Fikk jeg jo inspisert bilen litt på treffet også
Alldeles nydelig bilIkke minst pen lyd i den!
Blir saker med KKK27![]()
Haha, det slura jo bare clutch, så ser ikke den helt :P
Ja-jo, gjorde jo det :P
Må få inn ny kasse å clutch på min så blir det andre boller ;D
Før clutchen gikk så dro den jævli bra iallefall
Som jeg sa, farlig å trøkke bånn gass i 3 gir på vått på E18![]()
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Mini Oppdatering 15.06.2010 - Begynt montering av målere, pussing av grenrør/turbo og maling
Kjøpt noen VDO målere som jeg har montert i ramma under CD- spiller. Synes de passet bra inn. Bredbåndslambdaen passer ikke så bra inn såklart, men den skal byttes ut med en VDO turbotrykksmåler. Så skal bredbåndslambdaen inn i hanskerommet.
Trakk ledninger/trykkslanger i dag og koblet ferdig det jeg kunne. Skal montere giverene på motoren når jeg tar den ut når ny turbo skal inn. Lysa på instrumentene er koblet sammen med resten av instrumentbelysningen (på dimmeren).
Matchportet grenrøret mot turbo i dag. Samt pusset rent alle kontaktflatene på grenrør og turbo til eksos og olje. Sånn at jeg slipper å bruke tid på det til helga.
![]()
Kompressorhuset til turboen ferdig pusset. Var noen stygge store hakk i den som jeg fikk en som dreiv med aluminiumsveising til å fylle igjen. Sånn at jeg kunne pusse det flatt etterpå.
Deretter grunnet med Hammerrite Special Metals Primer for at malinga skal hefte til aluminium. Merk at jeg har sveiset på slangetilkobling etter V-band klemma på kompressorhuset.
Første strøket med sølvmaling malt. Hadde på litt mye noen steder, så fargen har skilt seg litt. Men skal fikse det ved å legge på andre strøket tynt.
har det ikke blidd finere om du har polert almumunumen ?
ja du har vel rett da![]()
Vil det holde da? Når du maler det, blir jo sinnsykt varmt der, er også fan av polert hus men faen til arbeid da![]()
[QUOTE=ChrML;87361] Er vel 330 NM som er grensa der?[QUOTE]
310NM
Bra arbeid!
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
mye du portet grenrøret?
jeg er sikker på at du ikke kommer i gang før kl15.02!![]()
Hvordan dimensjon er det på gjengene til Oljetemperatur-giver (samme som andre tempgivere fra autogauge/biltema etc?) ? Lager du eget hull til denne? Har selv tenkt å montere inn VDO etterhvert ser'u.
Keep up the good work. Har vel skrevet det før, men utrolig flott tråd. Virkelig verdt å følge med på.
Mvh
Magnus Hagtvedt
Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
http://www.magnus-hagtvedt.com
Jeg har akkurat demontert en bunnpanne som jeg skal sveise inn mutter til giveren i. VDO sine metriske givere fra Pedersen har M10x1 gjenger. Ganske spesielle gjenger, men finner de på diverse bremsedeler, de vanlige gjengene er M10x1.25.
Er noen som monterer de i bunnpluggen for enkelhetens skyld, men da står den veldig utsatt til og er ikke å anbefale. Vet at det varierer litt hvilke gjenger giverene har. VDO i USA har tommegjenger for eksempel.
Hyggelig å høre forresten.
Blir konge med ny turbo!Blir deilig med litt turbo sus
![]()
-95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
-92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
-89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)
Ja!Får bare håpe at VX3 kammen holder bra nok mål i første omgang. Gleder meg noe sykt. Satse på å rekke å bli ferdig til Søndag kveld.
Skrev en ca plan i Notepad for noen dager sia som baserer seg på ganske jevn jobbing for å bli ferdig i helga.
Helg:
LØRDAG:
- Ta ut girkasse 45 min 2 stk
- Ta ut motor 2 timer 2 stk
- Demontere turbo/manifold 30 min
- Pusse flater 15 min
- Porte pakning/manifold 1 time
- Gjenge opp retur 1 time 2 stk
- Bytte bunnpanne / Sette i motor 2.5 timer 2 stk
- Montere girkasse 45 min 2 stk
Fra 15:00 til ca 23:00
SØNDAG
- Montere ny vannretur fra radiator 30 min
- Montere oljetrykk giver og tempgiver + koble opp 1.5 time
- Montere nye deler 1 time
- Sveise ferdig DP og wastegate retur 4 timer Med kjøring til Hostvedt
- Montere trykkrør 1.5 time NB: Lengre tid hvis silikondeler ikke har kommet
- Fylle kjølevæske/olje 45 min
- BURNE!!!
Fra kl 9:00
Dette blir bra!Regner med slyng diffen gleder seg
![]()
Skulle nesten tatt en tur opp til Kongsberg på søndag kveld da, heheBlir sikkert grise grom lyd da
![]()
-95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
-92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
-89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)
Planen ser da grei ut den. Men dette er jo uten di problemene man støter på
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T