Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  90
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 90

Tråd: Midlertidlig banning av brukere..

  1. #26
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    I vår sammenheng må vel "nazi" bety det å utøve sin ordensmakt på en måte som minner om maktmisbruk...

    Jeg tror og håper at det må gå an å fastslå at god folkeskikk får være vår viktigste rettesnor.
    Sist endret av larsverm; 31/03/11 kl 20:32
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  2. #27
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Hva mener du med at noen er "nazi"?
    Proxmyo eller hva han het+ dewilstower... maktmisbruk til tusen!

    Sa du noe i mot de selv om det du sa stemte, så bannet de deg... uten grunn!

  3. #28
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Men att innlegg skal slettes pga skriveleifer blir for dumt finnes noe som heter skrivevansker så det dere mener er att de med skrivevansker må lukes ut av forumet ja hinter til innlegget ditt Sagaper

  4. #29
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Proxmyo eller hva han het+ dewilstower... maktmisbruk til tusen!

    Sa du noe i mot de selv om det du sa stemte, så bannet de deg... uten grunn!
    Haha, flere som brukte å være på mopedportalen forstår jeg
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  5. #30
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Men att innlegg skal slettes pga skriveleifer blir for dumt finnes noe som heter skrivevansker så det dere mener er att de med skrivevansker må lukes ut av forumet ja hinter til innlegget ditt Sagaper
    Man ser da fort forskjell på skrivefeil og dialektspråk...

    Det å skrive på dialekt er en uting, noen dialekter selvfølgelig verre enn andre, men vi har alle lært å skrive enten nynorsk eller bokmål på skolen en gang i tiden - så å påstå at man ikke kan er bullshxx!! Det er rett og slett irriterende og uinteressant for meg å prøve å tyde hva brukeren prøver å si...

    At noen har lese og skrivevansker har jeg full forståelse for og man skal selvfølgelig ikke "dømmes" for det, men man må gjerne prøve så godt man kan - mere kan vi ikke forvente!

    Som sagt; STOR forskjell på lese\skrivevansker og dialektbruk, og jeg tror ikke noen her på forumet mener at de som sliter med disse vanskene ikke skal få bruke forumet, snarere tvert i mot !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  6. Takk de_icer takket for denne posten
  7. #31
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Med andre ord jeg må nå ha en ordbok i nærheten slik att man kan snakke perfekt bokmål? finnes rettogslett mange ord jeg ikke finner osloversjonen på gjelder sikkert mange andre også. Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok Vi er ikke alle like

  8. #32
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok Vi er ikke alle like
    EndA godt det! Gla jeg er trønder og ikke fra oslo eller karasjokk
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  9. #33
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mik4oj Vis post
    Haha, flere som brukte å være på mopedportalen forstår jeg
    Haha, sjæl. Der var folk NAZI
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. Takk mik4oj takket for denne posten
  11. #34
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Med andre ord jeg må nå ha en ordbok i nærheten slik att man kan snakke perfekt bokmål? finnes rettogslett mange ord jeg ikke finner osloversjonen på gjelder sikkert mange andre også. Syntes ikke det skal være grunn til sletting og banning bare fordi folk har ett annet ord på ting enn folk i Oslo eller folk i Karasjok Vi er ikke alle like
    Hvis det var mitt innlegg du sikter til så foreslår jeg at du leser det en gang til....
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  12. #35
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Hvis det var mitt innlegg du sikter til så foreslår jeg at du leser det en gang til....
    Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg

  13. #36
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg
    Grunnen til at forumet her kan sette bruk av nynorsk/bokmål som språk, er at du har gått på skolen du også, og der hadde du bokmål og nynorsk (riksmål og landsmål hvis du foretrekker det). Dette har alle som går/har gått på norsk skole lært, og derfor skal du kunne skrive bokmål

    Til dere som sier at moderatorene her inne er nazi, bør ta en tur på mopedportalen som nevnt over, eller på mac1 forumet.. På sistnevnte får man advarsel og posten blir slettet ved unødvendig bruk av quote (altså hvis du "quoter" posten/deler av posten over) Det er nazi det!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. #37
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Du skriver att vi ikke kan bruke dialekt og derfor må snakke enten flytende Oslo dialekt eller Nynorsk finnes mange ord vi bruker i Grenland som dere andre har ett annet ord for. Skjønner dere ikke hva vi mener er det ikke verre enn å spørre om hva det betyr. Syntes ikke tråden blir så uinteressant med dialekt heller jeg
    Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet

    At noen dialektord kommer inn hist og pist gjør ingenting, og skulle det vise seg at jeg ikke forstår akkurat det ordet, så spør jeg.

    Poenget mitt var at det finnes folk her inne på forumet som skriver på REN dialekt, gjerne noe trønderske greier - DET skjønner jeg ikke et pipp av og dermed blir tråden uinteressant for meg.

    Forøvrig så forventer heller ingen her inne at man skal skrive alle ord riktig osv, korrektur bruker vi til annet Men at man kan holde seg til bokmål eller nynorsk syntes jeg det er det minste man kan forlange (husk det jeg skrev over). Det er tross alt en nasjonal klubb hvor man skal kunne skjønne hva folk spør\snakker om uansett hvor i landet man kommer fra.

    Er vi på bølgelengde nå eller ? Om ikke så får vi være enige om å være uenige
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  15. #38
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Elr msse forkrtlser. Blir lix litt fjortzz forum hvis lle skl skrv sånn hr.

    K9z <3 <3 <3 (A)
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. Takk Dan Bay-Johansen, 242, s4nd3r, Njål Nilssen takket for denne posten
  17. #39
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Elr msse forkrtlser. Blir lix litt fjortzz forum hvis lle skl skrv sånn hr.

    K9z <3 <3 <3 (A)
    Haha!! Fytti, at du engang kan det hadde jeg nesten sett på som flaut Håper du saksa det fra en eller annen fjortzz zde ? haha!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #40
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Haha.. det som irriterar meg mest med dette forumet er faktisk sjukt mykje ot.. Men er vel ikkje til å unngå.. Til og med denne tråden er jo allereie ot...
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  19. #41
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post

    Til dere som sier at moderatorene her inne er nazi, bør ta en tur på mopedportalen som nevnt over, eller på mac1 forumet.. På sistnevnte får man advarsel og posten blir slettet ved unødvendig bruk av quote (altså hvis du "quoter" posten/deler av posten over) Det er nazi det!
    Eg har ikke nevnt at moderatorene her inn er nazi!

    Men modsene på MP er NAZI!!!!!!!!!

  20. #42
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Eg har ikke nevnt at moderatorene her inn er nazi!

    Men modsene på MP er NAZI!!!!!!!!!
    Mente ikke deg, mente generelt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #43
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Haha.. det som irriterar meg mest med dette forumet er faktisk sjukt mykje ot.. Men er vel ikkje til å unngå.. Til og med denne tråden er jo allereie ot...
    Det bør jo være litt "disiplin" på det med å havne langt ut på siden i forhold til trådens opprinnelige tema. Det bør alle være oppmerksom på.

    Samtidig bør det ikke være for mye "kontrollregime" på det heller, for mange tråder utvikler seg mer eller mindre som naturlige samtaler, og da passer det ikke alltid å hoppe ut og begynne på en ny tråd for noe småtteri noen har kommet på underveis...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  22. #44
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg lurer på hvorfor administratorene på forumet her er så nøye på at en Generell Off-Topic-tråd ikke skal bli så lang, men at det er såpass høy takhøyde her, at man kan kalle hverandre alt mulig, ha diskusjoner som er rett og slett respektløse, slenge dritt, og henge ut folk?

    Er det ikke bedre med en GOT-tråd, enn et helt forum fylt av usaklige innlegg, lite informative innlegg, og når man låser fast noen, så lener de seg på Wikipedia for å forklare ord?

    Er jo litt morsomt om man da møter samme personer på treff rundtforbi arrangert av forumet, som er regelrett dumme, og ikke kan noenting, når de ikke sitter bak et tastatur og en IP-adresse å tøffer seg.

    Vet at det er flere her som er kjekkaser på forumet, men noen pinglete folkesky skikkelser "IRL".

    Jeg stemmer for strengere linje med 24T ban, ukes-ban, måneds-ban, osv. For slik det er idag er det helt uholdbart, egentlig.

    Om problemet er få moderatorer til å ta seg av all dritten, så får dere sette opp strengere regler, og ansette flere moderatorer.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. Takk Marius Skau, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  24. #45
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Det er forskjell på å barbere seg og kappe av seg hodet

    At noen dialektord kommer inn hist og pist gjør ingenting, og skulle det vise seg at jeg ikke forstår akkurat det ordet, så spør jeg.

    Poenget mitt var at det finnes folk her inne på forumet som skriver på REN dialekt, gjerne noe trønderske greier - DET skjønner jeg ikke et pipp av og dermed blir tråden uinteressant for meg.

    Forøvrig så forventer heller ingen her inne at man skal skrive alle ord riktig osv, korrektur bruker vi til annet Men at man kan holde seg til bokmål eller nynorsk syntes jeg det er det minste man kan forlange (husk det jeg skrev over). Det er tross alt en nasjonal klubb hvor man skal kunne skjønne hva folk spør\snakker om uansett hvor i landet man kommer fra.

    Er vi på bølgelengde nå eller ? Om ikke så får vi være enige om å være uenige
    Kunne ikke vært mer enig!

    Selv skriver jeg noen ord på dialekt, men forståelig for andre. Det er vanskeligere å lese SMS-språket enn de aller fleste dialekter.

    De e vel itte mænge som itte skjønner at je å kjerringa har vøri utti gæræsjen å "høggi litt ve", hvis du skjønner!!! Nei, forståelig dialekt stemmer jeg for, men banning Herregud, hvem gjør vel ikke det en gang i blandt...
    Selv bryr jeg meg ikke om det, men hvis en bruker liker å bruke så jævli mange faens ord så skal jeg så jævli rapportere den faens jævelen!

    Kanskje å ta i litt, men ment som et ironisk poeng
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  25. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  26. #46
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Helt enig med MsRacing. Dette er diskusjoner / innlegg / mobbing av brukere som ikke hører hjemme her. Dette forumet er opprettet for å kunne dele erfaringer og informasjon som gjør at det skal være lettere å kjøpe og eie en Volvo.

    En annen ting: skriv norsk! Bruk bokmål eller nynorsk skriftspråk. Det blir helt umulig å søke etter informasjon i dette forumet når brukere skriver innlegg på "sms-språk" der hverken rettskriving eller grammatikk stemmer med våre to offisielle skriftspråk.
    Jeg synes denne diskusjonen sporer av. Vi har vel alle en dialekt som vi bruker til daglig, men i et forum hvor svært mange personer skal utveksle informasjon om Volvo så må vi ha en felles plattform. Og det er språket. Som jeg skrev tidligere så er det SØK som blir vanskelig når vi ikke forholder oss til bokmål eller nynorsk. Google indekserer hele forumet og da er det viktig at språket fungerer. Vi er jo medlemmer i dette forumet for å dele informasjon og å hjelpe hverandre? Forumet skal være en ressurs til glede for oss alle og da må vi kunne forlange av hverandre at vi følger en felles standard.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  27. Takk Jan-Einar Jenssen, Volvo_960_1995 takket for denne posten
  28. #47

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Vi legger merke til at det begynner å dukke opp en ukultur blant visse brukere som begynner å bli litt for godt kjent med hverandre og det verserer noen som er kun ute etter å kverulere eller svindle folk.

    For å ivareta forumreglene bedre søker vi nå etter flere moderatorer.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?p=303563#post303563

    -Forumledelsen-
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  29. #48
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Bra tiltak av forumledelsen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  30. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  31. #49
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes fremdeles at følgende bør håndheves mye strengere :

    Svindel og bedrag.
    Fjortis og sms språk.
    Dialekt.
    Dårlige emnefelt.


    Kan si det slikt at når jeg fant dette forumet, så så jeg hvor mye bedre det var enn volvoforum, som hadde glidd ut med fjortis språk. Og alt slags rare dialekter..

    Men det var ikke lenge før en var igang her og....

    Ønsker knallhard føring på det.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  32. Takk SagaPer, Jan-Einar Jenssen, Svirre, Marius Skau takket for denne posten
  33. #50
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det kan bli lite trivelig hvis det må til mye "pisk"... Men i det store og det hele må jeg her si meg enig med siste taler, på godt og vondt.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  34. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Mulighet for å gi karakterpoeng til brukere
    By THolandsli in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 67
    Siste post: 30/08/11, 20:04
  2. 2000 brukere på forumet - nå passert 5000 12/8-11
    By THolandsli in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 18
    Siste post: 21/08/11, 16:48
  3. Strengere linje før banning
    By Wrasko in forum Forslagskassen
    Svar: 77
    Siste post: 25/08/10, 09:46
  4. Verifiserte brukere
    By larsa-std in forum Forslagskassen
    Svar: 12
    Siste post: 25/04/10, 00:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •