Stikk til et lokalt verksted med skjærebrenner. bolten renner ut. skader ikke turbo.
Printable View
Stikk til et lokalt verksted med skjærebrenner. bolten renner ut. skader ikke turbo.
etter å ha vært på Cylmo og en av mine lokale verksteder så tror jeg ikke det blir noe ordning på å brenne ut eller sette bort arbeidet gitt... det koster fort 700+mva bare for at de skal spenne opp og borre ut bolten. og det er IKKE en 13C turbo verdt... får jo ny brukt for den prisen nesten... får enten borre ut selv eller finne en større å montere!
Good luck om du skal borre ut selv :p
De boltene er HARDE!
takk!
bare sånn liten tanke... oppi alt som surrer i hodet mitt nå...
hva må jeg bruke i tillegg om jeg får tak i en 19T turbo veldig billig? :rolleyes:
God tid på å overhøre TBO sitt hylekor.
akkurat Det er jeg klar over :p hehe
har sendt mail til Turbokongen i stavanger også bare for å sjekke. men er ikke så lysten på å kjøre så mye penger i turbo da jeg har lyst å få det i bilen snart... og skal jeg ha ny dyr turbo så blir det lenger forsinkelse både på montering og lakking... drøyet lenge nok nå :p
Har mer trua på TBO's versjon om å bruke skjærebrenner da altså :p
Har ødelagt 3 kvalitetsborr på 1 pinbolt :p Skal si d var en senior som ikke var like fornøyd med det :p
Uansett, Kodja, om du skal bruke 19t så er det kun downpipe som må modifiseres i forhold til 13c..
Edit: Kanskje du ikke trenger å modifisere downpipe en gang ved nermere ettertanke..
tror kanskje DP går overens da begge kan ha samme flens, mens 16\19T har både vinklet og rett avgasshus. men tenkte mer om det må til med andre dyser og dill. DP er jo grei vet jeg bare jeg OM jeg ikke får sulla meg ut med noe borr får tak i annen turbo enten nå eller senere. mer slanger og rør jeg lurer på sånn sett også :)
rør og slanger til både vann og olje er bolt-on fra 13c til 19t. Men ja, som du sa. Vinklet eller rett avgasshus er det som har noe å si for downpipen. Men jeg ville anbefalt vinklet om du først skal ha 19t, da dette vil gi noe bedre effekt.. Selv om du må modifisere downpipe da.
ok. får se om godeste Volvo-Power har borr nok eller skjærebrenner stående slik at vi får ut bolten etter hvert. må hive meg utover så vi får bygd om 944n hans til x90 front :p selv om den står uten girkasse :)
Uansett hva du gjør så få tak i en skjærebrenner.
først varmer du skruen litt. til den gløder. så full pupp..
Gjenta prosessen på kompressor delen med 19t? :D
Men er jo sinnsykt mye lettere å bruke skjærebrenner... tar under 10sekunder å fikse problemet
Interisert i en helt ny kkk24 ferdig tilpasset rødblokk?
seff :)
er det den som er fra S60R??
send meg ei mld med no bytteforslag eller ett eller anna da :p
sitter pinnebolten knekt langt inne i turbin huset? får jo elektroder til slikt også..
okei, tror en slik elektrode kunne gjort susen jeg ;)
men kan jo og bytte turbo, får mye fint til fra usa til samme prisen av en liten s60r turbo vett :P
tja bare å sende meg linker på pm d :p men hadde vært greit å kosta på minst mulig mer Nå før jeg har det i drift. heller oppgradere når jeg vet ting fungerer... :p
men når det først er i så frister det sikkert å luske fram gullboks og 3" lmm som ligger i skuffen ja :p
sjekk pris da Ekren :)
6 lapper om jeg husker rett
Da er det:
Vannrør (rustfritt!)
oljeretur
omsveiset stuss ut fra turbo, så den står rakt ut.
mangler oljetrykkslange og downpipe da :)
evt skaffe en flens og hive på om du allerede har.
skal alltids finne en skjerbrenner i nerheten:) fronten er komplett nå, så det er bare gidde å bygge om.. har en getrag på hånda, så mulig den blir kjøpt å hivd oppi.. står med gearkasse, å er flyttbar, men er bare 4. og revers siden kassa var defekt da jeg kjøpte den av en viss persom her på forumet.... :mad:
japp får ta meg en tur over å være supervisor på ombyggingen jeg da :p hehe
ja venter på deler jeg også som jeg håper kommer snart nå!! :) begynner å bli litt lang tid å vente.
ferdig omsveiest getrag eller? :)
KKK24 har vel aldri vært noe knall på 4er...
Testa eller?
Jeg har... Men byttet til en eldre kkk24 :P
Hvis noen vil teste den eldre typen så har jeg en liggende enda faktisk...
Fant tilfeldigvis en side som syr custom setetrekk i skinn. www.leatherseats.com
har sendt de forespørsel på pris på å sy skinn til baksetene og framsetene i atacama\atacamalignende skinn :)
Da har jeg bestilt meg Girkasse til bilen. etter en liten diskusjon i denne linken:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17821
fant jeg ut så langt at M90 L2 utgaven. Lavutveksling med originalt forsterket 3dje gir fra en 1998 modell var valget. fant flere svenskern på TPC som solgte så mulig jeg går meg på en smell å kjøper flere i slengen... men har sendt forespørsel til JB bildemo på en 98modell L2 kasse.
så da spørs det om jeg rekker å bygge om til M90 før FK kommer i bilen om den passer på B21 motoren???
tar det viktigste først vettu når man venter å venter på deler som aldri kommer fra sverige :( men håper de kommer snart så jeg får satt i verk siste rest av ting til ombyggingen...
Sikkert kult på 4cylindra motorsykkel. men ikke rødblokk.. Og du har nok ikke prøvd dette etter som du syns det fungerer som faen :P
edit: selv ikke om jeg prøvde med 50mm wg for å lure ut noe eksos der så var det noe kult :P