse skulle festes. Heller ikke Jahn på Scstyling eller noen av de andre jeg har spurt, så har blitt litt hodebry. Men etter at jeg var en tur og så på bilen til Marius så fant jeg det ut

    Den typen vingebrakett som jeg har har en "gummikloss" i bunn som hviler mot armene på bakluka. Når jeg skrur til vingen som vil dette presses sammen og vingen ned på vinduet så dette var enklere enn enklest



    Så her var det bare å skru til så ordnet det hele seg.



    Nå ligger vinga helt nedpå ruta og sitter skikkelig fast. Fikk i en smule mer riktig posisjon og ser bra ut til sjuende og sist
    Se der ja enklere måte å feste vingen på finner man ikke godt jeg hadde sånne oxo da

  16. #191
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Ja, enkelt som bare det. Haddde ikke tenkt tanken i det hele tatt. Så den henger riktig enda
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. #192
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Fikk tak i ei bra takluke på fredag! Og blei bytta på lørdag som var. Kan si det sånn at jeg har grua meg til å bytte takluka lenge siden jeg veit at det er en krevende jobb, spesielt alene. Fikk hjelp av fetter'n min så da gikk dette glatt!




    Alle dekslene er tatt av, gjenstår bare å løfte ned trekket nå.



    Skiten er ute og blei en smule luftig/tomt



    Luka som ble handlet inn kommer fra en 850. Der var det beige interiør, men det gjør ingenting. Å bytte skyveplata var egentlig ikke så innviklet, måtte bare skru løs en vindskjerm og dytte vekk noen klips så gikk dette veldig bra!



    Ny luke på plass...



    ...med bedre passform...



    ...og høyere tilt på luka.



    Den gamle luka hadde fått gjennomgå et skikkelig rustangrep. Hele ramma rundt glasset og flere steder var det begynt å komme rusthull. Uten tvil moden for utskiftning. Pakningen rundt glasset var også tett så den tok ikke inn vann heller Kan endelig kjøre i regnvær uten å bekymre meg for ufrivillig, innvendig vask.



    *************************
    Bestilte nytt etui for fjernkontrollen til sentrallåsen på bilen. Blei meget bra, og det hjalp siden den gamle hadde gått i bakken. Nå trenger jeg ikke trykke tommelen av meg for å få låst opp bilen og rekkevidden har økt med ca. 1,5m 32kr fra pling-plong-land.


    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  18. #193
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    1005
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    samme har skjedd med takluka i V70R'n min å :P pakninga er ikke helt tett lenger :/
    Tunna Racing

    V70R AWD 1998
    245 GL (Turbo) 1992 (x)
    965 2,5L 1995 (x)
    240 GL (Turbo) 1988
    245 GL (Turbo) 1983 (skrot)

  19. #194
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Handlet meg "ny" spiller for et par dager siden. Eldre kar som har eid denne så er meget pent brukt. Ca. 3 år gammel spiller med Garmin navigasjon og bluetooth handsfree funksjon.



    Så da var det bare å rive ut den gamle spilleren og få løs oppbevaringsskuffen under (kommer til å savner den en del...)



    Som alle andre har fått med seg så må det modifiseres litt. For å få inn 2-dins ramma så må de rillene som er på hver side skjæres vekk. Løste det enkelt og greit med en avbiter og litt bruk av fil.



    And the results:



    GPS
    -mottageren og mikrofonen til handsfreesystemet ble plassert litt diskré her oppe. Egentlig ikke så veldig synlig når man ikke tenker over det



    Ferdig montert.


    Må si jeg er veldig imponert foreløpig! Tonn med justeringsmuligheter og masse funksjoner. Veldig fornøyd med
    GPS
    -funksjonen og hvor bra den egentlig fungerer. Fått testa handsfree'n også. Av de jeg har ringt så opplever dem ikke noe spesielt med støy selv når jeg er ute og kjører i fart. Veldig årleit at man bare kan ringe ved å trykke litt på skjermen (kan lagre ofte brukte nr og taste tlf nr på skjermen).
    Så nå skal jeg få montert den eksterne 4-kanaleren jeg karva til meg for en stund siden. Bare den hjelper på lydkvaliteten (blir noen andre høytalere etterhvert). I tillegg så blir vel ryggekameraet som jeg kjøpte i sommer montert. Funksjonen for denne er at når det aktiveres så skifter skjermen automatisk over til ryggekameraet (når jeg setter f.eks. girspaken i revers) uten å tulle med lyden
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #195
    Registrerte brukere Aashome sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Maura
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Blei toppers dette!
    1999 V70R AWD

    Ta kontakt hvis du trenger hjelp med anlegg!

  21. #196
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aashome Vis post
    Blei toppers dette!
    Agree. Utseendemessig så vart det bedre og er strålende fornøyd hittil. Eneste jeg "irriterer" litt meg over er at noen av sangene er listet opp alfabetisk, så midtveis kommer de sangene som er lagt til i ettertid etter dato...skal jeg lete etter f.eks. In Flames så må jeg bla nedover til de siste innlagte. Men er sikkert en innstilling for det også
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. #197
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Så kjekk ut den. Fabrikat og modell?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #198
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Kenwood something. Nå kan du jo kjøpe ryggekamera også. ;-)
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  24. #199
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Så kjekk ut den. Fabrikat og modell?
    It's my Mr. Handsome. Er Kenwood DDx-5026. Ikke av de nyeste, men var toppmodell? en gang i tiden. Føler den leverer bra selv nå

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Kenwood something. Nå kan du jo kjøpe ryggekamera også. ;-)
    Er kenwood ja. Ryggekamera blei innkjøpt i sommer Av type slik!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  25. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. mars 2011
    Sted
    Vældre
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post




    Ferdig montert.
    Så ut som en ålreit spiller Hvordan hadde det blitt om du lakkerte ramma rundt spilleren grå, som varmeapperat justeringa tro?
    2012 Volvo V60

Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 4 Hjuls kontroll på XC70 02
    By otello in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 22/10/14, 19:53
  2. Råd om motorbygg/handleliste
    By DanielKlausen in forum Motor og gir
    Svar: 4
    Siste post: 03/08/14, 22:57
  3. Motorbygg B230FK
    By krtors in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 0
    Siste post: 28/11/13, 23:50
  4. alle nederste stempelringene er knekt på alle 4 cyl. -b20
    By v0lv0 Aksar in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/07/12, 22:56
  5. Motorbygg i 940 turbo
    By Lundkvist in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 18/12/11, 12:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •