Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 61

Tråd: Maks uflaks..! Kasko, hva nå?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard Maks uflaks..! Kasko, hva nå?

    Hei..

    Hadde tidenes uflaks her om dagen.. kort om det som skjedde, bilder av skadene skal eg legge ut senere i dag.. Parkerte hjemme i oppkjørselen min. Satt bilen i gir, å på med håndbrekk, veien min er en slak oppoverbakke som leder ned til en flat vei, på andre siden av den veien er det en bratt skråning ned til naboen min.

    Satt inne i 10 minutter før eg hurte et smell. Tittet ut stovevinduet å ser fronten på t5`en titte opp fra hagen til naboen...!! dama bare " hmm akkuratt den lyden hørte eg før i dag også.. " Eg bare, det TVILER eg på.. se ut! før eg gikk ut for å se ringte eg å bestilte veihjelp.. dette var sånn i 22.30 tiden.. Kom ut å joda.. der står bilen.. midt inni muren til naboen.. han har en mur som er løyd opp av gampe stener, bilen hadde trillet med baken først, gjennom muren å stoppet da den hang på understellet på stenene.. Eg kom ikke inn i bilen siden den sto midt inni muren, men såg fra vinduet at håndbrekke fortsatt sto på men girspaken var flyttet til nøytral.. Når Falck kom å dro den opp gjen kunne dem også stadfeste at håndbrekke var på å bilen måtte draes ut av muren før vi fikk tatt av brekke. Dette hadde mest sannsynlig skjedd fordi dekka var varme etter en lang kjøretur når eg parkerte den. Så har den rett å slett slippet taket bak å begynt å skli.. Han fra falck sa at om bilen sto i første gir, ville den kun dra hjula et lite stykke før den hoppet i fri siden bilen gikk bakover.. stemmer dette?

    Uansett, bilen har fått en god del skader rundt om.. Bakfangeren er UTROLIG nok hel, bare lakkskader.. å det er utrolig.. bare vent til bildene kommer.. ellers er det småbulker å riper hele veien på begge sider, kanalen under på høyreside har fått seg en solid smell, noe i understellet er skadet som gjør at det luktet bensin, enten filteret eller tanken.. Sideskjørtet på førersiden under døren er noe trykt inn å veldig skrapet.. den har rett å slett fått litt bank.. Bilen står til taksering nå, kunne vente svar torsdag neste uke.. Men hva tror dere? pengene selv å fikse svart?

    Det mest ironiske i denne historen er jo at når eg fikk bilen var høyresiden helt sarvet etter en tur i et autovern.. så eg var jo nett ferdig å montere ny lakkerte dører på den siden, å omlakkering av bakfanger å front fanger.... er for j...... VELDIG fin begynnelse på julen..... :(

    Bilder kommer..

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Uff føler med deg:(hadde en smell med bilen min i går eg og.Sprukken frontfanger og greier,Sklei i en mur på et byggefelt:(.Tror ikkje eg ville brukt kasko på dette,må vel ut med egenandellen pluss at du og mister bonus og.Mener det er sånn det funker.Forbanna surt når sånt skjer,kostnaden på skaden er vel sikkert mindre enn egenandellen din er på.
    Sist endret av THolandsli; 11/12/10 kl 22:17

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Føler meget med deg, men ikke mist motet, alt ordner seg.. Flax i uflaksen kan man jo si.. :eeek:
    Sist endret av Turbo-HF; 11/12/10 kl 15:46
    Enjoy life, enjoy living, enjoy a topless Volvo!! <3

    http://www.garaget.org/Turbo-HF

  4. #4
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    dte er spørs hvilket selskap du er forsikret i f.ex i sparebank 1 er det slik at har du køyrt skadefritt i 3 år mister du ikkje bonus ved første krash og trygg vesta har ven noe lignende :P

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Ski
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Står en bil i 1.gir og kassa er i orden, skal den ikke hoppe ut verken ved belastning forover eller bakover. Dette kan du prøve. Sett den i 1 gir og få med noen kompiser til å dytte. Sprettern ut er noe feil. Sprettern ikke ut, har du før du parkerte ikke fått satt den skikkelig i gir, eller glemt det. Verden er brutal noen ganger... Men plast, blekk og lakk lar seg reparere. Surt, ja.

  6. #6
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    leit å høre, kjenner jeg gruer meg til å se bilder...

    om det lønner seg å ta dette på kasko kommer anpå egenandelen din, kombinert med hvor mye bonus du evt mister og hvor mange folk du kjenner som kan reparere sånt litt billig. hør deg en runde rundt før du ringer forsikringsselskapet, egenandel er vel på 8000 i de fleste tilfeller?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #7
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Føler meg deg jeg også.. kjipe greier.

    Ville ventet på taksering, sjekket hvor mye det koster å fiske selv i deler osv.. + sjekket med forsikringselskapet angående bonustap etc.

    Du får vertfall ha lykke til!

    Men giren skal ikke håppe ut av gir ved belastning.

    Tenk hvis du feks står i en bakke med bilen i 1. giret, uten håndbrekk og en unge står bak.

    Tror ikke bilprodusentene vil at bilen renner over barnet.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  8. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    slitasje skjer jo den beste bilen, og det er ikke alltid man legger merke til feilen. kan jo faktisk være at girkassa hans er moden for utbytting, og at dette er første symptomet?

    låner tråden din litt:

    har noe av samme på min, ettersom jeg ikke stoler på håndbrekket på disse bilene, parkerer jeg bilen alltid i nedover bakke, i 1 gir (M56H kasse). forrige gang jeg glemte å sette på brekket, kom jeg tilbake til bilen etter et kvarter, da hadde bilen flyttet seg ca en halvmeter forover. ble stående og fundere på hva dette kunne være, da bilen rullet ca 5 cm forover, og stoppet og gynget litt. et minutt seinere ruller den 5 cm til

    har fått høre dette er utløserlageret i clutchen, innspill? om noen vet AKKURAT hva som må byttes, kanskje dette er relativt til trådstarter og, ettersom han har manuell?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #9
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    forrige gang jeg glemte å sette på brekket, kom jeg tilbake til bilen etter et kvarter, da hadde bilen flyttet seg ca en halvmeter forover. ble stående og fundere på hva dette kunne være, da bilen rullet ca 5 cm forover, og stoppet og gynget litt. et minutt seinere ruller den 5 cm til
    Det er derfor det er park.brems på biler, det du beskriver her er kompresjonstap i motoren. Det tar litt tid, men etter en stund hopper den over kompresjonstakt og da ruller den litt til neste sylinder kommer på kompresjonstakt. Så sive de ut litt mellom stempelringa og etter ei stund rulla den fram litt til.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard





























    Den nederste er en gammel skade, det sa verkstedet i første omgang at den ville eg ikke få dekket på kasko.. teit..

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Egenandelen min er på 4.000 kr.. grunnen til at eg hadde lyst å ta det på kasko er at eg hater å ha småplukk på bilen.. bulker her å der.. å om eg skal ta det selv eller privat så er eg redd eg ikke er fornøyd med resultatet.. når du tar det på kasko har du vell garanti på at det skal bli like bra som det var?

    Nå har eg ikke fått sjekket understellet noe særlig.. kan vær mer skade der. Bakdekket punkterte også når di drog opp bilen..

  12. #12
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    dette trur eg du bør ta på kasko. det kjem litt an på kor mykje bonus du har fra før, kor gammal du er og kor mykje bilen er verdt.

    Det eg ser i første omgang er jo

    - rette/bytte bakluke + lakk
    - nye kanalskjørt + lakk
    - retting av minst to dører + lakk
    - retting, grunning, lakkering og understellsbehandling
    - evt. bytting av saker og ting under bilen, bensintank, bremserør osv..
    - to nye dekk (skifte begge på same aksling)

    så dukker det alltid opp noke meir etterkvart.
    Sist endret av locked; 11/12/10 kl 16:41
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  13. #13
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Enig med Locked her. Dette ville jeg tatt på kasko. Blir fort mye små puttel som må gjøres utenom det som locked sa.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Så veldig dramatisk ut.Blir nok dyrere en 4000 detta tenker eg,men eg ville undersøkt med forsikrings selskapet ang bonus osv...Ja det er irriterende med småplukk:(Så eg skjønner du vil ha det fikset
    Sitat Opprinnelig postet av V70T5 Vis post
    Egenandelen min er på 4.000 kr.. grunnen til at eg hadde lyst å ta det på kasko er at eg hater å ha småplukk på bilen.. bulker her å der.. å om eg skal ta det selv eller privat så er eg redd eg ikke er fornøyd med resultatet.. når du tar det på kasko har du vell garanti på at det skal bli like bra som det var?

    Nå har eg ikke fått sjekket understellet noe særlig.. kan vær mer skade der. Bakdekket punkterte også når di drog opp bilen..

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Med tanke på at det luktet bensin så må det være enten filter eller tanken.. Visker dekselet på bakruta ble også knust, en del av det sitter kilt i mellom bakruta å resten av bakluken.. Kanalen på førersiden, ser litt merkelig ut der, ser ut som om kanal skjøret bøyer seg inn under døra å gliper litt helt i front.. skjev kanal?? :( Bilen er en 1998 Modell. eg har 70% bonus, er 26 år å har kjørt skadefritt til nå. Skiftet til Storebrand forsikring tidligere i år. Fremtil det har eg hatt gjensidige.. Hva en 1998 V70 2.0 T5 er verdt er eg usikker på.. kjapt listepris søk sier rundt 100.000 men aldri stolt på slike tjenester..

  16. #16
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    angående listepris fikk jeg beskjed fra IF etter en kollisjon for noen mnd siden at om min V70 2.0LT ble kondemnert ville vi fått utbetalt ca 120 000. Syns det var mye men heldigvis blir min opprettet da taksten på skaden "bare" var på 79 000,-
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  17. #17
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    uflaks.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  18. #18
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Uff det der var trist :(
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #19

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr hansen Vis post
    Så veldig dramatisk ut.Blir nok dyrere en 4000 detta tenker eg,men eg ville undersøkt med forsikrings selskapet ang bonus osv...Ja det er irriterende med småplukk:(Så eg skjønner du vil ha det fikset
    Vil tro skaden kommer på nærmere 40000kr, så dette ville jeg nok tatt på forsikringa ja.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  20. Takk V70T5 takket for denne posten
  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Det er trist.. å kjipt.. håper bare at jobben blir 100 % bra utført.. vil ha den bilen lenge.. Spent på hvor mye taksten blir på.. noen som våger å tippe en sum?

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Vil tro skaden kommer på nærmere 40000kr, så dette ville jeg nok tatt på forsikringa ja.
    Summen er notert.. gjøre det til noe posetivt.. se hvem som kommer nærmest når eg får svar fra takstmann.. Vinneren vinner en "thanks"

  23. #22
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Da gjetter jeg 46474,50kr..
    Meget kjip førjulsoverraskelse dette her kan jeg tenke meg :/

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    200
    Antall takk

    Standard

    Jepp.. uten bil hele jula.. rekner ikke med at det skjer noe mer før i januar.. tidligst.... :/ bittert at eg ikke krysset av for leiebil!

  25. #24

    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Skarnes
    VCCN medlemsnummer
    346
    Innlegg
    624
    Antall takk

    Standard

    Kjipt... Men det er tros alt "bare" stål og plast, hadde vært verre hvis det lekte en to åring bak bilen. Når du får fikset gliset ville jeg anbefale å sjekke at håndbrekket har god effekt bakover, er en del 850/x70 som sliter med det (der i blant min).

    Til konkuransen kommer jeg med forslag på 48900,-

    Fatt godt mot, og kos deg i julen....
    2012 v70 d3
    2005 V70 2.0t
    1998 V70 2,5L 10V - Solgt
    1986 740GL - Solgt
    1985 240GL - Solgt
    1975 242DL - Spiker
    1975 Mazda 818 - Spiker

  26. #25
    Registrerte brukere bullxo sin avatar
    Medlem siden
    26. juli 2010
    Sted
    Grong, Norway
    Innlegg
    215
    Antall takk

    Standard

    60000,-
    Volvo V70 D2 2,0 Dynamic Edition

    XVolvo s80 2,0lt 99 xVolvo 850glt 93 xVolvo 850glt 92
    XVolvo 460 94 XVolvo245GL 84 XVolvo245dl 80

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •