siden jeg har sveisa endel rust og syntes jeg vet ganske bra hvor man oftest finner rust på en 240 så tenkte jeg å lage en liten tråd. dette er ikke noe fasit men iallefall en pekepinn på hvor man bør ta en titt.

sikkert litt til hjelp for de som skal kjøpe bil for første gang og lurer på hvor de bør se.

på bildene er det jo lite rust da jeg har fjerna det. men bildene viser områdene.

er ett par rbilde jag mangla her. det er av rust som er mellom platene/plateskjøten i gulvet rett under pedalene.
og rust på den kanten under kanalen. kanten mellom inner og ytterkanal.

rust mellom platene i hjulbuen. der hjulbue møter skjerm. på bildet mangler bakskjermen men det blir den kanten som er grunna rød.


rust på innsida dørene. i hjørnene. på bildet ser man at rusta har begynt. ofte er det værre enn dette.


rust i hjulbue/reservehjulsbrønn. på bildet mangler bakskjermen men ofte er det rust/hull ifra hjulbuen og inn i hjørnet mellom bakskjerm/hjulbue/reservehjulsbrønn


rust mellom vangen og gulvplata. dete kan sees ved a det begyner og bli brunt inn hjørnet der det er grunna rødt på bildet. kan også ses under ifra hjulbuen. blir brunt rett over der hvor demper er skrudd i vangen.


rust i hjulbuen nederst mot kanalen


rust mellom vangen og gulvet kan ses her. nevnt tidligere i innlegget.


rust mellom gulv og bjelke