Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 123 av 123

Tråd: Hvilken olje anbefales?

  1. #101
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Slenger meg på denne debatten om olje, men jeg er kun ute etter en forklaring (hvis den fins)

    Naboen har en caravelle T4 98 mod. Han har alltid vært på merkeverksted ved servicer. For noen år siden ble bilen "nr 2" bil og oljeskift mm. utføres av han selv. Caravellen har alltid brukt olje. 1-2 liter (av 7 liter) på 10 000km.
    Bytta da til halvsyntetisk Biltemaolje og alt av forbruk opphørte. Tilfeldig
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  2. #102
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Hadde han delsyntetisk før og? Og kva viskositet gjekk han ifra og til kva.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Skeptisk til den historien. vi hadde en t4 og den holdt bare i 3 år før den måtte kastes... kjøpte den helt ny. Hva er hemmeligheten til naboen din? Bra oljeforbruket opphørte med biltema olje. vår rakk aldri bli så herpa på vags original olje at den brukte olje.. oljetrykks brytere brukde den derrimot mengder av
    One Ring to rule them all

  4. #104
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    La oss nå ikke synke ned på ett slikt nivå at vi bruker vag-produkters holdbarhet som referanse for hva som er funker og ikke av oljer

    Det blir rent for mange stokastiske variabler å forholde seg til...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Enig, eneste olja jeg vet brukes på vag er sagkjede olje for at bilene ikke skal forsvinne
    One Ring to rule them all

  6. Takk Tore takket for denne posten
  7. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Var vel VAG som specca olje på en måte slik at Biltema ikke kunne matche de her for en stund siden. Vet Erik Arnesen gjorde stort nummer av det ovenfor en god del kunder.

    Forskjellen? Null niks og ingenting.

    Men den historia om oljeforbruk som forsvinner med overgang til Biltema helsyntetisk syns jeg og høres tynn ut....

  8. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvis man er av typen som bare heller på og heller på olje på bilen (aldri bytter) så kan et oljeskift, uansett oljetype hjelpe...
    Ei venninne kjørte så lenge med samme olja på sin z3 (bare etterfylte) at den motoren svetta ut olje på steder hvor folk aldri hadde sett olje komme før :P Kjøpte "blåtinn" olje på havaristen til 30kr litern ellerno og den slutta å bruke olje... men jeg tror raps olje fra kiwi hadde gjort samme nytten :P
    One Ring to rule them all

  9. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Fylle god olje på en motor som er full i grums og avleiringer er jo ensbetydende med ras da.. Blir det samme som å bytte olje på disse Automatkassene fra diverse produsenter med "Lifetime" olje. Når ny olje blir fylt på begynner 7 år me gammel morro å løsne fra diverse avkroker. tette oljesiler er jo ikke serlig kjekt..

  10. #109
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Muren Motorsport Vis post
    Fylle god olje på en motor som er full i grums og avleiringer er jo ensbetydende med ras da.. Blir det samme som å bytte olje på disse Automatkassene fra diverse produsenter med "Lifetime" olje. Når ny olje blir fylt på begynner 7 år me gammel morro å løsne fra diverse avkroker. tette oljesiler er jo ikke serlig kjekt..
    En kompis (bilmakanikker) anbefaler å bytte automatolje med flush to ganger etter hverandre, husker ikke men mener han sa ca 500km mellom slik at han fikk ut slik avleiringsgrums.
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  11. #110
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    TBO det er greit at du er uenig med folk om Biltema olje, men måten din å argumentere på er ikke spesielt hyggelig. Du skaper faktisk ganske dårlig stemning her inne ved å snakke nedlatende til folk som har andre meninger enn deg. Altså, du er ingen stor retoriker!

    Når det er sagt vet vel du like godt som meg at man mister motorgarantien av å fylle på annen olje enn det Volvo foreslår. Hvorfor er det slik? Jo fordi Volvo må ha en olje de kan stå inne for 1000%! Det vil si en olje du kan kjøre på med din kjørestil (altså kjøring som tilsier at du havner i baksetet på politibilen ganske så kjapt, dette har du selv innrømmet) uten at motoren havarerer. Kan godt være Biltemaoljen eller en eller annen olje er fungerer utmerket i dagens bilmotorer, men Volvo tørr ikke garantere den, fordi den kanskje ikke tåler i bli kjørt i 240-250km/t i 2-3 timer.. (forøvrig et helt latterlig eksempel...) En olje trenger ikke være dårlig kun fordi den ikke tåler å bli kjørt så hardt som det du gjør. Om du er en ansvarlig trafikkant med villmannskjøringen din får være en annen sak, som ikke jeg gidder å legge meg opp i. For oss "vanlige" trafikkanter som har en viss risikoforståelse, og som har vet at bilen har flere gir enn 1 og 2 gir, så holder vel Biltemaoljen mål på det meste.

    Dette med at Volvo kun kan stå inne for garantien hvis man fyller en gitt olje bestemt av Volvo er jo kun for at folk ikke skal fylle alskens dritt og frityrolje på motoren, for deretter å komme å klage over at motoren har gått i stykker.

    Jeg kan se argumentene dine med at det kokser igjen, og det der, men du legger ikke frem sakelig dokumentasjon. Å si: "Jeg vet at (..)" uten å ha noen annen dokumentasjon er ikke alltid så lett å nå igjennom med.

    Selv har jeg aldri fylt Biltemaolje på bilen min, så jeg skal ikke si om kvaliteten, men hvis den hadde ødelagt motorene (sånn som du delvis påstår her TBO) bortsett fra de som er bestemorkjørte så hadde det ikke vært lov å selge den! Dette er jo lett å se i sammenheng med matvarer f. eks... Er en matvare skadelig for kroppen din, er det ikke lov å selge den! Samme gjelder olje! Selvfølgelig hadde ikke Biltema fått lov å selge oljen sin hvis den ødela alle motorene den ble fylt i!


    Så til slutt: Please TBO! Gjør noe med måten du argumenterer på! Slutt å snakk til folk som om du er professoren, og de er vaskedamene! Det er utrolig lite ålreit, og det fører kun til at du blir mindre trodd, og du gjør at andre føler seg tråkket på!

    Man er ikke en idiot kun fordi man har en annen mening!

    Det var alt jeg hadde på hjertet akkurat nå!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. Takk 850GLTsilver, Sagen takket for denne posten
  13. #111
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Er en matvare skadelig for kroppen din, er det ikke lov å selge den!
    fantastisk innlegg, Daniel, men jeg må arrestere deg.

    Grandiosa er vel ikke det som kalles sunt? Kun for å kverulere, altså, nå får man jo kjøpt alkohol, hvilket på ingen måter er bra for kroppen. Men jeg ser poenget ditt, godt sagt
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #112
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    fantastisk innlegg, Daniel, men jeg må arrestere deg.

    Grandiosa er vel ikke det som kalles sunt? Kun for å kverulere, altså, nå får man jo kjøpt alkohol, hvilket på ingen måter er bra for kroppen. Men jeg ser poenget ditt, godt sagt
    Haha Raymond! Grandiosa er vel ikke mat? Alkohol er ikke bra det heller, men det går vel under rusmiddel Bruker du Biltemaolje som rusmiddel, da har du et seriøst problem
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #113
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Man bør være forsiktig med å uttale seg om ting man har hørt av rykter eller fra en kompis osv.. Har gjort samme feilen selv, så jeg vet hvor enkelt det er å bruke sånne historier for å fremme sin sak.

    For mitt vedkommende når det gjelder tette veivhus og blårøyk fra eksosen pga biltemaolje, så er altså dette noe jeg har erfart selv og observert hos andre.
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  16. #114
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Haha Raymond! Grandiosa er vel ikke mat? Alkohol er ikke bra det heller, men det går vel under rusmiddel Bruker du Biltemaolje som rusmiddel, da har du et seriøst problem
    grandis er mat,jo. eller livredder, som det også kalles.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #115
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Hadde han delsyntetisk før og? Og kva viskositet gjekk han ifra og til kva.
    Verkstedet han brukte er flinke til å fylle på den dyreste oljen, ihvertfall gjør de det på caravellen min, så regner med at det var helsyntetisk han brukte før. (uten at jeg er helt sikker)
    Redusert oljeforbruk kan jeg gå god for. Vi har snakka om dette før at hans bil bruker olje, og min ikke.
    Var i forrige uke at jeg var over hos naboen og så på at han tok opp peilepinnen som hadde olje på MAX merket etter 7800 km.
    Hvilken viskositet kan sjekkes opp, men regner med 10-40
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  18. #116
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Skeptisk til den historien. vi hadde en t4 og den holdt bare i 3 år før den måtte kastes... kjøpte den helt ny. Hva er hemmeligheten til naboen din? Bra oljeforbruket opphørte med biltema olje. vår rakk aldri bli så herpa på vags original olje at den brukte olje.. oljetrykks brytere brukde den derrimot mengder av
    Kan hende det har noe med bruken av bilen
    Litt OT her:
    Jeg kjøpte caravellen ny i 2001. Har ikke vært borti motor og drivverk på 230 000 km. Kun service etter gitt intervall. Forstilling derimot! Her snakker vi om ras.
    8 bærearmkuler. 4 ytre endeledd, 2 indre, 4 nedre bærearmforinger.
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  19. #117
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Svelger den jeg brynna.

    Går man "rette" vegen med viskositeten, så vil man ofte oppleve redusert oljefrobruk.
    Men det spiller liten rolle om den nye oljen er fra FK eller levert på gullhansker fra Racerbilbutikken i Alta. Selv skjønner jeg ikke hvordan taxiene i Oslo overlevde før, de gikk jo ALLE på REGINOL tidligere. Ja den EKTE Reginol da, den som besto av resirkulert olje av egentlig ubestemmelige typer...... (Senere begynte også de å tappe fra Statoilfat) Oslotaxier gikk lengst av alle de.....

  20. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    TBO det er greit at du er uenig med folk om Biltema olje, men måten din å argumentere på er ikke spesielt hyggelig. Du skaper faktisk ganske dårlig stemning her inne ved å snakke nedlatende til folk som har andre meninger enn deg. Altså, du er ingen stor retoriker!

    Når det er sagt vet vel du like godt som meg at man mister motorgarantien av å fylle på annen olje enn det Volvo foreslår. Hvorfor er det slik? Jo fordi Volvo må ha en olje de kan stå inne for 1000%! Det vil si en olje du kan kjøre på med din kjørestil (altså kjøring som tilsier at du havner i baksetet på politibilen ganske så kjapt, dette har du selv innrømmet) uten at motoren havarerer. Kan godt være Biltemaoljen eller en eller annen olje er fungerer utmerket i dagens bilmotorer, men Volvo tørr ikke garantere den, fordi den kanskje ikke tåler i bli kjørt i 240-250km/t i 2-3 timer.. (forøvrig et helt latterlig eksempel...) En olje trenger ikke være dårlig kun fordi den ikke tåler å bli kjørt så hardt som det du gjør. Om du er en ansvarlig trafikkant med villmannskjøringen din får være en annen sak, som ikke jeg gidder å legge meg opp i. For oss "vanlige" trafikkanter som har en viss risikoforståelse, og som har vet at bilen har flere gir enn 1 og 2 gir, så holder vel Biltemaoljen mål på det meste.

    Dette med at Volvo kun kan stå inne for garantien hvis man fyller en gitt olje bestemt av Volvo er jo kun for at folk ikke skal fylle alskens dritt og frityrolje på motoren, for deretter å komme å klage over at motoren har gått i stykker.

    Jeg kan se argumentene dine med at det kokser igjen, og det der, men du legger ikke frem sakelig dokumentasjon. Å si: "Jeg vet at (..)" uten å ha noen annen dokumentasjon er ikke alltid så lett å nå igjennom med.

    Selv har jeg aldri fylt Biltemaolje på bilen min, så jeg skal ikke si om kvaliteten, men hvis den hadde ødelagt motorene (sånn som du delvis påstår her TBO) bortsett fra de som er bestemorkjørte så hadde det ikke vært lov å selge den! Dette er jo lett å se i sammenheng med matvarer f. eks... Er en matvare skadelig for kroppen din, er det ikke lov å selge den! Samme gjelder olje! Selvfølgelig hadde ikke Biltema fått lov å selge oljen sin hvis den ødela alle motorene den ble fylt i!


    Så til slutt: Please TBO! Gjør noe med måten du argumenterer på! Slutt å snakk til folk som om du er professoren, og de er vaskedamene! Det er utrolig lite ålreit, og det fører kun til at du blir mindre trodd, og du gjør at andre føler seg tråkket på!

    Man er ikke en idiot kun fordi man har en annen mening!

    Det var alt jeg hadde på hjertet akkurat nå!
    Bruk hjernen og ikke hjertet? Tror du max kjøling i 280kmt er værre en 40-50kmt opp trollstigen med campingvogn? bilene mine har aldri kokt. 1000volvor har kokt i bakker rundt om i norge med campingvogn. Så jeg tror andre folk en meg utsetter bilene/motorene sine for mer varme en meg. Noe jeg også ser lett når folk har kjørt på biltema olje og sånt...
    At biltema ikke kan selge dårlige ting fordi det kan være skadelig er bare pisspreik fra din side. De selger bremseklosser den dag i dag. Det er farligere en dårlige oljer...
    Syns du disse kinesiske scooter dekkene de selger er et bra produkt? Eller har du prøvd de på regnvær? DET er farlig det! Men de selger det.. Bensinfilter hvor innmaten løsner etter noen måneder? pent å blåse et stempel pga tenningsbank? Nei.. men de selger fortsatt disse filtrene.. Sånn kan man holde på en hel dag med biltema greier...
    Neste gang du er på rema så kjøp deg en 1kg salt og spis denne. farlig? ja, men ikke til normalt bruk..
    Jeg syns ikke andre folks meninger er idiotiske. Da hadde jeg ikke vert på et forum. Men når folk sier biltema olje er bra så reagerer jeg... For den er skikkelig søppel... Det finnes folk som syns vw lupo er en bra bil også.. Men det er en søppla bil..
    Hvis folk ikke vil tro på det jeg skriver fordi jeg sier biltema olje er dårlig så er ikke det et tap for meg.. Jeg tror faktisk ikke det er noen ting i hele verden som bryr meg mindre ( helt seriøst. jødiske helligdager etc ligger faktisk høyere ).
    Nå skal jeg gå og ta meg en hodepine tablett kjøpt på rema 1000. kan jeg spise 1000 slike uten at det er farlig for meg fordi rema selger dem?
    One Ring to rule them all

  21. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Kan hende det har noe med bruken av bilen
    Litt OT her:
    Jeg kjøpte caravellen ny i 2001. Har ikke vært borti motor og drivverk på 230 000 km. Kun service etter gitt intervall. Forstilling derimot! Her snakker vi om ras.
    8 bærearmkuler. 4 ytre endeledd, 2 indre, 4 nedre bærearmforinger.
    seff byttet man ut hele forstillinga hver 3. måned bor på grusvei med vaskebrett og mye høl.. etter 2 år så begynte side døra og dette av også haha min mor kjøpte da volvo 940. hadde den i mange år.. kjøpte så 850.. men tett veivhus og stort bensin forbruk gjorde at hu gikk vekk fra volvo igjen... kjøpte ny honda crv. 4år uten å ha byttet annet en 2 hjullagre på garrantien selv med uendelig lange oljeinterval så er motoren like fin... tror det er 60.000 mellom hvert oljeskift... Men da er olja så herpa at hu har sikkert 20hk ekstra med ny olje Merker enorm forskjell



    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Svelger den jeg brynna.

    Går man "rette" vegen med viskositeten, så vil man ofte oppleve redusert oljefrobruk.
    Men det spiller liten rolle om den nye oljen er fra FK eller levert på gullhansker fra Racerbilbutikken i Alta. Selv skjønner jeg ikke hvordan taxiene i Oslo overlevde før, de gikk jo ALLE på REGINOL tidligere. Ja den EKTE Reginol da, den som besto av resirkulert olje av egentlig ubestemmelige typer...... (Senere begynte også de å tappe fra Statoilfat) Oslotaxier gikk lengst av alle de.....
    gammle benz går langt på all mulig olje. samme som gode gammle volvo rødblokka. Men dagens oslo taxi går ikke like langt hvis man kjører på slik olje Og oslos volvo taxier av litt eldre type har som regel fått nye motorer alt selv på dyr castrol olje (tynn) så hjelper det ikke mot koksing og lange interval... Nye motorer setter strengere krav til olja en eldre motorer som kan gå på knuste bananer og frityr olje.. Har selv kjørt en rødblokk fra oslo og hjem på kiwis billigste olje.. gikk bra det tror det ligger en film av dette på youtube faktisk... kiwi sjefen filmet når jeg helte det på bilen og kjørte av sted (mistet olja pga sprekt oljekjøler)
    Men ville ikke fyrt opp en ny "moderne" hvitblokk på slik olje
    One Ring to rule them all

  22. #120
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Bruk hjernen og ikke hjertet? Tror du max kjøling i 280kmt er værre en 40-50kmt opp trollstigen med campingvogn? bilene mine har aldri kokt. 1000volvor har kokt i bakker rundt om i norge med campingvogn. Så jeg tror andre folk en meg utsetter bilene/motorene sine for mer varme en meg. Noe jeg også ser lett når folk har kjørt på biltema olje og sånt...
    At biltema ikke kan selge dårlige ting fordi det kan være skadelig er bare pisspreik fra din side. De selger bremseklosser den dag i dag. Det er farligere en dårlige oljer...
    Syns du disse kinesiske scooter dekkene de selger er et bra produkt? Eller har du prøvd de på regnvær? DET er farlig det! Men de selger det.. Bensinfilter hvor innmaten løsner etter noen måneder? pent å blåse et stempel pga tenningsbank? Nei.. men de selger fortsatt disse filtrene.. Sånn kan man holde på en hel dag med biltema greier...
    Neste gang du er på rema så kjøp deg en 1kg salt og spis denne. farlig? ja, men ikke til normalt bruk..
    Jeg syns ikke andre folks meninger er idiotiske. Da hadde jeg ikke vert på et forum. Men når folk sier biltema olje er bra så reagerer jeg... For den er skikkelig søppel... Det finnes folk som syns vw lupo er en bra bil også.. Men det er en søppla bil..
    Hvis folk ikke vil tro på det jeg skriver fordi jeg sier biltema olje er dårlig så er ikke det et tap for meg.. Jeg tror faktisk ikke det er noen ting i hele verden som bryr meg mindre ( helt seriøst. jødiske helligdager etc ligger faktisk høyere ).
    Nå skal jeg gå og ta meg en hodepine tablett kjøpt på rema 1000. kan jeg spise 1000 slike uten at det er farlig for meg fordi rema selger dem?
    Du skjønner godt hva jeg mener TBO! Hvis du ikke gjør det, er det du som har et problem og ikke jeg! Alt er farlig i for store mengder det vet du også. At du ikke kan se at jeg faktisk hadde en realistisk vinkling til det, er ditt problem.. Jeg sa heller ikke at ting ikke er farlig kun fordi Rema selger dem! Jeg snakket om matvarer, og så vidt meg bekjent er hodepinetabletter medisiner, og ikke mat for vanlige mennesker.. Du får mene akkurat hva du vil, men din måte å argumentere på er fortsatt professor vs vaskedame... Si hva du vil, men det er bare du som mister troverdigheten din! Jeg har aldri sagt at Biltemaolje er noen "supermikstur", og det du refererer til med å trekke en campingvogn opp Trollstigen er ikke akkurat det mest vanlige folk gjør. Kanskje i dine øyne, men ikke i mine. Jeg har ikke noe imot deg, du har gitt meg mange konstruktive svar, som har hjulpet meg i hverdagen med min Volvo, men akkurat i denne tråden er argumentasjonen din HELT forferdelig, og nedlatende mot andre.

    Biltemaolje holder mål for de som ikke har en så aktiv kjørestil (altså rundt 90% av den norske befolkningen), men for de som kjører hardt og som ikke er glad i å gire er det greit med kvalitetsprodukter som er egnet til dette.

    Så vidt jeg kan se TBO, så står det ikke merket på Biltemaoljen at den skal tåle 6000 +++ RPM i flere timer? Eller at den er laget for ekstreme forhold?

    Men jeg er helt med på det du sier at vi ikke skal oppfordre folk som kjører hardt og trekker tungt til å kjøpe Biltemaolje, fordi det er den nok ikke egnet for. Men ikke kom her å si at den ikke passer bra for "standard" Ola Normann, som skal fra A-B i FARTSGRENSA!! I prinsippet skal ikke biler som kun kjører i Norge ha behov for noe annet enn Biltemaolje (med mindre de trekker tungt), fordi maksfart i Norge er 100 km/t, og hvis man da har lært seg å gire, så skal Biltema klare den påkjenningen å ligge i 100 over lengre tid.

    Jeg er ikke noe fan av Biltema produkter og olje jeg heller, men å innbille folk at man må ha den dyreste olja for å kunne kjøre bil er jo ikke riktig. Mange studenter bruker gamle Volvoer i studenttiden fordi de er driftsikre og billige og reparere. For en med lite penger osv er det ikke noen vits å bannlyse billig olje som passer til hans bruk, for så å lure han til å kjøpe olje til 4x prisen. Det håper jeg vi alle er enige om!

    Hadde skjønt ramaskriket mot Biltema hvis de hadde kalt oljen "racingolje" som det klart og tydelig stod var egnet for ekstreme påkjenninger... Men så vidt meg bekjent står ikke dette på etiketten at den skal tåle ekstreme påkjenninger, så da kan du ikke klage heller

    Og den sammenlikningen din med å kjøpe 1 kg salt på butikken, og spise det etterpå og at det er farlig:

    Man får kjøpt 1liters flasker med olje på Volvo, det betyr fortsatt ikke at man kun skal bruke 1 liter... Er det ikke farlig å fylle kun 1 liter olje på bilen da? Kun fordi Volvo selger det?

    Eller motsatt: 10 liter?

    Alt har et motsvar, men nå legger jeg denne diskusjonen død fra min side, så får du diskutere videre med noen av de andre her inne. Jeg har sagt mitt, fra et realistisk ståsted, så får du gjøre som du vil.

    Jeg siterer The Sven som en avslutning fra min side på denne diskusjonen:

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Ottoturbo har jo ikke sagt at olja er bra, men at den tilfredsstiller spesifikasjonene den er merka med og at den funker greit til ting. Hvis en bil har gått 400 000 med Biltema olje uten problemer så betyr ikke det at olja er superbra, men den kan jo helt klart holde mål selv om andre oljer er overlegne på enkelte områder.
    God natt folkens!
    Sist endret av Daniel V; 12/01/11 kl 00:27
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg skrev det innlegget fordi jeg kjeda meg... å av enellerannen grunn så tenkte jeg på salt var ganske så lite seriøst ment
    Ikke orka å lese gjennom hele innlegget ditt nå heller. er på fullfart ut døra for å leke med fresen
    Men poenget mitt var at man ikke kjører på biltema olje på biler man er glad i
    One Ring to rule them all

  24. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Glad i bilen min
    Kjører på Biltema-olje fordi den garantert er god nok til bilen min, og min kjørestil og ikke minst fordi jeg hater å bruke penger på unødvendigheter.
    At bilene mine alle har gått langt og billig tar jeg som en kvitrtering fra bilene mine om at de har hatt det bra hos meg.
    Og hvem andre trenger jeg slik kvittering/bekreftelse fra?

  25. #123
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ikke sant
    One Ring to rule them all

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. fk eller ft. hva anbefales?
    By volvo740 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 31
    Siste post: 19/11/10, 19:45
  2. Hvilken olje på min volvo 740 tic?
    By Andreas750 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 04/10/10, 09:11
  3. B230FK--> Justerbar BTR. Hvilken anbefales?
    By pLetten in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 26/08/10, 09:59
  4. Hvilken olje til M56?
    By hgnubel in forum Motor og gir
    Svar: 21
    Siste post: 14/07/10, 23:15
  5. Hvilken Blåse???
    By Frank-Volvo-Tronsmo in forum Motor og gir
    Svar: 16
    Siste post: 16/01/10, 16:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •