Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  56
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 94

Tråd: Statens vegvesen på gatebil våler

  1. #51
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Øhm. 11CM? Var det ikke 11MM?
    Eh jo... Beklager.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #52
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Prata med dem i dag å jeg ble bare henvist til om og oppbygnings gruppa i oslo for dem viste vist hva jeg måtte gjøre for å få ting godkjent, men 300 hester i en Volvo 240 eller 740 var ikke noe problem mente dem...
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Sett på showplates.

    Det er også lurt med tanke på tyveri. Registeret er offentlig i Norge. Hvem som helst kan ringe Statens Vegvesen og få opplyst eier og adresse!
    91 Volvo 240 GL

  4. #54
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Ser det er endel som sier "bare ta på prøveskilt"
    Et stort problem der, takket være nye lover, så kan ikke et kjøretøy i Norge ha prøveskilt på seg mer enn 5 ganger i sin livstid.
    Iallefall det biltilsynet sa for noen år siden, om de har gått tilbake på det aner jeg ikke.

    Men dere skal alle være glade for at dere ikke har med de inkompitente na*iene på Bergen trafikkstasjon.
    Har ikke tall på hvor mange som har blitt tatt pga "ulovlige" ombygginger, som faktisk viser seg å være 100% innefor alt av lover og forskrifter når de først bare sjekker.
    Ensom V70 Turbo

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    183
    Antall takk

    Standard

    endags prøvekjennemerke, maks 10 ganger sammenhengende på eit år så etter 6 mnd kan ein ha 6 ganger til, men det blir vel endret pga alt missbruket det og...

  6. Takk Tarell takket for denne posten
  7. #56
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Ser den, men alder er bare et tall. Det sier INGENTING om erfaring og interessenivå. En 18-åring kan være bedre til å kjøre bil enn en på 40 år. Finnes mange talenter rundtomkring
    No er du på bærtur!

    Alder seie mykje om utviklinga av menneskekroppen. Blandt anna modenhet og sjølvbeherskelse.

    Og, dei fleste 40åringa er bedre å køyre bil enn en 18åring sjølv om det finst unntak! Å køyre bil er meir enn berre køyretøybeherskelse.
    Sist endret av locked; 22/05/11 kl 03:04
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  8. #57
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    No er du på bærtur!

    Alder seie mykje om utviklinga av menneskekroppen. Blandt anna modenhet og sjølvbeherskelse.

    Og, dei fleste 40åringa er bedre å køyre bil enn en 18åring sjølv om det finst unntak! Å køyre bil er meir enn berre køyretøybeherskelse.
    Lewis Hamilton?
    Ayrton Senna?
    Begge var ganske unge da de tok F1 seiren

    Men er untakene folk som de to, som regel er alder viktig.
    Det finnes store unntak andre veien også, bare ta en titt på alle tullingene i trafikken en vanlig dag......




    Men det om prøveskilt, stemmer, det var noe som var endret der iallefall, tusen takk til de som la ut den riktige informasjonen
    Ensom V70 Turbo

  9. #58
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    No er du på bærtur!

    Alder seie mykje om utviklinga av menneskekroppen. Blandt anna modenhet og sjølvbeherskelse.

    Og, dei fleste 40åringa er bedre å køyre bil enn en 18åring sjølv om det finst unntak! Å køyre bil er meir enn berre køyretøybeherskelse.
    Du har jo de som har kjørt i noen år. "Ferske", men har bedre reaksjonsevne enn de som begynner å dra på åra. Dessuten så er de om har kjørt i så mange, som "kjører på gammel vane". Det er de som er farlige, for det er de som ikke følger med, men samtidig så har de mer kjøreerfaring.

    Det er i hvertfall mitt synspunkt
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Og hvorfor må senkede biler ha over 11 mm klaring til laveste punkt (selv med godkjent senkesett) når det eksisterer en masse originale biler som er lavere fra fabrikk?
    Har nylig hatt en ganske kranglete dialog med Statens Vegvesen og Vegdirektoratet for godkjenning av bilen min med bakkeklaring på 9cm til fast karr.punkt...

    Etter litt diskusjoner og forklaringer pr mail og telefon, med henvisning til regelverket, gikk bilen igjennom med 9cm klaring og 19" felger i vognkortet, men de tviholdt lenge på 11cm, selv om dette ikke er fattet vedtak/paragraf i kjøretøyforskriften! 21 sider med dokumentasjon la jeg frem ved visning for godkjenning.. Latterlig!

    Men nok OT fra meg!

    Var mange som ble huka inn på rasteplassen ved demingen hørte jeg, noen fikk mangler som ikke har rot i virkligheten, blir helt oppgitt!
    Sist endret av r_style; 23/05/11 kl 08:50

  11. #60
    Registrerte brukere Thomas S sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Verdal'n
    Innlegg
    1.125
    Antall takk

    Standard

    må si de sto å fulgte med på alle bilene som kjørte inn på Våler fra den standen dem hadde der

    - VOLVO S70 2.5T 98
    x VOLVO 745 TIC 87mod
    x 3stk 240

  12. #61
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas S Vis post
    må si de sto å fulgte med på alle bilene som kjørte inn på Våler fra den standen dem hadde der
    jo takk merket det ja jeg måtte stå i kø ett kvarter på tur inn, rett utafor standen dems, og di begynte å vandre rundt bil, og bøyer seg litt og glodde, men sa ingenting
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #62
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    Prata med dem i dag å jeg ble bare henvist til om og oppbygnings gruppa i oslo for dem viste vist hva jeg måtte gjøre for å få ting godkjent, men 300 hester i en Volvo 240 eller 740 var ikke noe problem mente dem...
    Vel, dette må jo kalles positivt. Spørs om de på ombyggingsgruppa bare sier "Dokumentasjon på ditt og datt"...
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  14. #63
    Registrerte brukere charl888 sin avatar
    Medlem siden
    15. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    var artig på Våler ja! Politi, veivesen overalt.. :P Vi ble stoppa pga manglende bremselys på campingvogna, jordingskontakten hadde dotti ut.. Så vi fikk fiksa det heldigvis.
    Var vel ingen som så den fine turkise campingvogna som het: Budsjettvogna.


    Stakkars fyr.. Bra det gikk bra med føreren da..

    Volvo for life
    245 fra 1977

  15. Takk Svirre takket for denne posten
  16. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser jo grunnen til at mange er frustrerte over vegvesenet.
    Men tenk dere selv:
    Her står du med ansvar langt oppunder øra, inn på gulvet kommer det skranglende en haug av en 740 som en kødd har sveisa og mikka på.
    Her er ting lappa sammen og gjemt unna etter alle kunstens regler.
    For alt du vet så har bileieren skjøta sammen to biler uten gass og fuga rundt med sikaflex og sparkla over til slutt.

    Hvis kontrollanten godkjenner dette så får han smekken hvis denne bilen går i oppløsning.

    Hvis alle hadde gjort en seriøs jobb på ombygg så hadde mye gått i årning.
    Veldig mange greier å sminke over dårlig utført arbeide, derfor krever vegvesenet at en uavhengig tredjepart involveres.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  17. #65
    Registrerte brukere 240-turbo sin avatar
    Medlem siden
    09. jan. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    79
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av charl888 Vis post
    var artig på Våler ja! Politi, veivesen overalt.. :P Vi ble stoppa pga manglende bremselys på campingvogna, jordingskontakten hadde dotti ut.. Så vi fikk fiksa det heldigvis.
    Var vel ingen som så den fine turkise campingvogna som het: Budsjettvogna.


    Stakkars fyr.. Bra det gikk bra med føreren da..




    jeg så vogna :P ett skikkelig smykke
    240 turbo
    toyota hilux
    242 prosjekt(X)
    740 turbo (x)

  18. #66
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    BMWen havna på taket ?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #67
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    BMWen havna på taket ?
    jepp
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  20. #68
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Tenker han ikke kjører med åpen takluke neste gang... Ikke at det utgjør så mye i den store sammenhengen men man slipper iallfall å ta med halve sandfella inni kupeen
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  21. Takk R.G takket for denne posten
  22. #69
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tenker han ikke kjører med åpen takluke neste gang... Ikke at det utgjør så mye i den store sammenhengen men man slipper iallfall å ta med halve sandfella inni kupeen
    Tror ikke sand i kupeen hadde vært det største irritasjonsmomentet om det der hadde vært meg

  23. #70
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Men så er amcar gutta flinkere til å vrake bilene sine på dragracing fremfor gate da, og de har alltid hatt en bedre dialog med Biltilsynet. Litt rart det der, kan det ha med å gjøre at de tror alt som er gammalt og dårlig skal være sånn? Er jo mye av de bilene som er livsfarlige originalt så de får ikke blitt stort værre hehe...
    Dummeste jeg har hørt. De jobber og står i for at folk skal få godkjent ombygde biler, de sitter hvertfall ikke på ræva å klager på alt uten å gjøre noe med det.. All respekt til amcar folka

  24. Takk Torra, pogona takket for denne posten
  25. #71
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Moro og se at det ble litt diskusjon av linken jeg la ut.

    Selv har jeg tidligere hatt trøbbel med statens vegvesen\biltilsynet rundt kontroll for å få godkjent bil. De siste årene har holdningne endret seg der og selv har jeg har fått både muntlig og skriftlig tilbakemelding på alt jeg har sendt av søknader.

    Gutta hos vegvesenet får nok mer pepper enn nødvendig, men de er også nødt til å gå i seg selv og se at de må bli mer imøtekommende og samarbeidsvillige. Bilbygging er en stor og voksende hobby i Norge og blir ikke borte bare fordi de er stivbente. Det viktigste er nok å starte med dialog og søknad på evt. ombygging før man setter igang. Til syvende og sist er det jo faktisk de som bestemmer....


    ...og til sist. Hvor manger her er det som faktisk har erfaringer med statens vegvesen selv? (og hvor mange her har rundet komfimasjonsalder?)
    Volvo 242 '82

  26. Takk Torra, Mr. Crepsley takket for denne posten
  27. #72
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Moro og se at det ble litt diskusjon av linken jeg la ut.

    Selv har jeg tidligere hatt trøbbel med statens vegvesen\biltilsynet rundt kontroll for å få godkjent bil. De siste årene har holdningne endret seg der og selv har jeg har fått både muntlig og skriftlig tilbakemelding på alt jeg har sendt av søknader.

    Gutta hos vegvesenet får nok mer pepper enn nødvendig, men de er også nødt til å gå i seg selv og se at de må bli mer imøtekommende og samarbeidsvillige. Bilbygging er en stor og voksende hobby i Norge og blir ikke borte bare fordi de er stivbente. Det viktigste er nok å starte med dialog og søknad på evt. ombygging før man setter igang. Til syvende og sist er det jo faktisk de som bestemmer....


    ...og til sist. Hvor manger her er det som faktisk har erfaringer med statens vegvesen selv? (og hvor mange her har rundet komfimasjonsalder?)
    Jeg er midt i bilbygginga og har god dialog med Statens Vegvesen. Har også hatt besøk på verkstedet av dem ved anledning og fått noen korreksjoner. Ved å få alt dem sier på papiret med underskrift er jeg garrantert at min blir godkjent, men jeg skulle ønske regelverket var rundere i kantene! Tenker da spesielt på bygging utover original effekt osv...

    Jeg har posta en del tråder rundt om på forumet her ang. dette med ombygging, men jeg erfarer at de færreste engasjerer seg...:(
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  28. Takk pogona takket for denne posten
  29. #73
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Soulair Vis post
    Jeg er midt i bilbygginga og har god dialog med Statens Vegvesen. Har også hatt besøk på verkstedet av dem ved anledning og fått noen korreksjoner. Ved å få alt dem sier på papiret med underskrift er jeg garrantert at min blir godkjent, men jeg skulle ønske regelverket var rundere i kantene! Tenker da spesielt på bygging utover original effekt osv...

    Jeg har posta en del tråder rundt om på forumet her ang. dette med ombygging, men jeg erfarer at de færreste engasjerer seg...:(
    Problemet er at vi er så mange som holder på, og mange i statens vegvesen er flinke til å motsi hverandre og ikke samarbeide.
    Bra du har en god kontakt med dem, men tro meg, er ikke ofte de er så lette å ha med å gjøre.
    Ensom V70 Turbo

  30. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Hølonda
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av charl888 Vis post
    var artig på Våler ja! Politi, veivesen overalt.. :P Vi ble stoppa pga manglende bremselys på campingvogna, jordingskontakten hadde dotti ut.. Så vi fikk fiksa det heldigvis.
    Var vel ingen som så den fine turkise campingvogna som het: Budsjettvogna.
    http://i190.photobucket.com/albums/z280/charl888/Budsjett.jpg[/IMG]
    http://i190.photobucket.com/albums/z280/charl888/GATEBIL2011296.jpg[/IMG]
    Stakkars fyr.. Bra det gikk bra med føreren da..

    Going vogna dette.
    Volvo V70 2001
    708 Racing
    Volvo klubben Trøndelag

  31. #75
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av alecxz Vis post
    Dummeste jeg har hørt. De jobber og står i for at folk skal få godkjent ombygde biler, de sitter hvertfall ikke på ræva å klager på alt uten å gjøre noe med det.. All respekt til amcar folka
    Hm hvor har jeg sagt imot det?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. gatebil on ice på lørdag
    By session in forum Arkiv
    Svar: 28
    Siste post: 02/02/11, 16:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •