Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Kjøp av V70 (R)

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Kjøp av V70 (R)

    Hallo

    Jeg registrerte meg utelukkende pga tips og innspill på kjøp av V70 evt. R.

    Har lest allerede en god del på dette og utenlandske forum ang R utgaven, spesielt.

    De 2 modellene det evt står mellom er en 2,5T
    AWD
    eller 2004-2005 R.
    2,5T med automat, mens R med manuell.

    Jeg har testkjørt en 2,4T aut. uten
    AWD
    og den gikk godt/bra, men bensinforbruket opp til en R uten aut. er jo ikke så gærnt mye.

    Det jeg tenker mest på er jo feil og slikt med en R kontra en vanlig
    AWD
    . Der synes jeg det var vanskelig å finne info.

    Så det jeg egentlig lurer på er om noen har noe fornuftig å si om V70 generelt, både dårlig og bra såklart. Og da spesielt om R for de som har det?
    Er det feks vanlig type dempere på R, bare at de er mye dyrere? Hva bruker å gå i stykker på en R etter xx antall kilometer? Også videre...

  2. #2
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke vanlige dempere på R utgaven nei. Den har jo disse elektrisk justerbare med 3 innstillinger på dashbordet. Mulig disse er de samme som nyere XC70 med four-c chassi (noe jeg tviler sterkt på). Disse er ikke spesielt billige om du må bytte, og dempere byttes gjerne parvis. Bremser er også annerledes enn andre V70's bremseklosser og skiver er temmelig dyre i sammenligning med de andre. Motorblokka KAN sprekke mellom sylindrene også ved chip trim på R.
    Vinkeldrev er svakhet også. Aut. ville jeg ikke hatt. Kjøp av std
    AWD
    eller R utgaven er en smakssak. R utgaven er temmelig sjelden ute for salg i norge for tide. Høy importavgift gjør det ganske ugunstig å importere også. Prisen havner da gjerne 50-100000 over norske biler om du da ikke velger en med høy km stand og tar inn på alternativ beregning.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Takk for info.

    Ja, jeg ser at det blir relativt dyrt å importere en R ja.
    Så det spørs om det ikke blir en "vanlig" 2,5T med
    AWD
    i stedenfor, da jeg ikke vil betale så mye mer enn 400000,- såklart mindre er jo litt bedre, da bilene ser ut til å være holdbar, ihvertfall med bensin.

    Det virker som det er mest problemer med diesel. I tillegg så er jo diesel bilene overpriset mener jeg. Det koster jo fort 50000,- for en 05 med D5 kontra en 2,5T og det er jo ikke verdt det i det hele tatt. Men bar for meg såklart.

    Er det ingen andre her inne som har en R som kan beskrive den kontra en 2,4-5T?

  4. #4
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    om du da ikke velger en med høy km stand og tar inn på alternativ beregning.
    kan du utdype?

  5. #5
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Høy km stand blir da tatt med i betraktning for avgiftsberegningen. For å få eksakte tall fra norske biler må du kjøpe en rapport fra eurotaxglass, som er det eneste godkjente dokumentet. Mer å lese på toll.no om dette.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Og hvis awd systemet går i filler så blir det fort høye utgifter. Mora mi hadde en xc70 2001 og det kom ulydet i bakakslingen og etter feilsøking så ble det bestemt at innmaten måtte byttes, men siden det ikke var mulig å bestille delene så måtte de på østli i Elverum bestille komplett bakaksel med innmat. Regningen kom på 40 000kroner.. Og etter det så har mora mi gått for kun fwd Volvo siden det er mindre dyre deler som kan gå i stykker på de.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  7. #7
    Registrerte brukere iPaal sin avatar
    Medlem siden
    01. nov. 2011
    Sted
    Løten, Norway
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Og Østlie er en billig verksted sammenlignet med Bilia :(
    2001 Volvo S60 2.0 T BSR Steg 2

    1996 Volvo V40 1,7 (solgt)

    Østlie Servicesenter -------> Østlandets beste Volvo verksted.


    Bor du i nærheten og ønsker å lese/slette feilkoder? Send meg en PM.

  8. #8
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar!
    Edit: jeg skal sjekke toll.no før jeg maser mer
    Sist endret av JEPS; 12/04/12 kl 22:24

  9. #9
    Registrerte brukere Wardo sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2011
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Jeg har kjørt både V70 2.5t
    AWD
    (auto) og en S60R
    AWD
    (manuell) har du penger til R bil så er valgt enkelt, synes værtfall jeg! men er greit å huske på det som er nevnt over her at delene på en R bil kan være ganske dyrt synes selv at R bilen var bedre å kjøre.. gikk bedre, bremset bedre, stivere og ikke minst de er ikke så vanlige. Lykke til!
    Volvo XC70 D5 AWD 185hk 2007
    Volvo V70 D5 AWD 2004 SOLGT
    Volvo S60 2.0T 2002 SOLGT
    Ducati 848 Evo 2011

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. okt. 2011
    Innlegg
    79
    Antall takk

    Standard

    selv har jeg en v70 d5 185hk awd 06 modell... disse får man jo ca 220hk i med chip og bruker 0,5 l på mila ved langkjøring... og 450Nm ca... hadde ikke giddet å kjøpt en R bare pga noen som forskjeller som fangere, bremser, støtdempere og noen interiør forandringer... Også så billig det går i forhold både med hanhold til drivstoff og forsikringer osv. Før hadde jeg en v70 awd 00 2,4T 193hk bensin. Gikk på 0,78 på langkjøring og over literen på blandet. Føles litt slapp orginalt, men med chip funker det greit.

  11. #11
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av thagoo Vis post
    selv har jeg en v70 d5 185hk awd 06 modell... disse får man jo ca 220hk i med chip og bruker 0,5 l på mila ved langkjøring... og 450Nm ca... hadde ikke giddet å kjøpt en R bare pga noen som forskjeller som fangere, bremser, støtdempere og noen interiør forandringer... Også så billig det går i forhold både med hanhold til drivstoff og forsikringer osv. Før hadde jeg en v70 awd 00 2,4T 193hk bensin. Gikk på 0,78 på langkjøring og over literen på blandet. Føles litt slapp orginalt, men med chip funker det greit.
    Vanligvis vil ikke de som tenker på en R engang vurdere en diesel, grøss...

    Kjører selv en S60 D5 for tiden, fin bil, men tenk hvor fantastisk den ville være med en kraftig turbo bensiner.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

Lignende tråder

  1. Kjøp av ny V60
    By locked in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 14
    Siste post: 25/10/12, 14:06
  2. Kjøp av V70
    By roarrr in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 9
    Siste post: 06/03/11, 16:22
  3. Kjøp av 850
    By Kjetil Krømcke in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 30
    Siste post: 23/08/10, 21:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •