Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 47

Tråd: 245 Samleobjekt?

  1. #1
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard 245 Samleobjekt?

    Fant denne på Finn.

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=29132843

    Stusset litt på prisen. Noen her som kan fortelle meg hva som er så spesielt med den bilen? Ser ut som en helt vanlig 245 med A/C og lav km i mine øyne....

  2. #2
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Samleobjekt, javel.. Nei, er enig med deg, dette er nok en helt vanlig 92mod..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. sep. 2010
    Sted
    Stavanger, Norway, Norway
    Innlegg
    751
    Antall takk

    Standard

    Får han 60 for den så vil jeg ha 30 for min :P Og den er sliten

  4. #4
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Hehe, synes prisen var urimelig høy ja! Så tenkte kanskje det var noe spesielt med bilen. Men er jo ikke en "Classic" en gang! :P Kult for han hvis han får så mye da. Haha. Århundrets salg.

  5. #5
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er bare en helt vanlig GL. Den 240en det er produsert flest av.

    Eneste GLen som er samlerobjekt er den i Sverige som har gått 345km (ja, du leste riktig)
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #6
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    345! Hoho, ikke innkjørt engang da jo!

  7. #7
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er nok rimelig å betale mer enn "det vanlige" for den der som har gått så lite forutsatt at tilstanden ellers også er i henhold. Men 60 er kanskje å ta litt hardt i. Mange har lagt merke til at prisen på fine 240er har hatt en oppadgående tendens i det senere, så det skader ikke å prøve seg og se hvordan det går.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #8
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    den så jo fin ut da, men man skal være litt forsiktig med å si at man har norges fineste/mest strøkene 240 (eller egentlig hvem som helst bil). det finnes utrulig mange av disse bilene som blir godt tatt vare på.

    i mine øyne, så sier ikke km standen meg om bilen er bra eller ikke. kommer helt ann på hvem som har hatt bilen og åssen den er behandlet.

    veldig mange som ser seg blind på km stand. min erfaring er av de bilene jeg har hatt så har de som har gått lengst hvert mest problemfrie.

  9. #9
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er nok rimelig å betale mer enn "det vanlige" for den der som har gått så lite forutsatt at tilstanden ellers også er i henhold. Men 60 er kanskje å ta litt hardt i. Mange har lagt merke til at prisen på fine 240er har hatt en oppadgående tendens i det senere, så det skader ikke å prøve seg og se hvordan det går.
    Lagt merke til det jeg også, spesielt på Finn. Spesielt de siste 240ene, 92/93 er høyt i pris synes jeg. Kjøpte en 92 245 for 6 år siden var det vel, da gav jeg 30k. Og den var strøken. De ligger på Finn til nesten det samme nå ser jeg! Gav 24k for den siste 92ien jeg kjøpte nå i år. Så de holder seg bra ja! Og han jeg kjøpte den siste av skulle egentlig ha nærmere 30 før pruting.

    Så kanskje han her klarer å få en del for den... Skulle vært artig å visst.

  10. #10
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    92-93 med utstyr utover standard i bra stand, burde vere råd å få bra med pengar for. Og ein skal ikkje forvente å få dei bilane billigare framover heller. Det blir berre ferre av dei :(
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #11
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    veldig mange som ser seg blind på km stand. min erfaring er av de bilene jeg har hatt så har de som har gått lengst hvert mest problemfrie.
    Sant nok, man bør slett ikke "se seg blind" på km-stand. 240 generelt tåler alder og km godt, så et eksemplar med høy km-stand og normalt godt vedlikehold kan gi et økonomisk og ganske problemfritt bilhold.

    Likevel gir lav km-stand en annen følelse som også kan ha sin verdi - og det er nok strengt tatt en forutsetning for å oppnå de høyeste prisene i markedet.

    Selv har jeg en som har gått 43.000 og en som har gått 263.000. Bra biler begge to. Men den ene gir ganske mye "nyfølelse" som den andre ikke kan følge opp...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  12. #12
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gleid Vis post
    Lagt merke til det jeg også, spesielt på Finn. Spesielt de siste 240ene, 92/93 er høyt i pris synes jeg. Kjøpte en 92 245 for 6 år siden var det vel, da gav jeg 30k. Og den var strøken. De ligger på Finn til nesten det samme nå ser jeg! Gav 24k for den siste 92ien jeg kjøpte nå i år. Så de holder seg bra ja! Og han jeg kjøpte den siste av skulle egentlig ha nærmere 30 før pruting.

    Så kanskje han her klarer å få en del for den... Skulle vært artig å visst.
    Selv ga jeg for drøyt seks år siden 44.000 + reg som ble 50.000 for en 245SE hos en forhandler. 93-modell registrert sent i februar 94, så jeg kunne/kan dessuten skryte på meg at den må ha vært en av de sist solgte i Norge. Må vel den dag i dag fremdeles sies å ha vært et helt OK kjøp - tror ikke verditap pr år kan ha blitt særlig mye.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. #13
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Km.stand sier ikke bestandig så mye om bilens tilstand.
    Jeg kjøpte en 1986 240GLT for 3 år siden. Da hadde den ca 97.000km på telleren. 1 eiers bil. Den var ikke bra vedlikeholdt. Masse rust i gulv og kanaler, sliten lakk, dårlige dempere og foringer bak. Motoren gikk ujevnt. Men jeg fikk den billig.
    Det meste er fikset nå, og den har ikke sviktet meg en eneste gang siden. Nå har den akkurat rundet 108.000km.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  14. Takk gardern takket for denne posten
  15. #14
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Personlig så syns jeg ikke km.stand på en 240 betyr noen verdens ting.
    Om den er godt vedlikeholdt og tatt vare på, er det jeg synes er avgjørende.
    Vil heller ha en bil med 450 000 på km teller'n, som har gått som taxi, enn en bil som har gått 100 000 med bare 3 oljeskift og ellers dårlig vedlikehold.
    Bortsett fra det, så er alle som har en gammel 240,egentlig veldig bortskjemte med tanke på hvor lite vedlikehold de egentlig krever. rødblokka kan jo kjøres ihvertfall 50 000 på et oljeskift med litt etterfylling. De er sannsynligvis mer slitt, men... De funker.
    Hadde for endel år siden inne en Nissan Primera
    P1
    0 med SR20DE motor til service.
    De har 1000 mil intervall, men denne var kjørt 12-13000km over. De klaget på ulyder i motor, og høyt oljeforbruk da de satte den inn. Men det var ikke rart, da kammene hadde dype spor, vippearmene var veldig slitt, overspylinga til kammen var tett, og kokset igjen. og ikke minst begynnende rådebank. Da hadde denne bilen gått rundt 80 000. og hoppet over 1 service. Men sånn er det når de ikke "har råd" til å vedlikeholde.
    Som jeg sa til eieren, -Det er dyrt å væra fattig..

    Så uansett, de rødblokkene er en klasse for seg utrolig hva de tåler av mishandling før de kneler Og enda mer om de blir vedlikeholdt som de skal. Vi er bare bortskjemt
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. nov. 2010
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    akkuratt som jeg skulle sagt det selv,turbonoob. men bra noen har trua hehe,sant at de begynner og bli få originale som er hel og pene men den prisen var litt killer synes jeg!

  17. #16
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er akkurat det som er problemet. Det er jo almennkunnskap at Volvo 240 er en bil som tåler nesten alt. Er jo også derfor det finnes då mange dårlig vedlikeholdte der ute, fordi folk vet at de fortsatt går. Hadde en sånn idiot i gata der vi bodde da jeg var liten. Han kjøpte en flette ny 240 i 1988. Han kjørte (tro det eller ei) 72 000 km på oljen som var i bilen fra fabrikken. Bilen gikk den, men den hadde nok gått mye bedre om den hadde fått ny olje og et filter hver 10 000 km. Oljeforbruket kom ikke før 67 000 km på den. Det var derfor den fikk ny olje og nytt filter på 72 000. Ellers hadde han vel kjørt på samme olje enda.

    Hver gang noen så han burde bytte olje sa han "Det er jo en 240, den tåler det.."
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #17
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Det er akkurat det som er problemet. Det er jo almennkunnskap at Volvo 240 er en bil som tåler nesten alt. Er jo også derfor det finnes då mange dårlig vedlikeholdte der ute, fordi folk vet at de fortsatt går. Hadde en sånn idiot i gata der vi bodde da jeg var liten. Han kjøpte en flette ny 240 i 1988. Han kjørte (tro det eller ei) 72 000 km på oljen som var i bilen fra fabrikken. Bilen gikk den, men den hadde nok gått mye bedre om den hadde fått ny olje og et filter hver 10 000 km. Oljeforbruket kom ikke før 67 000 km på den. Det var derfor den fikk ny olje og nytt filter på 72 000. Ellers hadde han vel kjørt på samme olje enda.

    Hver gang noen så han burde bytte olje sa han "Det er jo en 240, den tåler det.."
    Det er litt offtopic det her, men det er litt derfor V6'n B27 og B28 har fått et så ufortjent dårlig rykte. De ble behandlet på samme vis som rødblokka, og folk forventet at de skulle tåle det, siden det var en Volvo.
    En B27A eller en B28E motor går faktisk ganske godt, og er snille med deg, om du er snill med den men de tåler ikke juks på vedlikeholdet.

    Men jeg skal ærlig inrømme, at den ene 244 jeg hadde for mange år siden, kjørte jeg over 2 år med uten å skifte olje på. Det var en B21A motor fra 81'.
    Den motoren sitter idag i den svarte 75' 244'n min, og går gulle godt enda. Den sto ute i 2 år også. rustet fast i sylindrene gjorde den også. Bare dro ut pluggene, hadde litt olje i sylindrene, og brukte brekkjern på startkransen for å få løsnet den. monterte den i bilen brått og gæernt en søndagskveld, og den starta tvert. da fikk den ny olje og filter. gikk stadig like godt som før, og ikke oljeforbruk. Normalt sett skulle det ikke vært mulig, men enkelte ting ser ut til å tåle det utroligste.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #18
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post

    Men jeg skal ærlig inrømme, at den ene 244 jeg hadde for mange år siden, kjørte jeg over 2 år med uten å skifte olje på. Det var en B21A motor fra 81'.
    Den motoren sitter idag i den svarte 75' 244'n min, og går gulle godt enda. Den sto ute i 2 år også. rustet fast i sylindrene gjorde den også. Bare dro ut pluggene, hadde litt olje i sylindrene, og brukte brekkjern på startkransen for å få løsnet den. monterte den i bilen brått og gæernt en søndagskveld, og den starta tvert. da fikk den ny olje og filter. gikk stadig like godt som før, og ikke oljeforbruk. Normalt sett skulle det ikke vært mulig, men enkelte ting ser ut til å tåle det utroligste.
    Haha! Det er jo helt rått!. Hørt mange stories om hvor mye de volvo blokkene tåler ja, men som du sier. Er kanskje litt off topic

  20. #19
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er sant. Men denne bilen er ikke et samlerobjekt, med mindre den har samme km. stand og ser like grei ut om 10-15 år
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Jeg var den første som ringte på bilen, og eieren var akkurat her og viste meg den.

    Hadde store forhåpninger til bilen, men jeg ble ganske skuffet da jeg fikk se den. Bilen var pen, men den var definitivt ikke en av norges fineste volvo 240 gl slik annonsen sier.

    På forhånd hadde jeg fått opplyst av eier at bilen manglet servicehefte, og at begge sidene var lakket opp på nytt igjen. Bilen hadde også hatt en liten skade bak på venstre side.

    Bilen blir nok helt sikkert solgt for denne prisen, men jeg ville ikke betalt så mye for denne bilen.

  22. #21
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    kjenner en som for et par år siden ga bort en 1992 240 gl i samme farge som den i annonsen, den hadde han hatt siden den var ny og han hadde jevnlig service helt til han ga den bort, da var den gått litt over 70k den hadde elektriske ruter og elektrisk takluke i glass ellers ganske renska for utstyr. eneste skjønnhetsfeil på den var ett par bungler etter istapper og noen små riper.
    har hatt lyst på den i mange år, bilen så ny ut innvendig og i motorrommet
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  23. #22
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av trobsig Vis post
    Jeg var den første som ringte på bilen, og eieren var akkurat her og viste meg den.

    Hadde store forhåpninger til bilen, men jeg ble ganske skuffet da jeg fikk se den. Bilen var pen, men den var definitivt ikke en av norges fineste volvo 240 gl slik annonsen sier.

    På forhånd hadde jeg fått opplyst av eier at bilen manglet servicehefte, og at begge sidene var lakket opp på nytt igjen. Bilen hadde også hatt en liten skade bak på venstre side.

    Bilen blir nok helt sikkert solgt for denne prisen, men jeg ville ikke betalt så mye for denne bilen.
    Oi! Interressant! Intet servicehefte og opplakka. Da er det ikke noe samleobjekt akkurat... En sånn bil vil jo etter min mening først bli noe verdt om noen år i urørt orginal stand. Kanskje jeg sku lagt ut min classic på finn som Norges enda finere 240? Hehe.
    Har jo tilogmed servicehefte OG orginallakk!

  24. #23
    Registrerte brukere KennethV8 sin avatar
    Medlem siden
    17. juni 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Det er bare en helt vanlig GL. Den 240en det er produsert flest av.

    Eneste GLen som er samlerobjekt er den i Sverige som har gått 345km (ja, du leste riktig)
    Det var uhyggelig lite hehe. Har du link til denne?
    Toyota - Dyr og slitsom å fikse
    Ford - Ikke så dyr men mye å fikse
    Suzuki - Ruster bare, lite å fikse
    Audi - Lett å fikse, men mye å gjøre
    Volvo - Første bilen som faktisk er gøy og fikse for alt er så lett

  25. #24
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skal se om jeg kan finne noe til deg når jeg kommer hjem etterpå Den lå til salgs på Blocket for en stund siden. Kostet 120 000sek. Var originalbensinen på tanken fra 1986 Den var jo faktisk ny. Kun kjørt fra forhandler og inn i et lagerlokale, før deretter å bli luftet noen km 1 gang i året
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Ja, denne blir nok bare en bra bruksbil og ikke et samleobjekt. Sikkert behagelig med AC også.

    Du får si ifra hvis du vil selge din 240.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •