Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Kjøpsråd V70 97-00 - Beste "tuning" utgangspunkt osv?

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. juli 2011
    Sted
    Ullensaker
    VCCN medlemsnummer
    922
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Kjøpsråd V70 97-00 - Beste "tuning" utgangspunkt osv?

    Hei alle sammen, jeg er ny her i Volvo sammenheng.

    Går for tiden å lurer på å kjøpe en 97-00 V70 da dette ser ut til å være mye bil for pengene og kan gi anstendig kjøreglede, komfort og pulver under panseret.

    (Har leste kjøpsguiden her i forumet så vet sånn ca. hva jeg skal se etter av feil.)

    Jeg har sett på T5 modellen da dette virker som et godt utgangspunkt, men også V70R (kanskje også V70R
    AWD
    ) kan være aktuell (men R blir vel fort en del mer kostbar og ikke så lett å finne).

    Vanlig V70 finnes vel også med 2,0T og 2,5T motorer (2,4T også?).
    Det jeg lurer på er hvilken variant jeg bør se etter - hvilken motor/modell som er det beste utgangspunktet å gjøre noe med? (2,5T har litt tynnere sylindervegger?)
    Det samme gjelder girkasse - jeg har mest lyst på en med manuell kasse (mer sprotslig og går kanskje litt bedre). Det jeg lurer på er hvor mye effekt girkassene i disse bilene tåler? Manuell kontra automatkassen. Finnes det flere varianter av girkassene fra 97-00? Noen spesiell som er å foretrekke?

    Har tenkt å ta turen til Autotech eller TM Racing i Katrineholm i Sverige for å gjøre noe med motoren (hvis jeg ikke finner en bil som det allerede er gjort litt med).
    Ser ut som om 310-330 Hk er mulig å ta ut av disse motorene uten å åpne de opp - eller tar jeg feil?

    Målet er ca. 350-400 Hk men da må en vel også åpne opp motoren, forsterke råder osv.? (Slik effekt er i tilfellet tiltenk litt forsiktig banebruk).

    AWD
    V70R ser også ut som en fin bil, men har vel mer vekt å dra på og mer potensielle feil/skader/vedlikehold. 4wd er ikke spesielt viktig for meg. Tåler kanskje ikke slik effekt heller?

    Ellers så bør vel en slik bil ha antispinnsystem - "Tracks"? Var dette tilleggsutstyr eller std. på disse bilene? Tåler dette systemet en slik effektøkning? (ESD ble vel ikke levert til disse bilene?)
    Å ta inn en slik bil fra Tyskland e.l. har vel ikke noe for seg (selv ikke med alternativ avgiftsberegning)?

    Noen som kan hjelpe meg med noen tips om hvilken motor / gir osv?

    (Har lest en del her i forumet allerede, men søk på T5 og V70R osv. kommer ikke opp med noen svar i søkfunksjonen - for få tegn å søke på?)
    Sist endret av Rebus; 29/07/11 kl 22:00 Begrunnelse: Skrivefeil

Lignende tråder

  1. Byttes/kjøpes: 17" Nebula kopi, mot 17" ca ET40 felg 7.5"bred
    By mrstfu in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 25/05/11, 14:02
  2. 15" "VIRGO" turbofelger til 240 (Sommersett solgt, vintersett igjen!)
    By Svirre in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 06/04/11, 21:59
  3. Beste "lønnsomme" oppsette til B230K?
    By Aron740Rally in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 05/04/11, 20:29
  4. 14" stålfelg med pigg og sommerdekk "gies bort" mot henting!!!
    By Kodja in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 28/03/11, 20:16

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •