Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 53

Tråd: Orginal turbo på en 2.0l turbo?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Gå for en med større eksoshus en kkk 24n også. den er liten.. veldig liten.
    Du får mye bedre bensinøkonomi med litt større snurre også. Men alt hjelper du behøver ikke gå opp i "rødblokk" størrelse. du har en "bedre" motor. men større eksoshus er å foredra.. Du får ikke noe senere ladetrykk heller. med ca samme kompressor som kkk24 men med større eksoshus får du ladetrykk lenge før en hva en orginal kkk24 turbo gir også Men skal du ha mer effekt og kanskje ikke er så "inn" i å skru så smell på kkk24 fra nyere volvo (ikke audi).
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Koster ikke mye fra sverige, som har gått lite.
    Kan ofte kjøpes i kombinasjon med fordelaktig R-grenrør. Ofte lønnsomt.

    Downpipen du trenger er fra 99-00modell x70 turbo.
    Kjøleslangen/røret koster ikke så mye hos volvo. Dette røret hentes vel fra S60R, feks 2003mod.


    Intercooler så er det ikke så mange alternativer, men BCB har vel 2 typer helsveisede alu coolere.
    1 tynn som er fin solid erstatter til den originale, og en tykkere, som krever at aircondition og muligens radiator må flyttes litt framover og bakover for å få plass.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #28
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Gå for en med større eksoshus en kkk 24n også. den er liten.. veldig liten.
    Du får mye bedre bensinøkonomi med litt større snurre også. Men alt hjelper du behøver ikke gå opp i "rødblokk" størrelse. du har en "bedre" motor. men større eksoshus er å foredra.. Du får ikke noe senere ladetrykk heller. med ca samme kompressor som kkk24 men med større eksoshus får du ladetrykk lenge før en hva en orginal kkk24 turbo gir også Men skal du ha mer effekt og kanskje ikke er så "inn" i å skru så smell på kkk24 fra nyere volvo (ikke audi).
    Detta var good information Bensinøkonomien hadde jo ikke gjort noe om hadde gått ned litt! Det er jo bare bra egentlig
    Som du sier så er ikke jeg noe kløpper på å skru selv. Så det hadde jo antageligvis gjort seg med en kkk24 turbo som da sitter på en s60R.
    Vil sikkert hjelpe litt værtfall

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Koster ikke mye fra sverige, som har gått lite.
    Kan ofte kjøpes i kombinasjon med fordelaktig R-grenrør. Ofte lønnsomt.

    Downpipen du trenger er fra 99-00modell x70 turbo.
    Kjøleslangen/røret koster ikke så mye hos volvo. Dette røret hentes vel fra S60R, feks 2003mod.


    Intercooler så er det ikke så mange alternativer, men BCB har vel 2 typer helsveisede alu coolere.
    1 tynn som er fin solid erstatter til den originale, og en tykkere, som krever at aircondition og muligens radiator må flyttes litt framover og bakover for å få plass.
    Er R.grenrøret bolt on på 850¨n?

    Hadde vel blitt den som rett og slett bare erstatter den gamle! Men synes sikkert litt bedre? Eller vil den ikke synes i det hele tatt?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  4. #29
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Pedersen hadde jo selvfølgelig ikke inne dumplokk til mitsu turbo da

    Å han visste ikke når dem fikk igjen!

    Noen som har her på forumet da? Eller vet andre plasser dem selger dumplokk?


    EDIT: Ringte BCB.. Å dem hadde lokk Holder jo til på Brummendalen, så er ikke lange biten fra meg å inn dit
    Sist endret av DanSteffen; 02/02/10 kl 10:34
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  5. #30
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    R grenrøret er bolt on.
    Byttet akkurat ut mitt T5 grenrør med et R grenrør.
    Brukte samtidig one-piece eksospakning fra en nyere volvo, fremfor de 5 stykkevise som er originalt på 850.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  6. #31
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    R grenrøret er bolt on.
    Byttet akkurat ut mitt T5 grenrør med et R grenrør.
    Brukte samtidig one-piece eksospakning fra en nyere volvo, fremfor de 5 stykkevise som er originalt på 850.
    Høres bra ut

    Er det noe forskjell fra T5 grenrøret å det jeg har på min lavtrykksturbo da?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  7. #32
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    nei. er egentlig 3 forskjellige grenrør.
    Turbo grenrøret til 850 og eldre x70.
    Så er det et turbogrenrør (likt 850 kosmetisk) som var noe forbedret (større kanaler) på S60-V70N turbobilene.
    Så har man R grenrøret som er å finne på S60-V70-XC90, hovedsaklig i kombinasjon med KKK turboen.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #33
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    nei. er egentlig 3 forskjellige grenrør.
    Turbo grenrøret til 850 og eldre x70.
    Så er det et turbogrenrør (likt 850 kosmetisk) som var noe forbedret (større kanaler) på S60-V70N turbobilene.
    Så har man R grenrøret som er å finne på S60-V70-XC90, hovedsaklig i kombinasjon med KKK turboen.
    Skjønner skjønner!
    Prøve å skaffe ett R-grenrør i samme slengen å da
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  9. #34
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Å en ting til, en modell tilpassa IC, vil den bli synelig i fronten? Ikke i fangern, men mellom der tutene sitter osv?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  10. #35
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Den er så og si bare en kopi av den originale. Står plassert på samme måten, bare den er ikke sortlakkert.

    Dersom du har aircondition, så vil den delen stå plassert foran ICen, og dermed vil fortsatt ikke IC bli synlig. IC står mellom radiator og AC.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  11. #36
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Den er så og si bare en kopi av den originale. Står plassert på samme måten, bare den er ikke sortlakkert.

    Dersom du har aircondition, så vil den delen stå plassert foran ICen, og dermed vil fortsatt ikke IC bli synlig. IC står mellom radiator og AC.
    Ja. Jeg har Aircondition vettu! Så det er jo litt dritt at den ikke vil vises da!:(
    Ja. For den står jo mellom Ac og radiator. Skulle gått ann å trikse litt så man fikk IC'n heelt frem!
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  12. #37
    Registrerte brukere treboR87 sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Molde komune
    VCCN medlemsnummer
    355
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    knekk slangen som sitter der i 2 og sett et strips på den. Da har du mulighet til å slenge den på igjen når du er lei
    Fungerer lite bra.. fjøren er ikke sterk nok alene til å holde stengt over ca 0,5bar.. På S70'n da jeg hadde dump på den satte jeg inn en tilbakeslan/enveis ventil på den orginale resirk ventilen.. Da fikk den trykk, men ikke vakum.. "kvittre" lyden er ganske så spinkel med så liten turbo..

  13. #38
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av treboR87 Vis post
    Fungerer lite bra.. fjøren er ikke sterk nok alene til å holde stengt over ca 0,5bar.. På S70'n da jeg hadde dump på den satte jeg inn en tilbakeslan/enveis ventil på den orginale resirk ventilen.. Da fikk den trykk, men ikke vakum.. "kvittre" lyden er ganske så spinkel med så liten turbo..
    Hmm. Var ikke helt med på denne her!?

    Men hvis jeg plumberer den slagen som går fra avlastningsventilen med noe som tetter helt der?

    Eller fortell litt mere? Vil jeg ikke få kvittre lyden om jeg blender helt av den slangen?

    Men man hører kvittre lyden vel? For det vare pssssjheer i luftfiltre liksom! Men jeg vil ha litt kvittre lyd
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  14. #39
    Registrerte brukere treboR87 sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Molde komune
    VCCN medlemsnummer
    355
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DanSteffen Vis post
    Hmm. Var ikke helt med på denne her!?

    Men hvis jeg plumberer den slagen som går fra avlastningsventilen med noe som tetter helt der?

    Eller fortell litt mere? Vil jeg ikke få kvittre lyden om jeg blender helt av den slangen?

    Men man hører kvittre lyden vel? For det vare pssssjheer i luftfiltre liksom! Men jeg vil ha litt kvittre lyd
    Du vil få kvittrelyd hvis du blender slangen ja.. men når du legger flat pedal så bygger det seg opp trykk på undersiden av avlastingsventilen.. vanligvis får den også samme trykket inn på oversiden slik at den holder stengt.. i tillegg ligger det en fjør som hjelper den å holde stengt. men når du tar vekk trykket på oversiden blir fjøren for svak i forhold til trykket på undersiden som da vil åpne ventilen og du mister turbotrykk.. er 3 løsninger slik jeg ser det.. montere en stk enveisventil på langen som går inn på ventilen, kjøpe blendelokk eller sette på en "T" på slangen som går fra turbo til magnetventilen som styrer turbotrykket.. Dette er før spjeldet ditt så du vil ikke få noe vakum her..

    Lettere å forstå? eller ble det værre?

  15. #40
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av treboR87 Vis post
    Du vil få kvittrelyd hvis du blender slangen ja.. men når du legger flat pedal så bygger det seg opp trykk på undersiden av avlastingsventilen.. vanligvis får den også samme trykket inn på oversiden slik at den holder stengt.. i tillegg ligger det en fjør som hjelper den å holde stengt. men når du tar vekk trykket på oversiden blir fjøren for svak i forhold til trykket på undersiden som da vil åpne ventilen og du mister turbotrykk.. er 3 løsninger slik jeg ser det.. montere en stk enveisventil på langen som går inn på ventilen, kjøpe blendelokk eller sette på en "T" på slangen som går fra turbo til magnetventilen som styrer turbotrykket.. Dette er før spjeldet ditt så du vil ikke få noe vakum her..

    Lettere å forstå? eller ble det værre?
    Hmm. Var med litt mere nå ja!

    Men snakker du om å blende av slangen nå? Kan jeg ikke evt bare bruke ei slangeklemme å dra igjen skikklig over slangen? Er den ikke blenda igjen da.
    På turbon så skal jeg jo erstatte den orginale avlastnigsventilen som sitter på turbon med dumplokket jeg skal kjøpe..

    Vil jeg miste turbotrykk om jeg gjør det slik?

    (som sagt, jeg er litt grønn. Derfor jeg spør)
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  16. #41
    Registrerte brukere treboR87 sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Molde komune
    VCCN medlemsnummer
    355
    Innlegg
    116
    Antall takk

    Standard

    setter du på lokk er det ikke noe problem med at du mister trykket.. slangen som blir til overs blender du bare med å skru inn en skrue eller noe.. trenger ikke slangeklemme hvis skruen sitter litt..

  17. #42
    Registrerte brukere Slettmyr sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.403
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DanSteffen Vis post
    Hmm. Var med litt mere nå ja!

    Men snakker du om å blende av slangen nå? Kan jeg ikke evt bare bruke ei slangeklemme å dra igjen skikklig over slangen? Er den ikke blenda igjen da.
    På turbon så skal jeg jo erstatte den orginale avlastnigsventilen som sitter på turbon med dumplokket jeg skal kjøpe..

    Vil jeg miste turbotrykk om jeg gjør det slik?

    (som sagt, jeg er litt grønn. Derfor jeg spør)
    Til blending av slangen kan du bruke en skru og en slangeklemme.

    F.Eks om slangen er 4mm i diameter innvendig så kan du en M4 bolt for og sette/presse inn i slangen for og så sette slangeklemmen utpå der.

    Vil tippe den er blendet nokk da

  18. #43
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av treboR87 Vis post
    setter du på lokk er det ikke noe problem med at du mister trykket.. slangen som blir til overs blender du bare med å skru inn en skrue eller noe.. trenger ikke slangeklemme hvis skruen sitter litt..
    jeg skal sette på ett mitsubishi dumplokk på turbo'n. Som "erstatter" avlastningsventilen som sitter der for dags dato!

    Håper det blir litt kvittre lyd på min lille turbo daaa:S ?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  19. #44
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ms2802 Vis post
    Til blending av slangen kan du bruke en skru og en slangeklemme.

    F.Eks om slangen er 4mm i diameter innvendig så kan du en M4 bolt for og sette/presse inn i slangen for og så sette slangeklemmen utpå der.

    Vil tippe den er blendet nokk da
    haha. Skulle tro at den var blenda nok da ja!!

    Men det blir nok noe årnings på detta da tenker jeg ja
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  20. #45
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Vil den kvittre noe så man hører det inni å uten for bilen når man girer osv da? Noen som vet det?
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  21. #46
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DanSteffen Vis post
    Vil den kvittre noe så man hører det inni å uten for bilen når man girer osv da? Noen som vet det?
    ja du vill nok høre den, men lyden er vell ikke akkurat den høyeste i verden, men høres godt nok. Det sies også at denne "tilbakeslagslyden" er skadelig/sliter mer enn normalt på turboen, men dette er sikkert nevnt før!
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  22. #47
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    ja du vill nok høre den, men lyden er vell ikke akkurat den høyeste i verden, men høres godt nok. Det sies også at denne "tilbakeslagslyden" er skadelig/sliter mer enn normalt på turboen, men dette er sikkert nevnt før!
    Takk skal du ha for svar

    Ja, Det sies at det er skadelig for turboen. Men ettersom bilen er orginal og blir kjørt rimelig pent med, så håper/tror jeg ikke at det skal gjøre så veldig mye!
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  23. #48
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Om det er veldig skadelig på turboen er det delte meninger om. De som kjører uten dump selv sier at det ikke er noen merkbar slitasje selv etter flere år, mens de som aldri har hatt noen erfaring med det sier at det er skadelig..

  24. #49
    Registrerte brukere DanSteffen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Biri (Innlandet)
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Om det er veldig skadelig på turboen er det delte meninger om. De som kjører uten dump selv sier at det ikke er noen merkbar slitasje selv etter flere år, mens de som aldri har hatt noen erfaring med det sier at det er skadelig..
    Jeg personelig tror ikke at det er så skadelig. Ettersom bilen er orginal og blir kjørt pent med.
    Så jeg regner med det skal gå bra jeg! Blir artig å høre lyden værtfall, på ei snurre som er like stor som en fyrstikk boks:P haha
    Her kommer det Volvo etterhvert
    x Audi A4 B7 2.0TDI Quattro 2xS-Line x Volvo S60 2.0T R-design // x Saab 9-3 2.0T // x Nissan Primera P11-144 // x Volvo 850 2.0T // x Nissan Primera P10

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    jeg kjørte en 13c med dumplokk i et år, ladet 0,9bar med den. og den funker meg bekjent den dag i dag. var ikke noe slakke på den da jeg hadde den. kjører også nå med en holset med så stram dump at den åpner først når jeg har rundt 1bar. ellers så kvitrer der. holseten har jo også 360lager.
    har ikke hatt problemer med dette selv og heller ikke folk jeg vet av.

    fattern hadde ikke dump på en 240 han kjørte i 10 år, med 1,3bar heller så. turboen var ferdig på slutten men har jo vart mer enn lenge nok da
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •