Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 103 av 115 FørstFørst ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2.551 til 2.575 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #2551
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    plomben på en 2jz er jo insuget da dem flower så dårlig at det er til og bli redd av. ta og hold innsuget i hånda og blås med blåsespiss i andre hånda ca 20 cm fra hulet til spjeldet så skjønner du hva jeg mener mange som moder de orginale også. er mer lettvint og sette på et annet innsug og få mere luft enn og bruke mange tusen kr på porting for så og sette på plomben igjen så mulig derfor Pål hr valgt annet insug
    Veldig dårlig er det no ikkje. Har ein kompis som har 858HK, og 1000NM på hjula, og han kjører orginalt innsug, så trur det heldt meir enn lenge nok for normale effetker som eg rekner med skal kjørast på her, men smak og behag

    Ser vertfall tøffere ut med custom innsug

  2. #2552
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hei folkens! Gøy at noen fortsattt er litt aktive i denne tråden

    Først og fremst forstilling og mods, som alle ting som blir gjort med bilen blir Side 1 i tråden oppdatert med full spec liste på alt, så der kan den som leter finne svar

    Men dette er nye typen Mad Performance bærearmer, nye styrestag og nye kuler under (hadde uniball før) og nye topplagringer i de samme spesial coiloverene mine med Bilstein Racing dempere i.
    Ser jeg har 55 grader styrevinkel nå, og parallell styring, men seff må jo finjusteres da. Tror det kan bli veldig kjørbart oppsett.
    Hadde egentlig tenkt å lage knivstag foran samme som jeg har bak, men er jo faen ikke noe plass til det, hjulet bånner hele hjulhuset ved full sving

    Også var det innsuget da, jeg velger å ikke bruke org innsug fordi det er KJIPT
    Jeg legger såpass mye tid og penger ned i denne bilen, og når jeg har så stor plass som jeg har, så MÅ jeg jo bare ha custom innsug.
    Og fordi det skal bygges service vennlig, delt slik at flens med dyser og fuelrail og slanger kan bare stå montert på, så kan jeg dele innsuget med siilikonslanger og ta av plenum hvis jeg må det.
    OG fordi det innsuget som Torgeir designer til meg er 100% optimalisert for min motor, han har alle specs på motor (var ikke kort den lista med ting han måtte vite var heller) så det innsuget kommer til å være myye grommere enn ett orginalt innsug, som i tilegg ikke ser noe fint ut. Vil ha noe som "rigger" litt, og funker bedre, win-win

    Ellers, en update igjen:

    Hva skal dette bli mon tro






























    Ett liten custom ting jeg prøver meg på, sett litt på å få cup speiler til å passe på Volvoen





    Kommer 38mm rør mellom tårn og rammevange og mellom vangene i seg selv, resten blir 25mm rør og firkantrør.
    Har skjært vekk tårnstag festet mitt, var misfornøyd, så for spinkelt ut. Skal lage custom tårnstag i rør etterhvert



    Også ble jeg misfornøyd med kuttet mitt i lexan rutene foran til sliderene, så må lage nye ruter foran.. Typisk

  3. Takk ovlov86, anders_jacobsen takket for denne posten
  4. #2553
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Følger med her jeg også, som i mange andre tråder her, men er lite flink til å kommentere. Alltid en fryd å se på oppdateringene fra denne tråden! Denne bilen blir vanvittig rå!! Stå på, du er flink:-)
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  5. #2554
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n

    Lagde ett varmeskjold i 3mm alu





    Begynt litt å lage sparkeplater i 5mm alu





    Lagde ei tynnere matchende plate bak og prøvemontert brannslukkesentralen


  6. Takk kjetil r, ovlov86 takket for denne posten
  7. #2555
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Ja du står på dyktig
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  8. #2556
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    blir nice detta nå!
    liker veldig custom rørfronten du har begynt på trur det blir gromt
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  9. #2557
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Idag gikk dagen til å sveise en del under bilen, har sveist muttere på alt som skal festes i bilen undenfra. Så alt kan skrus ut uten at noen trenger å ligge under å holde igjen, sånn var det før og det er irriterende :P
    Laget en del forsterkningsplater under til brannslukkerene og laget gummifester til dørkplata på førersiden. Skal også lage fotstøtte på begge sider, men venter med det til jeg får inn stolene igjen.
    Også har jeg en 745 tic som skal på EU på Torsdag, så har gjort en del med den. Skal kjøres med på isen i vinter, blir "ny" motor med ca 230whp, blir gøy med ispigg

    Gummiputer til alu plata. Deiligere med stående pedaler når gulvet ble litt høyere, trenger ikke "anstrenge" seg for å trykke inn gassen.
    Plata er 5mm så den "gir seg" ingenting selvom du står på den. Glemte seff å ta bilde med plata montert på.




    Bakskjerm begynner å komme seg, også begynt litt rundt vinduer osv



    Litt sparkel på dør også



    Begynt såvidt på andre siden bak å legge sparkel

  10. #2558
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut som alltid pål ivar! Einaste eg stussa litt på er at du festar framskjermen så lite?Er vel fordel og ha mes mylig hold i den ved ein eventuell kræsj. Bilder av speila du skal bruke? Vurderer sånne små karbon speil på 242en, noke sånt du og skal ha?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #2559
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Fire skruer på hver skjerm holder vel?
    Ved kræsj så blir vel skjermene pinneved uansett (skal støpe de i glassfiber) og ramma jeg skal bygge som holder skjermer og fanger er skrudd så den går det an å lage ny og sette på hvis uhellet skulle skje kommer bilder, må bare finne ut om jeg syns det blir fint eller ikke

  12. #2560
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Fire skruer på hver skjerm holder vel?
    Ved kræsj så blir vel skjermene pinneved uansett (skal støpe de i glassfiber) og ramma jeg skal bygge som holder skjermer og fanger er skrudd så den går det an å lage ny og sette på hvis uhellet skulle skje kommer bilder, må bare finne ut om jeg syns det blir fint eller ikke
    Skjønner, visste ikkje at du skulle ha glassfiber skjermar
    Venter spent på bilder av speila!!

    Lite spørsmål, kor har du kjøpt radiatoren din?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #2561
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Det som skjer om dagen er skruing på vinterbil som skal gjennom eu, samt bygge "ny" motor til den (tøørbooo)

    Sparkling og pussing på passasjer side snart ferdig.

    Radiator er den største til Flex-a-lite, kjøpt hos Summit. Ett ***** beist


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #2562
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Det som skjer om dagen er skruing på vinterbil som skal gjennom eu, samt bygge "ny" motor til den (tøørbooo)

    Sparkling og pussing på passasjer side snart ferdig.

    Radiator er den største til Flex-a-lite, kjøpt hos Summit. Ett ***** beist


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Okei, takker for svarVenter spent på updates på 740en!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #2563
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Blir meget tøft detta ja!
    God forklaring på kvifor du ikkje vil ha orginalt innsug, men var jo nødt til å spørra
    Blir gromt når bilen er ferdig stiller til start

  16. #2564
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Halla folkens!

    For det første så har jo denne tråden bikket 500,000 klikk så det er jo litt gøy

    Tar en liten update for de som er intresserte,
    jeg er jo selvfølgelig reist avgårde på jobb og kommer ikke hjem før om 4 uker så blir litt småstille.

    Jeg går egentlig og venter på at fangerne og panseret mitt skal bli ferdig støpt i glassfiber, så jeg kan begynne å lage ferdig "rør-ramma" foran, med fester til alt på, skjermer, panser, fangere, intercooler, og andre kjølere osv.
    Håper på at de er ferdige til jeg kommer hjem, da har jeg fått en kompis til å hjelpe og bøye rør til alt. Alu fangerene går i søpla og alt lages i 25mm rør.
    Skal også lage eget tårnstag og jekkpunkter foran og bak mellom rammevangene i 30mm rør.

    Torgeir er i gang med innsug men venter på deler, så snart det er ferdig starter jeg på trykkrørene som skal tig sveises hele veien.

    Motoren min skal leveres inn til Widmer Motor i Lillesand for full sjekk/gjennomgang, ett meget seriøst motorverksted hvor du nesten ikke får lov å komme inn hvis du har møkkete sko på deg. Samtidig vil jeg også balansere bunndelen min med svinghjul, clutch og reimhjul, siden jeg har helt stumme motorfester så tror jeg det kan være en fordel, og timing av kammer. Jeg tar ingen sjanser på motor når vi skal klemme ut 700 gamp her da må alt være 100%

  17. Takk Madice, kjetil r, ovlov86, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  18. #2565

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Ja, bedre å være sikker på at alt er ok Kjedelig når sånne skal ødelegge for andre.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  19. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  20. #2566
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke første gang en useriøs aktør ødelegger markedet? Men virkelig bra for de som er seriøse og gjør en skikkelig jobb som en kan være stolt av


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  22. #2567
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Noen som har erfaringer rundt Truetrac vs Detroit Locker diff?

    Vurderer å bygge om til 30 spline, så lurer da på hvilken sperre jeg skal ha. Har alltid hatt truetrac i denne bilen, men litt lyst å prøve Locker.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  23. #2568
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Noen som har erfaringer rundt Truetrac vs Detroit Locker diff?

    Vurderer å bygge om til 30 spline, så lurer da på hvilken sperre jeg skal ha. Har alltid hatt truetrac i denne bilen, men litt lyst å prøve Locker.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    For meg virker det som att truetrac ikkje "låser" nok. Eg føler han ikkje låser heilt nok, og att eine hjulet går ein del fortere enn andre. Eg har prøvd litt sveisesperre, det synst eg var meir forutsigbart å kjøre med, men stikkakslinger sliter meir. For driverket sin del er det best med truetrack, men kjøreegenskaper kan det godt tenkast locker funker betre

    Eg har virkelig trua på denne eigentleg: http://bakaxel.se/bakaxlar/extremaxel-45.html

  24. #2569
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ser at den spinner mer på ytterhjulet med truetrac. Og det stemmer jo med torsen effekten, hjulet med mest grep får mest kraft. En locker låser hvertfall 100%.

    Sikler litt på det kitet til Bakaxeldelar, med 30 spline (istedenfor 27 som er org) Detroit locker, med stikk aksler og hele sulamitten, og da får jeg 5x114,3 boltsirkel noe som passer meg utmerket siden jeg skal ha 5x114,3 felger på den bare bore om bremseskivene


    Sent from my iPad using Tapatalk

  25. #2570
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    For meg virker det som att truetrac "låser" nok. Eg føler han ikkje låser heilt nok, og att eine hjulet går ein del fortere enn andre. Eg har prøvd litt sveisesperre, det synst eg var meir forutsigbart å kjøre med, men stikkakslinger sliter meir. For driverket sin del er det best med truetrack, men kjøreegenskaper kan det godt tenkast locker funker betre

    Eg har virkelig trua på denne eigentleg: http://bakaxel.se/bakaxlar/extremaxel-45.html
    Ser den, men Aksel har jeg, med four link og watt link.
    Skal flytte over truetrac'en min til vinterbilen, vil ha ny diff i denne, og seff stikkaksler som tåler en runde eller tre mer enn de originale.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  26. #2571
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Ser at den spinner mer på ytterhjulet med truetrac. Og det stemmer jo med torsen effekten, hjulet med mest grep får mest kraft. En locker låser hvertfall 100%.

    Sikler litt på det kitet til Bakaxeldelar, med 30 spline (istedenfor 27 som er org) Detroit locker, med stikk aksler og hele sulamitten, og da får jeg 5x114,3 boltsirkel noe som passer meg utmerket siden jeg skal ha 5x114,3 felger på den bare bore om bremseskivene


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Trur det kan bli gromt!
    Eg trur faktisk den beste kjøremessig er sveist sperre, då du er sikker på att du alltid har 100%sperre uansett kva som skjer. Problemet då er jo att du og har 100% sperre når du skal kjøra inni depo, og flytte bilen inn i garasjen. Eg har aldri prøvd locker sjølv, men har ein kompis som har kjørt med det, og han foretrak sveist.

    Trur uansett bilen blir grisegrom, men er jo som du seier med truetrack, så drifting messig er nok 100% sperre betre, og du får meir røyk

  27. #2572
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    man kan stole 100% på locker også, da har man mulighet til å kjøre mer normalt i depo og garasje som du nevner, problemet med locker er jo den kraftige kaklinga når man svinger, men dette merkes sikkert knapt i frigstad sin
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  28. #2573
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er det holdbart?
    Jeg er lei av å skifte stikkaksler annen hver uke..

    Sveist sperre med sviktstål akslinger?

    Eller det oppgradere Locker sperre kitet?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  29. #2574
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    jeg monterte locker i min 240 turbo for et år siden og den funker som en drøm.
    jeg hadde lammel sperre også videre til sveist sperre når lammel sperra takka for seg.
    sveist sperre var fint det, funka som bare det. men personlig så synes jeg det ble litt slittsomt og kjøre med i lengden da bilen min også ruller etter veien med skilter på sommer`n
    jeg er veldig fornøyd med locker`n denne funker utrolig bra. jeg kan kjøre normalt når det trengs uten at den låser. veldig behagelig og kjøre med. i lav hastighet uten nok moment til og låse så vil du høre at det sier klonk, klonk men det var ikke så høyt som jeg trodde det ville bli
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  30. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  31. #2575
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bjørnstad Vis post
    jeg monterte locker i min 240 turbo for et år siden og den funker som en drøm.
    jeg hadde lammel sperre også videre til sveist sperre når lammel sperra takka for seg.
    sveist sperre var fint det, funka som bare det. men personlig så synes jeg det ble litt slittsomt og kjøre med i lengden da bilen min også ruller etter veien med skilter på sommer`n
    jeg er veldig fornøyd med locker`n denne funker utrolig bra. jeg kan kjøre normalt når det trengs uten at den låser. veldig behagelig og kjøre med. i lav hastighet uten nok moment til og låse så vil du høre at det sier klonk, klonk men det var ikke så høyt som jeg trodde det ville bli
    Jeg monterte locker i bruksbilen tidligere i sommer. Denne fungerer bra. Tikkingen i svinger bryr jeg meg fint lite om, får en del rare blikk da hehe. Men det som irriterer meg litt med den er at det er såppas med "slakk" i lockeren. Dette må det jo være siden det er slik den fungerer. Altså man kan vri mellomakselen "en del" uten at hjula flytter på seg. Forstår at det skal være slik og at det er i orden etter å ha sett flere som opplever det samme. Om man kjører pent rett fram og girer fra første til andre får man et klunk. Den kan også bli litt lei å kjøre pent i noen svinger om man veksler mellom å gi gass og ikke.

    Opplever du det samme Bjørnstad?

    Tror locker med skikkelig stikkakslinger hadde fungert bra for deg Frigstad.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  32. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
Side 103 av 115 FørstFørst ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •