Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 47

Tråd: Volvo_S90R: 145 veteran prosjektet

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Volvo_S90R sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Innlegg
    756
    Antall takk

    Standard Volvo_S90R: 145 veteran prosjektet

    Da har jeg vert å fått tak på en 1972 145 som jeg skal bruke som bruksbil og vinterbil. For 965n skal ikke brukes mens kong vinter besøker oss

    Bilen har vert i min fars eie siden 2003 så jeg kjenner da heldigvis godt til bilen før jeg kjøpte den nå for noen uker siden..
    Bilen er orginalt lyseblå/turkis med brunt "del"skinn.

    Men nå er den en farveklatt av orginallakken og forskjellige grunninger
    Er satt på 245 bakluke fra 82mod og dører fra 245 76mod. Og innvendig så er det stoler og baksete fra 245 82 og dørstrekk. Skal sette på 76mod dørtrekk igjen da det passer bedre til bilen. Fram stolene tror jeg at jeg skal sette inn 960 stolen som jeg har i sort stoff. etterhvert så skal jeg få trekt opp stoler og baksete i skinn, skal ha bilen med brunt skinn som orginalt bare da med helskinn så blir det lagt inn deksler å slikt bak fra 245 og 245 gulvmatter. Alt skal være brunt til slutt.
    Lakk har jeg to alternativer oppe i hodet, ene er orginal lakk og det andre er blank svart med mye klarlakk. Begge deler da med all orginal crome så jeg klarer å oppdrive

    Så har jeg satt på "gamle" hjulene til 760 prosjektet mitt 10x18 Rondell D58 med 275 bak og 265/35 forran Blir litt justering for å få de på plass men går fint

    Så har jeg anskaffet en B230FK som skal inn, men mangler enda LH 2.4 eller MS sprut pluss girboks før det blir noe motor ombygging..
    Når motor skal inn så blir det annet grenør og meget mulig nytt innsug for å gjøre det enklere med plassen frammi der

    Så må jeg med tiden bytte tak på bilen pga at det er veldig mye bungler og takrenne er helt opprustet, så planen er å få has på en 245 delebil for tak og div andre deler som blant annet belter til baksetet.

    Har begynt så smått med å senke biln, da kunn forran enda da og satt på da sommerhjulan Forran er den ca senket 7cm nå, bygde om nedre bærebru slike at jeg bruker enda orginal fjær og demper, blir bak å bygge om ørene til akslingen så jeg bruker der og orginalt med fjær og demper.

    Ellers så skal biln brukes i hovedsak i vinter så blir ikke noe stor jobbing på den da, men litt små ting underveis. Skal ta di verste bulkene på biln og lakke den sort blank mot vintern så den har ei farge og så ser eg meir ka eg må gå over før eg gjer den siste finnisn og fargefalg

    Så bilder av biln og det som jeg har fått gjort forran til nå

    Nettopp hentet





    Før senking
























    Innvendig



    Senking og litt tøying av skjerma forran

















    Sist endret av Volvo_S90R; 27/10/11 kl 17:17
    Volvo V70 D5 02' Konebil
    Volvo 940 D24tic 93' Bruksbil(rullende prosjekt)
    Volvo 145 72` Veteran prosjektet
    Volvo Amazon 69' Taksenk storposjekt
    https://www.facebook.com/CustomGarasjen

Lignende tråder

  1. vil kjøpe vinter bil...
    By ole in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 04/10/10, 20:12
  2. 850 vinter hjul
    By erlingt5 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 24/09/10, 21:20

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •