Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 7 av 92 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #151
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Endelig blir det motor i bilen også Blir spennende å se hvordan dette fungerer sammen med den toppen din
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  2. #152
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mini Oppdatering 22.01.2010 - Drivaksler og 3" LMM kommet




    3" LMM-en kommet. Dessverre er det feil type da jeg ikke visste at kun sluttnr 012 kan brukes (960 91-94). Men er sikkert bare å flytte over innmaten regner jeg med.





    Drivakslene. Dessverre ganske rustne de jeg fikk :(, men regner med at det ikke er noe problem? Eller tåler de mindre av den grunn? Tenkte å pelle av CV ledda, sandblåse akselen og male/lakkere hele akselen på nytt før jeg bygger dem om til 27 splines som passer i Truetrack.

    Alternativer er jo å bytte drivakslene med de som står på bilen min nå og bruke dem, men er jo faktisk ganske mye jobb å bytte de, tar fort vekk en dag på Bilklubben, så trur jeg renoverer de jeg har fått istedet. Med mindre jeg må bytte bladfjør, da er det raskt gjordt å ta drivakslene samtidig.
    Sist endret av ChrML; 24/01/10 kl 19:53

  3. #153
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    den lille rusta der har ingenting å si kjør på
    One Ring to rule them all

  4. #154
    Registrerte brukere Mr.X sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Green Side Of Tønsberg
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Bare å sandblåse å lakke dem opp igjenn (pulverlakkere?), er jo bare overflate rust.
    Funnet et sted som selger ferdig 27slpins?

  5. #155
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.X Vis post
    Bare å sandblåse å lakke dem opp igjenn (pulverlakkere?), er jo bare overflate rust.
    Funnet et sted som selger ferdig 27slpins?
    Sellholm gjør. Men ikke billig, 4500 sek pr stk pluss indre CV ledd med MK1- type flens til 1000 sek pr stk. Koster altså 10 lapper å gjøre så det passer å montere en annen sperre enn slyngdiffen i MK2 :/.

    Blir nok å sandblåse og pulverlakkere drivakslene da, ja . Kan jo sende klokka til pulverlakkering samtidig. Fargeforslag anyone?

  6. #156
    Registrerte brukere Mr.X sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Green Side Of Tønsberg
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    9000 sek til Mk1 med andre ord, mulig vurdere det etter en sesong med 'esab'.

    Sort!!

  7. #157
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Forresten, er det så lurt å pulverlakkere drivakslene? Mtp herding og oppvarming til 200 og noe grader for å pulverlakkere.

    Mulig jeg bare slenger på syregrunning og vanlig lakk istedet, holder jo bra det og.

  8. #158
    Registrerte brukere Mr.X sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Green Side Of Tønsberg
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Forresten, er det så lurt å pulverlakkere drivakslene? Mtp herding og oppvarming til 200 og noe grader for å pulverlakkere.

    Mulig jeg bare slenger på syregrunning og vanlig lakk istedet, holder jo bra det og.
    hm, tror ikke det har så sykt mye å si... er jo ikke farlig for stålet før 400-700 °C med tanke på strekkfasthet osv.?

  9. #159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    200 grader har nok ikke noe å si nei. skal høre med gutta på jobben som driver med dette
    One Ring to rule them all

  10. #160
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Da har jeg sannsynligvis fått tak i en KKK27 turbo med anti-surge og splitpulse T3 flens . Blir hentet til Lørdag.
    TBO har vel tilfeldigvis ikke hatt en finger med i spillet siden du velger KKK27? hehe


    Flott bil Morsomt å se noen tar seg jobben med å montere mulitlink

    Ingen ting i veien med pågangsmotet Stå på!

  11. #161
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    TBO har vel tilfeldigvis ikke hatt en finger med i spillet siden du velger KKK27? hehe


    Flott bil Morsomt å se noen tar seg jobben med å montere mulitlink

    Ingen ting i veien med pågangsmotet Stå på!
    Takk! Yeah, hadde mest sannsynlig ikke hadde valgt KKK27 hvis ikke TBO hadde sagt noe, hehe.

  12. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    godt var det! for du lurte på 19T
    http://i248.photobucket.com/albums/g...12743689_o.jpg <-- uff :P
    One Ring to rule them all

  13. #163
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Angående KKK27 så var jeg avgårde å skulle hente den i dag, men så var Poste Restante i Strømstad stengt på Lørdager :(. Var ikke det før... var ganske sikker på at vi hadde vært der på Lørdag en gang før. Så blei en rein harrytur istedet .

    Så reiser en tur til på Mandag eller Tirsdag å henter turboen da. Kanskje jeg får grenrøret tilsendt samme sted før det og hvis det blir ferdig i helga .

  14. #164
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Få han til å sende dit, så tar vi med det og

  15. #165
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Da er planen å hente grenrør og turboen i Strømstad på Onsdag . Grenrøret mitt er ferdig, mottok bilde fra Ajden i dag. Han skal bare sandblåse og sende det avgårde på Mandag.


  16. #166
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Så mycket bra ut

  17. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Så niiice ut, det grenrøret der ja
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  18. #168
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Yeah, har trua på det med KKK27-en oppå .

  19. #169
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Morro morro

    KKK27....Intern WG ja? Passer den rett på en 940 manifold?

  20. #170
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    godt var det! for du lurte på 19T
    http://i248.photobucket.com/albums/g...12743689_o.jpg <-- uff :P
    Er ein 15G, men forskjellen er ikkje så stor. Skal få stå nokre månedar på 240en min, nye planar vert lagde.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  21. #171
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Lars Vis post
    Morro morro

    KKK27....Intern WG ja? Passer den rett på en 940 manifold?
    Blir med ekstern WG på min. Trur det er intern WG på KKK27-en, hvertfall er det det på noen, men den blir ikke brukt i mitt tilfelle. Mye bedre kontroll på ladetrykket med ekstern.

    Passer nok rett på 940 manifoil hvis du skjærer vekk labyrinttetningen. Men er både lettere å montere og får bedre respons/mer effekt av å sette den på et skikkelig grenrør.

  22. #172
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 25.01.2010 - Forsøk på å bygge om -016 LMM til 3" samt montering av dyser




    Bosch 0 280 150 558 Green Tops dysene montert. 465 cc/min @ 3 bar (samme som 968 dysene @ 3.8 bar).







    Der er beviset på at det går an å få på 3" LMM på originalrøret inn til 13c turboen . Går med to mann, litt pressing og en skrutrekker for å få den over kanten. Selv om det ser tilsynelatende umulig ut.









    Fikk som sagt tidligere 3" 025 LMM fra 960 95-98 istedet for 3" 012 LMM. 025 LMM-en gir feil verdier i forhold til hva LH 2.4 forventer, så prøvde å flytte innmaten fra den gamle 2.75" 016 LMM-en min over til 3" 025 LMM-en, men av en eller annen grunn så tok den kvelden etter det :(.

    Trådene var full av olje, veit ikke om det kan ha noe med det å gjøre, men den funka tidligere. Så nå er det å kjøre uten LMM en liten stund :(, bestillte akkurat en ny 012 LMM fra UK. Får satse på at den kommer fort, bilen er ikke så grei å kjøre uten LMM .
    Sist endret av ChrML; 13/04/10 kl 18:19

  23. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er ikke bra å kjøre uten. prøv å lån deg en
    One Ring to rule them all

  24. #174
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Er ikke bra å kjøre uten. prøv å lån deg en
    Blir uansett fucka, for med 2.75" LMM får den altfor mye bensin. Må være 3" og har ikke klart å skaffe en.

  25. #175
    Registrerte brukere volvo240v8 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Rygge/Østfold
    Innlegg
    384
    Antall takk

    Standard

    Mye gav du for turbo og ajden rør? :P

Side 7 av 92 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 57 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •