Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 4 av 12 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 298

Tråd: MegaSquirt "Hjelp/Triks og spørsmål"

  1. #76
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Ok, da har du sikkert ikke lisensiert versjon. Man har ikke alle funksjonene uten lisens.
    Men prøv den du har først da
    Har kjøpt den ordenlige versjonen..
    Men imorra tidlig drar jeg på kjøretur nedover europa så får heller prøve mer når jeg kommer tilbake
    Bestilte meg akkurat en narrowband bblambda også som venter meg når jeg kommer hjem.
    Vil det være en fordel for meg om jeg kjøper edis4?, vil det gjøre ting lettere?

  2. #77
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Narrowband lambda kan du liksågreit kjøpe på biltema.. Det du trenger er en bredbåndslambda !

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andreas750 Vis post
    Har kjøpt den ordenlige versjonen..
    Men imorra tidlig drar jeg på kjøretur nedover europa så får heller prøve mer når jeg kommer tilbake
    Bestilte meg akkurat en narrowband bblambda også som venter meg når jeg kommer hjem.
    Vil det være en fordel for meg om jeg kjøper edis4?, vil det gjøre ting lettere?
    Det er ingenting som heter narrowband bredbåndslambda.
    Edis4 gjør det mer komplisert for de fleste. Edis fungerer greit på de bilene som har det orginalt, men jeg ser ikke poenget i å ettermontere det på biler/motorer som aldri har hatt det.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #79
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har et godt forslag til Gear Pot sensor 0-5V, og hvordan det kunne fungert i praksis på f.eks ei M47 kasse?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Pot meter på ei H girkasse blir vel kanskje litt vanskelig? På ei sekvensiell kasse er det jo enklere å bruke pot meter som gir sensor. Har du vurdert VSS? Med VSS og RPM er det jo ikke noe problem å regne ut hvilket gir du ligger i
    Eventuelt laga til en bryter for hvert gir og fri, og noen motstander slik at du får forskjellig spenning per gir.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  6. #81
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Pot meter på ei H girkasse blir vel kanskje litt vanskelig? På ei sekvensiell kasse er det jo enklere å bruke pot meter som gir sensor. Har du vurdert VSS? Med VSS og RPM er det jo ikke noe problem å regne ut hvilket gir du ligger i
    Eventuelt laga til en bryter for hvert gir og fri, og noen motstander slik at du får forskjellig spenning per gir.
    Var det jeg tenkte også, at det ikke er bare bare på H giring.
    Og med den slakken som kan bli i volvo spaken, så er det ikke bare enkelt.

    VSS er forkortelse for? Vehicle speed senor?

    Jeg skulle hatt det i forbindelse med Traction control. hvor jeg kan variere tillatt hastighetsdifferanse mellom forhjul og bakhjul på forskjellige gear.
    Og til Launch control.

    En mulighet kunne vært å montert inn sensorer i topplokket på kassa, som registrerer om sjaltegaflene for de respektive gear er i inngrep. de ville i tilfelle blitt 5 forskjellige sensorer, som til sammen måtte dele på å gi signal fra 0-5V til
    ECU
    . f.eks:
    R 0V-0.83V.
    1st 0.83V-1.66V.
    2nd 1.66V-2.49V
    3rd 2.49V-3.32V
    4th 3.32V-4.15V
    5th 4.15V-5V

    Jeg får forske litt på hvordan jeg kan løse dette
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Er det med MS du har tenkt å bruke dette? Om du skal ha traction controll som faktisk fungerer så må du jo nesten ha VSS hastighetsensor(er) uansett.
    Med den løsninga taster du jo bare inn girforholdet på hvert gir, så regner den selv ut hvilket gir du er i så du kan f.eks velge ladetrykk per gir.
    Pot meter gir sensor er vel heller mer tiltenkt sekvensielle girkasser, som f.eks mc.
    Skal du bruke spenningsbasert girvisning bør du vel uansett ha det nede i girkassa for å ha sjangs for å få det presis.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  8. #83
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Nei nei.. ikke MS dette. Hastighetsensor med 48 tenner sitter det jo i bakakselen. og Undriven Wheel speed sensor på ene forhjulet i form av Orginal
    ABS
    sensor til 240. Den biten er ikke noe problem. og har sett litt på potmeter til girkasse, og kommet til at man må nok lage til noe selv, ettersom det ikke er noen som har laget det til normale girkasser.

    Denne regner nok også ut det, med "Gear position by shaft RPM" . og bruker forskjellige måter å redusere motorkraft på ved uønsket hjulspinn. soft cut, hard cut, med tenning og bensintilførsel. f.eks ved å bruke ALS med negativ tenning, og også som du sier, redusere ladetrykk. alt ettersom hva som er hensiktsmessig for å oppnå ønsket resultat uten å miste for mye effekt når det stabiliserer seg.
    Sist endret av Ola Moen; 11/07/11 kl 22:17
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ser ikke helt problemet? sier du ikke at datasprutet du skal bruke kan regne ut hvilket gir du er i? da er det jo ikke noe poeng i potmeter på girkassa

  10. #85
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    ser ikke helt problemet? sier du ikke at datasprutet du skal bruke kan regne ut hvilket gir du er i? da er det jo ikke noe poeng i potmeter på girkassa
    Det er ikke noe problem sånn sett poenget er å ha en girposisjonsindikator som viser hvilket gir den står i, selv om om bilen står stille også.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Det kan bli litt problem å få til ja. Men det gode med H gir er jo at man stort sett ser og føler hvilket gir den står i Sålenge alt av foringer og overføringer ikke er utslitt da.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #87
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ja Men du skjønte tanken bak? Gadget's vettu

    Men så et MS spørsmål.
    Får man opp informasjon "Real time", om drivstoff forbruk pr km/ pr time osv?
    samt speedometer?
    Sist endret av Ola Moen; 12/07/11 kl 01:27
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  13. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Skjønner den ja :P

    Teknisk sett så er det ikke ett MS spørsmål, men ett TunerstudioMS spørsmål, da dette regnes ut av tuningsoftware og ikke internt i MS.
    Speedometer tror jeg man kan lage seg enkelt om du har vss sensor. Om jeg har forstått rett så står forbruksmåler på to do lista til Phil. I Megalogviewer har man allerede den funksjonen, men det blir jo ikke i real time. Begge disse programvarene er utvikla av samme personen.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  14. #89
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har sett MPG måler på en Youtubevideo, dette var en som var flink i tunerstudio som hadde mekka seg selv !

  15. #90
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg kommet hjem fra ferie å er klar for å skru!.
    Har vært nede å feilsøkt litt, fant ut att colien ikke sender ut gnist, det kommet strøm inn på den..
    Hva kan være galt?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk

  16. #91
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    signalet?
    for å sjekke signalet mitt tok jeg en diode, satte ene benet på + til coilen og det andre til coil ledninga fra MS'n.. den blinker hvis du har signal

  17. #92
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    signalet?
    for å sjekke signalet mitt tok jeg en diode, satte ene benet på + til coilen og det andre til coil ledninga fra MS'n.. den blinker hvis du har signal
    Den får ikke gnist ut til fordeleren, fra coilen, vet ikke om det er signalet?:P
    En ting til jeg lurer på, hvordan vet bilen når den skal tenne egentlig?:P

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk

  18. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke meninga å være frekk, men har du vurdert å få hjelp av noen med dette? Det virker som du ikke har all nødvendig basic motorlære på plass. Om du ikke vet hva som lager tenningsignalet, eller hva som styrer coilen, så tviler jeg på at alle innstillngene er rett.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. Takk Ola Moen takket for denne posten
  20. #94
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Det er ikke meninga å være frekk, men har du vurdert å få hjelp av noen med dette? Det virker som du ikke har all nødvendig basic motorlære på plass. Om du ikke vet hva som lager tenningsignalet, eller hva som styrer coilen, så tviler jeg på at alle innstillngene er rett.
    Kan jeg få stille et spørsmål? La oss si at en Typ Ms skal brukes til å styre kun tenning på en motor. kan den settes opp til å jobbe mot et sync signal fra en hallgiver fordeler?
    Mener en kompis gjorde dette for noen år siden, men han styrte jo også dyser da. han brukte kun signal fra en gammel type fordeler induktiv type som i B23E.
    Jeg kan høre med han altså, men lufter bare dette her nå.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  21. #95
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Det er ikke meninga å være frekk, men har du vurdert å få hjelp av noen med dette? Det virker som du ikke har all nødvendig basic motorlære på plass. Om du ikke vet hva som lager tenningsignalet, eller hva som styrer coilen, så tviler jeg på at alle innstillngene er rett.
    Hehe, jo, jeg har både vurdert og prøvd å få hjelp til det
    Problemet er att ingen jeg kjenner er noe spesielt gode på datasprut.. derfor jeg tenkte å hive meg uti det og lese og spørre her.. ble fort mye mer avansert enn jeg hadde trodd:/

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk

  22. #96
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    At du har funnet ut at det er komplisert er faktisk et godt tegn. Det betry at du har begynt å lære Motorstyring, og spesielt fysikken bak er omfattende og komplisert, men det er ikke uoverkommelig å lære seg det grunnleggende. Men det krever en del tolmodighet og egeninnsats. MS er jo bla laga for at man skal lære. Og en av grunnene til at det er soppas billig er at du som monterer dette gjør mye av jobben, og må ta en del valg.
    Uansett type datasprut så forutsettes det gode grunnleggende kunnskaper om hvordan en motor fungerer. Så jeg vil anbefale deg å fordype deg i firtaktsprinsippet, og alt av deler og funskjoner som skal til. Og fysikken rundt.
    En motor er i utgangspungtet ei luftpumpe. Og i forbindelse med det utfordrer jeg deg til å finne ut hva volumetrisk effektivitet er
    En veldig viktig ting å forstå når du lager en tenningsmapp er hvordan en god gammeldags fordeler med stift, sentrifugalvekter og vakum virker. Hvordan en tenningskurve ser ut, og hvorfor den ser ut slik, og hvorfor den varierer fra en motor konstruksjon ti en anna(sammenheng med noe nevnt litt lenger opp her kanskje?).

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Kan jeg få stille et spørsmål? La oss si at en Typ Ms skal brukes til å styre kun tenning på en motor. kan den settes opp til å jobbe mot et sync signal fra en hallgiver fordeler?
    Mener en kompis gjorde dette for noen år siden, men han styrte jo også dyser da. han brukte kun signal fra en gammel type fordeler induktiv type som i B23E.
    Jeg kan høre med han altså, men lufter bare dette her nå.
    Ingen problem å styre bare tenning med signal fra en fordeler.
    Jeg har faktisk engang kopla opp en MS i piggybackmodus på tenninga. Der henta jeg tenningsignalet inn til MS fra orginal ecu, og brukte tenningsmappen i MS som en rein tenningsenker fra orginal tenning.
    I prinsippet kan du fint hente tenningsignal rett fra en stift også, selv om det ikke er den beste og mest nøyaktige metoden.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  23. #97
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Ingen problem å styre bare tenning med signal fra en fordeler.
    Jeg har faktisk engang kopla opp en MS i piggybackmodus på tenninga. Der henta jeg tenningsignalet inn til MS fra orginal ecu, og brukte tenningsmappen i MS som en rein tenningsenker fra orginal tenning.
    I prinsippet kan du fint hente tenningsignal rett fra en stift også, selv om det ikke er den beste og mest nøyaktige metoden.
    Tanken er å bruke signalet fra induktiv giver i en B21ET/B23E fordeler. for å kjøre mer korrekt tenning på en K-Jet motor, og at turtall og posisjon kan hentes ut fra den fordeleren uten å bruke noen annen trigger. Det skal SE orginalt ut, men være mer effektivt. Det blir bankesensor som en sikkerhet, men den kan kamufleres litt. Og lambdasonde for sjekk av AFR. for om de verdiene blir for høye, kan man redusere tenning etter behov. Henger du med? Arm på vakumklokke blir fjernet, mens klokka sitter på plass, og er tilkoblet.
    vektene blir fjernet, og akslene sveiset sammen.
    Her skal man på en måte skjule ny teknologi i alt det gamle.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Skjønte egentlig at det var noe slikt du skulle gjøre, så forklaringa var kanskje litt overkomplisert. Selvsagt ikke noe problem å gjøre det på den måten. Du bruker da optoisolator kretsen i MS, modifisert for hall/optisk giver. Om det er en 5v giver så skal også opto kretsen ha 5v pullup, og om det er en 12v giver skal opto kretsen ha 12v. Mange 12v givere fungerer også på 5v, så om man ikke er helt sikker er 5v tryggere, og kan gi lengre levetid på givern.
    Om du bruker MS2extra kode så stiller du den inn for basic trigger eller trigger return.
    Husk skjermaledning, selv om det er hallgiver.
    Fordeler er noe de fleste datasprut som ikke er helt spesialisert takler.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #99
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    At du har funnet ut at det er komplisert er faktisk et godt tegn. Det betry at du har begynt å lære Motorstyring, og spesielt fysikken bak er omfattende og komplisert, men det er ikke uoverkommelig å lære seg det grunnleggende. Men det krever en del tolmodighet og egeninnsats. MS er jo bla laga for at man skal lære. Og en av grunnene til at det er soppas billig er at du som monterer dette gjør mye av jobben, og må ta en del valg.
    Uansett type datasprut så forutsettes det gode grunnleggende kunnskaper om hvordan en motor fungerer. Så jeg vil anbefale deg å fordype deg i firtaktsprinsippet, og alt av deler og funskjoner som skal til. Og fysikken rundt.
    En motor er i utgangspungtet ei luftpumpe. Og i forbindelse med det utfordrer jeg deg til å finne ut hva volumetrisk effektivitet er
    En veldig viktig ting å forstå når du lager en tenningsmapp er hvordan en god gammeldags fordeler med stift, sentrifugalvekter og vakum virker. Hvordan en tenningskurve ser ut, og hvorfor den ser ut slik, og hvorfor den varierer fra en motor konstruksjon ti en anna(sammenheng med noe nevnt litt lenger opp her kanskje?).



    Ingen problem å styre bare tenning med signal fra en fordeler.
    Jeg har faktisk engang kopla opp en MS i piggybackmodus på tenninga. Der henta jeg tenningsignalet inn til MS fra orginal ecu, og brukte tenningsmappen i MS som en rein tenningsenker fra orginal tenning.
    I prinsippet kan du fint hente tenningsignal rett fra en stift også, selv om det ikke er den beste og mest nøyaktige metoden.

    Hmm, jeg får vel bare lese og lese da, ser ikke ut som jeg får bilen ferdig før vinteren uansett så for god tid til sprutet nå

    Jeg har oppdaget en ny feil forresten, jeg får ikke turtallsignal til tunerstudio?, trodde ikke man skulle få noe utslag når man kinnet men leste på msefi forumet att det skal man..
    Er det ikke bare "tach" som skal kobles på minus på coilen?

  26. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Med MS så må krets for triggersignal velges manuelt med hardware for den typen signal du bruker. Om den ikke er konfigurert rett så kan du raskt skade hardware med å hente signal rett fra coilen. Komponentene som brukes når man henter signal rett fra coil har til oppgave å takle de høye speningene coil lager.
    I beste fall får du ikke signal bare pga den er konfigurert feil enten i hardware, eller at du har feil instillinger i software.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Side 4 av 12 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 19:22
  2. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01
  3. 960 spørsmål, ac, takluke og simring. Hjelp!
    By volvo240v8 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 21/10/10, 11:57
  4. Hjelp ang ombygging fra a motor til "at"
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 25/08/10, 21:26
  5. dekk dim spørsmål 240 og 18"
    By A.Finstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •