Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Som vanlig handler ALT om budsjettet.

    Det er SVÄRT vanskelig å oppnå 100 hk pr. liter slagvolum på pumpebensin fra en 2V sugemotor så for 250 + hk bör du satse på 2,8 - 3,0 L motorvolum. For at en slik motor ikke skal bli ren turbodiesel så må du minst ha en korrekt portet 531 topp med minst 48 mm innsugsventiler. Toppen bör også flyttes fremover på blokken.

    De som leverer toppen (Motordesign, Cox, Luhr) bör også anbefale kam og grenrör.

    For innsugssystem mener jeg at kun Keihin kan konkurere med Mikuni HSR forgassere pga de stadig "variable"halsring störrelsene under drift.

    Det helt optimale må väre Keihin raceforgassere som styres med Drive by wire og totalprisen skremmer fanden på flatmark. Om man så vil bruke DBW sprutet til å finjustere fuelkurven, så er det jo muligheter for det.

  2. #2
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Som vanlig handler ALT om budsjettet.

    Det er SVÄRT vanskelig å oppnå 100 hk pr. liter slagvolum på pumpebensin fra en 2V sugemotor så for 250 + hk bör du satse på 2,8 - 3,0 L motorvolum. For at en slik motor ikke skal bli ren turbodiesel så må du minst ha en korrekt portet 531 topp med minst 48 mm innsugsventiler. Toppen bör også flyttes fremover på blokken.

    De som leverer toppen (Motordesign, Cox, Luhr) bör også anbefale kam og grenrör.

    For innsugssystem mener jeg at kun Keihin kan konkurere med Mikuni HSR forgassere pga de stadig "variable"halsring störrelsene under drift.

    Det helt optimale må väre Keihin raceforgassere som styres med Drive by wire og totalprisen skremmer fanden på flatmark. Om man så vil bruke DBW sprutet til å finjustere fuelkurven, så er det jo muligheter for det.
    Ja det at budsjett bestemmer resultat gjelder for alt når det gjelder motorbygging. Jeg har vel sett for meg topp, kam og eksos fra samme sted. Datasprut med jenvey throttle bodies eller lignende. Forgassere er helt uaktuelt. 250 hk er vel kanskje mye å drømme om, men har ingen aning hva jeg kan forvente fra en sugis på pumpebensin....
    Volvo 242 '82

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •