Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Ulyd i AC-kompressor? *LØST*

  1. #1
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Cool Ulyd i AC-kompressor? *LØST*

    Som topic, noen som vet om det er mulig å bytte lager(eller hva det enn er som uler) i en Ac-kompressor? Evt hvor får man tak i slikt, hos lokale volvo-forhandleren var det lite hjelp.. Gjelder 98 v70, begynner å blir fryktelig lei ulinga når den slår inn, og frister lite å betale 4-5000 kroner for ny...
    Sist endret av Kjell V70; 10/04/12 kl 19:59

  2. #2
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Spørs litt åssen kompressormodell du har. Men ja, er mulig å få ta i mye rart av reservedeler til dem.

    I registeret finner jeg oringer, et lager, clutch, akseltetning og diverse. Men er ofte en del plunder med å få dem tette etter en slik reparasjon. I forhold til en ny til 4250,- (prisen ink mva hos oss i alle fall), hvor du da har en kompressor med garanti, og slipper till med lekkasjer og slikt i anlegget.

    Dersom du gjør arbeidet, pass på å bytte olje samtidig.
    Lager dimensjoner på det lageret jeg får i reservedeler er oppgitt til:
    A=55mm B=35mm C=20mm

    Pris: 467,- eks mva. Fra vår leverandør. Til Diesel-Kiki 15CH kompressorer.
    Men hvis ulingen er når den slår inn, har jeg også vært borti at det er selve clutchen som er problemet, og denne er desverre en god del dyrere. Rundt 1200,- eks mva.

    Hjelper deg i alle fall litt på vei
    Sist endret av Magnus Hagtvedt; 16/04/11 kl 22:16 Begrunnelse: La til litt mer info ;)
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  4. #4
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Personlig satser jeg heller på orginal. Siste som kjøpte der (som jeg kjenner), har ikke vært særlig fornøyd, kinakompressor. 1,5år etter, kom det på orginal. De er ikke like effektive, dårlig sugetrykk, og slikt. Men det varierer gjerne. Det er som å sammenligne Honda strømaggregat, med Norgesaggregatet.

    Men kan jo være de har gått over til annen leverandør siden den gang.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    jeg har bestillt derfra... lenge siden han du kjenner kjøpte?
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  6. #6
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    1,5år på den ene og 9mnd på den andre.

    Edit: Den på 9mnd vet vi egentlig ikke om er problemet. Bare så det er sagt.
    Sist endret av Magnus Hagtvedt; 17/04/11 kl 15:26
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  7. #7
    Registrerte brukere 855 tdi sin avatar
    Medlem siden
    11. juli 2010
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Husk at Volvo har bytteordning på bl.a. AC kompressor. Mener å huske at den koster 10-11k ny, men du får en fabrikoverhalt til 4-5k (gjelder 850). Jeg bytta på denne måten og er godt fornøyd.

  8. #8
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Har ikke blitt bytta kompressor eller noe som helst av deler på den enda. Ulyden kommer en stund med kjøring(15-20min), og slår jeg ac-off, så blir det helt stille, samtidig som en liten pipelyd som jeg hører inni kupeen.. Kan det være noe så enkelt som lite gass? Har bra kjøleffekt i bilen, men hører ofte hvis bilen står tomgang at ac slår ut og inn med jevne mellomrom, ca 5 sekunders intervaller... Vurderer å prøve gass før jeg begynner å demontere... :-)

  9. #9
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Hadde akkurat samme problemet på min. Ule/pipelyd når den slo inn. Nå for noen dager siden så byttet jeg regreim og i den forbindelse også en svært sliten multireim, og vet du hav ulydene forsvant Kan være at reima slurer bittelitt når AC kompressoren koblet inn.

  10. #10
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Nye reimer ligger i garasjen, og skal byttes på søndag(bilen har gått 233k).. Prøver dette jeg så ser vi om det blir bedre... ifølge serviceheftet er registerreima skiftet ved riktig intervall tidligere, men om multireima er skiftet da aner jeg ingenting om...

  11. #11
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Nye reimer på plass, og ulyder borte... Herlig, og takk for tipset, GMV... Etter en langtur til sverige i dag, var det helt stille framme ved kompressoren, og tror nok det var greit å bytte reimene... Tror de snart hadde gjort sitt, enda jeg bytta litt før intervallen...

    Problem solved: bytte multireim er en enkel og kjapp løsning på en ulyd som er ganske irriterende... :-)

  12. #12
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kjell V70 Vis post
    Nye reimer på plass, og ulyder borte... Herlig, og takk for tipset, GMV... Etter en langtur til sverige i dag, var det helt stille framme ved kompressoren, og tror nok det var greit å bytte reimene... Tror de snart hadde gjort sitt, enda jeg bytta litt før intervallen...

    Problem solved: bytte multireim er en enkel og kjapp løsning på en ulyd som er ganske irriterende... :-)
    Bare hyggelig. Tok meg 6år før jeg gjorde noe med det da jeg trodde det var kompressoren Nå irriterer det meg at jeg ikke byttet reim tidligere

Lignende tråder

  1. Lager/pakninger til 1031 fra summitracing.com?
    By sekse in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 22/09/10, 22:52
  2. Lager kjølevifte
    By 93_volvo960 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 12/09/10, 13:55
  3. Lager til aksler i M90
    By TeamBørnOut in forum Motor og gir
    Svar: 9
    Siste post: 05/07/10, 21:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •