Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 39 av 92 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... SisteSiste
Viser resultater 951 til 975 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #951
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Liker denne bilen altså.. Masse bra arbeid på denne ja Mye gromt
    Takk

  2. #952
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Fikk jeg jo inspisert bilen litt på treffet også
    Alldeles nydelig bil Ikke minst pen lyd i den!

    Blir saker med KKK27

  3. #953
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Fikk jeg jo inspisert bilen litt på treffet også
    Alldeles nydelig bil Ikke minst pen lyd i den!

    Blir saker med KKK27
    Takk! Ja, gleder meg ikke mindre etter jeg fikk en liten smakebit i bilen din på vei fra Esso .

  4. #954
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Haha, det slura jo bare clutch, så ser ikke den helt :P

  5. #955
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Haha, det slura jo bare clutch, så ser ikke den helt :P
    Jojo, men hørte jo lyden av en stor turbo som dro seg opp .

  6. #956
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Ja-jo, gjorde jo det :P
    Må få inn ny kasse å clutch på min så blir det andre boller ;D

    Før clutchen gikk så dro den jævli bra iallefall
    Som jeg sa, farlig å trøkke bånn gass i 3 gir på vått på E18

  7. #957
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Ja-jo, gjorde jo det :P
    Må få inn ny kasse å clutch på min så blir det andre boller ;D

    Før clutchen gikk så dro den jævli bra iallefall
    Som jeg sa, farlig å trøkke bånn gass i 3 gir på vått på E18
    Yep, det blir nok bra! Farlig er farlig morro det vett .

  8. #958
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.195
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Haha, det slura jo bare clutch, så ser ikke den helt :P
    Hørte ihvertfall at det ikke var noen 13c som satt under panserert da du clutchet den ut forbi Big Horn/Dolly Dimples

  9. #959
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mini Oppdatering 15.06.2010 - Begynt montering av målere, pussing av grenrør/turbo og maling




    Kjøpt noen VDO målere som jeg har montert i ramma under CD- spiller. Synes de passet bra inn . Bredbåndslambdaen passer ikke så bra inn såklart, men den skal byttes ut med en VDO turbotrykksmåler. Så skal bredbåndslambdaen inn i hanskerommet.

    Trakk ledninger/trykkslanger i dag og koblet ferdig det jeg kunne. Skal montere giverene på motoren når jeg tar den ut når ny turbo skal inn. Lysa på instrumentene er koblet sammen med resten av instrumentbelysningen (på dimmeren).







    Matchportet grenrøret mot turbo i dag. Samt pusset rent alle kontaktflatene på grenrør og turbo til eksos og olje. Sånn at jeg slipper å bruke tid på det til helga.







    Kompressorhuset til turboen ferdig pusset. Var noen stygge store hakk i den som jeg fikk en som dreiv med aluminiumsveising til å fylle igjen. Sånn at jeg kunne pusse det flatt etterpå.

    Deretter grunnet med Hammerrite Special Metals Primer for at malinga skal hefte til aluminium. Merk at jeg har sveiset på slangetilkobling etter V-band klemma på kompressorhuset.







    Første strøket med sølvmaling malt. Hadde på litt mye noen steder, så fargen har skilt seg litt. Men skal fikse det ved å legge på andre strøket tynt.
    Sist endret av ChrML; 15/06/10 kl 20:51

  10. #960
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    har det ikke blidd finere om du har polert almumunumen ?

  11. #961
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    har det ikke blidd finere om du har polert almumunumen ?
    Jo, men det er altfor mye jobb til at jeg gidder å gjøre det nå. Pluss at kompressorhuset var ikke strøkent nok til at det hadde blitt noe pent uten å legge veldig mye arbeid i det, mye små hakk og slikt.

    Blir jo fint når det er malt og .

  12. #962
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    ja du har vel rett da

  13. #963
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Vil det holde da? Når du maler det, blir jo sinnsykt varmt der, er også fan av polert hus men faen til arbeid da

  14. #964
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Vil det holde da? blir jo sinnsykt varmt der, er også fan av polert hus men faen til arbeid da
    Kompressordelen blir vel ikke så varm at malinga flasser av? Får se, hvis det ikke holder så får vi finne på noe annet.

  15. #965
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=ChrML;87361] Er vel 330 NM som er grensa der?[QUOTE]


    310NM

    Bra arbeid!
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  16. #966
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    mye du portet grenrøret?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  17. #967
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    mye du portet grenrøret?
    Et par millimeter i 3 retninger. Det var litt mindre enn inntaket på turboen. Samt flensen var ganske ujevnt skåret.

  18. #968
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    jeg er sikker på at du ikke kommer i gang før kl15.02!

  19. #969
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eldste Haugerud Vis post
    jeg er sikker på at du ikke kommer i gang før kl15.02!
    Huff, ja, det kan hende :(.

  20. #970
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Hvordan dimensjon er det på gjengene til Oljetemperatur-giver (samme som andre tempgivere fra autogauge/biltema etc?) ? Lager du eget hull til denne? Har selv tenkt å montere inn VDO etterhvert ser'u.

    Keep up the good work. Har vel skrevet det før, men utrolig flott tråd. Virkelig verdt å følge med på.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  21. #971
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Hvordan dimensjon er det på gjengene til Oljetemperatur-giver (samme som andre tempgivere fra autogauge/biltema etc?) ? Lager du eget hull til denne? Har selv tenkt å montere inn VDO etterhvert ser'u.

    Keep up the good work. Har vel skrevet det før, men utrolig flott tråd. Virkelig verdt å følge med på.
    Jeg har akkurat demontert en bunnpanne som jeg skal sveise inn mutter til giveren i. VDO sine metriske givere fra Pedersen har M10x1 gjenger. Ganske spesielle gjenger, men finner de på diverse bremsedeler, de vanlige gjengene er M10x1.25.

    Er noen som monterer de i bunnpluggen for enkelhetens skyld, men da står den veldig utsatt til og er ikke å anbefale. Vet at det varierer litt hvilke gjenger giverene har. VDO i USA har tommegjenger for eksempel.

    Hyggelig å høre forresten .

  22. #972
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Blir konge med ny turbo! Blir deilig med litt turbo sus
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  23. #973
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustan Vis post
    Blir konge med ny turbo! Blir deilig med litt turbo sus
    Ja! Får bare håpe at VX3 kammen holder bra nok mål i første omgang. Gleder meg noe sykt. Satse på å rekke å bli ferdig til Søndag kveld.

    Skrev en ca plan i Notepad for noen dager sia som baserer seg på ganske jevn jobbing for å bli ferdig i helga.
    Helg:

    LØRDAG:

    - Ta ut girkasse 45 min 2 stk
    - Ta ut motor 2 timer 2 stk
    - Demontere turbo/manifold 30 min
    - Pusse flater 15 min
    - Porte pakning/manifold 1 time
    - Gjenge opp retur 1 time 2 stk
    - Bytte bunnpanne / Sette i motor 2.5 timer 2 stk
    - Montere girkasse 45 min 2 stk

    Fra 15:00 til ca 23:00


    SØNDAG

    - Montere ny vannretur fra radiator 30 min
    - Montere oljetrykk giver og tempgiver + koble opp 1.5 time
    - Montere nye deler 1 time
    - Sveise ferdig DP og wastegate retur 4 timer Med kjøring til Hostvedt
    - Montere trykkrør 1.5 time NB: Lengre tid hvis silikondeler ikke har kommet
    - Fylle kjølevæske/olje 45 min
    - BURNE!!!

    Fra kl 9:00

  24. #974
    Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra! Regner med slyng diffen gleder seg

    Skulle nesten tatt en tur opp til Kongsberg på søndag kveld da, hehe Blir sikkert grise grom lyd da
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

  25. #975
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Planen ser da grei ut den. Men dette er jo uten di problemene man støter på
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 39 av 92 FørstFørst ... 29 37 38 39 40 41 49 89 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •