Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  16
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 63

Tråd: Statens Vegvesen vs Volvo V70

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard Statens Vegvesen vs Volvo V70

    Jeg har en Volvo V70 2.5T 1998-modell som jeg ble stoppet i teknisk her på fredag. Folkene fra biltilsynet var som vanlig veldig lite samarbeidsvillige, så nå har jeg 7 dager på å få fikset dette:


    Lys/sikt:
    Xenon nær/fjern/grøft
    Solfilm siderute foran

    Hjul/dekk:
    Dekk tar i innerskjerm foran ved fullt rattutslag
    Feil dimensjon/belastningskode på dekk
    Endret/ikke godkjent felg

    Fjæring:
    Endret/ikke godkjent fjærer

    Andre mangler:
    Kjennemerke foran tildekket/delvis tildekket
    Motoreffekt kontrolleres



    Jeg fikk 7 dager på meg å få fikset dette, og som en bonus fikk jeg kjøreforbud innen jeg hadde vist bilen hos nærmeste Statens Vegvesen.



    Har lagt en liten slagplan, men trenger hjelp til noen punkter:
    Solfilm foran:
    Har andre ruter uten solfilm som jeg skal montere.

    Lykter:
    Monterer vanlige halogenpærer under visning. Noen som vet om det holder og fjerne hele grøftelys-satsen? Eller er det påbudt og ha de fungerende så lenge det er lagt opp ledning til det? Jeg har også montert oransje kjørelys i blinklysene på denne. Slike blinklyspærer med to glødetråder. Noen som vet om dette er godkjent eller ikke? Jeg fikk faktisk ikke notert dette når jeg ble kontrollert, men kjekt å vite før jeg skal inn på kontroll med den.

    Hjul/dekk:
    Såvidt jeg vet så trenger man ikke å godkjenne felg/dekk så lenge rulleomkrets er innenfor 5% og innpress ikke endres med mer enn 7mm +/-. Dekkene er 225/40/18" 92Y og felgene er 8x18" ET43. Bilen har 195/60/15" 88T originalt, så dette er bare bullshit.

    Fjæring:
    Her trenger jeg litt hjelp. Jeg kjøpte bilen slik den er per dags dato, så jeg ringte gammeleieren. Han mente det var montert originalt senkesett på den, men når jeg ringer volvo sier de at det originale senkesettet senker ca 28mm. Jeg synes det ser ut som om jeg har 60/40-senkesett. Er det noen som kan se utifra bildene hva slags senk jeg har? Når jeg har på 225/40/18" og har dette senkesettet så tar dekkene borti innerskjermen ved fullt rattutslag. Er det noen av dere som har fått godkjent 225/40/18" og 60/40 senkesett? Kan noen av dere hjelpe meg med papir på et slikt senkesett?

    Andre mangler:
    Kjennemerke foran har fått seg en ørliten bulk, men er langt ifra tildekket, så dette er bare bullshit. Jeg gadd ikke ta diskusjonen med den hestkuken som tok "kontrollen", da vi ikke klarte å ha noen god tone.. Og det med at motoreffekten skal kontrolleres gjorde han vel også for å være et skikkelig stort rasshøl. Håper de sprenger motoren min når de skal benke den, så blir det ny bil på meg


    Setter pris på all hjelp jeg kan få her!





    Sist endret av Hovin; 03/06/11 kl 11:43

  2. #2
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Det hørtes ut som noen trivelige gutter...

    Fikk akkurat godkjent S70en med 60/40 senkesett og 215/40-18. Dette var et FK sett med fjører og dempere kjøpt på Hova. Mener det er TÜV på V70 settet også. Sjekk numrene som står på fjørene så finner du nok ut hvilke fjører det er, men de originale skal være svarte. FK settet har røde fjærer.

    Men de kan nok kreve at du har felg-/dekk-dimensjonen i vognkortet ja.

    Var forøvrig ikke noe problem å få grønne tall på firehjulskontroll. Dekka tar i innerskjermen ved fullt rattutslag men det brydde han seg tydeligvis ikke om. Men man får montert utslagsbegrensere som forhåpentligvis gjør at man unngår det. Ellers kan man sikkert bygge de ut mer.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. okt. 2010
    Sted
    Ein grøft nær deg.
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    xenon og tonede framruter bør du kutte ut.. er svært farlig både for deg og andre bilister.
    dagens moralpreken.

  4. Takk Marko, Lightyear takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Grøftekanten Vis post
    xenon og tonede framruter bør du kutte ut.. er svært farlig både for deg og andre bilister.
    dagens moralpreken.
    0 poeng til deg

  6. Takk mcnugget, Nilsebu, Erik 850, Volvonikko, Mr. Crepsley, VolvoMan takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Sted
    Napp, Lofoten
    Innlegg
    137
    Antall takk

    Standard

    Dette med dekkbredde er meget vanskelig for de som styrer. Har hørt alle mulige forklaringer på hvordan det skal være.

    For en 4-5 år siden ringte jeg til teknisk avdeling hos Statens Vegvesen Nord og spurte om dette med dekkbredde. Da sa fyren til meg at jeg bare skulle sette på så breie dekk jeg bare greide, så lenge det ikke tok borti noe (ved fult rattslag/fult demperutslag) og rulleomkretsen var innenfor 5%. I ettertid har jeg hørt dette med at man bare kan endre sporvidden 30mm (altså 15mm hver side), for å få på breiere dekk må man endre ET, men dette skal igjen ikke være lov?

    Dette med xenon er også veldig vanskelig, og hva som er rett og galt virker som det er opp til personen du møter. Men for å ha xenon i hovedlys (kortlys/kjørelys) MÅ man ha automatisk høydejustering (holder ikke med en manuell knapp inne) og lyktespyling. På langlys har jeg hørt både og, men det står ikke noe i reglene om hvordan det skal være med langlys og xenon (for den saks skyld ikke om ekstra langlys og xenon heller).
    Slik som jeg har tolket reglene tar jeg sprederne i samme bås som langlysene, så derfor mener jeg at det skal være lov (min mening da).
    Jeg har også hørt at om man skal ha xenon i lyktene må de være merket med en "T", om det er tilfelle vet jeg ikke.

    Om motoreffekten finnes det vell ikke noen godkjente effektmålere i Norge? Nærmeste er vell hos TUV i tyskland eller noe sånt?
    Jeg har hørt at folk som har blitt stoppet med Nissan 200sx'er og blitt beskyldt for effektøkning har det holdt med at de har hatt med seg bekreftelser fra Nissanverksted at motoren er orginal.
    - 2006 V70 2,4D
    - 1990 200SX S13
    - 2009 V50 1,6D DRIVe Ice White - SOLGT-
    - 1996 855 T5 Italia -SOLGT-

  8. #6
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Grøftekanten Vis post
    xenon og tonede framruter bør du kutte ut.. er svært farlig både for deg og andre bilister.
    dagens moralpreken.
    Hvorfor belønnes man da med redusert bilforsikring i Sverige p.g.a. sotede ruter foran da? (ikke frontruta naturligvis..)

    Ellers er jeg enig ang. xenon.
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  9. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Og det med senkesettet.. Uten papirer med nummer som matcher nummeret på fjærene, får du sannynligvis ikke dette godkjent, med mindre du møter en særdeles hyggelig kar på BT. Beste du kan gjøre er å investere i et nytt senkesett med papirer, uvisst om du kan få tak i det fort nok...
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #8
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    lag en "restriktor" og sett i luftfilterboksen om du mistenker motoren for å være "skremt opp"
    Da går den skikkelig dårlig om de prøver å måle, eller kjøre den
    De orange pærene bør du plukke ut når du skal vise bilen.
    og ang lys. alle lys som er montert skal fungere.

    Og for å sitere Hovin. Kutt ut Xenon. ihvertfall ettermonterte.
    Biler med orginalmonterte xenon har automatisk nivåregulering.

    Som yrkessjåfør har jeg møtt mye dritt etter veiene her i landet, og de ettermonterte
    xenonlampene er et helvete. i verste fall kan du blende en lastebil, som havner over i din kjørebane.

    Men det er stilig å se på. Det er jeg enig i
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #9
    Registrerte brukere 142senja sin avatar
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Grøftekanten Vis post
    xenon og tonede framruter bør du kutte ut.. er svært farlig både for deg og andre bilister.
    dagens moralpreken.
    xenon er jeg enig med men det andre får jeg ikke til å stemme
    - volvo 142 grand delux 1972 søndags bil
    - volvo 740 gl 1985 spiker :(
    - volvo 240 gl 1993 bruksbilprosjekt

  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Xenonsett og sotede framruter er noe jeg har tenkt å ha på bilen, så det er ikke noe å diskutere mer på. Jeg er fullt klar over hvordan det er å møte ettermonterte 55w 6000K. Spesielt hvis lyktene ikke har klarglass. Jeg har 35w 5000k i både nær, fjern og grøft. Det blender ikke spesielt mye. Er litt rart om de skal reagere på oransje kjørelys, da de nyere volvo kommer originalt med dette nå. Men så lever i trossalt i Norge..

    Fjærene er egentlig det som bekymrer meg mest. Skal opp på bukk med bilen nå ikveld, for å se om jeg får sett noe nummer på fjærene. Er det mulig å få tak i papir om jeg har nummeret på fjærene? Litt sært om jeg finner ut at nummeret stemmer med f.eks lesjoförs-fjærer, men at jeg ikke klarer å fikse papir på dette og dermed ikke får det godkjent pga papirene.

    Motoren er chippet per dags dato, men jeg har originalchippen i hanskerommet, så det er ikke noe problem å bytte. Byttes på 10min.

    Angående felg/dekk så har jeg 205/50/17" på vinter. Til nød kan jeg montere disse før kontrollen, da de ikke tar borti innerskjermen.

    Men er det ingen som har fått godkjent 225/40/18" i vognkort med 60/40-senk?

  13. #11
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Kjør ned rutene dine og trekk ut sikringa

  14. Takk 142senja takket for denne posten
  15. #12

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Var nå jÆvlig så firkantet de var da :@
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  16. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hovin Vis post
    Xenonsett og sotede framruter er noe jeg har tenkt å ha på bilen, så det er ikke noe å diskutere mer på. Jeg er fullt klar over hvordan det er å møte ettermonterte 55w 6000K. Spesielt hvis lyktene ikke har klarglass. Jeg har 35w 5000k i både nær, fjern og grøft. Det blender ikke spesielt mye. Er litt rart om de skal reagere på oransje kjørelys, da de nyere volvo kommer originalt med dette nå. Men så lever i trossalt i Norge..

    Det at nyere Volvo kommer med oransje parklys, endrer ingenting. Bilen din er ikke typegodkjent med det lyset (et uttryk du HELT GARANTERT får høre på BT), og i utgangspunktet er det ikke mulig å godkjenne.

    Fjærene er egentlig det som bekymrer meg mest. Skal opp på bukk med bilen nå ikveld, for å se om jeg får sett noe nummer på fjærene. Er det mulig å få tak i papir om jeg har nummeret på fjærene? Litt sært om jeg finner ut at nummeret stemmer med f.eks lesjoförs-fjærer, men at jeg ikke klarer å fikse papir på dette og dermed ikke får det godkjent pga papirene.

    Om du finner produsent og nummer på fjærene, burde de kunne maile deg en PDF eller lignende med TÜVpapirer på det, og da skal det i utgangspunktet ikke være noe problem.

    Motoren er chippet per dags dato, men jeg har originalchippen i hanskerommet, så det er ikke noe problem å bytte. Byttes på 10min.

    Like greit å bytte da, just to be safe

    Angående felg/dekk så har jeg 205/50/17" på vinter. Til nød kan jeg montere disse før kontrollen, da de ikke tar borti innerskjermen.

    Kan gå på Volvo og bestille utslagsbegrensere, hvis ikke dette sitter på bilen fra før. Små plastbiter som sitter på bærebrua, som hindrer fullt rattutslag. Om det er nok er uvisst, letteste er å prøve, Hvis ikke, få låne deg noen felger med dekk som ikke tar i.

    Men er det ingen som har fått godkjent 225/40/18" i vognkort med 60/40-senk?
    5tegn
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #14
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    mrstfu. Les innboksen din på face
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  18. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemelding mrstfu!

    Nå har jeg sjekket fjærene og de er merket med "29 955 VA". Såvidt jeg klarer å se er dette et senkesett fra H&R. Noen som vet hvem som forhandler dette i norge? Eller er det eventuelt noen her på forumet som har papir på disse liggende?

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

  20. #17
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Sporvidde forandring som nevnt i en post over her er ikke rett. Spor vidde måles senter-senter dekk SVs du kan endre innpress med 7,5mm på felgen uten at har noe å si. Sa det er bare klaring til innerskjerm og hjulbue som teller.
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  21. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Ang om dekk/felg skal godkjennes eller ikke så er regelverket litt uklart:

    Endres sporvidden mer enn 15mm,så SKAL du vise bilen og få godkjent dette.

    Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4.

    Vidre sier veitrafikkloven dette:

    Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser.

    Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

    Kjøretøy må være utstyrt med felg av dimensjon, materialkvalitet og type som er godkjent av kjøretøyfabrikanten eller felg med minst tilsvarende egenskaper. Dekk skal passe til felgen.



    Om man skal følge det som står under her helt ut,så skal man vise bilen om man f.eks benytter en annen dekkdimensjon, selv om den er er innenfor +/- 5% pga at det ikke er i samsvar med det som står i vognkortet.

    Kjøretøy skal framstilles for regionvegkontoret til ny godkjenning dersom det foretas ombygging eller endring av kjøretøyet som gjør at det ikke lenger er i samsvar med vognkortet. Det samme gjelder andre ombygginger eller endringer av kjøretøy som har betydning for trafikksikkerheten, eksempelvis i bærende konstruksjoner, styring, forstilling, bremser mv.


    Med andre ord kan de kreve at dekk/felger som ikke er i samsvar med vognkortet skal godkjennes og stemples i vognkortet.

  22. #19
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Ang kontroll av motoreffekt har du ingen ting å frykte. Det er et labratorium for å sjekke slikt i Norge med det er ikke gokjent.

  23. #20
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Liland Vis post
    Ang kontroll av motoreffekt har du ingen ting å frykte. Det er et labratorium for å sjekke slikt i Norge med det er ikke gokjent.
    ingenting å frykte? trådstarter må undersøke dette. jeg ble henvist til tuv i tyskland, men fikk til slutt etter mye om og men og hit og dit og helvette få godkjent en fra flissundet motorservice
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  24. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2010
    Sted
    Sandnes
    VCCN medlemsnummer
    1091
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Litt info ift mangel på felger. Nedenfor har jeg limt inn svar fra statens vegvesen. Jeg fikk skrevet inn felgene i vognkortet siden jeg har en slik en "populær" bil (BMW E36= Vegvesen/politi magnet) så slapp jeg diskusjon ved neste kontroll. Veldig ryddig og saklig behandling hos vegvesenet og den bilen er rimelig ombygget kan man si.

    Når det gjelder vegvesenets behandling av deg, så kommer det nok desverre av at du hadde ingenting på stell. Hvis du i tillegg tok diskusjonsmasken på deg, så var nok løpet kjørt rimelig tidlig.

    Hvis du studerer lovverket på dette, så vil du se at det finnes ikke anledning til å påklage noe som helst. Du er nå prisgitt din trafikkstasjon endelige avgjørelse.



    Kjøretøyforskriften sier : Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm - dvs. at felgenes innpressing endres mer enn 7,5 mm - skal kjøretøyet fremstilles for biltisynet for ny godkjenning.Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt.Bitilsynet gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort.Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet omfremstilling for ny godkjenning.
    Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor +/- 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.

    Vi har ikke hjemmel for å kreve dekkene eller felgene innskrevet i vognkort hvis de er innenfor disse krav. Ta kontakt med din lokale trafikkstasjon, henvis til kjøretøyforskriften å spør hvorfor du har fått mangel på dette.
    Bmw E90 316 08 (konebil)
    Volvo 855 2,3 T5 96 (daglig sliter med attitude)
    BMW E92 M3 11 (ring toy)

  25. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    5tegn
    v70 er typegod kjent med usa blinkers, men ikke for norge pga regelverket til norge, men visst bilen er importert fra et land det er låv med usa blinkers så blir den god kjennt med usa blinkers for norge og;-)

  26. #23
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord Vis post
    v70 er typegod kjent med usa blinkers, men ikke for norge pga regelverket til norge, men visst bilen er importert fra et land det er låv med usa blinkers så blir den god kjennt med usa blinkers for norge og;-)
    må være flyttegods hvis det ikke skal gjøres om. importeres en bil på normalthvis så må bilen gjøres om til norske krav. flyttegods importert bil kan være som den er
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  27. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    min feil:P mente egnetli flyttegods:P

  28. #25
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Uten å ha lest alle kommentarene enda:

    Grøftelys = fjern hele driten (det er ikke påbudt med grøftelys, men er det montert skal det fungere).

    Lys: Skift til halogen.

    Senkesett: her må originale dempere på eller så må senkesettet godkjennes.

    Soting: Tror ikke det er påbudt med vindu i framdørene (noen må støtte meg her). Har lest om mange som bare fjerner sikringen for el-vinduet og det går gjennom (bare til å ringe et EU verksted så kan de svare).

    Fjern USA lyspæren.

    Hvis de benker en bil som har vært registrert i Norge i over 10 år så er de bare idioter

    Edit: Har du piggfri dekk, hiv de på

    Så nå ikke ut som om framvinduene var noe mørkere enn original toning?
    Sist endret av Nilsebu; 05/06/11 kl 01:55
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Statens vegvesen på gatebil våler
    By Thomas242 in forum Arkiv
    Svar: 93
    Siste post: 06/06/11, 22:48
  2. Statens Vegvesen og godkjenning av senkesett (Endelig godkjent!)
    By r_style in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 92
    Siste post: 11/02/11, 18:58
  3. Svar: 30
    Siste post: 13/07/10, 13:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •