Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  89
Side 8 av 12 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 277

Tråd: Rollands 242 78 Mod 2JZ, 516HK og 650nm på hjul. 5. plass på første R-drift løp

  1. #176
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Hør med tor24, han lager bærearmer/styrestag akkurat slik du vil ha det i flyalu. Mye tid og penger spart
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  2. #177
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Hør med tor24, han lager bærearmer/styrestag akkurat slik du vil ha det i flyalu. Mye tid og penger spart
    Einig i det, sjekk ut tråden til AmundsenHan har sånne armar og bærekule spacer ++.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #178
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Einig i det, sjekk ut tråden til AmundsenHan har sånne armar og bærekule spacer ++.
    Har snakka med han. Penger spart er det ikkje, og er desverre ikkje øvebevist når eg såg bilder av bærearmen. Eg trur det er råe produkt til racing, men har ikkje heilt trua på det til drifting :-( Har sett mykje forskjellig på ulike driftebiler, og vil heller gå for noko eg veit funker, mot å bruke mykje penger på noko eg trur funker :-)
    Ikkje negativt mot det som er laga, blir nok veldig tøft, men finnast meir deler til BMW, og meir å velga mellom ;-)

  4. #179
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Endelig en update her ja!
    Skal du bruke komplett forstilling med innfestninger til karosseri og tannstang og alt fra E36 eller? Smække på wisefab da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #180
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Joda, bra utvalg. Men innen den BMW forstillinga er ferdig montert og funker koster den mere. Torgeir lager alle størrelser og vinkler, så kan få verre enn wisefab om man vil. + de er simulert og styrkeberegna. Kulere boltsirkel med "litt" større felgutvalg hos BMW da
    OakhearT RacinG

    OakHeart Racing

  6. #181
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Endelig en update her ja!
    Skal du bruke komplett forstilling med innfestninger til karosseri og tannstang og alt fra E36 eller? Smække på wisefab da?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja, er planen å bytte alt øve. Usikker på kor mykje jobb det blir, men får sjå når prosjektet starter ;-) Er uansett mindre jobb enn det du gjer med bilen din ;-) Og ja, wisefab er vel kanskje eit framtidig mål ;-)
    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Joda, bra utvalg. Men innen den BMW forstillinga er ferdig montert og funker koster den mere. Torgeir lager alle størrelser og vinkler, så kan få verre enn wisefab om man vil. + de er simulert og styrkeberegna. Kulere boltsirkel med "litt" større felgutvalg hos BMW da
    Joda, blir nok sikkert samme pris omtrent, men som Torgeir sjølv sa til meg att når eg velger 240 som driftebil har eg ikkje valgt ein bil eg uansett klarer å hevde meg med. Då får eg berre bygge om slik att det ikkje lenger er ein 240 då ;-)
    Har spacere til BMW boltsirkel no, men hadde vert greit å få dei vekk etterkvert :-)

  7. #182
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikkje så mykje om dagane på grunn av bachelorskriving og lite tid, men veldig klar for sommeren så eg får starta å jobbe, og tener penger til å utvikla meir på bilen.

    Fant ein film frå burneringen på gatebil. Vart litt røyk

    https://youtu.be/etCzqnxxTl0

  8. #183
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Då er 3 års skulegang ferdig, og har endelig starta å jobba att, noko som vil sei meir pengar til bil, og dermed skal volvoen få seg ein øvehaling.
    Før gatebil i september blir det utført ein service på bilen, slik att han er klar til då.
    Eg har sotte inn nye seter, vifte på oljekjølar, tetta ein vannlekasje, samt testa dyser slik att eg ikkje skal gå på ein smell med tenningsbank.

    Dysene mine har stått i med E85 på systemet sidan August 2013, men når Reidar (RFS Performanece) testa dysene i helga var alle jamne og fine Veldig fornøyd med dette ettersom eg ikkje har kjørt noko som helst tilsettningstoff i dysene for att dei skal holde seg.



    Blir desverre ikkje VCCN treff på meg, då det er vanskelig å komme seg ned på 90DB støynivå.
    Sist endret av anders_jacobsen; 18/08/15 kl 20:26

  9. Takk Riff takket for denne posten
  10. #184

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja det der så jo virkelig bra ut
    Reidar er en flink kar. Gjør mye bra han
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #185
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har du måler så du får testa selv?
    Sett mange som setter i kryss i eksosen helt bakerst for å bryte eksospulsene som kommer ut.
    Lyden blir ikke noe lavere men på noen biler dropper det mange DB.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Har du måler så du får testa selv?
    Sett mange som setter i kryss i eksosen helt bakerst for å bryte eksospulsene som kommer ut.
    Lyden blir ikke noe lavere men på noen biler dropper det mange DB.
    Nei, har desverre ikkje det, men sendte dei til Reidar i Sogndal. Flink fyr
    Ja, er klar øve trikset men måler 99db på Gatebil, så klarer desverre ikkje komma meg ned på 90db med eit kryss bak
    Sist endret av anders_jacobsen; 20/08/15 kl 19:37 Begrunnelse: Ï

  13. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Bare gjøre som jeg gjorde med mine 114db. Sveis inn en plate i endestussen og borr masse små hull.. virker garantert Hver obs på at har du for få hull kan det være du ikke får ladet nok. Jeg justerte ladetrykket med antall hull i starten :P
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  14. Takk Dan Bay-Johansen, Zeeker, Marius Nilssen takket for denne posten
  15. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Bare gjøre som jeg gjorde med mine 114db. Sveis inn en plate i endestussen og borr masse små hull.. virker garantert Hver obs på at har du for få hull kan det være du ikke får ladet nok. Jeg justerte ladetrykket med antall hull i starten
    Hehe, har ikkje lyst å tulle for mykje med eksosen utan å mappa om. Kjedelig å rote til eit map med å laga for trang eksos

  16. #189
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skummelt når du plutselig får dobbelt så mye baktrykk som det du hadde i benken

  17. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Lenge sidan eg har oppdatert her.

    Bilen fungerte knall på rudskogen, men har desverre ikkje funne så mykje bra bilder av kjøringa.

    Eit bilde som er tatt utpå langstrekka, klarer no å produsere litt røyk, men farten blir fort stor då eg ikkje har nok sving til å "bremse" med.


    Var også ute å twinna litt med Stig "Smygen", alltid kjekt når du høyrer bilen hans lika godt som din eigen.


    Som de ser har han moglegheit til å berre gje gass å legga skikkelig brei, mens eg berre må forsette der eg har safe vinkel. Gleder eg til å få bygd om sving.



    Ellers har eg ikkje gjort så mykje med bilen etter Gatebil, då tiden går med på å forbrede verkstadsplass. Har vert heldig å få tak i ein tom fjøs, der me har fjerna innredning og retter litt golv før det er klart for meg og ein kompis å få verkstad.


    Skal prøva å være litt flinkere på å oppdatere jevnlig, men planer for vinteren er:
    Bygge nytt bur som er godkjent for lisens
    Kjøpe svingkitt fra TXR Performance. http://42697.shop.textalk.se/volvo-2...skit-volvo-240
    Nytt ledningsnett til heile bilen
    Diverse mindre modifikasjoner for å få lisens
    Sist endret av anders_jacobsen; 03/11/15 kl 09:06

  18. Takk Lasse R, Madice, Riff takket for denne posten
  19. #191
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Liker Blir moro å følge med videre

  20. #192
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Misunneleg på den verkstaden!Har deke kjøpt bygget eller leiger deke?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #193
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Misunneleg på den verkstaden!Har deke kjøpt bygget eller leiger deke?
    Me leiger, men har fått avtale om å leiga i minimum 5 år pga arbeidet me legg ned i lokalet.

    Her er lokalet nesten ferdig, mangler berre å slipa golvet, mala golvet samt legga opp litt straum rundtom. Håper på å flytta inn ila neste helg.


    Har og kjøpt pedersen bur til sveising. Skal i tilegg kjøpa nokre lengder med røyr for utvidelse.

  22. Takk Riff, HansOla, vangsfreaken, Lasse R takket for denne posten
  23. #194
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Ubrukte fjøs er knallfine for verksted ja! Så lenge de ikke er fra 40-tallet såklart... Ser flott ut vertfall!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  25. #195
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Fant eit anna svingitt her hinn dagen som eg kanskje trur kan fungera bra. http://www.mkmotorsport.se/products/...alellstyrning/

    Nokon som har erfaring med dette?

  26. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Det kittet så jo veldig bra ut. Med hele 60 grader sving bør det væra muligheter. Har du kjørt med original styring frem til nå?

    Hvordan sperre bruker du forresten?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  27. #197
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Det kittet så jo veldig bra ut. Med hele 60 grader sving bør det væra muligheter. Har du kjørt med original styring frem til nå?

    Hvordan sperre bruker du forresten?
    Ser ganske bra ut, men veit jo aldri før ein har testa det, og det koster jo litt.. TXR performance sitt er litt rimligere, og dei påstår det gjer 65 grader sving, men stoler ikkje heilt på da. http://42697.shop.textalk.se/volvo-2...skit-volvo-240

    Har kjørt med myranes bærekulespacer fram til no, men har måtte hatt styrekula i ytterste hulle, for å ikkje få hjulet inni innerskjermen.

    Har kjørt med litt diverse. Synst det er best å kjøre med sveisesperre, men det liker ikkje stikkasklinger så godt, så dei ryke. Har derfor gått tilbake til truetrack diff. Funker greit nok, men blir nok bytta ut etterkvart.

    Blir forresten lagt ut komplett coilover framme, med bærekulespacer til 240 for salg ila vinteren hvis nokon er interresert?
    Sist endret av anders_jacobsen; 17/11/15 kl 19:31

  28. #198
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post

    Har kjørt med myranes bærekulespacer fram til no, men har måtte hatt styrekula i ytterste hulle, for å ikkje få hjulet inni innerskjermen.
    For å få utnyttet styringa skikkelig og å få kortstyring ved å ha endeleddet i midten eller ytterst lager du en "spacer" (en stopper) på innsiden av innerste leddet på tannstanga.
    Skal se om jeg finner igjen ett bilde av hvordan jeg gjorde det.

    Ser mange som selger sånne kit som garanterer X-antall grader styrevinkel.
    Her er det mye som spiller inn, men hovedsaklig så flyttes navet lenger ut. Dette pga dårlig plass i hjulhuset. Skal man flytte ut navet er det en fordel og å ha justerbare camberplater i tillegg sånn at du får flyttet ut toppen litt også. Det kommer an på hvor mye camber du vil ha.
    Gjør du dette kan det også være lurt å investere i coilovere hvor fjørbeinet skal flyttes mye pga std fjør kan ta borti fjørtårnet.
    Det er bare å se på enkelte BMW'r på hvordan bredden på forstillinga er. Sånn vil en 2-7-9 serie også bli seende ut hvis man skal ha psyko vinkel på styinga
    Jeg har tatt budsjettløsningen og kjøpt bruer som er 25mm bredere fra BCB (kommer fra KL) Hvor mye det vil utgjøre vet jeg ikke enda ettersom bilen står inne enda
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  29. Takk anders_jacobsen takket for denne posten
  30. #199
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Ser ganske bra ut, men veit jo aldri før ein har testa det, og det koster jo litt.. TXR performance sitt er litt rimligere, og dei påstår det gjer 65 grader sving, men stoler ikkje heilt på da. http://42697.shop.textalk.se/volvo-2...skit-volvo-240

    Har kjørt med myranes bærekulespacer fram til no, men har måtte hatt styrekula i ytterste hulle, for å ikkje få hjulet inni innerskjermen.

    Har kjørt med litt diverse. Synst det er best å kjøre med sveisesperre, men det liker ikkje stikkasklinger så godt, så dei ryke. Har derfor gått tilbake til truetrack diff. Funker greit nok, men blir nok bytta ut etterkvart.

    Blir forresten lagt ut komplett coilover framme, med bærekulespacer til 240 for salg ila vinteren hvis nokon er interresert?
    TXR gir mye sving men veier en del Steffen kjører også med dette

  31. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    TXR gir mye sving men veier en del Steffen kjører også med dette
    Ja, han er fornøyd virker det som. Eg er litt usikker på kva eg skal gå for. Begge er gode trur eg, men på bilder ser det ut som det er meir sving på det andre.

    Sent fra min D5803 via Tapatalk

Side 8 av 12 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •