Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 114

Tråd: Sikkan - Volvo 765/965, Fra B280 til B6254 til B6304..

  1. #26
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Takk for det, er godt fornøyd med hvor mye jeg har fått ordna Jah, den toppen ser helt grusom ut. Skal bli godt å få shina den litt! Lot det være denne gangen, men tenkte å ta den når jeg skal bytte kammer. Har 3.0 kammer liggende som hadde vært interessante å prøve

  2. #27
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Takk for det, er godt fornøyd med hvor mye jeg har fått ordna Jah, den toppen ser helt grusom ut. Skal bli godt å få shina den litt! Lot det være denne gangen, men tenkte å ta den når jeg skal bytte kammer. Har 3.0 kammer liggende som hadde vært interessante å prøve
    Høres bra ut det der.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  3. #28
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Har fått inn ledningsnettet idag. Makan så trangt det er under dasjen på 760..

    Kabelmatte for motor, automat ++



    Sliter med at bilen går fett og til slutt går sur og blir håpløs å starte. Har fått feilkode på temp-sensor, men er usikker på om lambda virker også?
    Turtelleren og speedometeret er også dødt. Måtte stokke om litt pinner i en kontakt til speedometeret da 760 og 960 ikke var helt likt.

    Noen som har oversikt over om triggerhjul i bakaksel på 760 og 960 stemmer overens?

  4. #29
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer med oppstart : ) Flink du

  5. #30
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette her ja Glad jeg er ferdig med kabler *grøss*
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    kjenner jeg får vondt i meg av alle di ledningene
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #32
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Hehe, litt lei av feilsøking og roting i ledninger nå, men samtidig er det litt kjekt med litt økt vanskelighetsgrad også. Fikla litt med lh 2.4 her om dagen og det er jo ganske simpelt i forhold Men rekkesekser er ikke så vanskelig det heller. Så sykt mye ryddigere 960 er i kabelmatte, motorrom og under dasjbord sammenlignet med 760 med v6!

    Har hatt en del strul med motoren siden den kom i bilen. Den ville ikke gå ordentlig og kunne stoppe og bli umulig å få startet igjen.
    En stygg mistanke fikk meg til å kjøre starteren mens jeg dro litt i kabelmatta på selve motoren og det ga resultater..
    Noen har gjort den "flotte" skjøten her på ene tenningsmodulen. Sånt funker bare ikke..


    Loddet og krympestrømpe så gikk motoren perfekt


    Har slitt med død turteller og manglende speedometersignal til automatkassa. Klippet av ledningen til turtelleren idag og plutselig virket den. OK?
    Så speedometersignalet; Har byttet 760 speedometeret mot et 960 speedometer som ikke virket. NEIVEL. Byttet tilbake til 760speedometeret og har plukket ut innmaten av et '95+ speedometer for å få signalomvandleren.
    Det viste 1/4 av reel fart. Altså 20km/t når jeg kjørte 80. Så slo det meg at på 760 er speedo koblet til
    ABS
    'en, mens på 960 er speedo koblet rett til bakakselsensor. Koblet 960 speedometeret til bakaksel på 760 og nå viser 960 speedometeret dobbel fart. Altså 160 når jeg kjører 80. Sånt blir det rar giring av..

    Noen som kan gi meg et puff i riktig retning?

  8. #33
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Kjølevannet forsvant og motoren har tørrkokt. Gikk på ca 6 liter kjølevann etterpå. Nå er det vann i olja :(
    Hvor skadd kan motoren ha blitt? Er det fare for blokka?
    Begynnner å bli litt lei..

  9. #34
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    burde plane begge deler på grunn av alu blokk etter noe sånt å toppen kan være så skeiv at den må tas opp til en millimeter et sted sånn var i hvertfall BMW toppen til en kamerat for å få den lik over hele måtte den ned en mm i midten
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #35
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Uff.. så digg da. Sommerens strev + en fin motor ødelagt på en forsiktig kjøretur.. Skjønner ikke hvor kjølevannet tok veien. Var fullt i forrigår. Men det kan gå å redde blokka med andre ord? Veldig synd at dette skulle skje.. Den gikk så fint og hadde ikke en ulyd. Også nå etter at den har begynt å få vann i olja. Hydrauliske løftere og alt gikk perfekt..

    Fikk post igår forresten mr Finstad. Takker!

  11. #36
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Toppen din trenger ikke være så ille bare få den plana å finn ut hvor ille det er er det mere en 0.3 bør du vurdere en annen topp

    Har ikke du topper liggendes a? I så fall er det bare å få sendt den på planing å få tak i ny pakning å ikke minst husk å skru av toppen i motsatt rekkefølge som den er dratt til ellers kan den bli skeiv av det også :P
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  12. #37
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ikke rart speedo er tull. er samme opplegg som 760 v6 og 960. speedo via abs. begge biler via bakaksel.

    men 760 har 96 tenners trigger og 960 48. der er feilen din på det. derfor jeg bytta til 960 bakstilling på 760 min for å få kassa til å fungere i starten
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #38
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Er det mye vann i olja? Er den helt hvit og hvor mye mere er det på peilepinnen?
    Hvis du tar en råsjans og ikke har noe i mot å skru så kan det være at toppakningen din bare sa takk for seg og ikke ville mere. Så da kan du prøve å bytte den. Men det er ett spørsmål og tid en skal bruke på det. Og det er veldig lett å levere toppen til sjekk.
    Må ikke ha fått skakk topp men muligheten er der.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #39
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    Toppen din trenger ikke være så ille bare få den plana å finn ut hvor ille det er er det mere en 0.3 bør du vurdere en annen topp

    Har ikke du topper liggendes a? I så fall er det bare å få sendt den på planing å få tak i ny pakning å ikke minst husk å skru av toppen i motsatt rekkefølge som den er dratt til ellers kan den bli skeiv av det også :P
    Ok. Blir interessant å sjekke. Vil prøve å redde motoren.. Har en topp liggende i verste fall

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    ikke rart speedo er tull. er samme opplegg som 760 v6 og 960. speedo via abs. begge biler via bakaksel.
    men 760 har 96 tenners trigger og 960 48. der er feilen din på det. derfor jeg bytta til 960 bakstilling på 760 min for å få kassa til å fungere i starten
    Ok. Ja, har sett at det er forskjell på triggerhjulene, så regnet med at det var problemet.
    Ikke helt sikker på hva du mener nå, men på 760 er speedo via abs, så 960 instrumentet viste bare 25% av farten hvis man koblet det til speedometerledningen bak dasjbordet. På 960 er bakakselsensoren bare "innom" så kobler man 960 speedometeret rett til bakakselen, viser det dobbel fart. Eneste løsning på problemet er å bytte triggerring i bakaksel/hele bakakselen? Ikke noen enkel krets man kan trikse ihop for å få riktig puls?

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Er det mye vann i olja? Er den helt hvit og hvor mye mere er det på peilepinnen?
    Hvis du tar en råsjans og ikke har noe i mot å skru så kan det være at toppakningen din bare sa takk for seg og ikke ville mere. Så da kan du prøve å bytte den. Men det er ett spørsmål og tid en skal bruke på det. Og det er veldig lett å levere toppen til sjekk.
    Må ikke ha fått skakk topp men muligheten er der.
    Nei, ikke rukket å bli mye vann i olja. Bare såvidt antydning på peilepinnen, så da lot jeg bilen stå. Men motoren begynte å fuske rett før jeg oppdaget det. Usikker på om det har sammenheng. Fikk feilkode på ene halvparten av dysene samtidig..
    Planen er å trekke ut 6254 og erstatte med 6304, så kan jeg ta en grundigere sjekk på 6254 ute av bilen.. Får håpe på det beste!

  15. #40
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    på 760, går lednigner fra speedoføler i aksel til under dash hvor dem deles i en kabelsko i ett rele, og går da til speedometer og abs hjerne.

    samme på 960, men har ikke detta rele, pga lednignene deles før, hvor dem da går til hjerne og til speedometer.

    alt er igrunn likt.

    men er att 960 instrument og 760 instrument opperer forskjellig. samme med abs hjernen.

    slik du kopblet 960 speedo og det viste dobbel fart, det er den riktige måten å koble på. pga 960 er 48 tenner, 760 er 96. det er dobbelt så mye telling.

    på 760 nettet sitter det to rele saker til abs. en blank med hoved sikring som hovedstrøm o.l går i, og en svart en med hvit og grønn ledning, brun og hvit lednign og brun og en til. (da 4 stikk), to av dem er speedo, og det svarte rele er omvanlerenhet. gjør om speedosignalet til abs hjernen.

    er litt komplisert 760 abs systemet hvis man ikke setter seg inni det. 960/940 er ett mye bedre og enklere opplegg uten noe dildall som omvanlerenheter og releer.

    jeg ville anbefalt deg, siden du skal kjøre med org sprut på 960 motoren. da ville jeg kasta i abs nettet for 960 (hvis du skal ha abs da), og bytta hjullagere foran til 940. (da disse er i en eneht med abs trigger foran), og skaffa 940 abs føler begge sider foran, 960 bakakasel og da skal alt være på sitt.


    hvis ikke du skal ha abs. klipper du ledningene fra speedo bak, dem finner du nederst ved astolpe. kobler dissa på 960 instrumebnt. da vil 960 instrument vise dobbelfart. så bytter du til mk2 bakstilling med 48 tenners trigger. så skal alt være ok. og gir fungerer som den skal.

    elelr så får du bytte triggerring på akseln du har, men da må lokket på diff byttes, og må ha riktig føler.





    finnes sikkert en enklere måte med noe som kan redusere signalene fra dobbelhastighet på nåla.



    men ihvertfall når nåla di viser dobbel hastighet, da er det koblet rett
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  16. #41
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Akkurat.
    ABS
    systemet glemte jeg å ta med i beregninga. Fikk det for meg at det var 48 tenners trigger i forhjulene.. skjønner ikke hvordan jeg fikk til det.. er jo bilde av 96 tenners ringene i denne tråden

    En liten presisering for flisespikkeriets skyld; den frekvensdeleren i den svarte boksen i
    ABS
    systemet er for å lage signal til speedometeret

    Men du sier noe der.. enten full
    ABS
    fra 900 serie eller så må jeg finne på noe lurt eller leve uten
    ABS
    . Jeg kommer ikke til å gidde å flytte over ledningsnett for
    ABS
    nå som jeg har bygget uavhenging motor og gir ledningsnett. Å klare seg uten
    ABS
    er ikke noe problem da jeg aldri har hatt
    ABS
    før. Men jeg snuser litt på en frekvensdeler for speedosignalet eller en alternativ speedosensorplassering..

    Takk for innspill

  17. Takk R.G takket for denne posten
  18. #42
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Har nå byttet motor til en 3.0. Skal bli interessant å finne ut hvordan det gikk med den andre motoren når jeg får åpnet den.

    Har funnet en måte å få speedosignal til kassa også. Satte på et hjullager fram fra 940 med 48 tenners triggerhjul og kobla speedometeret som styrer kassa til
    ABS
    sensoren.
    ABS
    klarer jeg meg uten intil videre. Skal flytte over komplett 960 ledningsnett etterhvert, men hadde ikke tenkt å gjøre det i år. Derfor styrer jeg så fælt med ledningsnettet jeg har. Motornettet jeg har laget skal i en 240 etterhvert.
    Skal dokumentere det jeg har gjort med noen bilder når jeg får tid.

  19. #43
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Da var 3-literen på plass:


    2,5 literen ute. Robbet den for service-delene (vannpumpe, kamreim, løpehjul) og satte disse på 3 literen.


    Den lekker olje mellom topp og blokk ser det ut til, så her er noe mindre bra.


    Her bytter jeg navet på ene framhjulet fra 96 til 48 tenners triggerhjul. Koblet abs sensoren fra abs-systemet og koblet den til speedometeret og jord. Suksess!


    Kosta på meg nye skiver og klosser også, de gamle skivene var temmelig urunde.


    3literen og automaten går kjempefint det jeg har kjørt med den, men det går ikke unna akkurat.
    Hvis den 3literen har 204 hester, lurer jeg på hva jeg har i 245 turboen. Original fk + automat med vikingchip og 0,9 bar er mye kvikkere enn sekseren. Begynner å lure på om alt er som det skal. Får ingen feilkoder, men det betyr jo ikke at alt er på stell..

  20. #44
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Det kan være den slappe tre litern da? Kom det ikke en med 180 hester eller noe som var så godt som død?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    VCCN medlemsnummer
    883
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    viss den går dårlig kan de nok tyde på en feil en plass... har selv orginal 960 3.0 og den går likt med 740 tic som er chippa til 220hk.

    men når eg kjøpte bilen min var motoren veldig nedsota og de merka eg etter eg rensa motoren med olje rens å bytta olje 3 ganger på 2 veker.
    kontroler også at begge bensin pumpene går. evt om du kansje må ha bensinpumpe fra 960... mulig dei er større en på 760
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

  22. #46
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    Det kan være den slappe tre litern da? Kom det ikke en med 180 hester eller noe som var så godt som død?
    Nja, tror du det? den v90 saken? tror alt i denne bilen er fra 94/95 modell, men jeg kan selvsagt ta feil.

    Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
    viss den går dårlig kan de nok tyde på en feil en plass... har selv orginal 960 3.0 og den går likt med 740 tic som er chippa til 220hk.

    men når eg kjøpte bilen min var motoren veldig nedsota og de merka eg etter eg rensa motoren med olje rens å bytta olje 3 ganger på 2 veker.
    kontroler også at begge bensin pumpene går. evt om du kansje må ha bensinpumpe fra 960... mulig dei er større en på 760
    Du sier det ja.. Har aldri kjørt 960 i orden før, så vet ikke hvordan det skal være..

    Skal gå igjennom testprosedyren for kommunikasjon mellom motorhjerne og girkassehjerne.
    Kan det at jeg har feil bakakselutveksling få hjernen til girkassen til å dra ned ytelsen litt? har 760 aksel med 3,91:1 nå.. får ikke feilkode i automathjernen, men vet jo at det ikke stemmer..

    MEN jeg har en 3,73 aksel liggende på tunet nå, fra en 960. Denne skal på plass hadde jeg tenkt.
    Et lite problem er at det viste seg å være slyngediff i den da jeg spretta den opp. Problemet er forsåvidt ikke at det var slyngdiff, men den virker litt harva. Selve slyngemekanismen ( den lille akselen med sentrifugalvekter) ser ut til å være rensa for tenner. Hvordan demonterer man en sånn diff? Noen som har en delediff til der disse delene er hele?

  23. #47
    Registrerte brukere kenta68 sin avatar
    Medlem siden
    09. feb. 2012
    Sted
    Åmotfors eda kommun sverge
    Innlegg
    572
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Nja, tror du det? den v90 saken? tror alt i denne bilen er fra 94/95 modell, men jeg kan selvsagt ta feil.



    Du sier det ja.. Har aldri kjørt 960 i orden før, så vet ikke hvordan det skal være..

    Skal gå igjennom testprosedyren for kommunikasjon mellom motorhjerne og girkassehjerne.
    Kan det at jeg har feil bakakselutveksling få hjernen til girkassen til å dra ned ytelsen litt? har 760 aksel med 3,91:1 nå.. får ikke feilkode i automathjernen, men vet jo at det ikke stemmer..

    MEN jeg har en 3,73 aksel liggende på tunet nå, fra en 960. Denne skal på plass hadde jeg tenkt.
    Et lite problem er at det viste seg å være slyngediff i den da jeg spretta den opp. Problemet er forsåvidt ikke at det var slyngdiff, men den virker litt harva. Selve slyngemekanismen ( den lille akselen med sentrifugalvekter) ser ut til å være rensa for tenner. Hvordan demonterer man en sånn diff? Noen som har en delediff til der disse delene er hele?
    Du skulle frågat mej då om en bakaxel med slung diff .Körde en till skroten igår

  24. #48
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Du må si fra om sånt vettu Kenta!
    Har satt i 3,73 akselen idag. Byttet hjerne til automaten passende 3,73. Har ikke testet så mye ennå, men synes den girer rarere nå. sprekere skal jeg heller ikke påstå at den ble, så teorien min om at feil utveksling forstyrret automathjernen var ikke mye verdt.:(

  25. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    VCCN medlemsnummer
    883
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    Det kan være den slappe tre litern da? Kom det ikke en med 180 hester eller noe som var så godt som død?
    3 L motoren har 204 hk mens 2,5L har 180hk detta er likt hele tiden
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    VCCN medlemsnummer
    883
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sikkan Vis post
    Nja, tror du det? den v90 saken? tror alt i denne bilen er fra 94/95 modell, men jeg kan selvsagt ta feil.



    Du sier det ja.. Har aldri kjørt 960 i orden før, så vet ikke hvordan det skal være..

    Skal gå igjennom testprosedyren for kommunikasjon mellom motorhjerne og girkassehjerne.
    Kan det at jeg har feil bakakselutveksling få hjernen til girkassen til å dra ned ytelsen litt? har 760 aksel med 3,91:1 nå.. får ikke feilkode i automathjernen, men vet jo at det ikke stemmer..

    MEN jeg har en 3,73 aksel liggende på tunet nå, fra en 960. Denne skal på plass hadde jeg tenkt.
    Et lite problem er at det viste seg å være slyngediff i den da jeg spretta den opp. Problemet er forsåvidt ikke at det var slyngdiff, men den virker litt harva. Selve slyngemekanismen ( den lille akselen med sentrifugalvekter) ser ut til å være rensa for tenner. Hvordan demonterer man en sånn diff? Noen som har en delediff til der disse delene er hele?

    detta med utveksling på bakaksling og evt om den må vere rett i forhold til automatkassen vet eg ikkje. men har kjørt 960 i 2 år nå. hatt 740 med lat fra forgasserturbo til orginal turbomotor med datasprut og manuelkasse. denne bilen er 250kg lettere en 960en. 960 har godt best av dei to selv om den har automat... litt treig fra 0-40kmt med fra der og opp går den godt. detta er selføgeli auto kassa som utgjør. men når eg kjøpte 960en var de mye motor/elfeil på bilen.... gikk ikkje fint og fjuska mye. da var reg reima feil. slik at motoren var veldig nedsota. den hadde da godt 50tusen med feil register. den vart mye bedre når reg reima vart rett og eg fekk vekk sotet fra motoren... va også koblet feil bensin pumpene på den. har slitt litt med at de plutselig kommer feilkode på hjernen. da går den ofte dårlig... men da er det berre og resette hjernen og da er alt bra igjen.....

    så prøv og sjekk litt kontakter/følere. evt kontroler bensintrykket. sjekk fargen på pluggene om dei ser fine ut. så for ein håpe du finner ut av det
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Verdi på B6254
    By SirKim in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 12/02/12, 15:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •