Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 60 av 65 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 ... SisteSiste
Viser resultater 1.476 til 1.500 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #1476
    Registrerte brukere hakonsenjr sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    387
    Innlegg
    307
    Antall takk

    Standard

    Send inn et spørsmål til bt om dette. Er di som bestemmer for å si det sånn

    Sent fra min E5823 via Tapatalk

  2. #1477
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hakonsenjr Vis post
    Send inn et spørsmål til bt om dette. Er di som bestemmer for å si det sånn

    Sent fra min E5823 via Tapatalk
    Ja jeg kommer til å gjøre det Nå står bilen parkert for vinteren.
    Sist endret av Benjamin; 10/11/16 kl 15:43

  3. #1478
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Drar opp denne igjen

    Er det stor forskjell på 45mm DCOE forgasser kontra 50mm DCO forgasser ? Hvem er mest effektiv
    1990 Volvo 240

  4. #1479
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Har hørt at skal du mye over 200Hk er 48 eller 50mm å foretrekke, dette er noe jeg har hørt og ikke kan bekrefte.

  5. #1480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Drar opp denne igjen

    Er det stor forskjell på 45mm DCOE forgasser kontra 50mm DCO forgasser ? Hvem er mest effektiv
    Det avhenger helt av nøyaktig hvilken motor de skal brukes på. En kar her lokalt insisterer på å bruke 50 mm DCO forgassere og vi rister på hodet og ler for bilen går direkte dårlig fordi at 50 mm forgassere er ALT for stort for hans oppsett. I dette tilfelle ville ALT blitt bedre med 45 mm forgassere, men han nekter å bytte.

    På seriøst heftige oppsett som f.eks en 2,8L med kam som løfter i nabolaget 15 mm, blir 45 mm forgassere for lite og 50 mm blir nødvendig

  6. #1481
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det avhenger helt av nøyaktig hvilken motor de skal brukes på. En kar her lokalt insisterer på å bruke 50 mm DCO forgassere og vi rister på hodet og ler for bilen går direkte dårlig fordi at 50 mm forgassere er ALT for stort for hans oppsett. I dette tilfelle ville ALT blitt bedre med 45 mm forgassere, men han nekter å bytte.

    På seriøst heftige oppsett som f.eks en 2,8L med kam som løfter i nabolaget 15 mm, blir 45 mm forgassere for lite og 50 mm blir nødvendig
    Hehe! Såpass ja

    Har porta topp og trimkam 12.9 løft ca 260 grader durasjon ved 1.27 mm, og steg 2 grenrør.

    Det er kanskje 45mm som er mest optimalt på dette opsette ? Det var 2 x 45 mm jeg hadde på bilen. Fungerte bra det. Riktig nok nada bunndrag
    1990 Volvo 240

  7. #1482
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Hehe! Såpass ja

    Har porta topp og trimkam 12.9 løft ca 260 grader durasjon ved 1.27 mm, og steg 2 grenrør.

    Det er kanskje 45mm som er mest optimalt på dette opsette ? Det var 2 x 45 mm jeg hadde på bilen. Fungerte bra det. Riktig nok nada bunndrag
    En bilkompis har ett lignede oppsett og klarte etterhvert 158 WHP. Dette er ikke nok til å forsvare noe mer enn 45 mm forgassere slik jeg ser det. Jeg har foreslått at han går ned i halsringer da han har 40 mm nå. Har du effektmålt din bil / motor?

    Revva bunndrag du??

    Mnja. Hva er oppsettet ditt? 531 topp, lange råder, normal komp. og tilfeldig tenningskurve eller??
    Sist endret av Batland; 25/04/17 kl 15:41

  8. #1483
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard Sugemotortråden!

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En bilkompis har ett lignede oppsett og klarte etterhvert 158 WHP. Dette er ikke nok til å forsvare noe mer enn 45 mm forgassere slik jeg ser det. Jeg har foreslått at han går ned i halsringer da han har 40 mm nå. Har du effektmålt din bil / motor?
    Nei har ikke det gitt. Hadde vært morsomt å sett hva resultatet hadde blitt men.

    Står ikke forgasser på motor nå. Men tenkte vis jeg skulle ha forgasser igjen om jeg skulle gått for 48mm neste gang. Men det har nok ingen hensikt som dere sier

    Haha, hadde mer eller mindre det ja. Normal komp i motor. Orginale ventiler au

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Benjamin; 25/04/17 kl 15:54
    1990 Volvo 240

  9. #1484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Nei har ikke det gitt. Hadde vært morsomt å sett hva resultatet hadde blitt men.

    Står ikke forgasser på motor nå. Men tenkte vis jeg skulle ha forgasser igjen om jeg skulle gått for 48mm neste gang. Men det har nok ingen hensikt som dere sier
    Hvis du ikke har forgassere og skal kjøpe, da foreslår jeg stor tålmodighet og at du vurderer fantastiske trimforgasser til MC som f.eks. Mikuni HSR forgassere som i praksis har VARIABLE halsringer.
    Miliardærer valger Keihin i stedet.

  10. #1485
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis du ikke har forgassere og skal kjøpe, da foreslår jeg stor tålmodighet og at du vurderer fantastiske trimforgasser til MC som f.eks. Mikuni HSR forgassere som i praksis har VARIABLE halsringer.
    Miliardærer valger Keihin i stedet.
    kan ikke org keihin fra feks cbr 1100xx være et rimelig alternativ? de er 42mm, CV gassere.. får di får en 1-1500 på bukta ;P
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  11. #1486
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    kan ikke org keihin fra feks cbr 1100xx være et rimelig alternativ? de er 42mm, CV gassere.. får di får en 1-1500 på bukta ;P
    Til originale og småtrimmed motorer er de nok ok etter omdysing osv. Problemet er at de er små med kun 42 mm gasspjeld og bestykningsdeler er utfordrende å skaffe. Ser vi på Mikuni HSR48 så kan de sies å ha hele 48 mm halsring som er tilsvarende det som brukes i forgassere med 55 - 60 mm gasspjeld. Dette er ettermarkeds trimforgassere så bestrykningsdeler er enkle å skaffe.
    Sist endret av Batland; 26/04/17 kl 04:06

  12. #1487
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Til originale og småtrimmed motorer er de nok ok etter omdysing osv. Problemet er at de er små med kun 42 mm gasspjeld og bestykningsdeler er utfordrende å skaffe. Ser vi på Mikuni HSR48 så kan de sies å ha hele 48 mm halsring som er tilsvarende det som brukes i forgassere med 55 - 60 mm gasspjeld. Dette er ettermarkeds trimforgassere så bestrykningsdeler er enkle å skaffe.
    hvilke bestykningsdeler er det du tenker på? dyser er jo lett å skaffe ;P (jeg har lite peiling på gassere, aldri bygget noe med det)
    jeg bruker forresten gasspjeld fra 1100xx på 242n, 42mm de å
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  13. #1488
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    En må huske på at Mikuni og Keihin gassere er lysår bedre enn gamle bilforgassere. En 38mm Mikuni fra 1992 fløder like mye som en Weber med 44mm halsringer...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  14. Takk volvo242 takket for denne posten
  15. #1489
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Vurderer å bygge sugemotor (8v) i min 240. Hvilken blokk er best å bruke? B23 eller B230? Hvorfor?
    Volvo 242 '82

  16. #1490
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    hvilke bestykningsdeler er det du tenker på? dyser er jo lett å skaffe ;P (jeg har lite peiling på gassere, aldri bygget noe med det)
    jeg bruker forresten gasspjeld fra 1100xx på 242n, 42mm de å
    Alt som er nødvendig for at motoren skal få den ønskede AFR i enhver driftsituasjon. Det er mange forskjellige deler som bidrar. Dyser, nåler, fjærer , div. kanaler, rør osv.
    Sist endret av Batland; 26/04/17 kl 17:27

  17. #1491
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Vurderer å bygge sugemotor (8v) i min 240. Hvilken blokk er best å bruke? B23 eller B230? Hvorfor?
    De nyeste B230 turboblokkene er mest ettertraktet til dette bruket. B230 har sammenstøpte sylindre og er sterkere og mer stabil enn B23.

    Tips for dagen. Bruk ALDRI veiv med mindre enn 85 mm slaglengde!

  18. #1492
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Alt som er nødvendig for at motoren skal få den ønskede AFR i enhver driftsituasjon. Det er mange forskjellige deler som bidrar. Dyser, nåler, fjærer , div. kanaler, rør osv.
    Som gjør at gasserne kan ende opp med å bli dyrere enn ettermarkedsprut, for man må uansett ha en bremsebenk (ofte ganske kriminell leie hvis man ikke har en selv) å stå i for å se at det man gjør gir ønskede endringer, samt man gjerne bør ha en programerbar tenning for å gi en fungerende tenningskurve OG det tar lengre tid å skru 4 gassere ifra og sammen igjen opp i mente enn å forandre noen ruter på en PC-skjerm, og da fyker kronene fort... og skal det brukes på veg, møte utslipp på en bil nyere en 89, eller som hadde EFI før modifiseringen så har man i tillegg ekstra utfordringer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. #1493
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    De nyeste B230 turboblokkene er mest ettertraktet til dette bruket. B230 har sammenstøpte sylindre og er sterkere og mer stabil enn B23.

    Tips for dagen. Bruk ALDRI veiv med mindre enn 85 mm slaglengde!
    Så en nyere B230 FD med underspyling om ikke har gått med turbo vil være best. Dette er jo samme blokka som FK og FT bare uten høl i blokka for oljeretur.
    Volvo 242 '82

  20. #1494
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard Sugemotortråden!

    Har nå satt inn innsprøytning (jetronic lh2.4) men motor sliter med å gå på tomgang. Har som sakt porta topp og trimkam som nevnt over

    Går veldig røft på tomgang, som er greit nok. Men noen ganger går den ikke på tomgang i det hele tatt. 400rpm frem til den kveler seg. Tips til bedre tomgang ? Og kan det være trim kammen som gjør at den ikke vil gå på tomgang ?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Benjamin; 29/04/17 kl 08:14
    1990 Volvo 240

  21. #1495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Har nå satt inn innsprøytning (jetronic lh2.4) men motor sliter med å gå på tomgang. Har som sakt porta topp og trimkam som nevnt over

    Går veldig røft på tomgang, som er greit nok. Men noen ganger går den ikke på tomgang i det hele tatt. 400rpm frem til den kveler seg. Tips til bedre tomgang ? Og kan det være trim kammen som gjør at den ikke vil gå på tomgang ?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Original komp? Da har du fort en grunn..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  22. #1496
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard Sugemotortråden!

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Original komp? Da har du fort en grunn..
    Original komp ja

    Finnes det tomgangsventiler med større kapasitet feks ? Eller har det kanskje ikke noe med selve ventilen å gjøre hehe


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  23. #1497
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Original komp ja

    Finnes det tomgangsventiler med større kapasitet feks ? Eller har det kanskje ikke noe med selve ventilen å gjøre hehe


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hvis det er en typisk lang-durasjonskam med lite løft, som jo det blir sagt at er alfa og omega å ha, og den er timet korrekt for maks effekt, så er det lite annet enn mer komp eller mye tidligere tenning på lavt turtall som hjelper..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  24. #1498
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Hvis det er en typisk lang-durasjonskam med lite løft, som jo det blir sagt at er alfa og omega å ha, og den er timet korrekt for maks effekt, så er det lite annet enn mer komp eller mye tidligere tenning på lavt turtall som hjelper..
    12.9 løft ca 260 grader durasjon ved 1.27 mm. Men man kan vel ikke justere tenninga på en f motor ? Justerer ikke den seg selv


    Men hva trur dere om å koble fra tomgangsregulatoren og stille inn gasswire på gass spjeldet isteden ? Stramme den slik at den alltid står på 1000rpm ?

    Ble litt vass lyd da hehe.. Når den vil gå på tomgang
    Sist endret av Benjamin; 29/04/17 kl 10:30
    1990 Volvo 240

  25. #1499
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    260 ved 1.27 ja.. fint til en 2.5-liter og opp, hvis den får litt komp. Stenger vel neppe før du er halvveis oppe, og da blir det ikke mye effektiv komp eller gasshastighet igjen til å gi deg tomgang å snakke om.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  26. #1500
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard Sugemotortråden!

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    260 ved 1.27 ja.. fint til en 2.5-liter og opp, hvis den får litt komp. Stenger vel neppe før du er halvveis oppe, og da blir det ikke mye effektiv komp eller gasshastighet igjen til å gi deg tomgang å snakke om.
    Hehe nei ser den. Bør kanskje vurdere en annen kam.

    Hvilken kam er å anbefale ?

    Lurer litt på VX3 kam, eventuelt k kam

    Har faktisk gått på tomgang i hele dag røft, men på tomgang hehe


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sist endret av Benjamin; 29/04/17 kl 20:55
    1990 Volvo 240

Side 60 av 65 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •