Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 50 av 50

Tråd: Motronic problemer, løpende EL feil. nekter og starte. etc..

  1. #26
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    jepp.. eg har tru på det er ett kabel brudd en plass. men skall skjekke dette du nevner..
    kontaktene på svinghjuls følerene er like ja. men dei ble heller ikkje demontert når eg tok av toppen.
    skall og skjekke joring..... den kan også være en synder eg ikkje har tengt over..

    takker for tipps..

  2. #27
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Det funka ikke å betjene releet med fingern? Er som regel loddingene som ryker ja, lodda på Kjetronic releet mitt, men kjøpte nytt til LH-jetronic (det hvite som da er det samme som på motronic) siden det ikke kosta allverden.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #28
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    sku prøve i sta, men ble møtt av ett flatt batteri. cdspillern har stått på, og tappet strømmen, kjinna veldig seint, så, har satt den på lading. bah.. batteri blir kjøpt neste gang eg er i nærheita av batteributikken...

  4. #29
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    prøvde og styre rèleet manuelt nå. men ingen forsjell, og det virket som det fungerte som det skulle..
    er vell 2 rele inni det hvite rèleet bak askebegeret, der det eine var til tenning? og det andre til bensin pumpa. tikk sa det når eg slo på tenninga, da koblet det ene inn, og når eg vridde til hakk 3 på nøkkelen, da koblet det andre inn. om eg satt på tenninga, og trykket på det ene, så startet bensin pumpa. hørte det bjynte og dure under bilen..
    Har og sett litt på elnette, tatt opp noen teipet kabelskøyter, og sett og riggla litt, men ingen respons.

    har ikkje gnist eller dysene opner ikkje. her og no..

    bare for og spørr litt dumt, hva farger er det på pluss og minus på coilen? blå på minus, og hvit på pluss? fann ikkje noe i hyness boka.. fann bare hvilken farge dem var. men det hjelper ikkje mye..

    Tengte og printe ut shekk lista til PVT nå. lettere og lese slikt på papir en på datan..

  5. #30
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Ringte volvo nå og sku bestille nye svinghjuls følere. men dei er utgått............ bah. noen ide om hvor eg kan få kjøpt slikt nytt?

  6. #31
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bare jeg som hører en liten fugl kvittre LH 2.4/MS konvertering?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  7. #32
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    Ringte volvo nå og sku bestille nye svinghjuls følere. men dei er utgått............ bah. noen ide om hvor eg kan få kjøpt slikt nytt?
    mekonomen hadde sist gang jeg fikk taki, halvt år sida.

    meca kan nok også ha
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. #33
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    dem har dem på mekonomen 632,- pr stk og du trenger 2 (Artikkelnr: 14-453212)


    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Bare jeg som hører en liten fugl kvittre LH 2.4/MS konvertering?
    kan jo selv si at jeg har gjort dette, men årsaken var forbruk og høyere effektuttak.
    så hvis du har planer om å dra utt litt mer av motoren ville jeg anbefalt å bytte
    men hvis du skal gå for original bil så kan du få motronic til å fungere greit.

    det er en sak du må avgjøre selv hvor mye arbeid du har lyst til å legge ned i feilsøking
    eller legge opp LH 2.4.
    uansett så skal det ikke være allverdens å få motronic til å fungere men det beste hadde været å få lånt en svinghjulsensor
    det du kanskje kan prøve er å bytte plass på sensorene sette den som står på kransen over til tenninga og se om du får gnist igjen.
    dvs flytte den som er nærmest blokka over til den som er lengst fra.
    Sist endret av PVT; 13/09/12 kl 14:50

  9. #34
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hadde ingen plan om og bygge om nei..... er ikkje gale forbruk på den heller. målte den til 0,8 da eg dro til gjøteborg..
    MS er uaktuelt, for slikt har ikkje eg peiling på. LH 2,4 kunne vært ett alternativ. har ingen store trim planer, vil prøve og få bilen så orginal som mulig.
    "tennpluggen" på forumet her hadde 2 stk givere han kunne garantere fungerte, så han skall sende dem til meg..
    men, ja. kan prøve og bytte plass på dem, og bytte om ledningene.. vært ett forsjøk..

  10. #35
    Registrerte brukere CheVolvo sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    Vestnes
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er de 2 giverne bak på motronic du savner har jeg liggende som du kan få av meg
    81 Chevrolet K20
    72 Volvo 142 taksenket
    99 BMW 320D
    92 B10M Festivalbuss

  11. #36
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Ohh, kjenner eg blir låk... synes ikkje så godt på bilde. men, hulla i umbraco skruhullet, er helt rundt....
    skruene sitter blegg fast. banka nedi torx bits og skrudd, men nei............... dei må ha eira fast eller noe.
    har lite lyst og ta av girkassa for dette...

  12. #37
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Da var det endlig opphold ute.. og eg fikk endlig ut skruane, dæven så dem satt...
    gredde akkoratt og smyge bårremaskina nedi, og borre opp skru hode til 6mm, og så banka eg nedi en t40 torx, varma opp aleminiums branketten med propan.
    og tok i litt med en fastnøkkel på bitsen, og klikk, skruen var laus...


    Så bytta eg om giverene, monterte alt eg hadde demontert, satt meg inn i bilen, vridde på nøkkelen, wrooom! så gikk den... litt ruskete. sto og gikk i ca 1 min..
    så stoppa eg den, og prøvde og starte i gjenn. men ingen gnist, i gjenn.......... off...
    kan og nevne, det såg som eine lontakta hadde vert varm, var sånn kvitfarge inni kontakta. er dette ett dårlig tegn på noe? :/
    kan det være en kortsluttning noen plass som gjør att givern går dunken?
    Disse følerene hva er dem til? rpm til jærna/turteller? og den andre er tenning? hvem er hva? eller er eg helt på bærtur nå...

    Ser det inni kontakta til høgre der... dårlig bilde, mobilen nekta og fokusere....



    Har og dele nr på giverene. "0261210003" søkte på ebay. men, dei var jo like dyre der som på møkkanomen..
    Sist endret av s4nd3r; 15/09/12 kl 18:18

  13. #38
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    http://www.volvoclub.org.uk/tech/fue...740-89-2.shtml
    den som står nærmest motor er til turteller for sprut og den nærmest girkassa er for tenning

  14. Takk s4nd3r takket for denne posten
  15. #39
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Ja, da har eg fått nye givere med (tennpluggen) takker i gjenn for det..
    Men, før eg monterte dem, så hadde eg liten teori på kontaktene til giverene, så spretta av gummien, og såg, joda, ingen isolasjon på dem...
    Her har det antaglig vis vært full kortsluttning.. den blå ledninga mangler helt gummi, og den røde mangla helt forran, og kontakta har vert vridd 360gr runt..

    Greide til slutt og presse ut kabelskoene, og hadde på ny isolasjon.


    så monterte eg alt sammen, og satt meg inn i bilen og kjinna, ingen teng, kom på eg hadde glemt og satt på ledninga mellom coil og fordeler.
    hoppa ut av bilen og satt den innigjenn, og det oste bensin av motoren, dette lover godt tengte eg..
    satt meg så inn i bilen i gjenn, og kjinna. ingen liv til start.. ingen gnist. og det luktet ikkje bensin lenger. tørr plugg...
    bytta om giverene, og satt meg inn og kjinna. ingen ting skjedde, stoppa opp en stund, prøvde i gjenn, og kjinna litt. så sa den wrru. den tente 3 - 4 ganger.
    men, er fortsatt ingen teng til start..........
    prøvde og en ny styre enhet eg veit fungerer.....

  16. #40
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    gikk ut til bilen og satte meg inn. vridde på nøkkelen, wroooM!! så startet den.. sto og gikk i 40 min. motoren god og varm, gikk helt reint og fint, sån som den altid har gjort.. stoppet den, og nei. ikkje tegn til liv.. helt slutt i gjenn... :/
    kan nevne det var sol ute, og når eg stoppa den og prøvde i gjenn var det skygge over bilen. så den er vær sjuk sikkert. starter kun når det er sol..

  17. #41
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Får flytte til Porsgrunn, her har det vært sol i en mnd i strekk nå Mistenker at vi får baksmell, nesten...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #42
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    hadde samme problem med min b230et, men husker ikke hva feilen var. prøver å tenke.. bagatell ihvertfall..

    hva mangler du? gnist eller bensin? muli det står litt før her, hvis jeg hadde sett etter...
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #43
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hehe, nei. skall flytte, men ikkje så langt her i fra..

    har ikkje gnist, og har ikkje bensin.. (dysene opner ikkje) den kutter begge deler..
    Video fra i dag. (da den starta) Kjapp og fin respons, virker som det ikkje er noe gale på videon, går fint på tom gang.
    Motorer er varm, så stoppa eg den og den nekta og starte. venta 1 time, da prøvde eg i gjenn, og den starta. stoppa den. kjinna litt ingen respons, kjinna litt til. og den starta, stoppa den, så nekta den og starte.. bare kjinner og kjinner. har ikkje gnist og ikkje bensin....

    (høres ut som en traktor på videon?)



    Kontroller posisjonsgiveren og rpm-giveren
    - Koble til et ohm-meter mellom kontakt 25 og 26, deretter kontakt 8 og 27
    Motstanden skal være ca 1000ohm ved begge målingene.
    Dersom man har koblet kontaktene fra hverandre og sammen igjen sjekk at de ikke r forvekslet.
    Ved feil; Mål ved kontaktstykket i motorrommet og ved følerene
    Dette har eg gjort og giverene var OK.. den eine var på 1002ohm.. og den andre var på 998ohm. om eg ikkje husker feil..
    Målte direkte på giverane, har og målt ledninga mellom gjærne og giver kontakta, og den var det ikkje feil på.

  20. #44
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Har vært borti i flere tilfeller på Motronic-nett at isolasjonen inni strømpa blir borte, slik at det ligger og kortslutter "litt innimellom" og lager helvette. LH2.4!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  21. #45
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hmm, får gå over alle kontaktene i morra da.. da rett etter bilen startet første gang i dag, ga eg litt gass på gasspjelde, og da smalt det inne i LMMen.. som spjelde opnet fult opp og small i gjenn på en måte. skjedde ett par ganger. så gikk det over. kan det være LMM som lager faen skap hos meg?
    kutter den gnist og bensin og den er full i adhd?

  22. #46
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    No er det sol og fint vær ute. og bilen starter ikkje, så da kan teorien min og den kun starter når det er sol. legges død....

    Men. tok opp kontakta til LMM. og den såg sånn ut... (var noe tape der og) så om der har vært kortsluttning er eg usikker på..

    Dette er nå fikset, må bytte ut en kabelsko, da den ene ble hardt skadet. men der skall være kontakt.

    noen som veit hvor få tak i slike kabelsko? eller om noen har noen liggendes?

    Har gått over denne lista. LINK

    Gått pungt for pungt og Målt volt og Ohm, brukte ikkje noe tid på om måle tomgangs delen.
    Fann ingen feil, anna en gass spjeld brytern ikkje var riktig instilt.. den slo seg ikkje av/på når eg slapp gassen. viste bare 10000ohm inn til eg nappa av kula på gass spjelde, løsna litt på brytern og stilte den inn i gjenn.. så no skall det vere i orden..
    (ble litt usikker nå på om er gikk gjennom alle pungta, skall stikke og gjennom alt på nytt)

    Fann en løs jorings ledning, den er orginal og det står ett Nr på den. (under speedometer sona) Ble litt usikker på slutten den, om det er
    (0 "Null" eller O som står der..)
    M1394757 C01
    M1394757 CO1


    Noen inspill!? :(

    Drit lei av og feilsøke elektronikk........
    Sist endret av s4nd3r; 23/09/12 kl 15:18

  23. #47
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Step by step......

    Kontroller jordtilkoblingene i motorrom
    - Koble til et ohmmeter mellom jord og kontakt 5 og 19 i kontaktstykket til styreenheten.
    Beep. sa multimeteret, ingen ohm?

    Kontroller avskjermingsledningene til triggerene
    - Kontroller at ledningene er tilkoblet kontakt nr 5 resp 23 i kontaktstykket
    denne skjønte eg ikkje heilt?

    Kontroller strømtilførselen til styreenheten
    - Sett på tenningen i hakk 2 *hakk 3 er til selve starten*
    Koble til voltmeter mellom jord og 35
    Da skal man kunne se batterispenning.
    Sjekk om spenningen er tilstedet når startmotoren kjører
    12,7v og når start motor gikk. var det 9,85v

    Kontroller ledningen som er til coilen:
    - Tenningen skal være i hakk 2
    Koble til et voltmeter mellom jord og tilkobling nr 1. *hvit, går til nr 1 på coil* i kontakten til styreenheten.
    Den skal gi utslag/vise spenning.
    Dersom ikke sjekk sikring nr 11 og 13 *såfremt det er urørt ledningsnett*
    12,7v

    Kontroller ledningen mellom tenningen *kontakt nr 50* og styreenheten:
    - Koble til et voltmeter mellom jord og kontakt nr 4.
    Kjør med startmotoren
    Spennningen skal være lik batterispenningen.
    0v på hakk 2 - 9,85v på hakk 3..

    Kontroller bensinpumpereleet
    - Slå på tenningen
    Legg en ledning mellom kontakt 20 og jord, da skal bensinpumpen starte.
    Slå av tenningen
    Dersom ikke sjekk sikring 11 (og evt trykkvakten som sitter mellom releet og styreenheten, men den utgikk på modeller f.o.m.1986.)
    rèle tikka, tank bensin pumpe surra, rennende lyd på fjulrail..

    Kontroller tempgiveren i LMM
    - Koble til et ohmmeter mellom kontakt 6 og 22 i kontakten til styreenheten.
    Motstanden er temperaturavhenging/varierende:
    Ohm ved -10 grader --- 8260 – 10560ohm
    Ved + 20 grader --- 2280 – 2720ohm
    Ved + 50 grader --- 760 - 910ohm
    Man kan prøve å kjøle ned LMM med evt tykkluft for å kontrollere om at resistansen er varierende med temperaturen
    Ved feil målinger kan man måle ved LMM for å se om feilen er i ledningene eller måleren.
    Kontroller LMM
    - Koble til et ohmmeter mellom kontakt 6 og 9. Motstanden skal være fra 500-1100ohm
    Mellom kontakt 6 og 7. Motstanden der, skal være fra 8- 200ohm
    (Der kan man måle med et voltmeter, men ved LMM kontakten.
    Da skal kontaktstykket på styreenheten være tilkoblet og tenningen på. *hakk 3*
    Verdiene man skal ha mellom stift 6 og 7 skal være 100- 200mV)
    Man kan også kontrollere at måleskiven går lett og ikke er skadet på noen måte.
    Ved feile verdier når man ohmer ta å mål ved LMM for å se om feilen er i måleren eller noe med det elektriske.
    6 og 22 = 4000 ohm
    6 og 9 = 670 ohm
    6 og 7 = 44,1 ohm

    Kontroller posisjonsgiveren og rpm-giveren
    - Koble til et ohm-meter mellom kontakt 25 og 26, deretter kontakt 8 og 27
    Motstanden skal være ca 1000ohm ved begge målingene.
    Dersom man har koblet kontaktene fra hverandre og sammen igjen sjekk at de ikke r forvekslet.
    Ved feil; Mål ved kontaktstykket i motorrommet og ved følerene
    25 og 26 = 994 ohm
    8 og 27 = 969 ohm

    Kontroller tempgiveren for turbotrykket
    - Koble til et ohm-meter mellom kontakt 23 og 30
    Motstanden er temperaturavhengig/varierende
    Eks: ved + 20 grader 985- 1015ohm
    Ved + 140 grader 1620- 1670ohm
    Dersom man evt benytter en varmepistol kan man kontrollere at resistansen er varierende ved varme.
    Ved feil; Mål ved giveren for å sjekke om feilen er i giveren eller ledningene
    23 og 30 = 944 ohm

    Kontroller spjeldkontakten
    - Dersom man kobler til et ohm-meter mellom jord og kontakt 2, da skal motstanden være 0 ohm.
    Gi litt gass mens du måler, og da skal resistansen bli uendelig (pga spjeldkontakten bryter)
    Ved feil; mål ved kontakten for å sjekke om det er kontakten eller ledningene det er noe galt med. Kontroller også jordtilkoblingene på innsuget.
    -0.04 ohm = 10600ohm.

    Kontroller tempgiveren for motoren *for kjølevæsken, den som sitter mellom termotid giveren og tempgiveren for speedo*
    - koble til et ohm-meter mellom jord og kontakt 13
    Motorer fra 1985- mod har en føler med to giveruttak, en til styreenheten og en for tomgangsreguleringen
    Begge uttakene skal ha samme ohm-verdier
    Ohm ved – 10 grader 8260- 10560ohm
    Ved + 20 grader 2280- 2720ohm
    Ved + 80 grader 290- 364ohm
    3760 ohm

    Kontroller innsprutdysene
    Ta av kontakten til sluttsteget
    Sett på tenningen
    Kontroller med et voltmeter at den har spenning ved kontakt 1 og ved kontakt 17,18, 19 og 20.
    Steng av tenningen.

    Koble til et ohm-meter mellom jord (på for eksempel jordtilkoblingene på innsuget) og sluttstegets kontakt 8 resp 9
    Ohm-verdien skal være lik 0 ohm
    Hva er slutt steget? Om det er jærna det er snakk om så..
    1 = 12,7v
    17 = Var ingen ledning i kontakten der
    18 = Samme som 17...
    19 = Ingen strømm
    20 =12,7v

    Sjekkeliste tomgangsregulering/ CIS-system

    Slå av tenningen plugg bort styreenheten, slå på tenningen igjen for så å sjekk om den får spenning ved å måle med et voltmeter mellom nr 1 på den sorte kontakten og nr 7 på den blå kontakten.

    Mål også mellom nr 1 og 2 på den sorte kontakten, voltmeteret skal gi utslag

    Sjekk at testuttaket ikke er def?
    Mål med et voltmeter mellom nr 1 på den sorte kontakten og nr 10 på den blå kontakten. 4.1v

    Kontroller spjeldkontakten:
    Koble til et ohm-meter mellom kontakt 8 *blå-kontakt* og jord, motstand skal være lik 0
    Gi litt gass, da skal resistansen bli uendelig (pga kontakten bryter)
    Ved feil:
    Mål ved kontakten for å se om feilen er i kontakten eller ledningene.
    Kontroller jordingen som er tilkoblet innsuget
    1 og 7 = var ingen ledning i kontakten på 7rn...
    1 og 2 = 12.9v
    1 og 10 = Test uttaket bjynte på 0v. og gikk sakte.. ca 2min, da hadde den komt opp til 3,2v. da var eg lei.....
    8 + jord, -0.276ohm - til det uendlige...

    Kontroller tempgiveren:
    Koble til et Ohm-meter mellom kontakt 9 *blå-kontakt* og jord, skal gi utslag i K-Ohm
    Ved feil verdier ved temp-giveren bør den taes ut og måles ved ulike temperaturer
    - Verdier: -10 grader = 8100-10770ohm
    - + 20 grader = 2280-2720ohm
    - + 80 grader = 292-364ohm
    Det er to motstander i tempføleren, en til motronic-systemet (+ tempføleren i speedo) og en motstand som er til tomgangsreguleringen.
    Dersom man kobler fra kontakten til temp-føleren og montere en ledning fra begge tilkoblingspunktene og til jord, start tenningen og da skal tenningen være 8-10 grader høyere, monter kontakten igjen og prøv og start! Dersom tenningen er fremdeles 8-10 grader for høy er tempføleren antagelig defekt!
    3780ohm.

    Kontroller signal fra coil:
    Koble et voltmeter mellom kontakt 12 *blå-kontakt* og jord, start motor.
    Voltmeteret skal gi utslag
    Slå av motor.
    0,46v...


    Eg er ingen elektriker, men noen andre som har inspill?

  24. #48
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    kan det være noe eg har glemt og sjekke? ingen inspill? bjynder og bli frustrerende dette her...

  25. #49
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    Har vært der selv, feilsøkte ganske mye men jeg ble ikke kvitt jagingen på tomgang. Det jeg kan se utifra bildene dine
    Er at el anlegget er i dårlig stand og defor ville det vært enklere å bytte det eller koble opp og 2.4
    Som jeg endte opp med å gjøre. Du kan nokk fortsette å feilsøke men da må du være veldig systematisk
    Og du kan jo heller ikke se bortifra at hjernen har fått seg karamell mtp kortsluttning. Er ingen sikkringer
    Fra hjerne til innsprut komponentente. Dette blir jo bare ett generelt svar, men avgjørelsen må du ta selv
    På om du skal fortsette eller starte på noe annet

  26. #50
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    har dreve og dulla litt i dag, og eg målte på coilen... når tenninga var av, så var det joring på den blå ledninga (15) og ingen ting på den hvite (1)
    Når eg skrudde på tenninga, så ble det strømm (+) i den blå (15) og strømm (+) i den hvite (1)... og når eg kjinner, så er det pluss (+) i begge to, (1) og (15) på coilen. skall det vær sånn? syns det virker rart. en coil må vell ha pluss og minus for og fungere?

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. V50 - Enkelte har problemer med å starte den
    By AndersT2 in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 12
    Siste post: 01/08/12, 21:21
  2. B230A nekter å starte.
    By bingslien in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 03/03/12, 13:16
  3. Nybygd turbomaskin nekter å starte..
    By Jobbe88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 27
    Siste post: 28/09/11, 14:25
  4. samme feil på lh2,4 som på motronic
    By visløff in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 14/11/10, 01:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •