Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 57

Tråd: Kjøpt ny bil, blokk, topp, og pakning er gåen. Les samtaleloggen!. Har jeg noe jeg skulle sagt?

  1. #26

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Gammel bil = Risiko
    Høy. km = Risiko
    Trimmet/ombygd motor = Høy risiko
    Hard kjørt / ungdomskjørt = Høy risiko

    Surt er det nok, men å investere i en gammel trimma bil som du er klar over at er kjørt hardt medfører uansett en høy risiko.

    Er ikke sikkert selger visste om denne feilen, men virker som du var klar over at bilen har levd et hardt liv.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  2. #27
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Er ikkje det 14 dager retur-rett uansett kva enn kjøper...? hehe

    LITT OT, men innanfor samme kategori:
    En kamerat kjøpte en ELENDIG saab turbo for nokre år tilbake. Han brukte den 3-4 dagar uten å være fornøgd. Iløpet av dei dagane tok vi en NAF-test der det vart konstatert at han virkelig kjøpt 'katta i sekken'. Heva kjøpet innan 10 dagar var gått, selgar aksepterte dette. (kunne ikkje gjere anna heller)


    I ditt tilfelle må vel selgar vere villig til å gi deg nokre pengar tilbake (visst han ikkje vil ha tilbake bilen) visst det er konstatert at bilen har levd et hardt liv og selgar påpeikte dette i forkant av kjøpet. Sjøl hadde eg iallefall IKKJE akseptert forholdet.

  3. #28
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Selger er slettes ikke pliktig til og la kjøper heve kjøpet.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  4. #29
    Registrerte brukere Turboplystring sin avatar
    Medlem siden
    11. mai 2010
    Sted
    Mehamn, Finnmark.
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville iallefall gått videre med dette. En kompis av meg kjøpte en bmw 320 der toppen gikk etter første dagen (2L 92 modell som hadde gått 235k), de på verkstedet sa både til oss og selger at han hadde full rett til å heve kjøpet. Selger betalte 5000 for kjøp av ny motor, og skrev en kontrakt der han avskrev seg alt ansvar ved andre eventuelle feil som dukket opp.
    Det står i forbrukerloven at man kan heve kjøpet dersom selger nekter for å utbedre feilen, dersom en feil/mangel er bevist, og at denne feilen ikke er uvesentlig. Det må også reklameres innen rimelig tid, men der bør du være berget siden det bare er noen dager siden du kjøpte bilen etter det jeg forsto.
    Hvis selger påsto at en slange var gåen, så burde du ha fått foretatt en NAF-test før kjøp, dyrt er ikke bestandig best
    I og med at bilen brukte kjøleveske allerede på turen hjem, beviser dette at det var en feil som var oppstått før du overtok bilen.
    Synes også det er snodig at han tok av oljelokket og viste deg dette når du skulle hente bilen, for hvis bilen ikke hadde vært i gang før han gjorde dette så kunne han enkelt ha tørka av det før du kom.

    Det største problemet blir nok at du i dette tilfellet blir nødt til å bevise at eier visste om disse feilen når han solgte deg bilen, ettersom han tydeligvis ikke har noen planer om å gjøre opp for seg.
    Du kunne dratt til verkstedet der forrige eu-kontroll ble tatt, for å sjekke om alt var som det skulle da de hadde den inne. En sånn bil vekker mye oppmerksomhet, og om det ikke er så lenge siden så kan det tenkes at de husker om det var mye hvitrøyk av den f.eks. Uansett ønsker jeg deg lykke til, og håper du får en ordning på dette Vet selv hvordan det er å plages med biler, men er nok ekstra irriterende når det ikke er din egen feil :(
    Sist endret av Turboplystring; 12/10/10 kl 01:32
    Eier: Volvo 740 TIC

  5. #30
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MrX Vis post
    Selger er slettes ikke pliktig til og la kjøper heve kjøpet.
    Nei, er vel ikkje pliktig til å heve kjøpet men er vel pliktig å gi tilstrekkelig informasjon om bilen.

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turboplystring Vis post
    Det står i forbrukerloven
    blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.

  7. #32
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.
    Regner med han mener kjøpsloven..

  8. #33
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Hvis du sprenger ekspansjonstanken mister du alt trykket i systemet, kokepunktet blir lavere og toppakningen kan meget vel ryke. Dette har nok skjedd etter du fikk bilen.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #34
    Registrerte brukere Turboplystring sin avatar
    Medlem siden
    11. mai 2010
    Sted
    Mehamn, Finnmark.
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.
    Jaja, kjøpsloven da. Du hadde ikke noe litt mer saklig å komme med som kanskje kunne vært til mer hjelp for trådeier, siden du selv tydeligvis vet utrolig mye mer om dette?

    Kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-004.html#19
    Sist endret av Turboplystring; 14/10/10 kl 20:01
    Eier: Volvo 740 TIC

  10. #35
    Registrerte brukere tor sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2010
    Sted
    1640
    Innlegg
    84
    Antall takk

    Standard

    eksPANGsjons tanken sprengtes ,, jaja og fete riper i syl vegger????

    høres ut som overoppheting av motor (les VARMSKJÆRT)


    ikke f om jeg hadde tatt tilbake en voldtatt motor/bil

    skal du selge en bil med nesten defekt topp pakning kan selger i det minste borre masse hull i termostaten og pirke ut gummitetningen til overtrykks ventilen i lokket til ekspansjonstanken
    1x 044, 4x 968, 1x 012
    PoFFs sine dödar chips
    JT 3"

  11. #36
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andreas750 Vis post
    samtaleloggen fra mobilen min med selger:

    MEG:
    ...når jeg kom hjem måtte jeg jo vise kameratene mine at bilen var sprek, så jeg dro ut de 3 første girene, og dermed sprengte ekspansjonstanken, pga at turboen ble varm...!
    Jeg fant den dyreste 740n på nettet, tenkte denne ville holde...

    MEG:
    Viss den blir kjørt hardt i 4 minutter, så kjørt vanlig 500 meter, så stått stille i ett minutt før tenninga blir skrudd av...
    Og når jeg sier kjørt hardt så mener jeg ikke lenge på høyt turtall, men å ha dratt ut alle girene til og ned tredje
    du skriver jo selv at du har RÆVKJØRT bilen... tror ikke du kommer noen vei når du selv skriver\har skrevet hvordan du har behandlet bilen. kan jo ikke klage på at ting går istykker når du behandler bilen sånn der... er jo helt tullette... du må jo først lære deg bilen å kjenne før du gjør noe sånnt så du vet hvordan bilen fungerer til vanlig før du presser den slik du tydeligvis har gjort!!! kjører gjerne i 5 minutter for å kjøle ned 945n turbon min som er original etter å ha grisekjørt litt. stopper aldri bilen etter å ha grisekjørt uten at jeg åpner panseret og ser om turbo\manifold er rød eller normal... la den nå få kjøle seg ned godt før du stopper den...
    dessuten kan jeg godt selge en bil som er 20 000kr høyere enn markedsverdi om man får solgt bilen pga den var den dyreste... ikke nødvendigvis den fineste\beste\o.l. kan jo ikke gå ut fra DET når du kjøper bil

  12. #37
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    det er jo ikke å rævkjøre en bil å dra ut 1.2.3. gir?
    det gjør jeg 50ganger daglig med alle biler jeg kjører.
    Bilen var bygd for 400hester i følge eier. Det er nå halvparten i bilen.
    Skal man ikke kunne dra ut girene ved pådrag? hva skal man da med 200/400hester? til pynt?

    Rævkjøring forbinder jeg med langvarig burning, tyning på turtallet for så å smelle den i gir, generell herjing over alt, . . .
    Sist endret av Morgis; 22/10/10 kl 12:45
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  13. #38
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Da er alle mine biler rævkjørt.

    Inkludert den 242n din kodja, som "SPØØØLER OVERALT"
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #39
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Da er alle mine biler rævkjørt.

    Inkludert den 242n din kodja, som "SPØØØLER OVERALT"
    korrekt! men det gjelder å KJENNE bilen før man gjør dette så man vet når man skal stoppe eller når man skal coole ned litt...

  15. #40
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    korrekt! men det gjelder å KJENNE bilen før man gjør dette så man vet når man skal stoppe eller når man skal coole ned litt...
    DU er rævkjørt..

    Skal jeg kjøpe en bil med 240hk, lagd for 4-500hk, for så å kjøre som det var 100hk??

  16. #41
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er forskjell å kjøre hardt lenge, og å dra ut 1.-3. gir etpar ganger.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #42
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andreas750 Vis post
    DU er rævkjørt..

    Skal jeg kjøpe en bil med 240hk, lagd for 4-500hk, for så å kjøre som det var 100hk??
    hårsår??

    klart du kan kjøre, men lær deg nå bilen først da... å stoppe en turbobil som du drar ut på gira etter 1 minutt omtrent er jo som å skyte seg i leggen og be om at ting skjærer seg. sier seg vell selv??

  18. #43
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Nei, det gjør ikke det. Om man har dratt den langt, og fått VELDIG varm olje og turbo, så må man la det gå igjennom litt. Men å dra ut etpar gir gir bør ikke ha så mye å si sånnsett.

    Regner heller ikke med at den ble startet, gitt full gass til turtallssperra på 1.-3. gir, også stoppet med en gang heller.

    Dessuten, burde bilen være bygd såpass at den tåler å bli dratt om den er bygd for over dobbelt av effekten som bor i den nå.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #44
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    På ingen måte rævkjøring! Som morgis sier, langvarig burning,herjing og turtallssperre er rævkjøring. Å dra ut gira må man jo når man skal kjøre utpå E6 også. Spesielt når bilen kjører på halv effekt av hva den er bygd for. Sprenger ikke toppakning og ekspansjonstank pga at man skrur den av litt for tidlig heller

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns trådstarter skal innse at han sitter med skjegget fullt av postkasser og heller bare holde kjeft og reparere skiten.

    Det burde jo ringe ei bjelle når man må etterfylle vann på vei hjem. Ei bjelle som spiller melodien til "det er kanskje ikke så lurt å dra på så alt for mye før jeg har funnet ut hva som er feil" sangen...

    Kanskje trådstarter har lyst til å legge ut info om ladetrykk, afr, kjølevannstemp, bilder av skadene osv?

  21. #46
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Jeg syns trådstarter skal innse at han sitter med skjegget fullt av postkasser og heller bare holde kjeft og reparere skiten.

    Det burde jo ringe ei bjelle når man må etterfylle vann på vei hjem. Ei bjelle som spiller melodien til "det er kanskje ikke så lurt å dra på så alt for mye før jeg har funnet ut hva som er feil" sangen...

    Kanskje trådstarter har lyst til å legge ut info om ladetrykk, afr, kjølevannstemp, bilder av skadene osv?
    Jeg har jo lagt saken på hylla, var ikke jeg som postet igjen etter en uke her?
    Han sa jo det bare var slangen som lakk litt, så jeg skulle vel kunne dratt på om jeg fylte på vann..
    Ladetrykket er 0,6, noe som skal være LAVT.. kjølevannet vipper fra 90 til 110 grader, men gamle eieren sa dette var helt normalt og ikke var noe å tenke på, så lenge jeg ikke dauet den når den var på 110.
    jeg var mer opptatt med å være forbanna på den gamle eieren enn å ta bilder akkurat der og da..

    Men samma kan det egentlig være, er jo ikke noe mer å få gjort med det.

  22. #47
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Er heldigvis en kurant bil å bytte toppakning på, så får satse på at det løser problemet
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #48
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    En fredagsvits grunnet dette utsagn: Når livet gir deg en toppakningsmell, er humoren en god volvostøtdemper.

    Det var mest for moro skyld, sa selgeren, han rev håret av Andreas
    Skikkelig tørr i kveld
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    har våre i samme klemma som deg, håpar det ordnar seg

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    91
    Antall takk

    Standard

    Kem som kjøper opphora kjerre som har gått i et høl som Odda de siste årene.. Merkelig den ikkje har vært trødd i en fjellvegg der inne.Det lyste jo på lang vei i annonsen at det der var boss. Rett og slett boss og du har gått på en kanon smell.
    Sist endret av Breide; 24/10/10 kl 20:16

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •