Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard #BADVOLVO - Volyota762JZ - Frigstad Motorsport









    Facebook link: https://www.facebook.com/FrigstadRacing
    Instagram profil: FrigstadRacing


    Historie om bilen:
    Bilen er en 1988 Volvo 740 GLE og kom orginalt med rødt interiør, E-motor med automatkasse!
    Jeg kjøpte bilen sommeren 2009. Bilen stod uten skilt og hadde B230ET motor med M46 kasse (ikke godkjent)
    Km stand på karosseri rett rundt 210k. Hele ledningsnettet var klippet og skjøtet sammen med 86 mod 740 Turbo med Motronic motorstyring.
    Bilen var ganske fri for rust og pen i lakken (orginal 019 sort lakk) og hele interiøret var byttet til sort med 940 skinnseter.
    Takluke, vinduer, speiler, alt elektrisk.
    Ett godt eksemplar jeg skulle ha som lekebil.
    Det hele begynte med kjøring på prøveskilter, treff, en del herjing, helt til diffen knuste!
    Da begynte jeg smått og oppgradere, så fikk jeg bilen GODKJENT OMBYGD på Statens Vegvesen 22/9-2010.
    Etter det har det bare ballet på seg, og bilen har blitt mye påkostet i løpet av årene.
    Planen var den gang å bygge "den perfekte 740" som kunne brukes både på vei og bane!
    Bilen har hatt flere forskjellige Volvo turbo motorer, oppsett, girkasser, understell og løsninger på ting.
    Men løpet av årene har ting forandret seg, og ønsket etter noe mer ekstremt tar aldri slutt, da måtte Volvo 8V'n selges og 2JZ ble innkjøpt!
    Bilen har levd ett langt liv som rånebil og blitt proppa med waunderbaum og stereoanlegg,
    det er det nå slutt på! Dette skal bli Norges råeste Volvo racerbil som primært skal brukes i drifting!


    Bilde av bilen som den var da jeg hentet den, sommeren 2009:


    Motorrom var ikke mye å juble over, å ikke godkjent var det:


    Bilde av bil etter vinter med jobbing, på biltilsynet 22/9-2010, godkjent ombygd til turbo og senket!


    Sommeren 2011
    B230FK med LH 2.4 og "300-oppsett", A-kam, Comp turbo, 50mm wastegate, M90 kasse, Bilstein/IPD/SuperPro understell, TrueTrack ++





    Sommeren 2012
    Ny B230FK med KMS datasprut og 850cc dyser, E85 fuel, custom kam, ny Comp turbo, Fuel cell ++








    Sommeren 2013
    Ny grommere topp, lettere svinghjul og BMW M3 girkasse, bremset 365hk på 1,3 bar, Myranes fullt justerbart understell, rør momentstag, coilovers foran og bak, 330mm XYZ bremser ++



















    Bilen har hatt flere forskjellige motorer:



















    Sist endret av Frigstad Racing; 20/10/20 kl 20:18

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •