Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 83 av 83

Tråd: VCCN til Stortinget?

  1. #76
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Oslo er helt jævlig... Mye bedre asfalt her men det har nok med trafikkmengde å gjøre.

    Men jeg var inni osloområdet å svirra for noen uker sia og det er jammen mye som er dårlig i byen også! Spesielt nær trikkeskinner...
    Hehe. Bor selv i Oslo, og det er som du sier, vi som bor i hovedstaden er storforbrukere av foringer, bærekuler og endeledd! Du finner ikke en bil som har rullet i Osloområdet som ikke får mangel på bærekuler, endeledd og diverse foringer under hver EU-kontroll! Hvis man kjører oppover fra Oslo S, mot stortinget, i tvergaten til Karl Johan (altså den på venstre side hvis man har retning mot slottet) Så slår det sånn i rattet, og det er så mye hull at det ikke går ann å kjøre i mer enn 5 km/t opp der uten at man kjører i hull på størrelse med vaskebøtter.

    Ta et annet eksempel som viser hvordan regjeringen tenker. Utenfor stortinget, på hver side av spikersuppa (høyreside er Karl Johan, mens venstre side husker jeg ikke hva heter, men er to parallelle gater) går det som sagt to parallelle gater. Det som er litt morsomt er at i forbindelse med oppussingen av Karl Johan, ble det lagt brostein i begge gatene. I Karl Johan går det nesten ikke trafikk, så der gjorde det ikke noe, mens i den andre gaten jeg nevnte over her går det 9 busslinjer og 3 trikkeruter (fordi denne gaten ender jo ved Saga kino på venstre side av Nathionaltheateret).

    Det som gjorde det ganske morsomt var at de brukte 2 millioner kroner på å legge brostein i denne gaten. 4 mnd etter gaten var ferdig, fant de ut at bussene ikke tålte å kjøre på brosteinen, fordi de rett og slett ristet i stykker, og det ble for dyrt for Ruter# å reparere bussene hele tiden, derfor tok de det enkelt og la svart ASFALT over brosteinene! Det var jo 2 mill rett ut av vinduet! Men det som fortsatt er litt morsomt er jo at trikkeskinnene som går der, er jo på nivå med brosteinene, så hver gang du kommer til et sted hvor du må krysse en trikkeskinne, er det jo 20cm ned til skinna, noe som er veldig kult når man kommer rett på og skal over to stykker! Kan si det smeller greit hvis man ikke ser det!


    Kan jo komme med et annet litt morsomt eksempel på sløsing også:

    Her på Nordstrand, hvor jeg bor, var det en periode hvor det gikk leddbuss, som buss fra byen, noe som var en kurant løsning. Eneste problemet var at fartsdumpene på en av hovedveiene her jeg bor, var litt for bratte slik at bussen slo nedi ved leddet når den var fullastet i rush-tiden( vanlige busser kom seg over uten problemer). Staten begynte selvfølgelig å utbedre dette, og stengte veien i 2 mnd mens de byttet ut alle fartsdumpene med nye og ikke fullt så bratte fartsdempere (Disse er så slake at det tar jo lang tid å kjøre over dem). Da disse endelig var ferdige, og veien åpnet, gikk det to uker, før de fjernet leddbussene fra den ruta, og erstattet dem med vanlige busser... Mye vits!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #77
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Kan jo komme med et annet litt morsomt eksempel på sløsing også:

    Her på Nordstrand, hvor jeg bor, var det en periode hvor det gikk leddbuss, som buss fra byen, noe som var en kurant løsning. Eneste problemet var at fartsdumpene på en av hovedveiene her jeg bor, var litt for bratte slik at bussen slo nedi ved leddet når den var fullastet i rush-tiden( vanlige busser kom seg over uten problemer). Staten begynte selvfølgelig å utbedre dette, og stengte veien i 2 mnd mens de byttet ut alle fartsdumpene med nye og ikke fullt så bratte fartsdempere (Disse er så slake at det tar jo lang tid å kjøre over dem). Da disse endelig var ferdige, og veien åpnet, gikk det to uker, før de fjernet leddbussene fra den ruta, og erstattet dem med vanlige busser... Mye vits!
    De må jo ha noe å bruke penger på.....

    http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #78
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    De må jo ha noe å bruke penger på.....

    http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece
    Nok et eksempel, enda det der var enda mer ekstremt.. Men nå tar jeg kvelden.

    Du får ha god jul, Joakim
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #79
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    De må jo ha noe å bruke penger på.....

    http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5358892.ece
    FY f**n er det overhodet mulig!! Jaja da føltes det jo enda bedre å betale skatt.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Er jo jævlig vanskelig å finne ett parti på stortinger som fyller alle krav, jeg vil virkelig at bilmiljøet skal bli tusen ganger større og bedre enn det er idag. Men fatter'n er bonde og jeg vil at norske bønder skal overleve i norge uten at de skal bli nedkonkurrert av import matvarer som er solgt jævli billig inn i norge grunnet lav kostnad i utlandet, men dette er politikerne sin skyld dette også som har gjort det jævli dyrt å være bonde i norge.

    Og sjøl om politikerne vil at vi skal kjøre kollektivt, så får det dratt ut hue av bakken og se virkeligheten. Når jeg har vært i hamar og kjører buss til Romedal (der jeg bor) så må jeg kjøre en time fra hamar og hjem som egentlig tar kvarter siden bussen skal kjøre inn i alle nabokommuner først, og dette er klokka TO om natta! Og jeg som skal på jobb klokka seks, har ikke en buss som kjører riktig tid, og hemmat er ikke stort bedre.

    Til og med når jeg gikk på videregåene på stange videregående skole og sku hemmat så måtte jeg hoppe av på grensen til ilseng og romedal skillet og GÅ helt hemmat, hele nye tjue min å gå med sekk og bag og innimellom poser med six pack. Det savner jeg ikke, idiotisk planlegging av kollektivtransport!

    og attpåtil så har jeg dessverre en onkel i sv som er for kollektiv transport og når han skal på besøk så kjører han tog fra oslo til stange togstasjon, og kommer han seg videre derfra og hemmat til oss? Neida, ingen buss, og penger på drosje vil han ikke bruke! Hvis norge blir verre enn dette så vurderer jeg seriøst å flytte til sverige. Er jo helt innavla politikk i norge som kun fører til uvitenhet av konsekvenser av doms prøvelser....

    Og i tillegg med det miljø pratet doms om dieselbil og bensin biler og el biler og slikt. Og de prater så varmt om arnold schwarneger ( ett eller anna navn) så er det begeistra for bilen til petter storberget og kjerringa, en Tesla fordi den var så miljø vennlig.. Har dom tenkt på hvor mye en tesla koster egentlig??

    Hvis noen har forslag til hvilken parti som er for bilbygging og bilinteresse og lavere bilavgifter og for å beholde norske bønder og gi F**** i kollektivtransport for de som ikke ønsker, så si ifra så skal jeg stemme.
    Sist endret av Ola Hagen; 27/12/11 kl 22:01
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  6. #81
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Hvis du ønsker bedre levekår for bønder så vet jeg ikke om Sverige er stedet å dra, det landet er jo iferd med å gro helt igjen.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #82
    Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    bare vent, kommer snart den generasjonen som er drittlei AP. og veldig opphengt i alkohol ,snus/røyk, billig bensin, og drittlei et viss folkeslag om en kan kalle det det.. jaja you name it! Hvem parti som kommer til og tjene på dette vet nok de fleste!
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

  8. #83
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.128
    Antall takk

    Standard

    Snobbete idioter med alt for mye selvtillit, ego og penger du mener?

    Norge blir snart helt svart og... 5 år tilbake var det ikke så ille som nå.
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  9. Takk Alexk1 takket for denne posten
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •