Brukere som er tagget i denne tråden

Side 12 av 12 FørstFørst ... 2 10 11 12
Viser resultater 276 til 298 av 298

Tråd: MegaSquirt "Hjelp/Triks og spørsmål"

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Har brukt opel loop boost controll på de bilene jeg har koblet og mappet det på. Har fungert tilfredstillende med både intern og ekstern wastegate
    Men med nyere ms2extra og ms3 firmware kan man vistnok bruke den forenklede justeringen av closed loop uten manuell justering av PID i mange tilfeller. Har ikke prøvd det selv. Uansett bør det testes med open loop først for å kontrollere funksjonen.

    Tom, for å være helt ærlig tror jeg egentlig at LH2.4 sammen med adapter og datasprut egentlig er en dårlig kombinasjon. Som du har erfart er det stor fare for støy i beste fall.
    Den ms2en med adapter jeg laget til en 240 med LH2.4 har også vært plaget med støy. Har lagt opp ekstern 2leder til vanntempsensor, som ble byttet ut mot en sensor fra BMW m50. Men likevel er nok jordingsplanet i LH2.4 nettet ugunstig for støybegrensing.
    Angående tenning, har du koblet skjerming av triggerledningene til jord? Jeg koblet skjermingen til jordingen til tenningshjernen, inni den modifiserte tenningsboksen.
    Du har ett poeng, det LH 2.4 greiene bør igrunn få leve i fred Har satt på en annen vanntempføler uten jord til gods nå og holde på å legge separate ledninger frem. Har ikke lagt skjerming til jord, men det skal jeg gjøre.

    Men nå som sensorene kan leve i fred og harmoni kan det hende det blir mye bedre Får håpe Fikk får den jo til trutallsspærra, men ikke under last.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Får prøve

  3. #3
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Jorda skjermingen og la opp ny kabel til vanntemp + bytta tempføleren Nå er det bare morro, alt funker og ikke opplevd noe som helst tøys i det hele tatt idag. Bortsett fra att bensinpumpa er for liten

    Takk for hjelp!

  4. #4
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Kan jo dele litt med dere angående prosjektet. Dønn original FK med kunn oppjustert trykk..... bob bob, ikke min maskin

    Nevnte jo att bensinpumpe er for liten. Har igrunn konkludert med det, men dere kan jo ta en titt dere au om dere vil.





    Drar man på i 2dre giret så går man "igjennom" feltet skamfeit, men ligger man i 3/4 der i litt tid blir den mager som på loggen. Så dyser er jo ikke "tomme", antar bare att når det går fort så er det litt trykk i systemet som holder liv i den. Men når man ligger der litt bruker man det opp.

    Men synes det er rart, trudde orginalpumpene på disse bilene (940 96 mod) klarte bedre originalt. Men så høyt ladetrykk på 13C er vell drepen for alt uansett XD

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Noen av dere som har lagt inn så sprutet regulerer etter closedloop lambda opp til et turtall også gi den det den vil ha videre opp? Har litt lyst til å prøve det på 940en min, da den bruker litt vel med suppe til å være bruksbil.

  6. #6
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Noen av dere som har lagt inn så sprutet regulerer etter closedloop lambda opp til et turtall også gi den det den vil ha videre opp? Har litt lyst til å prøve det på 940en min, da den bruker litt vel med suppe til å være bruksbil.
    Du må få mappet i nærheten først, så gi den begrenset "arbeidsrom" og litt passiv innstilt. så kan det gå.

    Men tenningen din kan ha like mye å si på forbruket.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Et lite spørsmål om megasquirt 1 v3.0 print plate. Har 2 sluttrinn innebygd i styreenheten har kjørt med 2 foiler wasted spark. Skal ha sprutet på en annen motor og skal ha coil om plugg, skal bruke vag coiler med inne bygd sluttrinn i. Hva må gjøres om på print plata med tanke på utganger til coilene?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Monter pullup motstander på utgangene til tenningstransistorene så kan du styre coilene med de. Tror muligens det anbefales seriemotstander også. Sjekk manualen på msextra så finner du hvor mye motstand som anbefales.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Har 2 tenningstransitorer, er det bare å bruke di 2 eller må jeg ha 4 transitorer?

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Om de innebygde transistorene har styrt coiler direkte før så er de mer enn nok overdimensjonerte selv for lavohm vagdrittcoiler.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holm 16v turbo Vis post
    Jeg har kjøpt en ms2 fra usa, kjøpte med en liten "tenningsmodul/databrikke" som skulle monteres utenfor selve boksen. Ms boksen min ble ombyggd til ms 1 og jeg har derfor denne modul/databrikke til overs. Til salgs, kostet 1100,.kr fra uSA selges for 500,-+ porto
    Åja, en dingseboms! Har du peiling på hva dette egentlig er, eller noen bilder, gjerne med noen form for delenr, så det går an å finne ut hva det er?
    Det finns like mange forskjellige tenningsmoduler som biltyper og datasprut, og mange har forkskjellige funksjoner og oppkoplinger.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Side 12 av 12 FørstFørst ... 2 10 11 12

Lignende tråder

  1. "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 19:22
  2. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01
  3. 960 spørsmål, ac, takluke og simring. Hjelp!
    By volvo240v8 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 21/10/10, 11:57
  4. Hjelp ang ombygging fra a motor til "at"
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 25/08/10, 21:26
  5. dekk dim spørsmål 240 og 18"
    By A.Finstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •