Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 41 av 41

Tråd: Er dette en grei søknad til BT?

  1. #26
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    De er veldig opptatt av at alt skal dokumenteres, Jo flere papirer du har på ting jo bedre er det. Må har kvittering eventuelt tollpapir (hvis du har kjøpt den i sverige) på motoren ved godkjenning. Så du kan jo skrive en kvittering med kompisen din å legge ved skilt nr på den bilen motoren stod i før.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    De er veldig opptatt av at alt skal dokumenteres, Jo flere papirer du har på ting jo bedre er det. Må har kvittering eventuelt tollpapir (hvis du har kjøpt den i sverige) på motoren ved godkjenning. Så du kan jo skrive en kvittering med kompisen din å legge ved skilt nr på den bilen motoren stod i før.
    var det jeg tenkte på det burde jo funke,

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    når jeg tenker meg om så fungerer det vel dårlig i forhold til de forskjellige årstalla?

  4. #29
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Åssen da tenker du?

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    i forhold til at fk kom jo seinere 90 tallet og et er ifra 80 tallet, da aner dem jo mistanke om jeg kommer med en fk motor som egentlig er ifra sein 90 som "liksom" har stått i en ET bil?

  6. #31
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    "Fordi ET blokka havarerte så ble denne blokka satt inn, men er bare selve blokka (bunndel) som ble bytta.." Hehe, vet ikke om de går med på den, som sagt så må alt være dokumentert. Fins jo ET biler som har FK maskin, "han kjøpte bilen som turbobil, vraka den og solgte den ut i deler, du kjøpte motoren, har kvittering, å motoren stod jo i den bilen.." Om det er FK eller ET har ikke så mye å si tror jeg. Du blir stempla "Godkjent ombygd 740 turbo, effekt: xxx hk" i vognkortet, samma om det er ET eller FK eller FT

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    hmm, høres jo logisk ut i grunn

  8. #33
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke skrive søknad om du skal godkjenne orginal fk motor og lesjøfors på en 240.

    Bare og ringe inn og bestille time det

    Pass på at det ser ordentlig ut bare, samt ikke powerfilter eller chromma rør, Alu ic etc. Husk papirer fra Volvo Norge om at bilen stiller krav til fk/ft motoren din + firehjulskontroll om du skal ha senkefjører samt tuv papirer på det. Husk også papirer for motoren din også. Samme hvor du får papiret fra, om det er fra en kamerat med orginal turbobil selv om du har kjøpt motoren på en skrot og ikke fått papirer. Dem har ikke noe register på motor-id så vidt jeg vet (:
    Sist endret av alecxz; 07/01/12 kl 21:00

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Hordaland, Bømlo
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Mener å ha hørt at man må innom ett volvo verksted med bilen, slik at de går over og ser at alt er gjort forsvarlig eller hva man kan kalle det, før en går til BT for visning. Altså at man må ha papirer fra ett Volvo verksted, der det står at motor er forsvarlig bygd eller noe. Er dette tilfelle eller?
    Volvo 240 B230FT 1990 "småjustert"
    Volvo 240 B230A 1986 "vinterbil"

  10. #35
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    Mener å ha hørt at man må innom ett volvo verksted med bilen, slik at de går over og ser at alt er gjort forsvarlig eller hva man kan kalle det, før en går til BT for visning. Altså at man må ha papirer fra ett Volvo verksted, der det står at motor er forsvarlig bygd eller noe. Er dette tilfelle eller?
    Det tviler jeg sterkt på og har aldri hørt om før :P Hva skulle da poenget med visning hos BT vært? Ville dog vært en mye greiere løsning da men
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  11. #36
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Det tviler jeg sterkt på og har aldri hørt om før :P Hva skulle da poenget med visning hos BT vært? Ville dog vært en mye greiere løsning da men
    Det er slett ikke uvanlig i forbindelse med ombygging, men da er det først og fremst for at merkeverkstedet har bedre grunnlag for å bedømme om motor er i original stand eller ikke, og om evt påkrevde modifikasjoner er gjort.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #37
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det er slett ikke uvanlig i forbindelse med ombygging, men da er det først og fremst for at merkeverkstedet har bedre grunnlag for å bedømme om motor er i original stand eller ikke, og om evt påkrevde modifikasjoner er gjort.
    OK, men tviler på at det gjelder en så enkel ombygning som 940-motor i 240
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  13. #38
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    OK, men tviler på at det gjelder en så enkel ombygning som 940-motor i 240
    Det får du høre med din aktuelle kontrollmyndighet om.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. april 2011
    Sted
    Ringsaker
    Innlegg
    139
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    FK Senkesett, TUV papirene står på TYSK, er dette noe problem?
    TÜV-papirene SKAL være på tysk, de er faktisk ikke gyldige om de er oversatt til f.eks norsk som en den bt-folk krever... Det har vært en del problemer med dette i offroadmiljøet pga feil oversettinger av oversettere, og selvfølgelig problemer med at bt-folkene oversetter feil selv.

    Sitat Opprinnelig postet av smygen Vis post
    Mener å ha hørt at man må innom ett volvo verksted med bilen, slik at de går over og ser at alt er gjort forsvarlig eller hva man kan kalle det, før en går til BT for visning. Altså at man må ha papirer fra ett Volvo verksted, der det står at motor er forsvarlig bygd eller noe. Er dette tilfelle eller?
    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det er slett ikke uvanlig i forbindelse med ombygging, men da er det først og fremst for at merkeverkstedet har bedre grunnlag for å bedømme om motor er i original stand eller ikke, og om evt påkrevde modifikasjoner er gjort.
    Jeg har turbokonvertert org.motoren i lux'n, og et av kravene for å få det igjenom hos bt, var at jeg tok en tur til Toyota og fikk et skriv fra de om at jeg hadde brukt orginale deler og at det var gjort slik det skal.


    Og forresten, i en søknad til bt, skriv minst mulig, men send med mest mulig relevant dokumantasjon.

  15. #40
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Det tviler jeg sterkt på og har aldri hørt om før :P Hva skulle da poenget med visning hos BT vært? Ville dog vært en mye greiere løsning da men

    Ja, det kan man lure på, men det stemmer faktisk. Biltilsynet er helt ubrukelig. Dem gjør ingenting sjøl lenger. Når jeg skulle godkjenne fk motor i 242n, så fikk jeg bare en "mangellapp" der det stod at jeg måtte ha ett skriv fra volvo om at motoren min var riktig "plassert" i henhold til girkassefester, motorfester, el-nett og bensin slanger før jeg fikk godkjent det. Greit nok at det skal være i orden, men skulle tro dem klarte å se det sjøl... haha

  16. #41
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av alecxz Vis post
    Ja, det kan man lure på, men det stemmer faktisk. Biltilsynet er helt ubrukelig. Dem gjør ingenting sjøl lenger. Når jeg skulle godkjenne fk motor i 242n, så fikk jeg bare en "mangellapp" der det stod at jeg måtte ha ett skriv fra volvo om at motoren min var riktig "plassert" i henhold til girkassefester, motorfester, el-nett og bensin slanger før jeg fikk godkjent det. Greit nok at det skal være i orden, men skulle tro dem klarte å se det sjøl... haha
    okok jeg gir meg!! :O Trodde dette gjaldt litt mere heftige bygg! Men ganske utrolig at ikke en utdannet mann som jobber med godkjennelser av ombygde biler ikke vet hvordan en motor står plassert i Volvo 240!? Sikkert den mest ombygde/omtalte bilene i Norge! :O
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. ØK: 17'' nebula i grei stand.
    By PyrionZ in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 07/09/11, 23:43
  2. 144 m/Rover v8.. søknad..Hjelp!
    By sleepy in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 23/04/11, 01:03
  3. Godkjenning av turbo i 240, søknad
    By Puff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 22/08/10, 17:56
  4. søknad te BT
    By tennpluggen in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 01/08/10, 16:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •