Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hjelp ang lys i bryter

  1. #1
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard Hjelp ang lys i bryter

    Hei, kobla grøftelysene (biltema) på org extralys knapp her en dag. Den med blå indikatorlampe på seg. Hvordan får jeg lampa til å lyse når grøftelysene lyser?
    Det er 4 stikk bak, Y, S, 31 elns, + . Fra lampene har jeg to kabeksko. Hvordan skal jeg koble opp dette? Takker for svar

    er en 90 744 forresten
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  2. #2
    Registrerte brukere Solbekk sin avatar
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Hei, kobla grøftelysene (biltema) på org extralys knapp her en dag. Den med blå indikatorlampe på seg. Hvordan får jeg lampa til å lyse når grøftelysene lyser?
    Det er 4 stikk bak, Y, S, 31 elns, + . Fra lampene har jeg to kabeksko. Hvordan skal jeg koble opp dette? Takker for svar

    er en 90 744 forresten
    Gjorde det på akkurat samme måte i min bil, samme bryter, en skal ha konstant strøm(pluss), en må ha ekstern jording(rett i gods eller lign) og de to andre skal til/fra til lampe/relè. Har jo selvfølgelig ikke bilen i nærheten så jeg kan ta bilde eller skrive ned hva som skal hvor, men prøv deg frem med en 9v batteri og en led om du har liggende Eventuelt rett i bilen, bare ikke kortslutt, det er bad for å si det mildt. Multimeter er fint

    Tror det var slik at S og + er konstant (feks fra tenningsbryteren eller lysvrideren) og Y & 31 er til/fra rele/lykt. Om du kobler feil så vil enten lampa i bryteren lyse konstant eller ikke lyse i det hele tatt, så det å bruke en lyspære/led/tåkelys som test er veldig greit mtp å sjekke hva som skal inn hvor.

  3. #3
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Solbekk Vis post
    Gjorde det på akkurat samme måte i min bil, samme bryter, en skal ha konstant strøm(pluss), en må ha ekstern jording(rett i gods eller lign) og de to andre skal til/fra til lampe/relè. Har jo selvfølgelig ikke bilen i nærheten så jeg kan ta bilde eller skrive ned hva som skal hvor, men prøv deg frem med en 9v batteri og en led om du har liggende Eventuelt rett i bilen, bare ikke kortslutt, det er bad for å si det mildt. Multimeter er fint

    Tror det var slik at S og + er konstant (feks fra tenningsbryteren eller lysvrideren) og Y & 31 er til/fra rele/lykt. Om du kobler feil så vil enten lampa i bryteren lyse konstant eller ikke lyse i det hele tatt, så det å bruke en lyspære/led/tåkelys som test er veldig greit mtp å sjekke hva som skal inn hvor.
    takk for svar! ja, fikk konstant lys i indikator lampa da jeg prøvde meg fram, men ikke lys i lyktene : p men får prøve mer i morra. kjempegreier
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  4. #4
    Registrerte brukere Solbekk sin avatar
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Konstant lys betyr at pluss (konstant) og pluss fra rele/lampe er motsatt vei, om jeg ikke husker feil Bare å prøve seg frem så sitter den til slutt!

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •